genesis Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Jak wiemy do tej pory skrzynie dsg montowane w vw mogliśmy podzielić na mokre dsg6 i suche dsg7. Niedawno jednak grupa vw wypuściła również mokre 7- biegowe skrzynie i tu jest moje pytanie, jakie skrzynie idą na montaż do benzynowych silników 1.4 tsi 150km, 1,8 tsi 180km do paska b8? Niestety nie mogę znaleźć jasnej informacji, tak jak to jest na stronie audi. Tam w nowej A4 przy silniku 1.4 tfsi 150 napisane jest tak: 7-stopniowa S-tronic elektrohydraulicznie sterowane podwójne współosiowe sprzęgło mokre, dwumasowe koło zamachowe z odśrodkowymi ciężarkami skrzynia biegów A w audi A6 ultra. 1.8 tfsi 190km: 7-stopniowa S-tronic elektrohydraulicznie sterowane podwójne, wielopłytkowe sprzęgło mokre, dwumasowe koło zamachowe Ktoś posiada jakieś info, czy w paskach przypadkiem również nie zastosowano tej nowej skrzyni? Edytowane 18 Lutego 2016 przez genesis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2016 strona 40 (42PDF)niemieckiego katalogu http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/pdf/passat-b8/passat-passatvariant_preisliste/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/passat-passatvariant_preisliste.pdf jest informacja że w silnikach z max momentem obrotowym do 250Nm stosowane są suche skrzynie DSG-7 W silnikach z max mom. obr 250-600Nm stosowane jest mokre sprzęgło. http://www.volkswagen.de/de/models/passat/brochure/catalogue.html szkoda że nw vw.pl nie ma przetłumaczonej wersji... Chyba sprawa już wyjaśniona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolandkad Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2016 Nie jest to do końca jasne bo w 1.8 TSI jest dokładnie 250Nm. To w takim razie do 1.8 jaka jest skrzynia. Ciekawi mnie to bo to może być przeszkoda przed ewentualnym chiptuningiem w przyszłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #4 Napisano 19 Lutego 2016 suche DSG 7, z tuningiem bym uwazał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2016 Powyżej 250Nm jest mokre. Więc 1.8 TSI ma suchą DSG7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2016 (edytowane) Czyli krótko mówiąc, dalej te lipne dsg7, w których pewno nic nie poprawili ;/ Dzięki za odpowiedź. - - - - - aktualizacja - - - - - Trochę też czasem trudno zrozumieć producenta, bo w nowym tiguanie przy silniku 1.4tsi 150km dali DSG6, a nie ma tam opcji 4x4. To samo w sharanie na rok 2016. Edytowane 19 Lutego 2016 przez genesis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krugoo Zgłoś #7 Napisano 19 Lutego 2016 1,8 TSI ma suche DSG7, przenoszące tylko 250 Nm. Zobaczcie, że manual z tym silnikiem ma więcej Nm. Do tuningu się ta skrzynia nie nadaje. To jeden z powodów dlaczego zrezygnowałem z zakupu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #8 Napisano 19 Lutego 2016 Zgadza się manual w 1.8T ma 320Nm zatem automat w 1.8T powinien być DQ200. CZy dalej jest to "lipne DSG7"? Nie wiem. W stosunku do DQ250 (max 350Nm) jest sprawniejsza o ok600 milisekund, ma mniejsza pojemność, wagę, szybciej zmienia biegi z 1 na R i odwrotnie podczas parkowania(bieg R obsługiwany jest przez 2 sprzegło, wcześniej oba były na 1 sprzegle). Czyli jakieś pozytywy posiada. Później jest DQ500 (do max 600) i ma być DQ511 DSG 10 -biegowa. W nowym tiguanie jest DSG6 bo był montowany z tym silnikiem w starym.Zresztą nowy i stary ma te same siniki i skrzynie ( za wyjątkiem 184TDI jest 190TDI) Później będą 220tsi i 240 tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #9 Napisano 19 Lutego 2016 Skrzynia DSG7 sucha wyróżnia się dużymi wartościami momentu obrotowego w niskich zakresach obrotów Coraz wyższe momenty obrotowe silników w dolnych zakresach obrotów doprowadziły do powstania dwumasowych kół zamachowych. Jak któryś z naszych forumowiczów zauważył już przy prędkości 60km/h ma już wrzucony 7 bieg, co jest rewelacyjne dla spalania ale nie koniecznie dla koła dwumasowego Zadaniem koła dwumasowego jest niwelowanie drgań silnika, to będzie ona miała mniej pracy, jeśli te drgania będą jak najmniejsze. Redukcja bez dodania gazu w nowoczesnych samochodach nie jest specjalnie odczuwalna dla kierowcy, ale wyłącznie dzięki kołu dwumasowemu. Ono ma dużo pracy. Redukcja masy prowadzi do wibracji na niskich obrotach silnika. Przenoszone są one na skrzynię biegów, co powoduje jej szybszą eksploatację- stąd tak miedzy innymi częstsze awarie skrzyń DSG7 w stosunku do DSG 6 Oczywiście można w skrzyni DSG6 zajechać koło dwumasowe ,wystarczy trochę szaleństwa. Szybkie ruszanie spod świateł czy szarpanie autem na niskich biegach i mamy bardzo niekorzystne odziaływanie na dwumas System Start&Stop : Częste włączanie i wyłączanie silnika obciąża koło dwumasowe. Dlatego jeśli samochód jest używany do jazdy po mieście, system automatycznego włączania i wyłączania będzie działał nieustannie i w ciągu godziny jazdy może dojść do kilkudziesięciu takich operacji. Zatem jeśli chcecie przedłużyć żywotność koła dwumasowego, najlepiej system ten wyłączyć i nie używać go, jeśli poruszacie się w korkach lub zagęszczonym ruchu miejskim. Najgorsze dla dwumasy podczas przyspieszania będzie wciśnięcie pedału gazu w obrotach przed odpowiedzią turbosprężarki. Silnik ma wówczas duże wibracje, a gdy turbosprężarka zacznie pompować, musi jeszcze znieść gwałtowny przyrost momentu obrotowego Wszelkiego rodzaju problemy ze zmianą biegów, hałasy lub drgania dochodzące od koła zamachowego mogą zwiastować jego wymianę. Zwykle tego elementu się nie naprawia, a koszt zakupu samego dwumasu może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Nierzadko zalecana jest także wymiana sprzęgła, które bezpośrednio współpracuje z kołem zamachowym pzdr picia zielona góra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2016 Skrzynia DSG7 sucha wyróżnia się dużymi wartościami momentu obrotowego w niskich zakresach obrotówCoraz wyższe momenty obrotowe silników w dolnych zakresach obrotów doprowadziły do powstania dwumasowych kół zamachowych. Jak któryś z naszych forumowiczów zauważył już przy prędkości 60km/h ma już wrzucony 7 bieg, co jest rewelacyjne dla spalania ale nie koniecznie dla koła dwumasowego Zadaniem koła dwumasowego jest niwelowanie drgań silnika, to będzie ona miała mniej pracy, jeśli te drgania będą jak najmniejsze. Redukcja bez dodania gazu w nowoczesnych samochodach nie jest specjalnie odczuwalna dla kierowcy, ale wyłącznie dzięki kołu dwumasowemu. Ono ma dużo pracy. Redukcja masy prowadzi do wibracji na niskich obrotach silnika. Przenoszone są one na skrzynię biegów, co powoduje jej szybszą eksploatację- stąd tak miedzy innymi częstsze awarie skrzyń DSG7 w stosunku do DSG 6 Oczywiście można w skrzyni DSG6 zajechać koło dwumasowe ,wystarczy trochę szaleństwa. Szybkie ruszanie spod świateł czy szarpanie autem na niskich biegach i mamy bardzo niekorzystne odziaływanie na dwumas System Start&Stop : Częste włączanie i wyłączanie silnika obciąża koło dwumasowe. Dlatego jeśli samochód jest używany do jazdy po mieście, system automatycznego włączania i wyłączania będzie działał nieustannie i w ciągu godziny jazdy może dojść do kilkudziesięciu takich operacji. Zatem jeśli chcecie przedłużyć żywotność koła dwumasowego, najlepiej system ten wyłączyć i nie używać go, jeśli poruszacie się w korkach lub zagęszczonym ruchu miejskim. Najgorsze dla dwumasy podczas przyspieszania będzie wciśnięcie pedału gazu w obrotach przed odpowiedzią turbosprężarki. Silnik ma wówczas duże wibracje, a gdy turbosprężarka zacznie pompować, musi jeszcze znieść gwałtowny przyrost momentu obrotowego Wszelkiego rodzaju problemy ze zmianą biegów, hałasy lub drgania dochodzące od koła zamachowego mogą zwiastować jego wymianę. Zwykle tego elementu się nie naprawia, a koszt zakupu samego dwumasu może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Nierzadko zalecana jest także wymiana sprzęgła, które bezpośrednio współpracuje z kołem zamachowym pzdr picia zielona góra Trzeba jeszcze dodać ze głownie w silnikach diesla trzeba szczególnie uważać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mabesto Zgłoś #11 Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Ja trochę w temacie DSG 7 biegowej. Jak to się sprawuje w B8 vs B7? Edytowane 22 Lutego 2016 przez mabesto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #12 Napisano 22 Lutego 2016 Przykro mi to powiedzieć Marcin ale nie jest rozwiązany problem Osobiście robiłem dochodzenie jeździłem po zakładach zajmującymi się mechatroniką i skrzyniami od VaG i dlatego póki mogłem zmieniłem w zamówieniu skrzynie na DSG 6 mimo że nie potrzebowałem takiej mocy silnika 2.0Tsi. Można by poświęcić cały dział odnośnie DSG 7 z suchymi sprzęgłami jak bawią się klientem w kotka i myszkę , wgrywając soft co jakiś czas gdzie po pół roku znowu objawy powracają. Jak będę miał czas wrzucę wychwycone wątki odnośnie tej skrzyni z różnych for zagranicznych- nie jest ciekawie pzdr piotr zielona góra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2016 Ja w dsg ( S tronic ) 7 biegowy mokre sprzęgła tez miałem problem i mocno w temat sie zagubiłem duzo osob narzeka na te skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #14 Napisano 23 Lutego 2016 Czy ktoś z posiadaczy DQ200 (7-biegowa, sucha) w B8 ma już jakeś negatywne doświadczenia/awarie skrzyni lub sprzęgieł? A może ktoś ma już większy przebieg przy tej skrzyni bez awarii? (podpowiadam że montowana przy silnikach 1.4 lub 1.8 TSI). Opinie posiadaczy DQ250 (6-biegowa, mokra) też mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolandkad Zgłoś #15 Napisano 23 Lutego 2016 Dowiedziałem od dealera, że DSG 7 montowane do B8 jest poprawione względem B7. Natomiast nie wiem co dokładnie poprawili. Dodatkowo wg znajomego w VW Bednarek - obecnie jest więcej problemów w B8 z mokrą skrzynią DSG6, niż DSG7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpicia Zgłoś #16 Napisano 23 Lutego 2016 Dowiedziałem od dealera, że DSG 7 montowane do B8 jest poprawione względem B7. Natomiast nie wiem co dokładnie poprawili. Dodatkowo wg znajomego w VW Bednarek - obecnie jest więcej problemów w B8 z mokrą skrzynią DSG6, niż DSG7. A co oczekiwałeś że powie ci że jest dalej ten sam problem , to wtedy nie kupisz samochodu z tą skrzynia DSG7 To są sprzedawcy i mają prowizje od sprzedaży nie oczekuj rzetelnych opinii. Jak się zapytasz o kłopoty że z forum wyczytałeś to Ci podpowiedzą że wyolbrzymiony problem i pewnie jednostkowy Twoje pieniądze twoja decyzja Ja zawsze uczę się na błędach - wybrałem skrzynie DSG6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macmal Zgłoś #17 Napisano 23 Lutego 2016 nic już nie rozumiem... W BiTDI DSG7 mokra - czyli dobra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #18 Napisano 23 Lutego 2016 A co oczekiwałeś że powie ci że jest dalej ten sam problem , to wtedy nie kupisz samochodu z tą skrzynia DSG7 Nie rozumiem dlaczego sprzedawcy miałoby zależeć żeby ktoś kupił samochód akurat z tą skrzynią. Nadal czekam na opinie użytkowników suchej dsg7 w B8, szczególnie jeśli komuś udalo się już przejechać więcej kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #19 Napisano 23 Lutego 2016 Dowiedziałem od dealera, że DSG 7 montowane do B8 jest poprawione względem B7. Natomiast nie wiem co dokładnie poprawili. Dodatkowo wg znajomego w VW Bednarek - obecnie jest więcej problemów w B8 z mokrą skrzynią DSG6, niż DSG7. o co by sie nie pytać w VW na zasadzie ze z tym były problemy odpowiedzą - to juz jest poprawione.... - 2.0 tdi - paaanie, to juz jest poprawione.... - TSI / napinacze, lancuchy - poprawione, teraz jest pasek. i tak ze wszystkim. cos przestaje sie pierdzielić, cos innego zaczyna, ktoś sprowadzi używke z niemcowni z cofniętym licznikiem o 200 koła i cos mu pierdzielnie z wielkim hukiem - ale szajs ten VW.... te auta są obliczane na 200 tys. a potem niech sie dzieje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolandkad Zgłoś #20 Napisano 23 Lutego 2016 Z drugiej strony po to kupuje nowy aby się tym nie przejmować dużych przebiegów nie robię, a gwarancję wydłużyłem na 5 lat potem na otomoto:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach