Skocz do zawartości
zlosnik321

Zapowietrzony układ ? Nagrzewnica ? wysoka TEMP !!

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991

    Witam.

     

    Mam poważny problem od kilku dni, otóż silnik się przegrzewa termostat się nie otwiera, wąż dolny cały czas zimny!!

     

    Co do tej pory zrobiłem:

     

    Rozrząd wraz z pompą wody

     

    termostat pierwszy z Gates'a następny na Wahler'a więc nie ma mowy o wadliwym termostacie.

     

    Nowe czujniki temperatury. (temperaturę mierzę także pirometrem i pomiary się pokrywają)

     

    Dziś wymyłem cały układ chłodzenia wszystko drożne !!

     

    Jeździłem do tej pory bez termostatu ale silnik się nie dogrzewa brak ogrzewania a z racji tego że jeżdżę na taxi nie ma mowy o braku ciepłego nawiewu.

     

    Dziś wpadłem jeszcze na jeden pomysł odłączyłem nagrzewnicę i dałem przewody na krótko i co?!? silnik utrzymuje normalną temperaturę termostat pracuje !

     

    Więc gdy silnik nabrał temperatury i wszystko pracowało jak trzeba szybko rozłączyłem przewody i przyłączyłem je do nagrzewnicy i co?!? zaś brak obiegu do termostatu a ogrzewanie jest .

     

    Co robić bo już nie mam siły

     

    Dodam że jak jest podpięta nagrzewnica słychać głośne przelewanie się płynu w nagrzewnicy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Pewnie nagrzewnica zapchana

     

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Pewnie nagrzewnica zapchana

     

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

     

    Wszytko sprawdzone nagrzewnica drożna można swobodnie dmuchnąć i z drugiej strony wylatuje powietrze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Możesz mieć zapchana nagrzewnice. Odgłos przelewania może świadczyć o tym ze masz tak małe światło w przewodach że przepuszcza tylko powietrze. Podłącz szlauf do wejścia a wyjście odczep i niech spływa spokojnie. Tylko nie odkręcaj za mocno bo ciśnienie może rozszczelnić nagrzewnice. Radzę sprawdzić czy jak podlaczysz szlauf i odkrecisz to czy masz ja pod takim samym ciśnieniem na wyjściu jak wejściu. Jeśli ciśnienie jest wyższe oznacza to że masz przytkana nagrzewnice

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Możesz mieć zapchana nagrzewnice. Odgłos przelewania może świadczyć o tym ze masz tak małe światło w przewodach że przepuszcza tylko powietrze. Podłącz szlauf do wejścia a wyjście odczep i niech spływa spokojnie. Tylko nie odkręcaj za mocno bo ciśnienie może rozszczelnić nagrzewnice. Radzę sprawdzić czy jak podlaczysz szlauf i odkrecisz to czy masz ja pod takim samym ciśnieniem na wyjściu jak wejściu. Jeśli ciśnienie jest wyższe oznacza to że masz przytkana nagrzewnice

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

     

    Myślę ze nagrzewnica ok ale sprawdzę jutro gdyby miała małą przepustowość to ogrzewania by nie było prawda? Czy się mylę wsypałem już do układu pułkacz i nic nie pomogło oraz odkamieniacz układ cały przeczysciłem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Kamień raczej w układzie nie bd miał chyba ,że masz zalaną zwykła kranowe ,a nie płyn do chłodzenia. Nie masz jakiegoś dziwnego bulgotania w układzie po odkreceniu korka i przygazowce?

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Kamień raczej w układzie nie bd miał chyba ,że masz zalaną zwykła kranowe ,a nie płyn do chłodzenia. Nie masz jakiegoś dziwnego bulgotania w układzie po odkreceniu korka i przygazowce?

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

     

    bulgotania żadnego nie ma aż do czasu kiedy płyn osiągnie 115-120 stopni przy tej temperaturze płynu nie wywala ale słychać "przeciskanie się płynu" gdy silnik się nagrzewa można "walić do odciny" i nic nie wywali ani nic nie bulgocze w zbiorniczku

    " może jakiś użytkownik mieszka koło sosnowca, katowic i ma przypadkiem do pożyczenia nagrzewnice wtedy mogł bym sprawdzić nie kombinując z szlaufem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006

    Ja jak miałem zatkana chłodnice to też wszelkiego rodzaju testy nic nie wskazywały. Wymieniłem i gitara.

     

    Jak już wymontowales nagrzewnice to po prostu ja wymień na nową i tyle.

     

    Jak jest przytkana przy wylocie to ogrzewanie będzie działało. Tylko trochę słabiej. (To tak jakbyś przykrecil grzejniki na powrocie. Też będą grzaly tylko wolniej się będą nagrzewły a nawiewem wychlodzisz wode to tego stopnia ze termostat nie pusci duzego obiegu. ) czujnik temp. Jest bodajże przed nagrzewnica i dlatego swiruje.

     

     

     

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Dziwne. Ewidentnie masz problem z nagrzewnicą skoro problem nie występuje po jej odłączeniu.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Dziwne. Ewidentnie masz problem z nagrzewnicą skoro problem nie występuje po jej odłączeniu.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

     

    Zapomniałem dopisać żę chłodnica także nowa bo myśleliśmy że zatkana..

     

    Nagrzwnicy nie mam wymontowanej jedynie węże połaczyłem aby sprawdzić czy bedzie ok i jest OK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Zrób panent ze szlaufem. Zobaczysz co bd się działo. Wymiana nagrzewnicy to dosyć poważna akcja.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Zrób panent ze szlaufem. Zobaczysz co bd się działo. Wymiana nagrzewnicy to dosyć poważna akcja.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

     

    Wymiana wiem że ciężka i kosztowna sama nagrzewnica kupno to pikuś postaram się kupić nagrzewnicę podłącze i zobacze co będzie się działo skoro bez nagrzewnicy jest dobrze tzn że jednak ona winna

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Spokojnie wymiana nagrzewnicy to ostateczność.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Spokojnie wymiana nagrzewnicy to ostateczność.

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

     

    tyle ze teraz sobie tak myślę że przepływ jest ok.... podczas pracy silnika odłączyłem "powrót" i woda się lała z nagrzewnicy nie intesywnie z ciśnieniem lecz normalny strumień

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Zobacz czy tak samo się lała przed wejściem do nagrzewnicy. Najpewniej 10 razy sprawdź potem raz wymień!

     

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991

    ok jutro zobacze nagrzewnicę najwyżej dam obieg zamkniety z odkamieniaczem na samą nagrzewnice

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991

    Nagrzewnica czysta przepływ jest ale zauważyłem że jak pominę nagrzewnice termostat się otwiera lecz gdy chce podłączyć prawy wąż od nagrzewnicy czyli ten co ma płyn dostarczyć nie podaje ledwie co po dodaniu gazu na chwilę się pokazuje następnie znika jakieś rady ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Może pompa wody daje za słabe ciśnienie??

     

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1999

    Ewentualnie jak pisałeś że słychać jak woda się przelewa może łapać gdzieś lewe powietrze i układ się zapowietrza lub złe odpowietrzony układ, jeszcze może być problem z pompą wody za słabe ciśnienie więcej możliwości nie widzę

     

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1991
    Ewentualnie jak pisałeś że słychać jak woda się przelewa może łapać gdzieś lewe powietrze i układ się zapowietrza lub złe odpowietrzony układ, jeszcze może być problem z pompą wody za słabe ciśnienie więcej możliwości nie widzę

     

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

    Do zbiornivzka wogole woda nie wraca brak obiegu w zbiorniczku

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Pompa wody nowa stara także żadnych objawów uszkodzenia nie miala

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności