user78 Zgłoś #1 Napisano 29 Listopada 2016 Co zmienia opcja bieg jalowy jak ją zaznaczymy w opcjach MFA? U mnie przy DSG jak mam zaznaczoną to obroty inaczej trzymają. Ale co nam to daje? Mniejsze spalanie? Szybsze wkrecanie sie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2016 To zrób tak ,jedziesz sobie określoną prędkością(obojętne jaką) i puść pedał gazu ,a zobaczysz zamiast numeru biegu tylko D ,to tak jakby auto jechało na luzie ,tak łopatologicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2016 Sebastian ja wiem, że tak jest ale pytam co nam to daje? Tylko ma służyć mniejszemu spalaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2016 Ja nie kumam skoro to te same auta... 1 rok tylko roznicy... ja np tego nie mam.... potestowałbym przynajmniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2016 Tomek ja akurat zaznaczam tę opcję i uważam, że skrzynia lepiej się zbiera. Np. jadąc 120 jak puścisz gaz obrotomierz wraca na obroty biegu jałowego czyli w okolice 1000 i przy probie depnięcia jakby szybciej się zbiera. Na początku przyzwyczajony do skrzyni z B6 myślałem, że coś jest nie tak z tym nowszym DSG ale po chwili jazdy stwierdziłem, że tak jest duo lepiej i już tak zostawiłem. Ale temat założyłem po to żeby dowiedzieć się jaka była idea tej zmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2016 też jestem ciekaw... i ciekawe czy można to włączyć np u mnie... kwestia jakiegoś softu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2016 @chriso dokładnie tak to działa u mnie. Czyli kwestia zmniejszenia zużycia paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2016 Czy ktos moglby mi powiedziec czemu tego nie ma rocznik 2011 ??? Mozna jakos wlaczyc vcdsem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pirzol Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Jak to się ma do zaleceń aby nie jeździć z DSG na biegu N? Czy to wymaga skrzyni lub sterowników o innej konstrukcji ? Czy tylko bieg N ogranicza holowanie , a podczas normalnej jazdy gdy skrzynia pracuje można używać N? wysłane z budki telefonicznej na zadupiu Edytowane 30 Listopada 2016 przez pirzol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2016 @pirzol tutaj nie zmieniasz nic wajchą od biegów, skrzynia sama zmniejsza obroty i jadąc np. na D6 120km/h jak odpuścisz gaz to samochód nie zwalnia momentalnie czy też nie hamuje silnikiem momentalnie tylko ikonka zmienia się na samo D (a nie N) i auto zwalnia ale bardzo delikatnie, a co jest fajne to od razu jest gotowe aby przyspieszyć z około 1000 obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pirzol Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) No tak, widziałem film. Tylko w skrzyni fizycznie musi wystąpić albo wysprzeglenie albo zmiana na N z gotowością powrotu na bieg na którym był. To w sumie i tak realizuje DSG. Pytanie jak to faktycznie wykonuje i czy przypadkiem tarcze sprzegla nie dostaja więcej pracy? W manualu byłoby to wciśnięcie sprzęgła lub włożenie biegu na Luz. wysłane z budki telefonicznej na zadupiu Edytowane 30 Listopada 2016 przez pirzol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #12 Napisano 30 Listopada 2016 Kurde chce to mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #13 Napisano 30 Listopada 2016 Oczywiście, że to ("żeglowanie", "bieg jałowy", kiedyś "wolne koło") nie zmniejsza zużycia paliwa. Na luzie i na N silnik potrzebuje paliwa do swojej pracy. Po prostu nie hamuje silnikiem. To w czasie hamowania silnikiem silnik nie otrzymuje paliwa - spala 0. Ale cały samochód zwalnia, bo silnik jest napędzany od toczących się kół. Po drugie - w DSG pompa oleju napędzana jest wałkiem bezpośrednio z silnika - jeszcze przed sprzęgłami, więc puki silnik pracuje, to pompa oleju w skrzyni pracuje i skrzynia ma smarowanie. Nie chodzi przy holowaniu i innych sytuacjach, czy jest N czy nie, tylko czy silnik pracuje czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #14 Napisano 30 Listopada 2016 Dokładnie tak. Można wymyślić sytuacje, w których zaoszczędzisz trochę paliwa i można wymyślić sytuacje, w których właśnie nic nie zaoszczędzisz. Jak masz i tak hamować (np.: przed skrzyżowaniem), to lepiej silnikiem hamować (paliwo i klocki). Jak i tak się będziesz rozpędzał, to na jedno wychodzi, bo zaraz musisz odzyskać prędkość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pirzol Zgłoś #15 Napisano 30 Listopada 2016 Możesz udostępnić skan vcds swojego samochodu w którym masz tą funkcję "żeglowania" ? Wydaje się że to tylko sprawa softu w sterowniku skrzyni. wysłane z budki telefonicznej na zadupiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #16 Napisano 30 Listopada 2016 Też zegary muszą tą opcję wspierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #17 Napisano 30 Listopada 2016 Nie mam dodatkowej opcji w can, to musi być gdzieś zaszyte w którymś sterowniku 01-Engine -- Status: OK 000002-Auto Trans -- Status: OK 0000 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 25-Immobilizer -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: OK 0000 55-Xenon Range -- Status: OK 0000 56-Radio -- Status: OK 0000 61-Battery Regul. -- Status: OK 0000 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 65-Tire Pressure -- Status: OK 0000 6C-Back-up Cam. -- Status: Malfunction 0010 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 77-Telephone -- Status: OK 0000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #18 Napisano 30 Listopada 2016 Zegary mi na pewno wspieraja Czyli sam vcds nie zrobi roboty tylko jeszcze sterownik dsg.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pirzol Zgłoś #19 Napisano 30 Listopada 2016 Nie mam dodatkowej opcji w can, to musi być gdzieś zaszyte w którymś sterowniku A kodowanie skrzyni biegów ? wysłane z budki telefonicznej na zadupiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #20 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Proszę Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl Part No SW: 02E 300 057 N HW: 02E 927 770 AL Component: GSG DSG AG6 512 3113 Coding: 0000020 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: 24470A1BE72E243ED0B-8071 No fault code found. Edytowane 30 Listopada 2016 przez user78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach