SzalonyHarry Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2016 Witam ostatnio zauwazyłem ze strasznie zaczęły mi cykać hydropopychacze . Na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu chwile cykaja po czym przestaja , ale zaś na ciepłym silniku to juz cały czas tłuką . Co może byc przyczyną ? Akurat jestem przed wymiana oleju i szkoda było by go lać jeśli ten element jest do wymiany . Mam na liczniku 320 tys. km . jeżdżę na oleju Motul 6100 , 10w40. Na 10-11 tys praktycznie niedolewam oleju . Nie wiem czy odrazu sie brac za wymianę "szklanek" czy może poczekać ? np. zrobić płukanke i zalać nowym olejem , może np lepszym? nie wiem czy przy takim przebiegu wlewać syntetyka ? czy będzie to zdrowe dla silnika? Mysle tez nad sprawszeniem ciśnienia oleju . Z tego co wyczytałem to należy wkrecić w czujnik ciśnienia oleju manometr .Tylko jakie wartości są prawidłowe ? Może kto wie jaki jest gwint na czujniku? to by odrazu jutro skoczyłpo pracy po manometr i weża i bym działał . Może ktoś z Was już przerabiał ten problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2016 to normalne jest zawsze chwile po porannym odpaleniu (czym zimniej tym kilka sekund dluzej) bedzie klekotac jesli na cieplym silniku (a wlasciwie oleju) nie klekota to jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzalonyHarry Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2016 To wiem, ale właśnie niepokoi mnie czemu cykaja na ciepłym silniku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #4 Napisano 29 Listopada 2016 Może olej już jest spracowany i nie uszczelnia jak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #5 Napisano 29 Listopada 2016 niestety cykanie na ciepłym silniku najczęściej oznacza zużycie popychaczy lub gniazd w których pracują. Proponuję przy wymianie oleju wymienić szklanki - ta czynność zajmuje okolo 3 godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2016 u mnie po wymianie na syntetyk popychacze zaczeły cykać na zimnym i to dość głośno na rozgrzanym jest ok ale nie wiem co było wlane wcześniej Jaki orientacyjny koszt czesci popychacze i szklanki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2016 Szklanki=popychacze Cena - około 20-30zł za sztukę, potrzebne jest 8 sztuk. Do tego dolicz koszt uszczelki pokrywy zaworów (około 60zl) oraz symering walka (koło 15zł). Jak nie masz silikonu - masa uszczelniająca victor Reinz albo Elring Dirko za około 25-30zł. W PD proponuję najpierw ściągnąć pokrywę głowicy i obejrzeć wałek - może zajść konieczność wymiany razem z popychaczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzalonyHarry Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2016 tylko właśnie mnie to dziwi że na zimnym silniku po paru sekundach cichna popychacze a jak olej sie zagrzeje to juz cały czas cykają. Powiedz mi co ty na to jak bym najpierw zrobił sobie płykanke silnika i wlał nowy olej plus filter zbadał cisnienie pompy oleju. Tylko czy po takim zabiegu , jak by czasem nie pomógł to mogę zdemontowac wałek i wymienic szklanki bez ponownego zalewania olejem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IzzyHool Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2016 Możesz. Najwyżej uzupełnisz potem ubytek. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach