Tobol Zgłoś #61 Napisano 24 Czerwca 2016 Nie, nie jestem, ale znam się trochę na mechanice. Zakładam, że twój samochód jest sprawny, więc zakładam że wibracje, które odczuwasz nie mają nic wspólnego z tym, że napęd jest złączony. DSG nie jest skrzynią automatyczną. Jest to zautomatyzowana przekładnia manualna, czyli potocznie "półautomat". Wiesz pewnie, że skrzynia ta nie posiada przekładni hydrokinetycznej i pełzanie jest zaimplementowane programowo, tzn. podczas zwalniania pedału hamulca napęd jest delikatnie złączany aż do pełnego złączenia i wtedy auto się toczy na minimalnych obrotach (na zimnym silniku pojedzie szybciej ze względu na zwiększone minimalne obroty). Delikatne wciśnięcie hamulca nie rozłącza napędu aby była możliwość precyzyjnej manipulacji szybkością pełzania. Napęd jest rozłączany w momencie całkowitego zatrzymania pojazdu. W aucie żony (jak np. w niektórych starszych Citroenach) występuje prawdopodobnie starszej generacji półautomat, który pełzania zaimplementowanego nie ma (rzadki przypadek bo utrudnia precyzyne manewry). Wiele osób ma z tym problemy bo np. pełzanie się psuje lub jest włączane z opóźnieniem (np. po 2 sek.). Dużo opisów takich problemów jest w internecie, także dotyczących skrzyń VW. Jest jeszcze możliwość, że u ciebie zepsuło się w drugą stronę i rzeczywiście na postoju napęd nie jest w pełni rozłączony i powinieneś udać się do warsztatu na regulację pełzania. Opisane objawy są wystarczające aby się przynajmniej o to zapytać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #62 Napisano 24 Czerwca 2016 Z moich skromnych obserwacji jest tak ze delikatne naciśnięcie na padał hamulca auto delikatnie chce jechać, a po mocnym naciśnięciu do końca ,dsg jest całkowicie rozłączone tak jak w auto-hold , zero drgań i wibracji . Wracając do mojego problemu podobnie jak mateo, dzisiaj nagrali 21 różnych dźwięków zobaczymy co powie centrala , ale serwisu zdanie jest takie ze jakiś luz w sprzęgłach. ...I one do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mocomus Zgłoś #63 Napisano 25 Czerwca 2016 Na AH nie powinno być żadnych wibracji. Napęd jest rozłączany. Kolega Tobol opisał działanie DSG precyzyjnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #64 Napisano 25 Czerwca 2016 A w 2.0tsi mokrym 6dsg sa takie leciutki, szczegolnie jak sie wylaczy klime albo jest zimno i wiele osob to potwierdza na tym forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #65 Napisano 25 Czerwca 2016 Mogę dodać jeszcze krótki komentarz co do auto hold bo niektórzy pewnie zastanawiają się czy używa to hamulca postojowego czy nie. Odpowiedź brzmi: i tak i nie :-) W pierwszej fazie utrzymywane jest ciśnienie w obwodzie hamulca głównego, a dopiero po pewnym czasie (rzędu kilku-kilkunastu sekund) używany jest już hamulec postojowy. W przypadku gdyby pierwotne ciśnienie w układzie okazało się niewystarczające i samochód zacząłby się toczyć, ciśnienie zostało by podniesione aby temu zapobiec. Jak już jestesmy w tych okolicach to jeszcze ciekawostka odnośnie przycisku hamulca postojowego: ma on dwa tryby działania - hamulec postojowy i hamulec awaryjny. Jeśli przytrzymamy ten przycisk podczas jazdy to rozpocznie się procedura hamowania awaryjnego. W pierwszej fazie ciśnienie w układzie hamulcowym podniesie się aby jak najszybciej wyhamować samochód ale bez uzywania hamulca postojowego aby go nie zepsuć, a dopiero poniżej pewnej prędkości (raczej mniej niż 10km/h) koła zostaną zablokowane, nie polecam testowania tego na ulicy. Ważne, że pasażer w razie czego jest w stanie użyć tego przycisku aby zatrzymać samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #66 Napisano 29 Czerwca 2016 Ja uważam że przy funkcji AutoHold skrzynia nie jest rozłączona od silnika, a przy wciśnięciu hamulca głównego rozłączany jest tylko tylny napęd jeżeli występuje. Z uwagi, że mamy różne silniki z różnymi skrzyniami można samemu przeprowadzić test. 1. zatrzymujemy auto na aktywnym AH- co wskazuje komputer D1 czy D, jakie obroty silnika? 2. dezaktywujemy AH i hamulec, obserwujemy obroty 3. auto zaczyna się toczyć czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #67 Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Ja uważam że przy funkcji AutoHold skrzynia nie jest rozłączona od silnika. Znalazłem film jak inżynier tłumaczy jak działa dwu sprzęgłowa sucha skrzynia i czego nie powinno się robić. Potwierdza to co paru kolegów pisało wyżej. Co prawda po ang ale już dawno powinniście go znać " smilieid="528" class="inlineimg"> Edytowane 30 Czerwca 2016 przez deadswine Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #68 Napisano 1 Lipca 2016 Podobną instrukcję chciałbym otrzymać odnośnie skrzyni mokrej, np w moim modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #69 Napisano 1 Lipca 2016 "Instrukcja" jest jedna do skrzyń dwusprzęgłowych, akurat podana na przykładzie skrzyni suchej, ale to bez znaczenia. Zasady są te same dla mokrej. O różnicy pomiędzy skrzyniami wspomniane jest na filmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi76 Zgłoś #70 Napisano 1 Lipca 2016 może ktoś pozbiera wszystkie w/w zalecenia w mini poradnik ( instrukcję ) co robić i co nie należy robić żeby DSG 7 sucha - DQ200 służyła jak najdłużej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #71 Napisano 12 Lipca 2016 Chyba znalazłem potwierdzenie faktu, że przy zatrzymaniu auta DSG odłącza biegi. (parę postów temu nurtowało nas to pytanie). Stojąc na stromym podjeździe bez auto-hold, po puszczeniu hamulca auto trochę stacza się, więc na chłopski rozum wnioskuję, że bieg nie jest ciągle zapięty kiedy stoimy w miejscu. I to na zimnym silniku przy porannym wyjeżdżaniu z garażu. Analogicznie sądzę, że nawet przy włączony auto-hold bieg jest odłączony, a kiedy dodajemy gazu hamulce powoli odpuszczają i wrzucany jest bieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #72 Napisano 12 Lipca 2016 To, że auto się stacza po piszczeniu hamulca chyba nawet było opisane w instrukcji. Po puszczeniu hamulca bez auto-hold auto ciągnie na półsprzęgle ale czasem to nie wystarcza, więc pod strome wzniesienie może się stoczyć. Na luzie staczało by się szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #73 Napisano 12 Lipca 2016 Chyba znalazłem potwierdzenie faktu, że przy zatrzymaniu auta DSG odłącza biegi. (parę postów temu nurtowało nas to pytanie). Stojąc na stromym podjeździe bez auto-hold, po puszczeniu hamulca auto trochę stacza się, więc na chłopski rozum wnioskuję, że bieg nie jest ciągle zapięty kiedy stoimy w miejscu. I to na zimnym silniku przy porannym wyjeżdżaniu z garażu.Analogicznie sądzę, że nawet przy włączony auto-hold bieg jest odłączony, a kiedy dodajemy gazu hamulce powoli odpuszczają i wrzucany jest bieg. Szymon. Jak stoisz na pochylni i zwalniasz hamulec to auto Ci stacza się w tył? Jaki bieg masz wybrany: D,R czy N? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #74 Napisano 12 Lipca 2016 Jestem na D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #75 Napisano 12 Lipca 2016 U mnie tez minimalnie sie stoczy bez gazu ale zaraz sam rusza dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #76 Napisano 12 Lipca 2016 Tak samo też jest na R kiedy samochód jest na zjeździe. Wiec na mój nos to potwierdza że mamy do czynienia ze skrzynia zautomatyzowana ale manualna, a nie hydrokinetykiem, która na postoju odpina wszystkie biegi nie niszcząc sprzegiel. Zapewne najbardziej szkodliwe dla tej skrzyni jest natomiast pełzanie, które to w korkach miejskich jest nieodzowne. Zauważyłem też ze czasem mimo bardzo niskiej prędkości skrzynia wrzuca już 2 bieg, chyba zdrowiej jest się wtedy przełączyć na tryb S który zrzuca na 1 automatycznie, albo wręcz operować manualnie manetkami / lewarkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #77 Napisano 18 Lipca 2016 ostatnio słyszę jak DSG zmienia z 3 na 2 bieg - przy toczeniu się w korku np. przed zatrzymaniu się na światłach słychać ta zmianę... nie wiem, czy to normalne i wypiłem za dużo kawy czy sławetne DSG7 daje o sobie znać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #78 Napisano 19 Lipca 2016 Siema Przemek , u mnie cisza z 3 na 2 ale jest za to "rattle sound " i Du. .pa .... Poznań twierdzi iż to normalne i jak na razie tak jeździć ale pracują rzekomo nad tym . I co teraz radzicie ,wojna z nimi ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeyBee Zgłoś #79 Napisano 21 Lipca 2016 Podepnę się pod temat bo akurat mam DSG7 suchą ale w Superbie 1.6TDI 120KM. Jakiś czas temu zauważyłem, że przy jeździe po nierównościach typu kocie łby, trelinki lub podczas przejazdu przez leżącego policjanta z prędkościami 10-20km/h w szczególności na 1-2 biegu słychać dziwne postukiwania i zgrzyty. Owe odgłosy słyszalne są przy otwartych oknach i wydobywają się spod maski w momencie zmiany biegu na niższy lub wyższy. Co dziwne postukiwania słyszalne są również gdy ustawię skrzynię w trybie N, zwolnię hamulec i pozwolę autu swobodnie toczyć się np. ul. Paderewskiego w Poznaniu. Na mój chłopski rozum wychodzi, że skoro skrzynia nie ma zapiętych biegów to odgłosy wydobywają się raczej z koła dwumasowego. Byłem z tym w serwisie na Unii Lubelskiej i Głogowskiej w Poznaniu i w obu przypadkach mistrzowie serwisów po przejażdżce ze mną w podobnych warunkach stwierdzili, że wszystko jest ok i że ten typ tak ma. Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia z jazdy z tą skrzynią biegów ? Radzicie działać coś więcej w tym temacie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #80 Napisano 21 Lipca 2016 Poczytaj więcej o tej skrzyni, podobno rzeczywiście TTTM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach