Skocz do zawartości
forspam

Całkowity brak mocy do 2,5 tyś obrotów - błąd P1556

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Passat całkowicie stracił moc. Przyśpieszanie na pierwszym biegu do 2,5 tyś obrotów zajmuje prawie minutę i nie zawsze się udaje. Jak czasami się uda, to powyżej 2,5 - 3 tyś obrotów dostaje lekkiego przyspieszenia, ale cały czas nie jest to to, co kiedyś.

 

Samochód był już u 5 różnych mechaników, przekładali części z innych pasatów, rozbierali, oglądali, porównywali i NIC.

Kompletnie nikt nie wie co z tym zrobić.

 

Znajomy zrzucił mi logi VCDSem. W silniku błąd:

17964 - Regulacja ciśnienia doładowania

P1556 - 35-00 - nieosiągnięta granica regulacji

 

Kompletnie się na tym nie znam, byłbym wdzięczny za pomoc, bo ogarnia mnie już rozpacz.

 

001: http://vaglog.pl/log_260412.html

003: http://vaglog.pl/log_260275.html

004,010: http://vaglog.pl/log_260276.html

001,004,003: http://vaglog.pl/log_260277.html

011: http://vaglog.pl/log_260278.html

013: http://vaglog.pl/log_260279.html

008,011: http://vaglog.pl/log_260281.html

023: http://vaglog.pl/log_260272.html

000: http://vaglog.pl/log_260273.html

 

Jeśli logi nie są zebrane zgodnie z zasadami, to z góry przepraszam, ale ta fura nie jedzie na pierwszym biegu, więc o wrzucaniu trzeciego mogę tylko pomarzyć....

 

DZIĘKUJĘ za wszelkie sugestie!

Edytowane przez forspam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem poprzednie wątki i już sprawdziłem:

- Zawór N75 (przełożenie z innego Passata)

- Zawór N18 (przełożenie z innego Passata)

- Łącznik (przełożenie z innego Passata)

- Przepływomierz (przełożenie z innego Passata)

- Gruszkę (bez przekładania)

- przewody nie wykazują nieszczelności

- układ podciśnienia jest szczelny (sztanga przy turbo jest wciągana po odpaleniu silnika)

 

Jakieś inne pomysły?

Wiem, że temat jest wałkowany regularnie na forum, ale naprawdę wydaje mi się że sprawdzono już wszystko.

 

Byłbym wdzięczny za chociaż najmniejszą sugestię!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A turbo czyscil/otwierał któryś mechanik ? Bo coś mi się wydaje że geometria stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób poprawnie logi dynamiczne (3 bieg 1500 obr i gaz do dechy aż do 4000 obr) grupy 011, 003 oraz razm 003 i 011. Ale wydaje mi się że geometria stoi na amen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki!

Turbina była otwierana i podobno czyszczona.

Zrobię jeszcze raz logi zgodnie z tym co napisał PersoN i wrzucę na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli podmieniałeś zawór N75 i nadal to nic nie pomogło, to zmienna geometria w turbosprężarce stoi na amen. Turbo na stół i do porządnego czyszczenia. A jeżeli ktoś ją czyścił tak jak twierdzisz to albo zrobił to niedokładnie ( ŹLE ! ) ,albo źle ją złożył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina wróciła z regeneracji.

700 zł mniej w portfelu, a problem nadal występuje.

Kompletny brak poprawy.

 

Co jeszcze może być nie tak?

Bardzo proszę o pomoc.

 

Dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak to mogły być łopatki skoro turbo nie przeładowywało .... przy obrotach około 2000-2500 jest overboost i to mi raczej nie wygląda na łopatki....

Ustaw też kąt synchronizacji grupa 4 kolumna 4 - tam powinno być blisko zero

Robiłeś logi na niedogrzanym silniku - 65*C - nie wiem być może to wina termostatu.

Sory kolego nie chcę narażać Cię na koszta bo wiem że to trochę boli, więc spytam po prostu - masz kata ? Sprawdzałeś zbiorniczek podciśnienia ?

Nie masz problemu z przeładowaniem - masz overboost... turbo bardzo późno wstaje. Gruszka wyregulowana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o niedogrzanie - pojawił się dzisiaj błąd czujnika temperatury. Silnik na pewno był dogrzany, bo był mocno katowany, tylko czujnik coś wariuje.

Katalizator jest. Sprawdzane było czy odłączenie coś pomaga, ale przy odłączonym problem także występuje.

Zbiorniczek podciśnienia sprawdzany.

Gruszka wyregulowana razem z turbiną, która właśnie wróciła z regeneracji.

 

Dodatkowe logi, po regeneracji turbiny:

000 http://vaglog.pl/log_262704.html

001 http://vaglog.pl/log_262698.html

002 http://vaglog.pl/log_262705.html

003 http://vaglog.pl/log_262707.html

004 http://vaglog.pl/log_262697.html

007 http://vaglog.pl/log_262703.html

008 http://vaglog.pl/log_262699.html

010 http://vaglog.pl/log_262696.html

011 http://vaglog.pl/log_262700.html

013 http://vaglog.pl/log_262702.html

018 http://vaglog.pl/log_262701.html

023 http://vaglog.pl/log_262706.html

 

Nie mogę zrobić w całym zakresie obrotów, bo silnik nie wchodzi na obroty wyższe niż 3 tyś na 3 biegu.

 

Co mogę zrobić z tym overboostem?

Po regeneracji turbiny, nadal ten sam błąd:

17964 - Regulacja ciśnienia doładowania

P1556 - 35-00 - nieosiągnięta granica regulacji

 

Pomóżcie, bo tracę nadzieję...

Edytowane przez forspam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak wrócisz do warsztatu, który naprawial turbo, niech wszystko sprawdzą po kolei, wężyki podcisnienia, gruszke turbo i w końcu samo turbo bo szkoda auta. Jak było przed regeneracja turbiny oczywiście poza notlaufem? Auto normalnie się wkrecalo masz jakieś logi?rozrząd masz za mocno na + VAG pokazuje 65*C więc raczej to termostat.

Edytowane przez turek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam przestawiałeś kąt ? jeśli nie to zmień warsztat , na początku miałeś na - teraz masz grubo na + ... Firma która czyściła Ci turbo niech zrobi również regulację sztangi, u Ciebie nie ma przeładowania, zaworek w ogóle nawet nie musi reagować i też tak jest. Podciągnięcie sztangi powinno być w gratisie za taką usługę, gdyby były mocne przeregulowania to zaworek na pewno by sobie z tym poradził przy świeżo wyczyszczonej turbinie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochod stoi obecnie w warsztacie i dzisiaj przed zebraniem logow mechanik cos przestawiał przy rozrządzie.

Turbina była wysyłana do regeneracji do innej firmy.

W kolejnym już warsztacie kolejni mechanicy już sie poddali...

 

Czyli mam im powiedzieć, żeby przestawili rozrząd, podciągnęli sztangę i wymienili termostat, tak?

I to powinno rozwiązać problem?

 

Sorry za banalne pytania, ale trochę nie ogarniam tematu, a skoro już kolejny warsztat nie potrafi mi pomóc, to zostaliście mi już tylko Wy.

 

Jeszcze raz dziękuje za wskazówki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbędnie wysyłałes do innej firmy. Było podjechać do nich, pokazać problem i pokazać logi. Oni by juz wiedzieli co zrobić... chyba ze tylko potrafią czyścić ... I nie wiedzą co robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wysyłałem. Warsztat, który miał to oczyścić wysłał.

 

Ma ktoś pomysł co jeszcze może być nie tak?

 

czy już lepiej na złom z tym jechać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, podepnę się pod temat.... nie mogłem nic znaleźć na temat mojego problemu.

 

Auto po pierwszym odpaleniu ma muła do 2000 obr. po chwili jazdy jest ok. Turbo regenerowane, wymienione wężyki podciśnienia i N75, egr zaślepiony, sztanga wyregulowana ,bo nie stykała się ze zderzakiem, wciąga się (zastanawia mnie fakt, czy nie jest to spowodowane brakiem zaworka jednokierunkowego na wężyku od akumulatora podciśnienia?). przepływka sprawdzana, rozrząd ustawiony dobrze, wtryski ok. sprawdzony dolot pod względem szczelności, vacupompa uszczelniana, sprawdzana vacumomierzem w warsztacie zajmującym się regeneracją turbo. Ostatnio zaglądałem w dolot od strony egr i jest sucho, więc turbo nie leje i nie ma co zapaprać VNT.

 

olej castrol edge 5w\40 505.01

Nie mam jak zrobić logów ponieważ auta nie mam przy sobie przez dłuższy czas.

Czy ktoś może spotkał się z czymś takim??

PS. czy brak zaworka jednokierunkowego może powodować takie objawy poprzez nie utrzymywanie podciśnienia przez jakiś czas po wyłączeniu i czy objawy mogą ustepować, gdy vacupompa napompuje układ?

 

proszę o sugestie i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam widzę,że nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną moich objawów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Raz walczyłem z takim passatem 101km i się okazało że były źle wyregulowane pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności