Jump to content

    Recommended Posts

    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    Witam. Otóż mam taki problem od pewnego czasu , że zauważyłem u siebie w aucie bardzo znaczną utratę komfortu podczas jazdy... Na prostej i rownej drodze auto zachowuje sie niestabilnie tzn czuć bardzo delikatne nierówności na drodze , wystarczy mała dziura na drodze i slychać taki głuchy stuk i puk. Powyżej 80km/h czuć drgania na kierownicy a następnie na karoserii. Na początku myslałem że to wina źle wyważonych kół ale wywazałem je kilka razy i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opony również są założone nówki. Czy wyrobione tuleje wachaczy czy jakieś inne tuleje w przednim zawieszeniu mogą odpowiadać za te stuki i czucie delikatnych nierówności na drodze ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Oczywiście, ja sprawdził bym jeszcze amortyzatory i sprężyny.

     

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 140KM DSG
    Rok prod: 2011
    Witam. Otóż mam taki problem od pewnego czasu , że zauważyłem u siebie w aucie bardzo znaczną utratę komfortu podczas jazdy... Na prostej i rownej drodze auto zachowuje sie niestabilnie tzn czuć bardzo delikatne nierówności na drodze , wystarczy mała dziura na drodze i slychać taki głuchy stuk i puk. Powyżej 80km/h czuć drgania na kierownicy a następnie na karoserii. Na początku myslałem że to wina źle wyważonych kół ale wywazałem je kilka razy i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opony również są założone nówki. Czy wyrobione tuleje wachaczy czy jakieś inne tuleje w przednim zawieszeniu mogą odpowiadać za te stuki i czucie delikatnych nierówności na drodze ?

     

    poczytaj tematy młodego o przegubach jak autem trzęsło przenosiło wibracje na całe auto

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Odnośnie tego drżenia ja bym sprawdził jeszcze geometrię.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009
    Odnośnie tego drżenia ja bym sprawdził jeszcze geometrię.

     

    No właśnie ustawiałem zbieżność i geometrie i było wszystko dobrze, lecz od jakiegoś czasu mam dosłownie lekko kierownice skręconą w lewą strone a auto jedzie prosto lecz jak pamiętam jeszcze przed utratą komfortu jazdy tak było..

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    poczytaj tematy młodego o przegubach jak autem trzęsło przenosiło wibracje na całe auto

     

    Przeguby wew. wymieniałem jakieś 5 tyś km temu na SKF więc wątpie zeby po takim czasie coś sie z nimi mogło stać..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Kazdą nierownosc poczujesz gdy masz wywalonez przodu tuleje te tylne wielkie po bokach - takie w obudowach chyba aluminowych - wymiana 10 min u mnie - jak kupilem auto, a walilo na kazdej nierownosci.

     

    ale wszystko sprawdzisz na diagnostyce, wystarczy gdzies podjechać. i bedziesz wiedział.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2009

    witaj,

     

    sprawdź koniecznie łączniki stabilizatora, tania naprawa i zużyte hałasują strasznie.

    W sprawie skręcenia kierownicy..

    - możesz wyzerować i ustawić pozycję czujnika kąta skrętu

    - czy ustawiałeś tylną oś? może masz lekko "przekoszony" tył względem przodu.. i przodem korygujesz jazdę na "wprost"

    tak było u mnie, niestety do poprawnego ustawienia konieczna była wymiana tylei wachacza i śruby z mimośrodem.

    Dodam, że ustawiałem geometrie w 2 warsztatach gdyż w pierwszym gdy chłopaki nie mogli odkręcić śruby to stwierdzili (okłamali) ze to zmiana jest minimalna i nie ma wpływu na całościowe ustawienie hehe ;p

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Piszesz o drganiach od ok. 80 km/h. Obejrzyj czy amortyzator któryś nie jest mokry.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009

    A więc byłem u diagnosty aby sprawdzil mi zawieszenie itp. Amory z przodu pokazaly 86% oraz 83% , z tylu 72% i 76% , przejrzal cale zawieszenie i nie znalazł nic nie pokojacego .... wibracje auta oraz bicie kierownicy to prawdopodbnie wina felg poniewaz pojechalem do ogarnietego wulkanizatora i mi kilka razy wywazal i jest lepiej lecz tylko troche takze prawdopodobnie do wymiany sa felgi, a co do stukow to nie mam pojęcia...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2013

    Witam jeżeli felgi są krzywe to mogły doprowadzić do uszkodzenia (wybicia) gałek kierowniczych. Podczas ustawiania zbieżności powinni to zauważyć.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008
    Dnia 28.04.2017 o 12:35, wilmar napisał:

     

    - możesz wyzerować i ustawić pozycję czujnika kąta skrętu

    Mam taki sam problem, czy mozesz poprowadzic mnie jak to poprawnie zrobic? Kiedys znalazlem i robilem to przez VCDS w garazu. Pozniej wywalilo mi bledy, nie mialem wspomagania. Wiem musialem skrecic kierownica max lewo i prawo.. Kierownica podczas jazdy jest skrecona w lewo  a auto jedzie prosto. Pozycja "0" jak auto stalo kierownica byla prosto, czy moge ja lekko przekrecic i zmienic pozycje 0? Auto bylo w 3 stacjach diagnostycznych i zbieznosc niby wszystko ok.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy