Skocz do zawartości
Bobi1983

Sharan 1.8T AWC- Turbo przeladowuje.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Sharana z silnikiem 1.8T AWC.Jak zdążyłem zauważyć to bardzo podobny albo nawet taki sam jak w Passacie AWT. Napisałem temat na forum Sharana ale tam użytkownicy tylko wchodzą i czytają posty, nikt nie kwapi się za bardzo o pomoc i jakieś rzeczowe odpowiedzi.

Moje objawy są następujące:

Po wciśnięciu pedału gazu w podłogę auto pięknie się rozpędza. Przy 2500 zaczyna być słychać szum z silnika a następnie spust powietrza (zawór DV albo jakiś inni zawór zabezpieczający) i przyspieszenie spada. Następnie auto znów się ładnie zbiera (czasem jest jeszcze jeden mały muł w okolicach 3000). Zauważyłem też, że jeśli po tym spuście powietrza od razu zdejmę nogę z gaz, wychamuję do 1300rpm i znów wcisnę gaz do spodu, to wcześniejszy objaw znika i auto ładnie kręci się aż do końca zakresu (log grupy 115 od 86s). Auto ma zmienioną mapę na 185km, zawór DV wymieniony na nowy oryginał. Niepokoi mnie również odczyt z czujnika kata przepustnicy (log grupy 060 i trochę zepsuty log grupy 003). Pomimo wciśnięcia pedału w podłogę odczyty są jakieś dziwne.

LOGI:

Grupa 000, 001: http://vaglog.pl/log_239752.html

Grupa 002, 001: http://vaglog.pl/log_239753.html

Grupa 003, 001: http://vaglog.pl/log_239754.html

Grupa 015, 016: http://vaglog.pl/log_239755.html

Grupa 030: http://vaglog.pl/log_239756.html

Grupa 031: http://vaglog.pl/log_239757.html

Grupa 032: http://vaglog.pl/log_239758.html

Grupa 033: http://vaglog.pl/log_239759.html

Grupa 060: http://vaglog.pl/log_239760.html

Grupa 114: http://vaglog.pl/log_239761.html

Grupa 115: http://vaglog.pl/log_239762.html

Grupa 118: http://vaglog.pl/log_239763.html

 

Proszę o jakąś poradę bo sam to już tego nie ogarniam.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz przeładowanie dlatego wchodzi w tryb awaryjny, sprawdz węzyki od n75 i sam n75 czy się nie przytkał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz przeładowanie dlatego wchodzi w tryb awaryjny, sprawdz węzyki od n75 i sam n75 czy się nie przytkał.

 

Skąd wiesz, że wchodzi w tryb awaryjny i jaki ma to związek z tak dziwnymi odczytami z przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz wiem, a Ty widzę chcesz się zajmować przepustnicą z którą jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zdążyłem zauważyć to bardzo podobny albo nawet taki sam jak w Passacie AWT.

Wszystkie 1.8T są podobne... AWT to silnik wzdłużny, a AWC to silnik poprzeczny i więcej podobieństwa ma z silnikami 1.8T z A3, S3, Leon, Octavia... No chyba, że podobieństwo w skrócie literowym oznaczenia silnika. :D

 

 

auto ładnie kręci się aż do końca zakresu (log grupy 115 od 86s).

Po 86s masz kolejne przeładowanie w okolicy 91-92s, a dalej do końca logu 115 silnik leci w trybie awaryjnym z doładowaniem 0,3bara gdzie według tego jak masz napisany program powinno być 1bar. Więc nie wiem gdzie to "ładnie" widzisz.

 

Niepokoi mnie również odczyt z czujnika kata przepustnicy (log grupy 060 i trochę zepsuty log grupy 003).

Tak jak Ci kolega wyżej napisał zajmij się doładowaniem, a raczej jego sterowaniem, bo go nie ma. Silnik ma kupę elektroniki i broni się przed całkowitą destrukcją i kapitulacją. Program żąda 1bar, a turbo dmucha 1,5bara więc ECU broni go przed tym czego samo nie żąda. Zarówno tym, że ma elektroniczną przepustnicę, którą sam przymyka jak i steruje kątem wyprzedzenia zapłonu, aby utrzymać jak najlepsze warunki dla pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po 86s masz kolejne przeładowanie w okolicy 91-92s, a dalej do końca logu 115 silnik leci w trybie awaryjnym z doładowaniem 0,3bara gdzie według tego jak masz napisany program powinno być 1bar. Więc nie wiem gdzie to "ładnie" widzisz.

Chodziło mi o to, że od tej sekundy wcisnąłem gaz i miałem przeładowanie, zaraz po przeładowaniu szybko puściłem pedał przyśpieszenia i zwolniłem do 1500rpm i znów wcisnąłem pedał do spodu i tu już nie było przeładowania (od 96s). Dlaczego?

Z tego co piszesz to powinienem sprawdzić układ sterowania turbo, czyli układ podciśnieniowy oraz zawór N75. Jak sprawdzić ten zawór. Niestety nie mam innego na podmianę a nowy to koszt 425zł i w razie czego nie mogę zwrócić:smutek

Może podasz mi jakiś schemat postępowania oraz w jaki sposób sprawdzić poszczególne elementy? Będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że się przycina N75 i takie cyrki z doładowaniem. Skorzystaj z google, jest wielokrotnie opisywane co i jak. Nawet tu na forum opisywali chyba czyszczenie owego zaworu. Co do podciśnień to szczelność i drożność jest ważna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogorszyło mu się:chory. Podejrzewam jakąś dziurę na dolocie lub podciśnieniu. Zrobiłem nowy log grupy 032 i wydaje mi się, że jest gorszy od tego sprzed kilku dni. Jeszcze nic nie rozkręcałem bo nie mam gdzie. Czekam na wolny dzień i wtedy wstawię go do garażu, i popatrzę co i jak. Ale do tego czasu chciałbym mieć już trochę wiedzieć gdzie szukać. Zerknijcie na tego loga proszę.

Grupa 032, 002: http://vaglog.pl/log_240612.html

Edytowane przez Bobi1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z grupy 032 nie ma potrzeby robić logów wystarczy odczyt wartości, byle przed tym nie kasować błędów, ani aku nie odpinać.

Robiłeś coś w aucie względem usterek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej edytowałem:

Nic jeszcze nie robiłem. We wtorek się za to zabiorę. Może do tego czasu coś strzeli i nie będę musiał szukać. A błędów nie kasowałem. Co ty na te odczyty?

Edytowane przez Bobi1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Wyczyściłem N75 i zauważyłem poprawę.Teraz nie przeładowuje mi do końca zakresu i jeszcze trochę ale o 0,27 bara. Logi poniżej:

Grupa 003, 117, 118: http://vaglog.pl/log_245150.html

Jak widać maksymalna wartość to 2270 a zadane w tym momencie jest 2000 (auto jest po programie). Zauważcie też jak świruje przepustnica, żeby to ogarnąć i nie rozwalić turbo. Nie jestem pewien czy wartości N75 są poprawne a nie chce w ciemno kupować nowego bo to koszt 430zł. Jest też objaw który występował już wcześniej ale nie wiązałem go z tą sprawą. Po wciśnięciu pedału przyspieszenia do spodu i osiągnięciu około 2800rpm zaświeca się kontrolka EPC i razem z nią wyłącza się ESP co objawia się zapaleniem kontrolki na zegarach. Po osiągnięciu 4000rpm kontrolka EPC gaśnie ale nie włącza się ESP. Próbowałem włączyć go przyciskiem ale nie reaguje. Dopiero ponowne uruchomienie silnika przywraca wszystko do normy. Po takim epizodzie w komputerze nie zapisują się żadne błędy. Objaw ten występuje tylko na benzynie, na gazie go niema. Wiąże to z tym, że na gazie auto jest słabsze i nie osiąga tak dużych ciśnień w dolocie. Dodam jeszcze, że mam wyprogramowany EGR ale fizycznie jeszcze tam siedzi. Może to on nie jest do końca szczelny i robi jakieś zawirowania w układzie. Co wy na to? Ja bujam się z tym już dwa miesiące czyli od kiedy zrobiłem pierwsze logi:zly:

Edytowane przez Bobi1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, i co z tym fantem mam zrobić. Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności