Gość rafald_ Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2007 Witam. potrzebuje pomocy mam passata 1.9 tdi 115 km silnik ajm na pompowtryskiwaczach i taki też problem: przy przyspieszanie szarpanie silnikiem,przerywana praca motoru.Pojechałem do warsztatu (ponoć dobrego) -po podłączeniu kompa 0 błędów -turbina super -przepływka super -zawór recyrkulacji super okazało się że jeden z pompowtryskiwaczy podaje zbyt dużą dawke paliwa,został wyjęty wysłałem go do goście który je regeneruje (zrobił to super teraz wszystkie 4 dają równe dawki paliwa) po całym zabiegu i zamontowaniu okazało się że problem nie znikł jest to samo;-( Fachowiec stwierdził że to może być pompa paliwa (może podawać go zbyt mało lub pod zbyt słabym ciśnieniem)proszę o pomoc może spotkaliście się z takim problemem,nie chce wydawać kolejnej kasy a potem znów okarze się że to nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2007 jak przeczytalem tylko temat to do glowy przychodzi mi wyłącznie pompa paliwa skoro turbo n75 i przeplywka a takze wtryski sa ok. edit: tylko nie wiem czy zawor recyrkulacji to to samo co n75.... bo jezeli nie to jeszcze n75 do diagnostyki wchodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafald_ Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2007 cz znacie koszt takiej pompy?? co to jest zawór n75?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2007 Witam, czy oglądąłeś otwór w głowicy pod PDE, nie był czasami wyrobiony? Dalsze pytania: 1. Jaki masz przebieg? 2. Czy objaw występuje niezależnie na ciepłym czy zimnym silniku? 3. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? 4. Jakaś zmiana paliwa (inna stacja)? Dalsze czynności: 1. Podłaczenie wężami dopływ i powrót bezpośrednio z kanistra do pompy paliwa. 2. Sprawdzenie ciśnienia na pompie (przy 4000 powinno być 7,5 bara) 3. ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafald_ Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2007 -przebieg 180000 -filtr paliwa i powietrza zmieniałem 2 tygodnie temu -nie ma różnicy czy silnik ciepły czy zimny -co to jest otwór pod PDE jak go znalźć (nie jestem mechanikiem-niestety) -paliwo cały czas to samo bp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2007 Czas nadrobić zaległości Chodzi o "dziurę" w głowicy, która zostaje w momencie wyciągnięcia pompowtrysku. Przy dużych przebiegach tworzą się odciski w aluminiowym gnieździe głowicy. Powstają po stronie przeciwnej do klocka dociskającego pompowtrysk (PDE). Może się tak dziać, że po wymianie oringów na PDE, przy montażu w głowicy zostaną one ścięte i dalej są problemy z paleniem. Spróbuj zrobić próbę z kanistrem i pomierzyc ciśnienie manometrem (potzrebny specjlany z tłumieniem wewnetrznym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2007 jeżeli można zapytać - a co to będzie jak dodając gazu przy ruszaniu lub przyspieszaniu na nizkich prędkościach auto nagle dostaje muła na kilka sek. i chodzi jakby na 1 cyl i żeby nie zgasło trzeba trzymać gaz do dechy, potem nagle jakby nigdy nic dostaje kopa i na jakiś czas jest spokój (od kilku godzin do kilkunastu dni - nieregularnie) najgorzej że zaskakuje mnie często przy ruszaniu na krzyżówce - gdy trzeba trochę depnąc i może być raz zauważyłem że przy tym mocno dymi z wydechu proszę o pomoc dodam jeszcze że filtry i olej jest nowy, wymieniony kpl. rozrządu i popychacze (przed wymianą ostatnich też tak było więc to nie bedzie przestawiony rozrząd) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olred Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2007 Miałem podobnie po wymianie filtrów wydawało mi się że jest ok ale był tak tylko przez chwile, nie mogłem dość o co chodzi podobnie jak Ty. Więc spróbowałem sprawdzić paliwo tak jak Ty tankowałem na BP i dziwiłem iż jest to nie możliwe a jednak. Sądzę iż lejesz do swojego auta na BP zwykłą ropę spróbuj zrobić to co ja może pomoże wyjeździł to co masz w baku do zera podjedz na Statoil i wlej bezsiarkowej ropy przegoń auto na wysokich obrotach z 50 km . Myślę iż zauważysz różnicę. U mnie pomogło!!! Teraz leje dalej na BP ale Ultimata i na pełnym baku robie na tym paliwie już bez problemu o 80 km więcej niż dotychczas na zwykłej ropie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia Zgłoś #9 Napisano 9 Lutego 2007 problem polega na tym że właściwie to tankuję głównie na Statoil i BP. Apropos BP - znajomy tam tylko tankował ropę do nowiutkiego Renault Laguna i po kilku mies. miał pompę wtr. do roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
junio86 Zgłoś #10 Napisano 27 Października 2010 Witam, podbijam temat gdyż mam taki sam problem: 1.9 TDI AJM 2000r. 250 000 km Auto szarpie i przerywa przy przyspieszaniu, czasem gdy dłuzej stoi ciezko zapala- tak jakby sie cofnelo paliwo. W aucie 2 miesiace przed zdarzeniem robiona byla glowica, szarpanie powstalo gwaltownie, nie bylo wczesniejszych oznak. Wykluczam wiele czynnikow gdyz zostaly sprawdzone, filtr paliwa ok, pompowtryski i ogolnie wszystko co mozna sprawdzic na vagu->ideał, zarówno w testach dynamicznych. Przy wymianie glowicy dane nowe oringi zamiennik z bosha na pompowtryski, otwory w glowicy wystepuja ale bardzo malo wyczuwalne pod palcem, Wymieniona pompa paliwa(wacum) gdyz po mierzeniu manometrem bylo 2.5 bara przy 4 tys obr, po zacisnieciu powrotu na wolnych obrotach jest 8 bara. Po montarzu drugiej, sprawnej pompy jest dalej to samo.Poradzono mi teraz udac sie do specjalisty elektryka ktory zmierzy mi napiecie w sterowniku komputera, gdyz mozliwe jest oszkodzenie koncowki mocy na ktoryms pompowtrysku.Jestem przed tym badaniem, mechanicy VW danelczyk nie maja wiecej pomysłow, Czy ktos jest wstanie nakierowac mnie na ewentualna awarie? aha w ajm nie mam pompy w baku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #11 Napisano 27 Października 2010 czasem gdy dłuzej stoi ciezko zapala- tak jakby sie cofnelo paliwo.Ja bym sprawdził zawór zwrotny Poradzono mi teraz udac sie do specjalisty elektryka ktory zmierzy mi napiecie w sterowniku komputera, gdyz mozliwe jest oszkodzenie koncowki mocy na ktoryms pompowtrysku. Ale jak piszesz vag nic nie wykazał. Ale jeśli już to sprawdź czy któraś wtyczka na pompowtrysku się nie poluzowała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
junio86 Zgłoś #12 Napisano 27 Października 2010 (edytowane) ponoc vag nie pokaze tego napiecia. tylko specjalistyczny sprzet wchodzi w gre. gdyby sie poluzowala to by bylo widac na vagu. dzieki za obrazek, zasugeruje dzis mechanikom Edytowane 27 Października 2010 przez junio86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiujurata Zgłoś #13 Napisano 27 Października 2010 (edytowane) witam panowie mam pytanie też związane z przerywaniem w vw. otóż ostatnio zauważyłem że gdy mocniej przycisnę pedał gazu tak na 4 i 5 biegu i gdy obroty dochodzą do ok. 3 tyś to auto jakby zaczynało tak lekko przerywać... bardziej wyczuwalne jest to podczas jazdy pod górke i gdy sie przyciśne pedał gazu do konca to wtedy jest bardziej wyczuwalne to przerywanie... przypuszczam że to może być filtr paliwa ale nie mam pewności... czy jest to możliwe?? czy raczej szukać przyczyny gdzieś indziej... z góry dziękuje za informacje... Edytowane 27 Października 2010 przez misiujurata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilp83 Zgłoś #14 Napisano 27 Października 2010 Witam. I ja się podepnę pod temat z "drganiami i przerywaniem" . Moja historia wklejona wprost z korespondencji z forumowiczem Daronem (przy okazji, raz jeszcze dzięki za pomoc ) "Ale od początku - trochę nieświadomie, trochę z własnej winy zalałem paliwo zanieczyszczone jakimiś chemikaliami (polskie, z Orlenu, niestety w kanistrze było wcześniej jakieś gó**o). No i wynik był taki, że któregoś dnia samochód się już nie uruchomił. Oddałem do sprawdzenia pompę, okazała się zanieczyszczona, ale niedużo - skończyło się na czyszczeniu, wymianie uszczelek, regulacji itd. Ale żeby czyszczenie pompy nie poszło na marne, to wyjąłem do sprawdzenia wtryskiwacze, opróżniłem zbiornik z paliwa, przepłukałem układ wtryskowy i wymieniłem filtr paliwa. No i wszystkie wtryski okazały się do wyrzucenia (podwieszone czy też zawieszone, tak to się jakoś nazywa). Jako że nowe kosztują majątek, to zdałem się na jakieś używki. 3 z 4 wtrysków (w tym sterujący) były w całkiem przyzwoitym stanie, jeden okazał się lejący, ale z braku innych musiałem je zamontować. No i niestety Passacik stracił na mocy i dynamice, opornie wkręcał się na obroty, ledwo udawało się wycisnąć 130 km/h. Ale nie kopcił, czy coś z tych rzeczy. Pomyślałem, że może zawór N75 jest źle podłączony, ale okazało się, że jest ok. Zamówiłem jeszcze jeden wtrysk, podmieniłem z tym lejącym, no i jest trochę poprawy - na obroty wkręca się lepiej, prędkość maksymalna wzrosła do jakichś 140 km/h (z dużymi oporami poszło 150 km/h), ale to też nie jest jeszcze to. W dodatku zaobserwowałem, że przy przyśpieszaniu na 4. i 5. biegu gdzieś przy 1800-2400 obrotów auto wpada w dość mocne drgania, najbardziej odczuwalne na pedale gazu (a w ogóle na całej budzie). Po zwolnieniu pedału lub przy delikatnym przyśpieszaniu lub też wciśnięciu sprzęgła drgania zanikają. Przejrzałem trochę tematów na forum, jedni wskazują na przegub wewnętrzny, inni na przepływomierz, jeszcze inni na dwumasę..." No i wczoraj przepływomierz wymieniłem plus filtr powietrza.... i prawdę mówiąc, jest bez zmian. Może drgania w tym zakresie obrotów są ciut mniejsze, ale nadal są i z mocą też nie jest jeszcze najlepiej. Aktualne logi będę mógł zrobić dopiero w sobotę, zresztą wcześniejsze logi też raczej wskazywały na przepływkę, np. tu http://vaglog.rtnet.pl/kamilp83_25255.html i tu http://vaglog.rtnet.pl/kamilp83_26040.html Nie mam już pomysłu i kasy na kolejne naprawy . To było niestety najdroższe tankowanie w moim życiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
junio86 Zgłoś #15 Napisano 29 Października 2010 Jacq a jak dziala ten zawor zwrotny na nadmiarowym, on jest elektrycznie sterowany, moze jest taka opcja ze jest caly czas otwarty i dlatego nie ma cisnienia, jaka on tam ma pelnic funkcje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
junio86 Zgłoś #16 Napisano 10 Listopada 2010 Mój problem juz rozwiazany.Mechanik zrobil test z butelka i wykluczył w ten sposob silnik. okazalo sie ze smok w baku byl caly zalepiony czarna mazia. zostala ona potraktowana benzyna i zdrapana, podobnie jak dno zbiornika. A zapowietrzanie bylo efektem przetartych przewodów przy filtrze paliwa. opaski zaciskowe ktore byly czesto ruszane rozciely gume w minimalny nie zauwazalny sposob- na 2 przewodach.Teraz auto lata jak glupie Test z butelka dobra sprawa, nie trzeba rozbebeszac silnika. Powodzonka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fragles10 Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2010 witam. od jakiegos czasu rowniez mam problemy z szarpaniem przy wyprzedzaniu.wszystko było ok az pewnego dnia przy wcisnieciu gazu do podlogi zaczelo lekko szarpac.bylem u mechanika i sprawdzal mi silnik twierdzi że wszystko jest ok z silnikiem. mam zalozone nowiutkie pompowtryski pompa tez jest ok.rowniez mam teraz problem z odpaleniem po nocy.trzeba chwile zakrecic żeby załapał.o co tutaj chodzi powiedzcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2010 Jak mam jedne pompowtrysk walnięty i kiedyś zatankowałem bardzo złe paliwo to mi szarpał cały czas przy wyprzedzaniu, zatankowałem na orlenie i zaraz było widać poprawę , jak masz wszystko dobre to może wina paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2010 Witam! Mi się też pojawiło szarpanie przy przyspieszaniu w przedziale ok 1400-1600 (czytaj więcej http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1038629#post1038629), lecz po wymianie n75 poszarpywanie ustało jedynie na jakiś czas. Jak odłączę wtyczkę od N75 to pasek przyspiesza wolno ale równo, bez poszarpywań. Dodam Ze N75 nowy. Co może być jeszcze przyczyną poszarpywania? Filtra powietrza dawno nie wymieniałem, przepływka nowa, ale nie powiedziane że 100% sprawna. Gdzieś wyczytałem że mała dziurka w rurach z doładowania może powodować takie szarpanie. Jak na razie brak mi czasu żeby to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leonisko Zgłoś #20 Napisano 25 Listopada 2010 Podłączę się i ja pod temat, gdyż szarpanie dopadło i mnie Zapala mi bez problemów, równo pracuje ale... Ruszam w drogę, od 20-60km/h szarpie, tak jakby już miał zgasnąć silnik, dodaję gazu i od 60-100km/h spokój.Następnie od 100-130km/h szarpie znowu, a powyżej 130 do 220km/h idzie jak należy.Zbiera się ładnie na obroty, ale jak go trzymam na gazie, ale delikatnie jadąc jest problem z szarpaniem.Filtry może z miesiąc temu wymieniłem.Coś jakby z 2 dni była poprawa, ale znowu się zaczęło.Czasem tak niemiłosiernie szarpie, że wręcz w podskokach jadę ... po ponownym uruchomieniu silnika problem znika.Sam już nie wiem za co się złapać, gdzie szukać przyczyny i czemu ma te dwie granice szarpania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach