szylton Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) Czy ktoś z Was zastanawiał się nad wymianą hamulców standardowych w waszych B8'mkach na te z wersji 280PS. Dotarłem do informacji (na podstawie ETKI), że standardowe przednie tarcze w B8 mają 312x25mm te z wersji 280PS - 340x30mm. Różnice hamulce przód: korpus zacisku hamulcowego (lewy/prawy) jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzącymi uchwyt zacisku (lewy/prawy) zestaw klocków hamulcowych (340x30mm) tarcza hamulcowa (340x30mm) blacha osłaniająca tarczę hamulcową (lewa/prawa) Różnice hamulce tył: korpus zacisku hamulcowego (lewy/prawy) uchwyt zacisku Tył zapewne jest ten sam, ale różnica w przednich tarczach jest wg. mnie znacząca, a hamulce to jeden z najważniejszych elementów bezpieczeństwa w samochodzie, pomijając już walor estetyczny większej tarczy. Myślę, żeby przy wymianie zużytych aktualnie tarcz/klocków zamówić te z 280PS, ciekawe jaka będzie różnica w cenie... Z tego co widzę w konfiguratorze to do wersji 280 PS można dobrać felgi 19", 18", 17". Do 16" pewnie te tarcze już nie wejdą. Jeśli jestem w błędzie i wymiana nie jest taka prosta to proszę o oświecenie Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez rainman777 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) w BiTDI tez sa 340mm, wyglada to spoko i jak szukam na ebay to te tarcze 340 mm pokazuje ze pasuja do platformy 3G2 i tam sa wymienione wszystkie passaty, powinny pasowac. - - - - - aktualizacja - - - - - a jaki masz wpis odnosnie hamulcy na wklejce? 1LA czy 1LH? Edytowane 8 Lipca 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2016 w BiTDI tez sa 340mm a widzisz, to nie wiedziałem. porównywaliśmy kiedyś z kolegami na oko i nie było widać różnicy - - - - - aktualizacja - - - - - a jaki masz wpis odnosnie hamulcy na wklejce?mówisz o wklejce w bagażniku czy tej w książce serwisowej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) jest taka sama:), mnie sie wydaje, ze powinny pasowac, bo czemu by nie? a jak nie to jest tyle sporowych tarcz wszelkiej masci, ze jest w czym wybierac:) Edytowane 8 Lipca 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2016 rozumiem, że te tarczy z tyłu są już takie same we wszystkich modelach? Bo jak tak jeszcze porównuję zdjęcia z konfiguratora 220,240,280PS to jakby te tylne tarcze też odrobinkę były większe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) tak by z tych zdjec wychodzilo. Ale jak szukalem w necie, teraz nie moge znalezc to tez byly 2 rodzaje na tyl. Ale u mnie we wklejce oznaczenia co do tylnej osi brak, takze nie mam pojecia. tyl jest: 1KZ 310mm do 07.2015 1KU oraz 2EA 300 mm do caly czas:) Edytowane 8 Lipca 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2016 a gdzie to Ty widzisz na wlepce? Ja mam tylko VIN model silnik i dużo znaczków wyposażenia dodatkowego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2016 A te w 240tdi i 280km tylne nie sa czasem wentylowane dodatkowo? Kiedys ogladalem jakis wideo test passata tdi 240km i przy zbilzeniu wydaje mi sie ze tyl byl wentylowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9 Napisano 8 Lipca 2016 w ETCE piszą, że dla wszystkich wersji zarówno przód jak i tył jest wentylowany, czy jest coś takiego jak dodatkowa wentylacja - raczej wątpię. Tym bardziej, że uzasadnienie jest do lepszego wentylowania, ale chyba przednich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #10 Napisano 8 Lipca 2016 no wlasnie w tych znaczkach sa 1 albo 2 odpowiedzialne za hamulce, z tylu mam tez tarcze wentylowane ( jesli wszystkie tak maja to dobrze ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #11 Napisano 8 Lipca 2016 Nie , w 2.0 tsi 220km tylne tarcze sa lite Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #12 Napisano 8 Lipca 2016 masz rację, sorry mój błąd, faktycznie wzmianka o wentylacji jest tylko na przednich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #13 Napisano 8 Lipca 2016 to Szymon zmieniaj, bo taka felga potrzebuje konkretnej tarczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #14 Napisano 8 Lipca 2016 A te w 240tdi i 280km tylne nie sa czasem wentylowane dodatkowo?Kiedys ogladalem jakis wideo test passata tdi 240km i przy zbilzeniu wydaje mi sie ze tyl byl wentylowany Nie mówisz chyba o dziurkach w tarczy, prawda? Przypominam, że to jest tylko dodatek ozdobny, w dodatku zmniejszający skuteczność hamowania. Wentylacji tarczy nie da się łatwo zobaczyć przy założonej feldze, ponieważ są to kanały wewnątrz tarczy widoczne tylko na jej krawędziach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #15 Napisano 8 Lipca 2016 oznaczyłem różnicę między wentylowanym dyskiem a litym w B8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #16 Napisano 8 Lipca 2016 Nie mówisz chyba o dziurkach w tarczy, prawda? Przypominam, że to jest tylko dodatek ozdobny, w dodatku zmniejszający skuteczność hamowania. Wentylacji tarczy nie da się łatwo zobaczyć przy założonej feldze, ponieważ są to kanały wewnątrz tarczy widoczne tylko na jej krawędziach. Mowie o zwyklej tarczy z kanalami wewnetrznymi do wentylacji ktore widac jak felga ma duze wyciecia to widac bez problemu. Ty natomiast mowisz o tarczy nawiercanej ktora przy wyczynowej jezdzie poprawia wlasciwosci tarczy, nie mowie oczywiscie o jakichs pseodo sportowych tarczach z dziurami dla szpanu. Dobra nawiercana tarcza tania nie jest i jest znacznie mniej zywotna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #17 Napisano 8 Lipca 2016 Ok, po prostu wydawało mi się, że na filmie nie da się dojrzeć takiego szczegółu jak rant tarczy hamulcowej :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysr Zgłoś #18 Napisano 8 Lipca 2016 W 240tdi z tyłu fabrycznie są tarcze wentylowane, przynajmniej w moim egzemplarzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merci_94 Zgłoś #19 Napisano 8 Lipca 2016 Szylton ja raczej tez będę kombinował nad większym heblem bo te co są już 2 razy mi sie spocily przy mocniejszym hamowaniu:/ szczególnie ze w planie mam wirusa i jakieś dalsze drobne dlubniecia maks do 350 Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #20 Napisano 9 Lipca 2016 Pytanie jak bedzie sie zachowywal np ACC czy ESP bo jednak programowane pod inna sile hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach