Skocz do zawartości
zlosnik321

Zapowietrzony układ ? Nagrzewnica ? wysoka TEMP !!

Rekomendowane odpowiedzi

A na starej działało wszystko ok

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam to samo i ciekaw jestem jak sie sprawa z ogrzewaniem zakonczy , po odłaczeniu weza prawego wchodzacego do nagrzewnicy i dodaniu obrotow płyn po chwili dopiero sie leje z weza i tak ledwo ledwo , ogrzewanie dopiero działa jak dam na hi , klapki nie przytkane chodza ładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa , pompa i jeszcze raz pompa wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o w morde a dopiero rozrzad robiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A na starej działało wszystko ok

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

 

Nie na starej było tak samo więc padło na pompe dlatego wymiana rozrządu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam że parownik od LPG dostaje normalnie temperatury i jak odłącze przewód ktory idzie z parownika woda się wylewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że układ się zapowietrza dlatego tak się dzieje skoro wszystko sprawne innego wyjścia nie widzę chyba że ktoś ma inne pomysły

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem jeszcze tak że podłączyłem pompe od pralki miedzy zbiorniczkiem a dolnym wężem co idzie ze zbiorniczka aby wymusić obieg wtedy zas spada temperatura ale i tak dolny wąż jest zimny

 

Dodam jeszcze że pompa wody gorąca jest od spodu a wyjdzie termostatu zimne

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A może być to uszczelka pod głowicą? Cisnienia w ukladzie brak

Edytowane przez zlosnik321
dodatkowe info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy gdy silnik chodzi w przedziale 1200-1800 obr słychać wode w nagrzewnicy .... teraz zrobiłem rundkę około 15km i przy obrotach 3000 silnik utrzymuje temperature 90-95 gdy chce jechac eko tzn 1500-2000 od razu łapie temperaturę do 100 dodam obrotów do 3000 i zas spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w starym golfie miałem problemy z ogrzewaniem w dieslu takie ze zaczęło słabiej chodzić. A dzialalo pięknie . Wymieniłem nagrzewnice. Odpowietrzylem i Baja . Ciekawy jal może zasyfic się nagrzewnica zacząłem ja analizować. Zacząłem ja płukać i tak jak kolega wcześniej radzi zrobilem. Podłączyłem węża od wody z kranu i odkręcilem. Co wyleciało. ? Przez chwile nic a za moment taki dziwny zielonawy glut. Dodam że jak przed tym dmuchane było w nią to wydawało mi się ze jest ok . Dopiero po odetkaniu wiem ze musi się lekko dmuchać i to samo ma wychodzić czyli tak naprawdę bez jakiegokolwiek oporu. Gdybym podpiąć węże jak nagrzewnica była w aucie oszczędzilo by mi to zrzucanie deski i 5h roboty. Sprawa dotyczyła się golfa w td parę lat temu. W tdi Odpowietrzylem bardzo szybko przy rozrząd ze ale za to tdi cr to musiałem zrobić trasę z 60km żeby się dobrze Odpowietrzyl.

Zatem kolego radzę Ci :

1)Podłączyć węża od kranu.

2) płynu nie ubywa wiec uszczelka " Nie zalewa" silnika.

Nie piszesz ze masz bąbelki w zbiorniku ale jak chcesz mieć pewność to jedz do diagnosty i niech analizatorem zmierzy ci stężenie gazu w zbiorniku wyrównawczych. Powinno być tylko powietrze. Jakby uszczelka padła i dawała ciśnienie do obiegu to pewnie by puchly węże od chłodnicy i wcześniej czy później coś poleci. Układ wody jest prosty i jak zrobiłeś to wszystko co piszesz i ze jak pominięto nagrzewnice i jest ok no to prosty temat. Nagrzewnica tylko pytanie czy się zapchala czy rozszczelnila i bierze w układ lewe powietrze i powoduje brak ciśnienia w układzie. ? tu bym szukał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w starym golfie miałem problemy z ogrzewaniem w dieslu takie ze zaczęło słabiej chodzić. A dzialalo pięknie . Wymieniłem nagrzewnice. Odpowietrzylem i Baja . Ciekawy jal może zasyfic się nagrzewnica zacząłem ja analizować. Zacząłem ja płukać i tak jak kolega wcześniej radzi zrobilem. Podłączyłem węża od wody z kranu i odkręcilem. Co wyleciało. ? Przez chwile nic a za moment taki dziwny zielonawy glut. Dodam że jak przed tym dmuchane było w nią to wydawało mi się ze jest ok . Dopiero po odetkaniu wiem ze musi się lekko dmuchać i to samo ma wychodzić czyli tak naprawdę bez jakiegokolwiek oporu. Gdybym podpiąć węże jak nagrzewnica była w aucie oszczędzilo by mi to zrzucanie deski i 5h roboty. Sprawa dotyczyła się golfa w td parę lat temu. W tdi Odpowietrzylem bardzo szybko przy rozrząd ze ale za to tdi cr to musiałem zrobić trasę z 60km żeby się dobrze Odpowietrzyl.

Zatem kolego radzę Ci :

1)Podłączyć węża od kranu.

2) płynu nie ubywa wiec uszczelka " Nie zalewa" silnika.

Nie piszesz ze masz bąbelki w zbiorniku ale jak chcesz mieć pewność to jedz do diagnosty i niech analizatorem zmierzy ci stężenie gazu w zbiorniku wyrównawczych. Powinno być tylko powietrze. Jakby uszczelka padła i dawała ciśnienie do obiegu to pewnie by puchly węże od chłodnicy i wcześniej czy później coś poleci. Układ wody jest prosty i jak zrobiłeś to wszystko co piszesz i ze jak pominięto nagrzewnice i jest ok no to prosty temat. Nagrzewnica tylko pytanie czy się zapchala czy rozszczelnila i bierze w układ lewe powietrze i powoduje brak ciśnienia w układzie. ? tu bym szukał

 

Pułkałem nagrzewnice i czyściutka woda leci bez żadnego oporu.

 

Pytanie dlaczego nie puszcza termostat.

 

Aha jeszcze jedno na zimnym silniku powinien krążyć płyn do zbiorniczka czy dopiero po osiagnieciu temperatury?

 

Termostat musi byc jakoś specjalnie ułożony tzn. spręzynką do bloku silnika i tak jest zamontowany, drugie czy ma znaczenie w jakiej pozycji znajduja sie dwie blaszki od termostatu termostat_1.9tdi.jpg

 

Oczywiscie gdy zdemontuje termostat wąż dolny Ciepły ale brak ogrzewania silnik nie dogrzany 70*

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeszcze dodam że jak silnik nabiera temperatury od razu pojawia się ogrzewanie nie muszę czekać do 70 czy 90*

Edytowane przez zlosnik321

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz ubytek płynu?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A masz ubytek płynu?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

Ubytków brak

 

Dodatkowe pytanie gdzie idzie wąż od nagrzewnicy powrót?

Edytowane przez zlosnik321
dodatkowe info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób płukałeś nagrzewnice ? Miałem teraz taki przypadek na warsztacie, mianowicie pacjent to Audi A4 b8. Z tym że słabo grzała, ale nie ma co się dziwić jak tam była wersja mini nagrzewnicy ;) No i tak, przed wyjęciem też w środku było słychać bulgotanie takie jak by płyn się przeciskał.

Podjęliśmy decyzję o wymianie nagrzewnicy, lekko nie było ale to już inna bajka. Po wyjęciu nagrzewnicy dmuchałem w nią i był swobodny przepływ powietrza, ale jednak coś za ciężka mi się wydawała. Zrobiłem tak, sprężone powietrze najpierw na 6bar, zalałem ją wodą włożyłem pistolet z powietrzem i uszczelniłem dokładnie pomiędzy rurką a wężem a drugi koniec węża w butelkę.

Przedmuchałem, troszkę syfu wyleciało, no nic podkręciłem ciśnienie na 10bar i tak nagrzewnica już czekała nowa i dmuchłem. Byłem przekonany że rozerwie ją, ku mojemu zaskoczeniu razem z wodą pod ciśnieniem wyleciało od c***a brudu a nagrzewnica była cała bez uszkodzeń ;)

Jaki z tego morał ? " Nie sadźcie po pozorach "

 

A jeżeli chodzi o ułożenie termostatu, to nie we wszystkich ale w większości jest mały otworek od góry lub taki pozłacany zaworek tuż na rancie i on przy zakładaniu powinien być skierowany do góry bloku ;)

 

Ale tak na marginesie, moim zdaniem masz zapchaną chłodnice główną :)

Edytowane przez sr-ka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaki sposób płukałeś nagrzewnice ? Miałem teraz taki przypadek na warsztacie, mianowicie pacjent to Audi A4 b8. Z tym że słabo grzała, ale nie ma co się dziwić jak tam była wersja mini nagrzewnicy ;) No i tak, przed wyjęciem też w środku było słychać bulgotanie takie jak by płyn się przeciskał.

Podjęliśmy decyzję o wymianie nagrzewnicy, lekko nie było ale to już inna bajka. Po wyjęciu nagrzewnicy dmuchałem w nią i był swobodny przepływ powietrza, ale jednak coś za ciężka mi się wydawała. Zrobiłem tak, sprężone powietrze najpierw na 6bar, zalałem ją wodą włożyłem pistolet z powietrzem i uszczelniłem dokładnie pomiędzy rurką a wężem a drugi koniec węża w butelkę.

Przedmuchałem, troszkę syfu wyleciało, no nic podkręciłem ciśnienie na 10bar i tak nagrzewnica już czekała nowa i dmuchłem. Byłem przekonany że rozerwie ją, ku mojemu zaskoczeniu razem z wodą pod ciśnieniem wyleciało od c***a brudu a nagrzewnica była cała bez uszkodzeń ;)

Jaki z tego morał ? " Nie sadźcie po pozorach "

 

A jeżeli chodzi o ułożenie termostatu, to nie we wszystkich ale w większości jest mały otworek od góry lub taki pozłacany zaworek tuż na rancie i on przy zakładaniu powinien być skierowany do góry bloku ;)

U mnie ogrzewanie chodzi idealnie na zagrzanym silniku nie ma mowy aby wytrzymać dłużej jak 5min na ogrzewaniu full dmuchałem w nagrzewnice i nie czuje zadnego oporu.

 

Podłączyłem także przeźroczysty wąż do nagrzewnicy i jak dodam gazu przepływ jest na jałowych powstaje bańka od węża powrotnego tak jakby się cofało dlatrego pytam gdzie idzie powrót od nagrzewnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna rzecz. Ostatnio wymieniałem termostat bo za wcześnie się otwierał oraz płyn. Aby odpowietrzyć układ musisz rozgrzać silnik ,dlatego że zbiorniczek wyrównawczy masz w dużym obiegu przed termostatem. Mam nadzieję że robiłeś odpowiednio odpowietrzanie układu. Co do węża musze podejść do auta i sprawdzić.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwna rzecz. Ostatnio wymieniałem termostat bo za wcześnie się otwierał oraz płyn. Aby odpowietrzyć układ musisz rozgrzać silnik ,dlatego że zbiorniczek wyrównawczy masz w dużym obiegu przed termostatem. Mam nadzieję że robiłeś odpowiednio odpowietrzanie układu. Co do węża musze podejść do auta i sprawdzić.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

odpowietrzenie robiłem tak:

 

układ pospinany odkręcam koreczek wlewam płyn do pozycji maksimum, odpalam silnik troche płynu schodzi dolewam do MAX i zakrecam zbiorniczek. Dodaje obrotów około 2tys czekam aż uzyska 90* puszczam gaz i w momencie się przegrzewa.

 

innym sposobem robiłem tak:

 

uklad pospinany wlewam płyn MAX zdejmuje węża od nagrzewnicy ten z dziurką odpalam samochód czekam aż wyleci całe powietrze (zaczyna tryskać przez dziurkę) i zakładam. trzymam go jeszcze na obrotach temperatura utrzyuje sie w granicach 90-95 odkrecam zbiorniczek dolewam płynu jak tylko zejdzie z obrotów przegrzewa się.

 

Robiłem to samo co wyżej bez używania gazu czyli na wolnych obrotach i nic

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

I problem taki że jak ściskam górny wąż od chłodnicy wygląda tak jakby nic w nim nie było a do zbiorniczka raz na 20 ściśnięć wyleci płyn z powrotu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

Proszę filmik na odpietej nagrzewnicy cały czas powietrze a potem płyn znika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam ze coś jest przytkane.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja obstawiam ze coś jest przytkane.

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Płyn wogole nie chce iść do nagrzewnicy nawet jak pominę nagrzewnice i złącze węże na sztywno na chwilę płyn się pojawia i znika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to może któryś kanał w bloku.

 

Zawsze miałeś zalany układ płynem czy zwykła woda tez była? Może kanały zaraz za pompa zaszły kamieniem. Albo jakiś syf się zaplontal?

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze to może któryś kanał w bloku.

 

Zawsze miałeś zalany układ płynem czy zwykła woda tez była? Może kanały zaraz za pompa zaszły kamieniem. Albo jakiś syf się zaplontal?

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

Jak kupiłem to.nie wiem na czym był ja miałem normalny plyn

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Odkrecilem z tyłu silnika kruciEC tam gdzie idzie czujnik na deskę i odpaliłem i wogole tamtędy woda nie idziemi czyli blok zapchany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności