Skocz do zawartości
DavidkaS09

Passat b5 (3bg) drgania w kierownicy efekt krzywego koł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam passata b5 Fl 2002r. Silnik 1.9TDI Avf skrzynia,6 biegowa. I od pewnego czasu mam taki problem że, auto powyrzej 120, najbardziej odczuwalne przy 140km/h, trzęsie się, drży coś w kierownicy jak bym miał nie wywarzone, bądź. Krzywe kolo, ale koła są sprawdzone i testowałem 3 komplety, na 17 i na 18 bardzo mocno odczuwalne jest to drżenie w kierownicy, na 15 cali zima jest malowiele., byłem na stacji diagnostycznej. I sprawdzili zawieszenie jest cacy. Poci się przegob zewnętrzny. Od strony kiwrowcy. I strzela i trochę słabe, poduszki silnika. Tak nic. Bez zarzutu. Co to może być. Zaznaczę jeszcze ze nie jest to tak jak uszkodzony dwumas bo ojciec miał,uszkodzony, i całkiem inaczej to było u niego. Wiem że temat był poruszany pewnie taki już. Ale nie mam już cierpliwość szukam tego już, z pół roku, i nie mogę znaleśc, a już idzie wiosna i trzeba założyć alusy. A czas goni, przyczyny brak. A szkoda mi wymieniać pół auta.. I szukać co to może być. Potrzebuję jakiejś trefnej diagnozy. pozdrawiam

 

Edit. Dziś jechałem po obwodnicy. Tesowalem i większe prędkośći, gozej czuć i efekt jest. Jak koło nadal może pół osie. Obstawiam coś z tym, albo przeguby, skrzynia. Ale staram się to wykluczyć choć nie ukrywam jak była zima, olej zimny,to skrzynia wyje lekko na biegu,ale to drganie może mieć,coś wspólnego jedynie z, mechanizmem różnicowymw skrzyni.ale tak to nic innego w skrxyni. Bo jak wzucam na luz, podczas dodawania gazu, czy spadania z obrotów nie, miewa fo wpływu na intesywnosc drgan. Tylko jak pisałem wyżej predkość robi swoje lutwrko stoi, nie drży tylko kierownica i potem czuć w pedalach itp. Bd myślał dalej, i zmienię przegob zewnętrzny kiwrowcy. I poduszki silnika.

Edytowane przez DavidkaS09
Doszły nowe informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli sprawdzane na 3 kompletach różnych kół to opony czy felgę można wykluczyć, ja bym się czepił przegubu tym bardziej że

Poci się przegob zewnętrzny. Od strony kiwrowcy. I strzela
więc i tak do wymiany

 

---------------------

a zbieżność robiona/sprawdzana....??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to samo miałem na 19stkach między 120 a 140 trzęsło jakbym jechał na tarce ,masakra musiałem zwalniać albo przyspieszać bo kiery nie dało się trzymać ,dałem do serwisu ogumienia kombinowali z kołami z tyłu na przód z przodu na tył, pózniej 17nastki (moje zimówki)założyli mówili że mniej ale jeszcze troszke trzepie wrócili do 19nastki podobijali dystanse bo na 19stce mam dystanse bo ET mam inne wyważyli z dystansami założyli no i było mniej niż na początku ale dalej telepie(stwierdzili ,że dystans był nie dobity) i teraz na zimie też telepie więc mam ten sam problem nie rozwiązany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub będzie generował drgania. Tak samo krzywa piasta będzie wibrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 4motion, prawy przód wymieniałem miesiąc temu bo chrupał to sugerujesz ,że z trzech pozostałych któryś jest do wymiany??zaznaczam ,że są oryginalne...jak to sprawdzić i czy wewnętrzny czy zewnętrzny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DarekS

Przegub będzie generował drgania. Tak samo krzywa piasta będzie wibrować
ale czy zewnętrzny od strony. Koła? I mam też problem z zaciskiem słabo się cofq, ale to bd robił w poniedziałek. I zbieżność ustawiona. Edytowane przez DavidkaS09

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś auto na klockach lub stojakach tak aby koła były w powietrzu. Wrzuć bieg i z kanału obserwuj czy ośka nie ma bica góra-dół.

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno wymieniałeś klocki hamulcowe. W moim pasku po zmianie po pewnym czasie miałem drgania. Przyczyną była rdza na obrzeżach tarczy z zewnętrznej i wewnętrznej części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności