Jaycob Zgłoś #1 Napisano 4 Grudnia 2016 Witam, mamy z zona passata b6 2.0 tdi 140 KM 2009 r. okolo 230t km przebiegu. W czasie ostatniego powrotu z Polski wysiadl nam nawiew. Najgorsze jest to, ze mamy 8mio miesieczna coreczke i taka niespodziewana awaria strasznie utrudnila nam podroz, a prawie wrecz uniemozliwila.... Awaria polega na tym, ze po stronie kierowcy leci jedynie cieple powietrze, po stonie pasazera jedynie zimne (zimne prosto z dworu). Wyglada jakby wysiadly klapy nawiewu, ale po zczytaniu bledow vcdsem pokazuje sie cos takiego: Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb Part No SW: 5K0 907 044 CB HW: 5K0 907 044 CB Component: Climatronic H15 0709 Revision: 00003001 Coding: 0000000002 Shop #: WSC 05311 115 00000 ASAM Dataset: EV_Climatronic A01006 ROD: EV_ClimaAutoBasis_SE36.rod VCID: 6DD7BF73BC5EC87640B-8038 1 Fault Found: 13701440 - Function Restricted due to Missing Message(s) U1111 00 [009] - - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 179 Mileage: 230077 km Date: 2080.14.18 Time: 14:17:16 ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl Part No SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E Component: Bordnetz-SG H54 2602 Revision: 00H54000 Serial number: 00000003432830 Coding: E38A8F4701041A00470A00000F000000000B5D435C000120000000000000 Shop #: WSC 05124 000 00000 VCID: 3363690B52FA5E8656F-8066 Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 419 B Labels: 1KX-955-119.CLB Component: Wischer 160909 006 0208 Coding: 00046997 Shop #: WSC 05124 Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB Component: RLS 251009 054 0402 Coding: 00208936 Shop #: WSC 05124 1 Fault Found: 01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 35 Reset counter: 179 Mileage: 229514 km Time Indication: 0 Freeze Frame: ON Voltage: 14.30 V ON ON OFF OFF OFF ------------------------------------------------------------------------------- Address 13: Auto Dist. Reg Labels: None Part No SW: 3C0 907 567 M HW: 3C0 907 567 M Component: AC201 RDW M 031 0243 Revision: 00031000 Serial number: 00000000047440 Coding: 0010100 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 356757135C8E40B678B-8060 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 3 Reset counter: 184 Mileage: 219325 km Time Indication: 0 Date: 2009.14.10 Time: 14:22:32 Freeze Frame: Count: 94 ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530-V3.clb Part No SW: 3C0 907 530 P HW: 3C0 907 951 Component: J533 Gateway H13 0171 Revision: H13 Serial number: 3620Q09A060007 Coding: F9A77F4752EE0A002002 Shop #: WSC 05314 000 00000 VCID: 2E55787FB9D8736E391-807B 2 Faults Found: 03251 - Control Module for Tow-Away Protection (J529) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 129 Mileage: 213376 km Time Indication: 0 01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 173 Mileage: 229514 km Time Indication: 0 Jest jeszcze blad radia, bo wymienialem antene i nie skasowalem bledow po odlaczeniu anteny... ale to chyba w tym przypadku nie istotne. Moim zdaniem nawiew oszalal, bo stracil komunikacje po canie z Webasto, a widac bylo, ze po odpaleniu webasto dogrzewa plyn, bo z tego naroznika wydobywal sie czesto dym... teraz dymu brak. No i jak to ugrysc? mamy drugi akumulator w bagazniku, ale napiecie ma dobre (12.3V), po odpaleniu 14.3V, bezpiecznik chyba 60A sprawny... gdzie znajde sterownik webasto? ktory bezpiecznik jest od webasto?? bo w necie sa sprzeczne informacje. jedni pisza, ze w skrzynce z bepiczenikami pod maska numer 11, ale u mnie jest pusty, inni , ze 20 i ma byc 20 A, ale u mnie na 20 miejscu jest 5A. Dacie rade cos podpowiedziec?? Jak ugrysc ten temat? webasto przestalo dzialac po kilkudniowym postoju na parkingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2016 Tak na początek z tym bezpiecznikiem Webasto i sprzecznymi informacjami na temat jego lokalizacji... To zależy od tego, czy jest drugi akumulator, czy nie. Bez tego dodatkowego akumulatora bezpiecznik rzeczywiście jest w skrzynce B, tej w komorze silnika. Ale tak, jak u Ciebie, kiedy masz dodatkowy akumulator, to bezpiecznik jest w skrzynce C, tej po stronie kierowcy - bezp. nr 43 wielkości 20A. Niepokojący jest odczyt z HVAC. Niezrozumiałe komunikaty ale najlepsza jest data zarejestrowania błędu: 2080.14.18 Źle to wygląda. Jakiś reset może jest możliwy tego modułu, bo inaczej to wygląda na uszkodzony. Najpierw odłączyłbym oba akumulatory na parę minut. Po przywróceniu zasilania skasowałbym błąd - czy da się skasować w ogóle. Następnie obserwować, czy jest taki sam, czy data znów zła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2016 Atmosferyczny, zupelnie nie zwrocilem uwagi na ta date... To chyba moge przestawic w adaptacjach licznika prawda? Mowisz o module hvac? Bo data to chyba pochodzi z licznika ewentualnie cana, a nie hvacan bo z nim w ogole nie udalo sie polaczyc. Zaraz ide sprawdzic bezpiecznik A gdzie znajduje sie modul hvac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2016 HVAC to Climatronic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #5 Napisano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Nie zwracać uwagi na datę .Wiele B7 ma dziwne daty i w niczym to nie przeszkadza. U mnie nawet chyba jest 2040 czy jakoś tak i nie ma żadnych problemów. Jakie są błędy w ogrzewaniu pomocniczym? Czy błędy powracają po wykasowaniu? Edytowane 4 Grudnia 2016 przez waski1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2016 Atmosferyczny to zle sformuowalem pytanie, bo chodzilo mi o modul webasto. Waski1 w canie wyrzuca blad ze nie ma komunikacji z modulem auxillary heating. Wiec bledow z niego nie da sie zczytac. Jakies pol roku temu robilem skan i wtedy jeszcze bylo mozna zczytac. Byly jakies *******y typu brak plomienia rzadko itp... Tak mi sie przypomina, ze wtedy tez mialem taka dziwna date w skanach, ale nie moge rzadnyh logow znalescn a webasto dzialalo ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2016 Moduł webasto jest w samym urządzeniu grzewczym. Więc są raczej dwa wyjścia albo szlak trafił webasto albo nie ma połączenia z magistralą can. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2016 Waski1, tak tez i ja mysle... Tylko jak to ugrysc. Da sie bez rozbierania znow calego przodu? Zima jest, a zona z garazu skladzik sobie zrobila. Gdzei jest w takim razie modul can? Moze tam moglbym sprawdtic ktorys pin, czy dociera info z webasto. Aha zapomnialem powiedziec, ze przyciskiem z panelu rowniez nie da sie wlaczyc webasto. Zapala sie doslownie na sekunde i gasnie od razu.... Nie widze jakiejs ewidetnej przyczyny ktora mialaby spowodowac uszkodzenie sterownika webasto, ani nie bylo ulewy ani nie rozlalo mi sie nic pod maska ani nic.... Odpalilem i nagle nawiew po prostu nie dzialal. Aha w liczniku tez nie da sie od tego momentu ustawic czasow ogrzewania... Macie moze jakies schematy, zeby wiedziec gdzie czego szukac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2016 webasto webastem tu powiedzmy jest jeden problem ale jak auto sie nagrzeje (webasto sie wyłaczy) to z nawiewów powinno i tak lecieć cieple powietrze a piszesz że z prawej leci zimno wiec to jest chyba drugi zupełnie inny problem. bez webasto mysle że da sie żyć ale bez normalnego ogrzewania juz niebardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2016 Rozumiem, że z radiem masz komunikację... Bo jeżeli z radiem też nie masz, to jest na tej samej szynie CAN i to byłaby szyna CAN wtedy uszkodzona. Zdalnego sterowania do ogrzewania nie masz? (Telestart) To nie wymaga dobrego połączenia przez CAN, jest niezależne i z tego byś mógł uruchamiać. Równie dobrze może to być problem zasilania Webasto, np. bezpiecznik, tak, jak na początku szukałeś. Nie będzie komunikacji, nie będzie startował z climatronika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2016 Panowie, spójrzcie na przebieg pojazdu przy pojawieniu się błędów. Na webasto nawet bym nie patrzył w tej chwili, można je wyrwać z auta (ale nie zwierać przewodów) a i tak powinno być ciepło w trasie, najwyżej brak komunikacji z webastem. Najważniejszy to teraz klimatronik, jak może lecieć z jednej strony ciepłe a z drugiej zimne? Nagłe zapchanie nagrzewnicy powiedzmy że odpada, nie wiem czy kręcąc pokrętłami temperatury chodzą silniczki od klap a to trzeba by było komputerowo i fizycznie sprawdzić, może działą to tylko połowicznie. Może padł klimatronik i steruje tylko jedną klapą i dodatkowo zwiera w pamięci lub głupieje z komunikacją do webasta. O bezpiecznikach i zasilaniu nic nie piszę bo na pewno są sprawdzone prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #12 Napisano 5 Grudnia 2016 (edytowane) BociekCC nie wiem cos jest nie tak z tymi przebiegami? Webasto udalo mi sie opanowac. Powodem byl przepalony bezpiecznik w pozycji 43 tam gdzie mowil atmosferyczny. z nawiewami jednak dalej jest problem, pomimo ze w chwili obecnej ani Hvac ani webasto nie pokazuja bledow! Jak robie test silniczkow, to slychac je pod deska, ze sie ruszaja... Jesli wiec nie ma bleodw i silniczki chodza, to chyba w gre wchodzi jakies mechaniczne uszkodzenie ktorejs z klap? Sprawdzalem tez ustawienia klap dla zimnego powietrza, cieplego i aktualne i noc rzucajacego sie w oczy nie znalazlem. Co mam sprawdzic zeby dalej zdjagnozowac co i jak? A tak off-topic : ktory bezpiecznik jest od tego tow away protection? Bo tez nie ma z tym komunikacji can i mozna podejrzewac, ze bezpiecznik jest spalony tak samo jak w webasto. Macie jakas rozpiske bezpiecznikow? Bo w mojej ksiazce od auta niestety nie ma! Co dla mnie jest jakas paranoja, bo zeby musiec jechac do serwisu zeby bezpiecznik wymienili to jakas paranoja sie staje juz! Aha i zapomnialem dodac, ze po naprawie webasto pd razu jest o wiele cieplej w aucie! Edytowane 5 Grudnia 2016 przez Jaycob Dodanie tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #13 Napisano 5 Grudnia 2016 Tow-Away - bezpiecznik nr 15 w skrzynce C - prąd 15A Co do grzania tylko od strony kierowcy przy braku błędów silników klap nastawczych to wielu ma tak przy przytkanej nagrzewnicy (kamień). Mogą jeszcze czujniki temperatury powietrza wychodzącego z układu klimatyzacji oszukiwać - też uszkodzenia się zdarzają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2016 Chodziło mi o to że dwa błędy pojawiły się przy bliskim sobie przebiegu, jeszcze jakbyś wiedział czy była to non stop jazda, czy może coś robiłeś przy danym przebiegu. Ten błąd Tow Away to już od dawana masz, ogólnie to od czasu do czasu podłącz kompa i wyczyść błędy to będziesz wiedział jakie się powtarzają. Ja mam w PDFie skrzynki z przekaźnikami i bezpiecznikami gdzie który co i jakie skrzynki gdzie, bo było kilka rodzai. Można na telefon zgrać. Ogólnie to bezpieczniki nie powinny się przepalać, są zabezpieczeniem z naddatkiem więc nie powinno się wkładać większych niż te fabrycznie zastosowane. Mi nigdy jeszcze się żaden nie przepalił i w tym aucie i w poprzednim B5. Czyli w swoich autach nie wymieniałem od kilku lat. Bardziej ich dołożyłem przy dokładaniu sprzętu że już miejsca nie mam w silnikowej skrzynce. Co do webasta to czasami sobie je załączę jak mi się chce lub jak potrzeba, u Ciebie załączać się będzie non stop czy chcesz czy nie. Skoro masz już zanik płomienia co jakiś czas to albo komora spalania już zasyfiona albo pompeczka nie domaga. Pewnie pomału już dymić zaczyna, u mnie nic dymka dlatego je oszczędzam. Z czasem przeczytasz wątek Webasto a tam znajdziesz odnośniki na strony Turana gdzie ładnie pokazane jak wyczyścić. Nowa komora ze świecą żarową koło tysiąca plus minus 300zł. Ja jeżdżę bez webasta i mam saunę w środku, pewnie nie zauważyłeś że wcześniej już prawa strona siadała, może być faktycznie nagrzewnica, sprawdź jeszcze te temperatury w wylotach na vcdsie. Ciekawe czy wymieniasz płyn chłodniczy co dwa lata i ani kropli wody nie dolałeś, jak już to destylowaną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #15 Napisano 1 Stycznia 2017 Witam, wczoraj udalo mi sie podlaczyc VCDS i zczytac odczyty czyjnikow i pozycje klapek nawiewow. wyminiki w postaci jpg-a zamieszczam ponizej. Roznica w temparaturach pomiedzys tronami wynosi od 10-20 stopni.... Jechalismy wczoraj do Polski, to z webasto jest lepiej, ale jak zaczlo mrozic to strona pasazera jest bardzo zimna. niezaleznie od ustawienia temperatury, a po stronie kierowcy skrajna kratka od okna i na nogi parzy, a srodkowa jest lekko ciepla.... Klapki przy tescie klapek slychac, ze sie poruszaja, ale oczywiscie uszkodzen mechanicznyh nie jestem w stanie wykluczyc. Do tego musialbym rozebrac deske i obejrzec klapki. Macie jakies pomysly? Jak uwazacie jaka jest przyczyna? Pozdrawiam!! No i oczywiscie Szczesliwego Nowego Roku!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michall509 Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2017 Witam, Jaycob poradziłeś sobie z tym problemem? Mam identyczną sytuację u siebie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #17 Napisano 30 Stycznia 2017 Hej Michall509, jeszcze nie, bo u nas mrozy trzymaly i nie chcialem rozbierac deski i podszybia pod maska, zeby plastikow nie polamac, bo wtedy narobilbym wiecej balaganu niz porzytku. Wyglada jednak na to, ze chyba rzeczywiscie nagrzewnica jest zapchana, albo mechanicznie ktoras klapka uszkoszona, bo nie wyrzuca bledu w vcds i wszystkie klapki slychac jak sie ruszaja przy tescie. Jedyne co nie pasuje do nagrzewnicy ,tp to ze stalo sie to nagle. Musze powiedziec, ze jestem rozczarowany nieco, bo w moim 25 letnim w124 grzanie dziala beuproblemowo i nigdy nie byla zapchana nagrzewnica, a tu takie mlode auto i juz.... Bede chyba probowal zrobic nagrzewnicy plokanke zanim ja wymienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #18 Napisano 30 Stycznia 2017 Post 41. prawa strona miała brak ogrzewania. Nagrzewnicę wymieniasz bez demontażu deski. http://forum.vw-passat.pl/threads/147008-Ciep%C5%82e-powietrze-z-po%C5%82owy-nawiew%C3%B3w/page3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaycob Zgłoś #19 Napisano 30 Stycznia 2017 Aha, a jak mam dual climatronic, to mam pojedyncza nagrzewnice? Np taka bedzie pasowac? http://www.ebay.de/itm/351926082827 Jesli da sie dostac i wymienic nagrzewnice od przodu, przez przednie podszybie, to nie widze problemu zeby to zrobic.... Moge zrobic tez fotorelacje, jesli komus to pomoze Klapki musze sprawdzic od srodka prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2017 Wymiennik ciepła w passacie B6 był jeden rodzaj o dwóch numeracjach ; stary nr. oe 3C0819031 i nowy numer oe ; 3C0819031A Wymianę wymiennika robisz w środku auta od strony pedału gazu. Ściągasz listwę z tunelu środkowego , demontujesz osłonę plastikową wymiennika i jedną rurę plastikową od nawiewu na nogi. Na ścianie grodziowej rozpinasz zasilanie i powrót z wymiennika. Kompresorem dmuchnąć w jeden z przewodów wymiennika aby usunąć płyn z wymiennika. Między przewodami zasilającymi wymiennik jest jedna śruba którą należy popuścić NIE WYKRĘCAĆ JEJ. W środku po wykręceniu 10 śrub i dwóch opasek z przewodów wymiennika , wyciągasz wymiennik. Proponuje Ci uciąć rurki wymiennika , wysunąć go a później zdemontować rurki ze złączek. Chcąc wyjąć w całości wymiennik jest to prze*****a misja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach