Skocz do zawartości
wladek1181

Cieknąca ropa na połączeniu przewód wtryskiwacz

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam problem związany z wyciekiem paliwa (ON) na połączeniu wtryskiwacze a metalowe przewody paliwa. Musiałem zdemontować listwę rozdzielającą ( czy jak to się tam nazywa) tą do której są przykręcone metalowe przewody paliwa wchodzące do wtrysków. Po zmontowaniu zaczął się cyrk. O ile przed demontażem na tych skręcanych połączeniach pomiędzy przewodami paliwowymi a wtryskami było sucho to teraz po uruchomieniu auta zaczyna śmierdzieć ropa i widać pocenie się w miejscu połączenia. Problem występuje na wszystkich wtryskach. Kupiłem drugie przewody paliwowe i cały czas to samo. Czy tą listwę paliwową to się jakoś ustawia? Gdzie szukać przyczyny, jakieś rady?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no dzięki za pomoc, po raz kolejny pisząc na forum ,,uzyskałem" wyczerpującą podpowiedź. To forum jak widzę z miesiąca na miesiąc schodzi na psy, w porównaniu do poziomu z przed 3-4 lat gdzie rzeczywiście można było faktycznie liczyć na pomoc, podpowiedź. W zamian za to klepane są na okrągło jak miesięcznice Smoleńskie: jakie opony, jakie wahacze, jakie zimówki, etc, ect... Szkoda bo to forum niegdyś było fajne pełne ludzi z fajnymi pomysłami, chętnymi do pomocy czy rady a dziś???? Jedziesz autem widzisz kogoś z wlepą dajesz znak że jesteś z forum a w zamian otrzymujesz faka, nowy rodzaj pozdrowień pomiędzy forumowiczami? Coś mnie ominęło?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie płacz, nie każdy ma czas na siedzenie przed kompem, kiedy za oknem taka ładna pogoda.

     

    Miałem ten sam problem. Pomogło nasmarowanie gwintu wtryskiwacza i końcówki "główki" przewodu smarem. Dopiero wtedy przewód równo siadł na wtrysku i dał się porządnie dokrecić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mam problem związany z wyciekiem paliwa (ON) na połączeniu wtryskiwacze a metalowe przewody paliwa. Musiałem zdemontować listwę rozdzielającą ( czy jak to się tam nazywa) tą do której są przykręcone metalowe przewody paliwa wchodzące do wtrysków. Po zmontowaniu zaczął się cyrk. O ile przed demontażem na tych skręcanych połączeniach pomiędzy przewodami paliwowymi a wtryskami było sucho to teraz po uruchomieniu auta zaczyna śmierdzieć ropa i widać pocenie się w miejscu połączenia. Problem występuje na wszystkich wtryskach. Kupiłem drugie przewody paliwowe i cały czas to samo. Czy tą listwę paliwową to się jakoś ustawia? Gdzie szukać przyczyny, jakieś rady?

     

    W opisie benzyna, w temacie ON a nawet nie piszesz o jakim silniku mowa. Listwa rozdzielająca?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ok, to może od początku. Na początku pojawił mi się wyciek na połączeniu pompa paliwa - przewód do listwy zasilającej ( na rysunku oznaczone jako 1). Wymieniłem ten przewód na używany ale z młodego auta. Wyciek zniknął. Jednak aby wymienić ten przewód musiałem odkręcić listwę wtryskową i przewody z wtryskiwaczy. I tu się zaczęły schody.

    Przechwytywanie.PNG

    Po skręceniu wszystkiego do kupy zaczęły pojawiać się zapocenia ropy w miejscach oznaczonych 2 i 3 na wszystkich cylindrach. Wymieniłem przewody paliwowe na inne, pomogło ale tylko na przewodach 1 i 4 cylindra. Po ponownym rozebraniu połączeń paliwowych na cylindrach 2 i 3 zauważyłem że na gładzi nyplów ( oznaczone jako 3 na rysunku ) są wżery, kupiłem nowe zakręciłem w miejsce starych dając pod spód nowe podkładki uszczelniające. Po ponownym skręceniu wszystkiego do kupy zniknął wyciek pomiędzy przewodem paliwowym a listwą paliwową na 2 cylindrze, ale w zamian pojawiło się zapocenie pomiędzy nyplami a wtryskiem ( nr 3 na rysunku ) pomimo dokręcenia w/g zaleceń siłą 60 Nm. Na połączeniu listwy paliwowej a przewodem paliwowym 3 cylindra w dalszym ciągu się poci ropa. Mało tego po uruchomieniu auta i podczas jazdy pod obciążeniem auto kopci na siwo ( nie było tego wcześniej) zapach spalin jakby nie do końca przepalona ropa?

    A silnik z którym mam problemy to Iveco 2.3 Multijet

    Proszę o jakieś rady, bo auto miało jechać za granicę a tylko stoi i generuje koszta. Znajomy mechanik twierdzi że to dymienie to efekt nieszczelnego układu paliwowego.

    Edytowane przez wladek1181

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    60 NM dla nowego przewodu, dla używanego więcej i problem zniknie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×