Skocz do zawartości
n0w3y_pl

Kompresor klimatronika

Rekomendowane odpowiedzi

Mianowicie dziala chlodzi lecz po kulkuminutowej jezdzie na wlaczonym zaczyna sie stukanie jakby zerwany pasek jednostajeny ten stam łomot. Czy macie ojecie co to moze byc ? I czy konieczna wymiana ? Pasek na 100 % sprawny dopiero wszystko zmienialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie czy nakrętka mocująca tarczę sprzegła elektromagnetycznego na wałku sprężarki nie jest czasem luźna. Widziałem dwa Golfy '99 i '98 w których się poluźniła. Efekt taki, najpierw było łomotanie, później luz a na końcu ze stożkowego wieloklina na wałku nic nie zostało. Tak smutnie skończyły obydwie sprężarki :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ale pod nakrętką jest jeszcze taka żebrowana zawleczka, która sama spaść nie może.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli dalej nic niewiem :P ale sprawdze p.s. HAA - Ale nie jestem pierwszym wlasicielem ktos mogl ja sciagnac ? ( zawleczke )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeśli jesteś pierwszym włascicielem i nie robiłeś nic przy komresorze klimatyzacji to zawleczka sama nie spadła ani tak łatwo się jej nie zdejmuje. Trzeba mieć odpowiednie szczypce a i tak niektórym mechanikom zdejmowanie tej zawleczki łatwo nie przychodzi. Montaż jest jeszcze bardziej kłopotliwy. Oczywiscie mówię tu o pracach na zamontowanym na aucie kompresorze klimatyzacji.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wysledzilem jeszcze cos, nie wlacza sie wentylator z klimy a stuki raz sa raz nie przy przegazowaniu przestaje potem znow sie pojawia itd. Nakretke sprawdzilem jest wpozadku. A czy istnieje mozliwosc naprawy kompresora na zalozonym aucie ( rozebranie tego i sprawdzenie bez spuszczania gazu ) ? i klima chyba jednak nie dziala choc niewiem niema odpowiednio wysokiej temperatury na zewnatrz by to sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pupilek

Chyba nie wszyscy tu się wypowiadający znają budowe kompresora klimatyzacji...

W tej wersji silnikowej jest to kompresor marki Zexel, tarcza sprzęgła ekektomagnetycznego jest mocowana zwykłą śrubką, żadnych innych elementow tam nie ma, poza podkładami regulującymi od wewnątrzej strony. W tym typie sprężarki nie luzuje się tarcza samoczynnie.

 

Jesli kompresor Zexel wydaje z siebie głośne metaliczne stuki to diagnoza jest jedna- umarł, NIE DA SIE GO NAPRAWIĆ, zapewne pomogło mu w tym uszkodzenie wentylatora, co za tym idzie niebezpiecznie wysokie ciśnienia w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to co sie zepsulo w tym kompresorze ? i jak moge sprawdzic sam wentylator ? niedawno napelnilem klime i dopiero teraz zaczynam wszystko sprawdzac teraz tylko niepotrzebnie wywalone pieniadze na napelnienie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wywalone pieniadze na napelnienie ...

jeżeli pojedziesz do gościa który Ci napełniał ,jest taka możliwość,że ściągnie czynnik i go przetrzyma,ja miałem kilka razy ściągane i napełniane do uruchomienia klimy,kwestia dogadania i sprzętu którym to robi.Wszystko w jednym koszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pupilek

Po rozebraniu taki "walący" kompresor najczęściej wygląda idealnie- nie ma się do czego przyczepić, a jednak coś mu się stało, ale skoro nie widać usterki nie da się naprawić, pozostaje wymiana

 

Prawdopodobie luzy wewnątrzne robia się nadmierne i efekt jest jaki jest.

 

Wentylator można sprawdzić zdejmując osłone zbiorniczka płynu do wspomagania, rozłączeć okrągłą jasnobrązową wtyczke dwu pinową i dać tam należy na krótko od akumulatora + i - co się powinno stać to chyba wiadomo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem, kilka dni temu odkrecila mi sie tarcza sprzegla elekromagnetycznego, frez w tej tarczy jest kompletnie wyrobiony, jakby go w ogole nie bylo , a frez na gwincie tez napewno jest wyrobiony tylko nie wiem czy zupelnie czy tylko w jakims stopniu. na ten moment przykrecilem spowrotem ta tarcze ale wiadomo klima sie nie zalacza, macie doswiadczenie, co z kopmresorem? nadaje sie do naprawy, regeneracji czy juz tylko do wymiany? wiem ze mialem lozysko wewnetrzne do wymiany, ponmiewaz po zalaczeniu klimatyzacji na AUTO , bylo slychac glosniejsza prace kompresora. prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz chciał wymienić swój kompresor na jakiś inny, lub regenerowany to od razu odradzam.

Lepiej kupić nową na rocznej gwarancji; koszt kompresora 1000 - 1200 pln + robocizna (w moim przypadku mechanik ściągał zderzak).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego koniecznie nowa? 1000-1200,, jest to troche,, a co ze zregenerowaniem, naprawieniem swojej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takze rozebralem dzis sprezarke. W kompresorze wszystko gra, zjechany mam tylko wałek ktory napedza tarcze elektromagnesu ale zapewne go dostane na szrocie , badz u kogos kto zajmuje sioe klimatyzacjami,,? .. i oczywiscie mam do wymiany lozysko w kompresorze, ale mam rozumiec ze to to male lozysko, nie te igielitowe, one nie powinno sie zajechac,,,? prosze o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. :papa

A teraz do rzeczy. Mam problem ze swoim paskiem a konkretnie to coś ze sprężarką prawdopodobnie. Po jej włączeniu pojawia się spadek mocy ( to norma, wiem) i silnik zaczyna dziwnie pracować. Żeby wam pokazać co jest grane nagrałem filmik, przy ok. 25 sek. najlepiej słychać o co mi chodzi.

http://www.youtube.com/watch?v=MBFQ1HyewsQ

Na głośnikach może być słąbo słyszalna różnica ale w słuchawkach słychać, że coś jest nie tak.

 

Jak myślicie co się może dziać z moją sprężarką? Do wymiany czy może się okazać że to tylko łożysko albo jakiś luz?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności