Zorin Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2016 (edytowane) Witam. Jakiś czas temu chodziło mi po głowie żeby zamontować ESP do mojego passata wiec kupiłem graty i tak leżały z 2 lata i czekały na montaż, a teraz będac na urlopie postanowiłem zamontować. Przedewszystkim duże podziekowania dla kolegi "polonez15" za wspieranie mnie [emoji2] . Dość biadolenia przejdzmy do rzeczy. Potrzebne rzeczy 1) pompa abs/esp z polifta o nr. 4B0614517G (45zl) 2) taśma pod kierownice ja miałem taką 1J0959654AC ( pasuja z innymi nr. od innych aut z grupy z tego okresu, musza miec w sobie czujnik g85. Tasma jest prostokątna nie okrągła) (30zl) 3) duosensor 8E0907637A (10zl) montowany pod tylną kanapą. U mnie mocowania byly. 4) przycisk esp (5zl) 5) przewód LiYY6x0.50 mm2 ( potocznie nazywany linka) około 8 metrów (około 18zl ja miałem) 6) przewód LiYY 6x0.34 mm2 ( ciężko dostać takowy na upartego mozna zastosowac 0.50) około 3,5 metra (około 10zl ja miałem ) 7) przewód LiY 1x1,5 mm2 czerwony 3,5 metra (4zl) 8) redukcja do przewodów hydraulicznych 2szt. (15zl) 9) koszulki termokurczliwe, cyna, lutownica 10) piny ze starego gniazda bezpieczników 3 szt. 11) narzedzie do wyciągania pinów z wtyczek 12) stojak, mocowanie, uchwyt (nie wiem jak to fachowo sie nazywa) pompy abs/esp bo stary nie pasuje 20zl 13) taśma szmaciana 2szt. 15zl Wszystkie czesci oczywiście kupujemy z wtyczkami, trzeba obserwować aukcje zawsze coś można trafić w rozsądnych pieniążkach i najlepiej od jednego sprzedawcy bo czasami cena przewyższa 4-krotnie cześć. Ja miałem starą pompe na 31 pin a nowa jest na 42 pin. Potrzebny jest jeszcze can w aucie czyli licznik poliftowy i ECU silnika ...012. Nie wymienialem tego gdyż to miałem. Mam napęd tylko na przód ale do 4motion też sie da tylko trzeba troche inaczej połączyć. Combi. Sensor (6-pin connector): T10/1→T42/39 T10/2→T42/21 T10/3→T42/9 T10/4→T42/8 T10/5→T42/10 T10/6→T42/41 Brake Thrust Sensor (3-pin connector): T3/1→T42/25 T3/2→T42/26 T3/3→T42/42 Steering Angle Sensor (5-pin connector) T5/1→Ground (G30 in relay panel) T5/2→CAN Orange/Brown→ Cluster → T42/40 T5/3→CAN Orange/Black→ Cluster → T42/24 T5/4→ Fuse 16 in panel T5/5→T42/23 Wiring Changes (From 31-pin connector on ABS pump) T31/1→T42/31; RR; Brown T31/3→T42/30; RR; Black T31/4→T42/15; RF; Yellow T31/5→T42/16; RF; Black T31/6→T42/12; LF; Green T31/7→T42/28; LF; Black T31/8→T42/14; LR; White T31/9→T42/13; LR Black T31/11→T42/11; Green/Black; Datalink/cluster T31/14→T42/32; Red/Black; Brake Light Switch T31/15→T42/23; Black/Blue; Fuse 7/ESP switch T31/16→T42/1; Brown; Ground T31/17→T42/2; Red/Black; ABS fuse T31/18→T42/2; Red/Black; ABS fuse T31/19→T42/5; Brown; Ground T31/20→T42/20; Violet/Black; ASR/ESP light T31/21→T42/17; Yellow/Red; Cluster T31/29→T42/40; Orange/Brown CAN (ja nie mialrm przewodow, przed liftem a na pompowtryskach powinny tu sie znajdować) T31/30→T42/24; Orange/Black CAN ( ja nie mialem przewodów, przed liftem a na pompowtryskach powinny tu sie znajdować) T31/31→T42/27; Black/Green; ASR/ESP Switch Dodatkowo z zielonej wtyczki licznika ja ciagnołem: Zielona wtyczka licznika - pompa abs 14-20 13-38 Z czujnika stopu pod pedałem hamulca z pinu 4 czerwono-szary na pin 37 pompy abs. Trzeba obsadzić 2 bezpieczniki ( żeby troche przypominało oryginał) F16 5A (zasilanie taśmy pod kierownicą g85) F42 25A 1,5mm2 ciągniemy do pompy abs na pin 6. Wszystkie wtyczki czy gniazdo bezpieczników posiadaja zabezpieczenia te różowe elementy które należy odbezpieczyć przed wyciąganiem pinów Wciskamy pedał hamulca do końca i podpieramy go jakąś deseczka i odkrecamy stara pompe abs. Wymieniamy stojak mocujemy nowa pompe przykrecamy przewody ( te od kol nie dokręcamy do końca ) odbezpieczamy hamulec i pare razy naciskamy jak poleci z przewodów płyn to dokrecamy i hydraulike mamy z głowy. Puszczamy wszystkie przewody z kabiny do komory i pinujemy nową wtyczke abs. Gdy już mamy nowe przewody we wtyczce to pojedyńczo wyciągamy przewody ze starej wtyczki do nowej z zachowaniem rozmieszczenia ze schematem. Podpinamy vaga kierownica na wprost 1. 03 ABS* 2. 11 LOGIN 09555* 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)* 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]* 5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]* 6. 06 wyjście* Pokasować błedy. Teraz trzeba wykonać jazde testowa, odpinamy vaga Nacinac hamulec (dla rozpoczecia testu) kontrolka asr/esp zgaśnie abs świeci, jedziemy na wprost 20-30km/h po chwili zgasnie abs zaswieci asr i wykonujemy skret 90° w lewo po chwili 180° w prawo prostujemy kierownice zatrzymujemy sie ( mi sie udało za ktorymś razem ) potrzebny parking pod marketem lub pole. Po tych zabiegach cieszymy sie esp i asr Wszelkie sugestie mile widziane. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Edytowane 23 Października 2016 przez Zorin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2016 No i gitara, ważne, że wsio śmiga Zastanawiam się, czy u siebie nie wrzucić... Ale chyba nie chcę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2016 Hehe minie troche i zamontujesz bo to nie jest ani trudne ani kosztowne strasznie Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2016 Dobra robota:ok Chodź byłem przekonany ze każde b5 ma ESP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2016 Dobra robota . Przeniesione do działu warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2016 Dobra robota:okChodź byłem przekonany ze każde b5 ma ESP W 3B to był rarytas, natomiast w 3BG występowały też z samym ASRem, ale chyba tylko AVB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2016 W 3B to był rarytas Od 2000 roku w 3B występowało ESP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2016 Oczywiscie ze tak tylko dla Marcina pewnie chodziło z przed 2000roku a tam to juz rarytas. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2016 Zorin Ty miałeś sam ABS czy ASR też? Ja mam paska z 2000r i ESP nie mam, mam tylko ASR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2016 Tylko sam abs bez asr. Ile pinowa wtyczke abs-u masz ? A czy jest asr czy go nie ma jeden czort jeden kabel mniej jak tobie. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2016 Wychodzi na to że tak. Jest 31 pinowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2016 U mnie już był ESP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro666 Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2016 1999 3B ESP jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2016 ESP widziałem nawet w AHU z 98 roku, i to oryginał bez CANa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2016 4x4 to nie problem tylko brak can jeżeli auto z opisu. Trzeba by jakiś nowszy sterownik silnika jak by się dało a resztę da się ogarnąć. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david24681 Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2017 Będę u siebie montował ESP według tego opisu i na razie jestem na etapie kompletowania części. Do pełni szczęścia potrzeba mi jeszcze jednej informacji. Jakie redukcje do tych przewodów hamulcowych mam kupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro666 Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2017 (edytowane) a wdg. mnie to poracha. Ok.Fajnie mieć ESP , ale ingerować w takim stopniu w bezpieczeństwo tj. hamulce to już ryzykowna zabawa. I koszt całości średnio się ma do efektu końc. Przeliczcie czy się opłaca. Jeszcze Webasro to sobie można dołożyć , chociaż koszt też spory ale zmieniać ECU, pompy , czujniki. Najlepiej kupić furę z ESP i po sprawie. Edytowane 20 Marca 2017 przez yaro666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2017 Ogólnie w każdym stopniu ingerencja w auto wiecej niż zrobiła fabryka to jest pewnego rodzaju ryzyko. Tylko czym się różni pracownik VW od Kowalskiego. Przecież fabryce ludzie tez montuja elementy i tez mogą sie pomylić i dojść do tragedii a VW i tak by sie wypielo. A ile ludzi zmienia silniki co nawet w tych wersjach nie występuje i jeżdżą i nic sie nie dzieje zlego. Grunt to dobrze zrobić. Ja do niczego nikogo nie namawiam tylko opisałem ze sie da. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david24681 Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2017 a wdg. mnie to poracha.Ok.Fajnie mieć ESP , ale ingerować w takim stopniu w bezpieczeństwo tj. hamulce to już ryzykowna zabawa. I koszt całości średnio się ma do efektu końc. Przeliczcie czy się opłaca. Jeszcze Webasro to sobie można dołożyć , chociaż koszt też spory ale zmieniać ECU, pompy , czujniki. Najlepiej kupić furę z ESP i po sprawie. ECU 012 mam już od dwóch lat a pozostałe części mam praktycznie za darmo. Ale nawet gdybym kupował te części to ile bym zapłacił? 200zł? 400zł? to jest suma nie opłacalna? Przeciągnięcie paru kabli to dla mnie pikuś. Myślałem, że dołożenie ESP to zwiększanie bezpieczeństwa a nie jego utrata. No ale cóż... Moim zdaniem ludzi którzy są przeciwko temu rozwiązaniu tak naprawdę przeraża wizja dokładania instalacji elektrycznej. W czym Wy widzicie niebezpieczeństwo? Przecież nawet jak ktoś ma tylko ABS i padnie mu pompa ABS czy sterownik to i tak nie traci hamulców, nadal może hamować z tym, że nie będzie działał ABS wiem z własnego doświadczenia. Co innego się może stać?? Wybuchnie? Jak inni robią swap hamulców na 312mm to każdy cieszy japę i nikt nie płacze, że to ingerowanie w bezpieczeństwo i układ hamulcowy. A i sam masz podniesioną moc w swoim samochodzie a nie wiem czy wiesz ale, układ hamulcowy w danym samochodzie jest zaprojektowany m.in. do danej mocy samochodu i nie tylko. Ale skoro podniosłeś moc to czemu w żaden sposób nie zwiększyłeś skuteczności układu hamulcowego? Przecież teraz na logikę skuteczność Twoich hamulców spadła. Dlaczego nie masz sobie nic do zarzucenia w kwestii bezpieczeństwa? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol180 Zgłoś #20 Napisano 8 Lipca 2018 Witam, mam trochę inny temat ale związany z ESP. Kupiłem wiązkę instalacji karoserii z ESP i tego nie zauważyłem... Zobaczyłem przy wymianie że kostka z pompą abs jest inna bo jest na tzw bolce... Przeszukałem trochę allegro i znalazłem że pompa musi mieć oznaczenia 8E0614111T + jakaś pompka wspomagająca... Teraz moje pytanie. Ma ktoś może schemat jak idą przewody hamulcowe + do tej pompki wspomagającej? Ewentualnie jakby ktoś mógł mi zrobić zdjęcia w swoim samochodzie jak to jest rozłożone. Pozdrawiam Karol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach