Gość kris4motion Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2007 Witam, wkrótce będę zamawiał Passata i nie wiem co wybrać, czy normalny zapas czy zestaw naprawczy?Jakie są wasze ewentualne doświadczenia z tym zestawem i generalnie co u siebie wybraliście? Dzięki i pozdrawiam Kris4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 26 Stycznia 2007 Zapas. Jak rozerwiesz oponę lub skrzywisz felgę to jak dojedziesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonusik29 Zgłoś #3 Napisano 26 Stycznia 2007 Zapas. Jak rozerwiesz oponę lub skrzywisz felgę to jak dojedziesz? dokladnie, dla mnie tez te zestawy naprawdcze sa jakies takie nie do konca przekonywujace ja woze u siebie dojazdowke i jest ok jednak decyzja jest indywidualna kazdego z nas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 26 Stycznia 2007 co wybrać, czy normalny zapas czy zestaw naprawczy? Ty masz jeszcze wybór ale większość nowych, ekskluzywnych aut posiada tylko zestaw naprawczy. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest pełnowymiarowa opona ( no chyba że zakładasz gaz w koło ) lub dojazdówka. Jak rozerwiesz oponę lub skrzywisz felgę to jak dojedziesz? Ano tak że zapewne go ubezpieczy na maxa a wtedy tylko telefon i holują Cię do najbliższego zakładu lub do domu. BTW - wulkanizatorzy nie lubią naprawiać opon po sprayach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Thommas Zgłoś #5 Napisano 26 Stycznia 2007 Ja wożę pełnowymiarowy zapas - do zestawu nie mam przekonania, a do dojazdówki zaufania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2007 Ja też bym szedł w pełnowymiarowy zapas. Wymiana koła, jak się człowiek spręży, to parę minut i można jechać dalej. A tak trzeba zarzucać wszystkie plany na cały dzień bo priorytetem staje się poszukiwanie wulkanizatora i stracony w związku z tym czas. Mając zapas można pojechać do wulkanizatora w dogodnym momencie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 29 Stycznia 2007 koszty "naprawy" takiej "naprawionej na biegu" opony mogą wyjść więcej niż nowa opona, więc też warto się nad tym zastanowić. Z drugiej jednak strony nick Kris4motion sugeruje, że mamy do czynienia z autem 4x4, więc posiadacz takiego autka musi mieć na uwadze fakt, żeby zapas był identyczny obwodem jak koła, na których jeździ (pod żadnym pozorem dojazdówki) - torsen nie lubić rozbieżności tego typu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mks Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2007 Wożę ze soba pelnowymiarowke, jak napisali moi przedmowcy jak juz cos sie stanie nie ma problemu na caly dzien ,a bagaznik to studnia wiec powiekszanie go jeszcze o wneke na kolo zapasowe jest niepotrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2007 zapytaj oponiarza ile cie skasuje za latanie po samonaprawie ,o ile wogole bedzie chcial to robic,pelno wymiarowka,lub dojazdowka, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kris4motion Zgłoś #10 Napisano 29 Stycznia 2007 Dzięki za info, biorę pełnowymiarówkę, przekonaliście mnie:), a tak przy okazji spytam czy ktoś ma, albo miał doświadczenia z automatycznym poziomowaniem tylnego zawieszenia, bo też chyba to wezmę. Podobno znacznie lepiej się prowadzi gdy jest bardzo obciązony. Zamawiam "na dniach" wszelkie uwagi i rady mile widziane Pozdrawiam Kris4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2008 Witam, stary temat. Ja także jestem zwolennikiem zapasu i kupiłem alu Monza (do tego zakładam letnią 215/55/16). Pytanie natomiast jest takie: lewarek dawali standardowo (Trendline)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2008 w Trendline nie mam pojecia, ale w Comfortline jest (pewnie ktoś dołożył jako opcja) Tak czytam na stronie VW i z tego chyba wynika, że podnośnik jest opcją dodatkową tak jak koło pełnowymiarowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #13 Napisano 1 Stycznia 2009 No więc u mnie w Trendline w styropianowej wytłoczce pod podłogą w bagażniku jest lewarek, hak holowniczy, klucz do kół, śrubokręt, klucz płaski, zakrzywiony drucik do wyciągania nakładek na śruby oraz ciśnieniowy zestaw do naprawy kół. Amen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2009 No więc u mnie w Trendline w styropianowej wytłoczce pod podłogą w bagażniku jest lewarek, hak holowniczy, klucz do kół, śrubokręt, klucz płaski, zakrzywiony drucik do wyciągania nakładek na śruby oraz ciśnieniowy zestaw do naprawy kół. Amen U mnie co prawda nie ma haka ale mam dodatkowo przejściówkę na klucz na śruby z zabezpieczeniem . Tez ostatnio się wkurzyłem, bo w Sylwestra o 2:00 w nocy musiałem zmieniać koło a oczywiście nie miałem zapasu tylko ten śmieszny zestaw, do którego raczej sie nie przekonam. Ostatni raz złapałem gumę chyba z 10 lat temu. Dobrze, że do domu było blisko to podskoczyłem i przywiozłem koło letnie. I tu mam taką radę, jeżeli zamierzacie dokupić koło zapasowe, to lepiej założyć na nie oponę zimową. W lato bez problemu się na niej pojedzie, za to w zimę mając ma jednej osi jak w moim przypadku opony zimową - 215/55/16 i letnią już mocno zużytą 235/45/17 jazda jest fajna . Wczoraj wieczorem jeszcze spadło trochę śniegu więc było fajne uczucie przy hamowaniu jak czujesz, że ABS włącza się bardzo wcześnie i dokładnie czuć w którym kole . Już zamówiłem oryginalna felgę 16" Catalunya i do niej asymetryczną oponę zimową Nokiana WR G2. Za uchwyt do mocowania koła zapasowego w ASO zapłaciłem 28 pln. Wszystko zamówiłem 2 tyg. temu i myślałem, że zdążę skompletować zestaw przed pierwszą awarią, a jednak się nie udało . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #15 Napisano 2 Stycznia 2009 U mnie co prawda nie ma haka ale mam dodatkowo przejściówkę na klucz na śruby z zabezpieczeniem . I tu mam taką radę, jeżeli zamierzacie dokupić koło zapasowe, to lepiej założyć na nie oponę zimową. W lato bez problemu się na niej pojedzie, za to w zimę mając ma jednej osi jak w moim przypadku opony zimową - 215/55/16 i letnią już mocno zużytą 235/45/17 jazda jest fajna . Wczoraj wieczorem jeszcze spadło trochę śniegu więc było fajne uczucie przy hamowaniu jak czujesz, że ABS włącza się bardzo wcześnie i dokładnie czuć w którym kole . A gumę złapałeś na przodzie? Jeśli tak, to nie lepiej było przełożyć na przód sprawną zimówkę, a na tył letnią? Chyba, że tak miałeś - to fatalnie Za uchwyt do mocowania koła zapasowego w ASO zapłaciłem 28 pln. Jak się mocuje koło przy pomocy tego uchwytu? Przykręca się do podłogi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2009 A gumę złapałeś na przodzie? Jeśli tak, to nie lepiej było przełożyć na przód sprawną zimówkę, a na tył letnią? Chyba, że tak miałeś - to fatalnie Złapałem na lewym przodzie. Powinienem zrobić jak piszesz, ale o 2-giej w nocy raczej nie chce się kombinować i przekładać kół zwłaszcza jak się jest w garniturze . Do domu miałem tylko 10km. Jak się mocuje koło przy pomocy tego uchwytu? Przykręca się do podłogi? Tak, uchwyt mocowany jest do podłogi na zatrzask a felgę dokręca się nakrętką do tego uchwytu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2009 Tak, uchwyt mocowany jest do podłogi na zatrzask a felgę dokręca się nakrętką do tego uchwytu. Czyli na dobra sprawę dekielek do felgi będzie tylko przeszkadzał? Pytam, bo chciałem dokupić sobie dekielek do zapasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2009 Czyli na dobra sprawę dekielek do felgi będzie tylko przeszkadzał? Pytam, bo chciałem dokupić sobie dekielek do zapasu. Dekielek też mam - owinięty szmatką leży obok koła , ale jak masz specjalnie dokupować, to nie ma sensu jeżeli masz ten sam typ felgi w zapasie co na aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2009 Za uchwyt do mocowania koła zapasowego w ASO zapłaciłem 28 pln. BTW u mnie w ASO uchwyt kosztował 17 zł - 3C0 803 899 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #20 Napisano 28 Lutego 2010 3C0 803 899 Właśnie tego numeru szukałem... Chciałem załatwić sobie stalkę na zapas, ale jakoś długie ruchy wyszły. Teraz wbijam na lato ori 17, więc jedna zimówka wędruje do bagaja. A latać oczywiście nie może Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach