Skocz do zawartości
wagen

[B8] Kamera cofania

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz kupić od sedana, różni się tylko wężykiem odpływowym , a właściwie kątem osadzenia jego krućca .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kamerkę 5q0980556b h12. Dostępne są jeszcze z końcówką h18. Czy one się różnią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, brono napisał:

Mam kamerkę 5q0980556b h12. Dostępne są jeszcze z końcówką h18. Czy one się różnią?

H = hardware 

co zmieni l - nie wiesz 

może samo oczko, moze cos w napędzie, więcej plastiku - nie wiesz 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Ysebulba napisał:

Możesz kupić od sedana, różni się tylko wężykiem odpływowym , a właściwie kątem osadzenia jego krućca .

A numer seryjny tzn końcówka z literka obojętne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

32 minuty temu, Bafan napisał:

A numer seryjny tzn końcówka z literka obojętne ?

zdecyduj się czy nr seryjny czy nr częsci bo to róznica jest 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cofnij się do początku tego wątku,

53 minuty temu, Bafan napisał:

A numer seryjny tzn końcówka z literka obojętne ?

tam kiedyś wszystko opisałem jakie kamery do kombi a jakie do sedana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.09.2023 o 18:07, RentoniX napisał:

Mam ten sam problem od tego tygodnia. Większość czasu kamerka działa poprawnie, ale już kilka razy się zdarzyło to co u ciebie: paski, jakby zakłócenia, przyciemnienie, ledwo widać auto z tyłu. Na drugi dzień odpalenie z rana, cofanie, znów wszystko w normie. Innym razem w środku dnia znów ten problem, kilka minut później przy parkowaniu tyłem obraz normalny. Jakieś pomysły?

Naprawione. Od kamery odchodzą 2 kable. Do szarej wtyczki są podłączone 2 przewody - czarny i żółty. U mnie czarny kabelek był pod izolacją załamany i stąd się brały te zakłócenia. Rozciąłem go i zlutowałem na nowo. Jest już ok. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Ysebulba napisał:

Cofnij się do początku tego wątku,

tam kiedyś wszystko opisałem jakie kamery do kombi a jakie do sedana 

Wiem czytałem wiem że do kombi muszą być numery z końcówkami H, E albo L. Tylko że sporo kosztują i nie ma ich za wiele natomiast z innymi literkami są i dużo tańsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to w większości kamery do Areaview 360. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kombi MY 2018. Kamera jedynie z tyłu. Kamera ma numer 5q0.980.556.b. Mechanizm otwierania to 3g0.827.469.aq. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc! Zaczynam poszukiwania kamerki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziendobry wszystkim zakupilem kamere o numerach 3g0 827 469 f czy demontaz znaczka tylniej klapy elektrycznej  wystarczy i podmiana  emblematu zamka klapa elektryczna czy tez trzeba ciagnac kable z konsoli    passat bo variant 2016 conforline dziekuje za jaka kolwiek odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego 

Jakbyś zechciał się cofnąć do początku tego wątku, to napewno znalazłbyś odpowiedź na wszystkie Twoje pytania.  Jednak wnioskuje po treści zadanego pytania, że powinieneś skorzystać z czyjejś pomocy przy montażu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do mądrzejszych, przewód plusowy który orginalnie znajduje w skrzynce z bezpiecznikami mam zamiar podłączyć jak nie którzy pod stacje. Jak myślicie zabezpieczyć ten przewód bezpiecznikiem 7.5 takim jak jest w skrzynce?

Edytowane przez Loziu81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, posiadam Passata b8 highline z 2015, który ma wbudowana kamerę od nowości o numerze 3g0827469f, zaczęła się ona zacinać i raz się chowa A raz nie, mechanizm już był smarowany nie bardzo to pomogło, kupić też nie ma gdzie nawet w ASO pytałem i teraz czy tylko ta konkretną kamera będzie działać czy mogę użyć jakiejś innej bez żadnych zmian? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Mam prośbę o pomoc. Kupiłem kamerę cofania z Ali w najwyższej wersji z canbus. Po podpięciu (bez kodowania) kamera co do zasady działała (jest widok, są skrętne linie etc.). Podpinałem dwa kable do niebieskiej wtyczki w quadlock'u (pin 6 i 12) oraz była przelotka do szarej wtyczki z quadlock'a.

Chciałem ją jednak zakodować i tu pojawiły się schody, przede wszytskim VCDS nie łączy się ze sterownikiem 5F. Dopiero wyjęcie przelotki z szarej wtyczki umożliwia komunikację ze sterownikiem. Przelotka modfikuje piny 6 i 12, reszta - jak rozumiem - to przekazanie sygnału 1:1.

Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Zastanawiam się czy nie zrobię sobie jakiegoś problemu, bo skoro VCDS nie łączy się do końca ze sterownikiem 5F, to być może samochód też ma jakieś inne problemy komunikacyjne z tego powodu. 

PS. Dodam tylko, że wszelkie kodowania kończyły się niepowodzeniem (nie było obrazu), czyli pozostawienie kamery na LOW w sterowniku 5F (Bajt 19, bit 4) umożliwia funkcjonowanie kamery. 

Z góry dzięki za info!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Niestety nie do końca rozumiem:)

Może opiszę jak wyglądała kamerka z Ali i jej wiązka. Do kamerki były dołączone dwa kable:

1. Kabel 1: zasilanie 12V, masa oraz kabel do lampy wstecznego (aktywujący kamerkę);

2. Kabel 2:

- zakończony niebieską wtyczką do quadlocka - wypiąłem z niej piny 6 i 12, podłączyłem do oryginalej wtyczki niebieskiej;

- zakończony szarą wtyczką do quadlocka z "przelotką". Do przelotki wpiąłem szarą wtyczkę (którą wypiąłem z quadlocka). Patrząc na wiązkę, to od kamerki przychodziły dwa kable, które nakładają się z pinami 6 i 12 z oryginalnej wtyczki szarej z quadlock'a, reszta to tylko "przedłużenie" kabli;

- zasilanie 12V, masa

 

image.png.c6f4403d75535642ad7d0a6e1b2d1a11.png

Edytowane przez Puch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ta twoja kamera nie podlega kodowaniu. Przeczytaj opis z aliexpress tam nic nie ma o kodowaniu te które wymagają kodowania i kalibracji są droższe i mają inną wiązkę.

Edytowane przez Loziu81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązałem:)

Przypomnę, kamera generowała błędy po podpięciu do CAN samochodu, poprzez "przelotkę", którą podpinało się do szarej wtyczki. Po licznych testach i długich godzinach spędzonych w garażu doszedłem do wniosku, że problem był spowodowany przez sianie zakłóceniami na lini CAN-high. Rozbroiłem więc kostkę tak, żeby CAN-hihg był tylko przelotką z oryginalnej instalacji samochodu, a przewód od kamery podpiąłem tylko do CAN-low.

Teraz dynamiczne linie działają, a w samochodzie nie ma błędów. Potwierdzam też, że nic nie trzeba kodować (w oryginalnym kodowaniu opcja kamery-low była zaznaczona), działa od razu. Trzeba przy tym pamiętać, że ta kamera (przy montażu przewidzianym przez chińczyków) aktywuje się tylko poprzez włączenie biegu wstecznego (tj. nie ma możliwości wywołania jej z poziomu infotainment'u).

Sama jakość, w tym w nocy, plus działanie generalnie OK. Natomiast "kalibracja" kamery mogłaby być lepsza. Przy skręcaniu w oparciu o linie dynamiczne można tylnym błotnikiem o coś przytrzeć. Wcześniej miałem kamerę-high w superbie3 i tam taki efekt nie występował. Coś za coś jednak. Tutaj całość zamknęła się w kwocie 400 zł, a nie grubo ponad 1000 zł jak przy oryginale. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało osób wie, że wystarczy od 8mm do 15mm (0,8-1,5cm) gdzie kable CAN nie są ze sobą splecione i już cały takie kabel traci odporność na zakłócenia.
Tak, że wszystkie łączenia i przejściówki to najgorsze zło w przypadku komunikacji cyfrowej. 
Pamiętajcie o tym przy kładzeniu instalacji, bo później mnóstwo czasu traci się na dziwne problemy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności