Skocz do zawartości
szylton

Tuning hamulców w B8 (Hamulce z TSI 280KM)

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzeję kotleta.

Z racji kończących się tylnych tarcz, początkowo planowałem zmienić seryjne tarcze/klocki na coś pokroju EBC/DBA/etc., ale przeglądając forum doszedłem do wniosku, że może warto zainwestować w coś lepszego od seryjnych spowalniaczy.

I tu nurtuje mnie pytanie czy zestaw pod tarcze 345 (4T z Macana/Q5 ) spasuje na seryjną 17" felgę? (Owszem jest jeszcze zestaw 340/310, ale "wszyscy" w koło piszą, że to nie hamuje ;) )

I jeszcze jedna kwestia, co z osłonami tarcz przednich? Podejdą te z Macana/Q5 czy trzeba rzeźbić te pod 340mm?

 

EDIT:

Z uwagi, że wczoraj nabyłem zaciski z Macana, to sam odpowiem ;) - info zaczerpnięte z innych forów.

Do 17" felg potrzebny będzie dystans - ok.10mm

Osłony tarcz przednich montuje się z wersji 280KM i nic się przy nich nie rzeźbi a na tył osłon tarcz się nie wymienia.

Edytowane przez Deo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.05.2020 o 21:45, Deo napisał:

Odgrzeję kotleta.

Z racji kończących się tylnych tarcz, początkowo planowałem zmienić seryjne tarcze/klocki na coś pokroju EBC/DBA/etc., ale przeglądając forum doszedłem do wniosku, że może warto zainwestować w coś lepszego od seryjnych spowalniaczy.

I tu nurtuje mnie pytanie czy zestaw pod tarcze 345 (4T z Macana/Q5 ) spasuje na seryjną 17" felgę? (Owszem jest jeszcze zestaw 340/310, ale "wszyscy" w koło piszą, że to nie hamuje ;) )

I jeszcze jedna kwestia, co z osłonami tarcz przednich? Podejdą te z Macana/Q5 czy trzeba rzeźbić te pod 340mm?

 

EDIT:

Z uwagi, że wczoraj nabyłem zaciski z Macana, to sam odpowiem ;) - info zaczerpnięte z innych forów.

Do 17" felg potrzebny będzie dystans - ok.10mm

Osłony tarcz przednich montuje się z wersji 280KM i nic się przy nich nie rzeźbi a na tył osłon tarcz się nie wymienia.

witam czy jażma pasują z macana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Macanie jarzma są zespolone z zaciskiem i pasują p&p.

Trzeba przerobić wtyczkę do czujnika zużycie klocka.

Ponadto do felg Nivelles potrzeba 15mm dystans

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze,

Ostatnio dotknął mnie temat wymiany tarcz i klocków przednich w moim Passacie B8 z 2016 roku, wersja 280 KM 4x4 (obecnie ok. 350 KM z tendencją wzrostową :-) - niby temat prosty, ale jak się dorzuciło kucy to wypadałoby pomyśleć o hamulcach. Dlatego zaraz po upływie gwarancji postanowiłem wymienić cały układ (na razie z przodu) na lepszy, czyt. bardziej skuteczny. Interesowały mnie wyłącznie rozwiązania możliwie proste, czyli tzw. Plug&Play (P&P), gdzie wszystko pasuje na fabryczne elementy. I tu jeśli macie autka z mniejszymi mocami to można pójść w rozwiązanie właśnie od wersji 280 KM (gdzie tarcza z przodu ma 340 mm i większy tłoczek w zacisku jednotłoczkowym), ale co zrobić jak już ma się maksa ? 

Ja rozważałem trzy rozwiązania:

I. Zaciski Audi / Porsche sześciotłoczkowe do tarcz 365-375 mm oraz (najwięcej zachodu z samymi zaciskami, adapterami i przewodami hamulcowymi i rozmiarem felg, no i z pompą układową, ale za to można sporo pokombinować i całość złożyć bardzo wydajnie i naprawdę w niskich pieniądzach - oczywiście jak ktoś ma czas, zapał i dobrego mechanika, co to wszystko poskłada do kupy)

II. Zaciski Brembo / Porsche czterotłoczkowe do tarcz 345-355 mm oraz (zestaw najbardziej P&P, ale nie najtańszy)

III. Zaciski Custom'owe np. WRK Brakes do tarcz pływających (średnica dobrana pod zacisk) - rozwiązanie zdecydowanie najdroższe, ale również najlepsze - pytanie tylko kto czego oczekuje.

Ostatecznie wybrałem rozwiązanie nr 2 z uwagi na najlepszy stosunek jakości (oczekiwanego rezultatu) do ceny. Niestety żadne z powyższych rozwiązań nie jest tak do końca P&P jak założenie gratów z modeli wyższych, ale właśnie to z nr 2 wymaga najmniej modyfikacji lub chociaż wiedzy jakie elementy dobrać aby całość była mniej więcej P&P i tą właśnie wiedzą pragnę się z Wami podzielić, wiec do rzeczy. Aby cały zestaw można było założyć nawet samemu musimy mieć kilka elementów jak poniżej:

1. Zaciski Porsche czterotłoczkowe od Macana z lat produkcji 2014-... o mocy 245 KM - pasują P&P w standardowe jarzmo Passata B8 w wersji 4x4 280 KM. Nie trzeba zmieniać osłon, wszystko pasuje jak fabryka.

2. Tarcze hamulcowe 345 mm (wersja i producent wg. uznania), ja wybrałem produkt firmy DBA o nr 42808S dedykowany do VW Scirocco, ale będzie pasowała każda tarcza z rozstawem śrub 5x112, pamiętać tylko należy aby dobrać tarczę pod otwór centrujący 57,1 mm, a jeśli będzie on większy, jak w moim przypadku, to aby tarcza była dodatkowo przykręcana do piasty na śrubkę (wtedy unikniemy sporo kłopotów montażowych i centrowania samej tarczy), dodatkowo tarcza musi mieć 30 mm grubości i bardzo ważne aby miała 50 mm wysokości (inaczej nie będzie pasowała) - zastanawiałem się też nad tarczami firmy Brembo, ale ostatecznie wybór padł na DBA.

3. Klocki hamulcowe (wersja i producent wg. uznania), ja wybrałem klocki oryginalne Porsche, ponieważ nabyłem je razem z zaciskami - pamiętać tylko należy aby były do Porsche Macana jw. Trzeba przelutować dwa przewody od czujników zużycia klocków, czyli zamienić wtyczki na te z Paska.

4. Przewody hamulcowe i tutaj zaczynają się schody lub właśnie ta wiedza tajemna, bez której cały układ nie jest do końca P&P. Oryginalne przewody z Paska nie pasują, ponieważ śrubunek jest inny w zacisku Macana. Po wielu dniach poszukiwań i rozmowach z serwisami udało mi się ustalić, że najlepiej pasujące przewody hamulcowe będą od Audi A6 (o oznaczeniu C7 z lat produkcji 2014-2018) - chodzi tutaj aby śrubunek z jednej strony był M10x1 żeński, zaś z drugiej również M10x1 ale męski i cały przewód miał nie mniej jak 650 mm długości. Drugim rozwiązaniem jest wykonanie przewodów hamulcowych na wymiar, a biorąc pod uwagę chęć użycia przewodów teflonowych w oplocie stalowym to zostaje jedynie ta opcja (w Warszawie jest firma ENZet, która w przeciągu 1 godz. dorabia takie przewody w rozsądnych cenach).

5. Ostatnim elementem układanki są opcjonalne (uzależnione od rodzaju felg) dystanse. Ja u siebie miałem oryginalne felgi 19" Verony ET 44 (ale do 18" też wejdą ww. zaciski bez problemu i powinny zmieścić się do 17" ale tych ostatnich nie mam jak sprawdzić) i aby się wszystko ładnie zmieściło i koła nie wystawały ponad obrys błotników należało użyć 4 szt. 12mm dystansów + dłuższe śruby, zakładam, że 10mm też by podeszły, ale 12mm idealnie licują koła z błotnikami. Ewentualna potrzeba dystansów wynika z ET Waszych felg, jeśli macie fele z ET 34 lub mniejszym to całość powinna wejść bez dystansów.

I ot cała historyja, niby temat prosty, ale skomplikowany, jak się przeciera szlaki. Mam nadzieję, że przynajmniej jednej osobie choć trochę pomogłem lub zasiałem ziarnko niepewności w stylu "a może i ja spróbuję u siebie ...".

Udanych swap'ów ?

P.S.: Jak chcecie poznać szacunkowe koszty to piszcie na PW.

Edytowane przez raf1977
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tył też wsadziłeś z Macana 330mm czy zostawiłeś serię?

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolfe tył na razie zostawiłem seryjny, ponieważ tarcza jest na razie idealna i jeszcze prawie cały klocek. Jak przyjdzie mi wymieniać tarcze z tyłu to nie wykluczam swap'a - oczywiście jak graty uda się kupić w rozsądnej cenie, bo jak na razie to zaciski na tył od Macana kosztują więcej niż na przód i jeszcze nie znalazłem informacji czy pasują P&P. W sumie to myślałem bardziej nad zmianą samej tarczy do kompletu z przodem + lepsze klocki, bo tył u mnie jest już na podwójnej tarczy wentylowanej, ale jak się uda wyhaczyć zaciski od Macana i były by P&P to zapewne się skusze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Raf :) , właśnie szukam informacji czy te 330MM podejdą na tył pod MQB, skusiłem się na 345MM na przód, a tył też jest już do wymiany :/ Jak patrzę forach to wszyscy pakują na przód 345 a tył zostawiają w standardzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolfe to szukaj chłopie szukaj i koniecznie daj znać co wymodziłeś :-) Ja na razie temat odpuszczę, ale będę śledził z zaciekawieniem, czy coś wykminiłeś :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tył, mam od WRK - zacisk zostaje seryjny (ten od wersji 310 mm wentylowanej), jest adapter i nowe tarcze 335mm (skręcane). Klocki Yellow Stuff, ale można założyć jakiekolwiek, pasujące do jarzma. Cena coś koło 2000 netto/kpl z montażem.

Edytowane przez enriquez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

enriquez to niewiele więcej niż seria jak trzeba by całość wymieniać w ASO (tarcze + klocki), wiec jest OK. Ja jednak wolałbym swap z Macana jeśli tylko podejdzie, bo oprócz siły hamującej dostajemy też o wiele lżejsze same zaciski, przez co masa nieresorowana jest mniejsza i jak mam przód z Macana to miałbym i tył do kompletu - będę rozkminiał temat pod koniec roku, bo na razie to nawet klocki mam prawie nówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. WRK robi też adaptacje - zapytaj Adama, czy by nie zrobił adaptera/wynalazł tarcz do zacisku jaki potrzebujesz. Wbrew pozorom - facet potrafi pomóc, bo jest to jego hobby a nie sposób na zarabianie kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

enriquez dzięki za podpowiedź ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy golf clubsport i 8r maja wieksze hamulce, 357x34 zamiast 340x30. kto pierwszy sprobuje czy wejdzie do passata bez wiekszych modow? :)

te zaciski macan wejda pod felgi monterey 18" bez dystansow? bo na golfie pod cadiz 18" nie...

Edytowane przez suffeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Verony 19" nie weszły, ale z uwagi na ET, pod 18" wejdą rozmiarem ale tylko jeśli masz felgi z ET33 lub mniejszym np. ET32 itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Felgi monterey 18" mają et44... Więc dystans ok. 15mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakie tarcze i klocki polecacie do standardowego "osprzętu" Passerati 2.0 TSI 280 KM? Przez osprzęt mam tu na myśli fabryczne zaciski itd.

Wolałbym coś sprawdzonego z troszkę lepszej półki, aby mi się za szybko nie przegrzały i nie pogięły. TRW/ATE/Textar dadzą radę, czy lepiej coś wyżej?

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie nurtuje pytanie co jest powodem takiego nierównego zużycia tarczy na tyle ? Auto mam od roku.

Kupiłem z takimi tarczami ale myślałem że się to dotrze bo stał kilka miesięcy przed zakupem.

Niestety cały czas tak to wygląda. W poprzednim moim B6 miałem to samo.

Czy to kwestia stylu jazdy czy może jazdy na pusto ? Może to wina klocków ? Jakieś "no name" klocki chyba tam siedzą.

IMG_20210408_163749.jpg

IMG_20210408_163736.jpg

Edytowane przez pzi1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie kupiłem zestaw: Zimmermann Sport + galfer sport 1050.

Tarcze wytrzymują 1000 stopni, klocki podobnież 800 czy 900. Ma to chodzić.

Dorzuciłem sobie jeszcze elastyczne przewody w stalowym oplocie, zobaczymy co z tego będzie.

4 godziny temu, pzi1967 napisał:

Mnie nurtuje pytanie co jest powodem takiego nierównego zużycia tarczy na tyle ? Auto mam od roku. Kupiłem z takimi tarczami ale myślałem że się dotrze bo stał kilka miesięcy przed zakupem. Niestety cały czas tak to wygląda. 

W poprzednim moim B6 miałem to samo. Czy to kwestia stylu jazdy czy może jazdy na pusto ? Może to wina klocków ? Jakieś no name tan siedzą.

Ja w tarczach z tyłu też mam coś podobnego, choć nie aż tak pozżeranego.

W serwisie powiedzieli mi, że takie cuda robią się od rudej (wżera się w tarcze), szczególnie wtedy, gdy auto dłużej stoi niejeżdżone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

haha chyba stopni farenhajta ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, suffeks napisał:

haha chyba stopni farenhajta ;-)

Galfer - 700 stopni Celsjusza (75% wyższa temperatura pracy od standardowych klocków - taką informacją się chwalą), w końcu zestaw klocków kosztuje 1k, za coś się to płaci. ; )

Co do tarcz - nie wiem, ale sprzedawca ze sklepu mówił, że 900-1000 stopni mogą wytrzymać. Może przesadził, może nie. Też trzeba pamiętać, ze to nie zwykłe tarcze, tylko wersja "Sport" (dodatkowo nawiercane, lepsze stopy), która ma lepsze parametry od tarcz OEM.

Ale, napisz może co dokładnie masz na myśli, czy takie temperatury Cię przerastają? Może pochwal się jakie masz tarcze/klocki.

Edytowane przez DamnWamn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności