Skocz do zawartości
rafalgg91

1.9 AVF bląd pompowtryskow, blok23 potrafi ktoś pomóc ?

Rekomendowane odpowiedzi

20161009_124406 (1).jpg

Witam, zalączam dwa zdjęcia.

Mam passata od 2 lat, od około 3 miesięcy dzieją mi się z nim różne rzeczy.

Odpaliłem vag coma i wrzucam wam tu logi z 13, 18 i 23 bloku odpowiendio przy 1 k obrotów oraz przy 3.

 

W bloku 23 mam zdecydowanie za duże wartości.

Samochód pali bez problemu. Mocy mu nie brakuje.

Rzadko lecz jednak trafia się że wyskakuje kontrolka ESP a czasami również check engine.

Wyczytałem że pojawia się tak w momencie kiedy wartość w bloku 23 wynoszą ponad 127.

W przypadku mojego passata te wartości powyżej 2 tyś obrotów na stałe przyjmują równo 127.

 

Zdejmowałem pokrywę, dociskałem wtyczki na pompowtryskach, ale nadal jest to samo.

 

Ktoś może mógłby mi doradzić i podpowiedzieć co w tym przypadku zrobić ? Miał ktoś podobny problem ?

Możliwe ze wszytskie 4 wtryski padły w jendym momencie ?

Jeśli nie łączyłą by wiązka to silnik by nie pracował równo i byłyby problemy z odpalaniem a tu nic z tych rzeczy nie ma miejsca.

 

Dodam że półtora roku temu był robiony chip tuning i wgrano program na którym passat osiągnał 156 KM i 330 Nm.

 

Jeśli ktoś miałby jakieś rady to chętnie wysłucham.

 

Czekam na jakieś sugestie,

Pozdrawiam

Rafał.

20161009_124352.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojawia się kontrolka check engine i od esp to jakiś błąd w sterowniku powinien się pojawić. Sprawdź błędy i powinno być jasne

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli pojawia się kontrolka check engine i od esp to jakiś błąd w sterowniku powinien się pojawić. Sprawdź błędy i powinno być jasne

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

 

Błąd 17675 pump jet valve cylinder 3 (N242); Regulation range exceeded P1267 35 10 - intermittent

 

Po skasowaniu znika, pojawia się zazwyczaj w momencie kiedy esp się zapala. Na 10 razy jak zapali się ESP to raz, razem z tym check engine.

 

Niekieyd potrafi się to zrobić co 3-4 minuty, a niekiedy np. ostatnio zrobiłem 300 km i bez problemu. Oczywiście ESP jak zgaszę auto i zapalę to znika. Bląd 17675 również potrafi sam zniknąć, czasami zniknie od razu(rzadko) a czasami kolejnego dnia dopiero.

Co prawda nie przeszkadza to w jeździe, nie czuję żadnej rożnicy jak jade z tym check engine (podczas gdy pali się ESP i jadę zaczyna delikatnie drżeć całe auto - gasze go, zapalam i jest ok)

 

Nie wiem już gdzie szukać, nie wydaje mi się aby wszystkie 4 pompowtryski uległy awarii.

 

Czytałem gdzieś żeby sprawdzić połączenia i dogiąć je przy wtryskach co zrobiłem ale to nie pomogło. Nie dawno o tym bloku 23 wyczytałem i wartościach jakie powinienem miec +/- 30 a ja mam jakie mam tj 100 +.

 

W bloku 13 i 18 wszystkie jest w normie dlatego sądze że przyczyną nie są wtryski a coś innego (połączenie, wiązka ?).

 

Nie chcę też na darmo wydawać pieniędzy i kupić rzeczy które i tak mi się nie przydadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd pokazuje tylko na 3 cylindrze. Spróbuj dodać do paliwa środka do czyszczenia wtryskow, np STP. Może wiązka pompowteyskow do wymiany. Może ten jeden pompowtrysk dokonał żywota.

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błąd pokazuje tylko na 3 cylindrze. Spróbuj dodać do paliwa środka do czyszczenia wtryskow, np STP. Może wiązka pompowteyskow do wymiany. Może ten jeden pompowtrysk dokonał żywota.

 

Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

 

Wiem, tylko na 3 to wyskakuje, ale tu raczej mi chodzi o BIP i ten blok 23, gdzie wartości są za duże i to nie zmieni faktu ze błąd ponownie wywali ( miałem już to tez na wtrysku numer 2, a tu podałem tylko przykład z trójki ).

 

Widać że jest coś nie tak na bloku 23, chodzi mi o podpowiedź co może być nie tak ? Czy ktoś ma jakąś rade, czy się z taka sytuacja spotkał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Powyżej 2 tys obrotów na kanale 023 na cylindrze 4 , wartości wychodziły poza 127 i łapał błąd.

 

Wymieniłem wiązkę zasilającą pompowtryski - nic nie pomogło

 

Niestety dopiero regeneracja tego pompowtrysku przyniosła efekt. Póki co zregenerowałem dwa.

 

Zrobiłem 5 tys km i żadnych błędów na silniku. I wartości w 023 w normie :)

 

Może już powoli u Ciebie pompka się kończy. Ale radziłbym na sam początek zdjąć pokrywe zaworów i sprawdzić te kostki zasilające.

Bo to też ma duży wpływ na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Watrtości w bloku 018 pokazują- 004, co oznacza albo male dawki wtrysku lub zawór zamkniety. NA pewno rzutuje to na wskazania w bloku 023 które są dużo za wsyokie, prawidłowe wskazania powinny wskazywać pomiedzy -/+ 30.

 

w bloku 18 wartości przeskakują mi dopiero na 4.0 przy obrotach około 2500-2600 + (podobno to normalne na biegu jałowym na postoju)

Dodam że na zimnym silniku po zapaleniu wartości wynoszą 6.0 po chwili 3-4 sekundy, przeskakuje na 0.0.

 

Czy w takim wypadku winą za to wszystko może być wiązka która idzie do pompowtrysków (tak wyczytałem na forum w innym temacie) ? Czy może bląd gdzieś wcześniej juz występuje, a wiązka jest dobra ?

Edytowane przez rafalgg91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. A od kiedy masz takie wartości na kanale 23? Może gość co czipa robił zmoenil dawkowanie (czasy otwarcia elektrozaworu). Lub wgral gotowca pod inne pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej. A od kiedy masz takie wartości na kanale 23? Może gość co czipa robił zmoenil dawkowanie (czasy otwarcia elektrozaworu). Lub wgral gotowca pod inne pompki.

 

nie sprawdzałe, ale na poczatku tak nie było dopiero teraz od około 3 miesięcy zaczeło tak się robić ...

a wirus był wgrany w profesjonalnej firmie razem z hamownia :)

Edytowane przez rafalgg91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak panowie? Ktoś potrafi pomóc, doradzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa się pokazywać 4 w grupie 18. Masz coś z wydatkiem paliwa moim zdaniem i stąd te BIPy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma prawa się pokazywać 4 w grupie 18. Masz coś z wydatkiem paliwa moim zdaniem i stąd te BIPy...

 

4 mogły być złapane w momencie odpuszczania pedału gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 mogły być złapane w momencie odpuszczania pedału gazu

 

Zgadza się, ale od Kolegi powyżej wnioskuję, że pojawiły się w momencie awarii czyli nie odpuszczając gaz:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w bloku 18 wartości przeskakują mi dopiero na 4.0 przy obrotach około 2500-2600 + (podobno to normalne na biegu jałowym na postoju) - tak wyczytałem w internecie, podczas jazdy dopieor przy puszczaniu pojawiaja się 4 tak to nie ma. kwestia tego bloku 23 i czy macie pomysl co może być przyczyną pojawienia się takich wartości ? Możliwe jest aby wszystkie 4 pompowtryski siadły w tym samym momencie ?

Czy jeżeli wszystkie by się popsuły nie powinien gorzej zapalać i stracić moc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowiei jak ? jakies pomysły ? bo widze temat umiera smiercia natutalna ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompki ori 2002r skończyły się 3 miesiące temu, 2 z nich pokazywały w grupie 23 wartości 127 przy obrotach powyżej 3000tyś/min. Spalanie około 7-8 było, palił od strzała. Pompki po prostu mechanicznie się rozleciały. Na zimnym chwytał coraz cześciej błęda ESP po czym zaczeło szarpać budą, gasiłem i jechałem dalej. Dałem 1100zł za 4 szt BA, problemy zanikły, spalanie 5,5-6, korekcje w normie.

 

Co do kolegi, co generuje impuls na cewkę? Sterownik silnika? Może on uszkodził wszystkie cewki naraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności