Skocz do zawartości
Gość kris4motion

Kolo zapasowe czy zestaw naprawczy?

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz wbijam na lato ori 17, więc jedna zimówka wędruje do bagaja.

Żebyś czasem nie wpadł na pomysł aby na zimę wpakować na zapas letnią, bo się kiedyś bardzo zdziwisz :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko...

Z moich doświadczeń to letnie laczki typu 17 czy 18 na śniegu nadają się tylko do... stania i wyglądania :)

Myślę o alu 16 na zimę, więc może zostanie stalka na zapas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam

 

Mam pytanie czy w pasku combi z DSG jesli bym zlapal gume na przodzie to czy mozna wtedy tam jezdzic na takiej kombinacji jedno kolo alu opona lato a drugie stal opona zima , niewielkie roznice wymiarow opon praktycznie zimowe wezsze o 1cm, a wysokosc ta sama , "16" te i te ?

 

Czy DSG nie ucierpi od takiej wiazanki na przedniej osi ?

 

Bo obecnie mam cztery stal zimy i cztery alu lato oraz zestaw naprawczy ,wiec w zime na zapasie mam 1 lato a w lato bede mial 1 zime bo ten zestaw naprawczy to kicha.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to węższe ale takie same? Jak węższe to i niższe przy tym samym profilu.

ABS nie będzie zadowolony, choć w sytuacji awaryjnej nie masz wyjścia.

Zapas zakłada sie na tył z uwagi na napęd i na sterowność auta.

 

Bo obecnie mam cztery stal zimy i cztery alu lato oraz zestaw naprawczy ,wiec w zime na zapasie mam 1 lato a w lato bede mial 1 zime bo ten zestaw naprawczy to kicha.

Nie polecam, jazda w zimę na jednej letniej, to tak jak na 4 letnich - wszystko głupieje - ABS, ESP, auto nie chce hamować. Wiem co piszę, bo sam tak kiedyś zrobiłem i bałbym się powtórzyć, co prawda letnie miałem juz mocno zużyte i o szerokosci 235.

Lepiej zainwestować i kupić stałe koło zapasowe z nową zimową oponą w rozmiarze 215/55/16. Wtedy czy masz w zimę taki rozmiar czy w lato 235/45/17 nie ma znaczenia, bo różnica w średnicy jest pomijalna.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jutro podam konkretnie wymiary lata i zimy . Wiec przy DSG lepiej nie mieszac na przedaniej napedowej osi jak myslisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz zlapiesz kapcia na przodzie i cos tam zacznie wariowac to zawsze mozna przelozyc kolo z tylu na przod a zeby przod mial dwa takie same kola;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro podam konkretnie wymiary lata i zimy . Wiec przy DSG lepiej nie mieszac na przedaniej napedowej osi jak myslisz ?

Nie ma znaczenia czy DSG czy manual, bo to ABS i ESP będzie głupieć - skrzynia nie ma nic do tego. Faktem jest, że koła na jednej osi powinny być jednakowej wielkosci aby ich prędkość obrotowa była taka sama.

W B6 do kół 16" powinieneś mieć opony 215/55/16 lub też dopuszczalne 205/55/16. Te pierwsze pasują wielkością do 17" w rozmiarze 235/45/17. Ja właśnie takie mam na lato a koło zapasowe w rozmiarze 215/55/16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka - chciałem kupić zapas albo dojazdówkę do A6 quattro, bo mam tylko zestaw naprawczy. Niestety, powiedzieli mi w serwisie, że do napędu 4x4 nie tylko opona powinna być w identycznym rozmiarze, ale potrzebna jest też identyczna felga, co oznaczałoby wydatek ok. 2900 PLN za nową felgę z oponą... więc chwilowo zrezygnowałem.

 

Ciekaw jestem z czego to wynika - chodzi o wagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekaw jestem z czego to wynika - chodzi o wagę?

 

rozmiar opony jest ważny żeby napęd nie dostawał przekłamanych danych, bo jeżeli większą opone założysz, to komp odczyta to jako uślizg i będzie zabierał moc z tego koła.

Podejrzewam że z felgą jest ten sam motyw ale nie wiem czy to nie jakaś podpucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam że z felgą jest ten sam motyw ale nie wiem czy to nie jakaś podpucha.
Ciekaw jestem z czego to wynika - chodzi o wagę?

To nie żadna podpucha, tylko nie ma 2-ch identycznych zestawów i niby w grę wchodzą czasem milimetry ale opona inaczej się ugina, pracuje i to może mieć wpływ na wszelkie systemy zainstalowane w aucie. Felga nie musi być tego samego wzoru a rozmiaru, tak samo opona - wtedy masz gwarancję, że systemy nie zgłupieją. Felga to nie tylko średnica np. 16" ale też szerokość np. 7", która też wpływa na ułożenie na niej opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli większą opone założysz, to komp odczyta to jako uślizg i będzie zabierał moc z tego koła

 

Ku ścisłości...

Tak na mój chłopski rozum jak założysz większą oponę (czyli o większym obwodzie) to sama oś będzie kręciła się wolniej, gdyż musi wykonać mniej obrotów dla pokonania takiego samego odcinka drogi (nadrabia wówczas obwód opony).

Elektronika może owszem odczytać to jako uślizg, ale drugiego koła i właśnie z niego zdjąć moc, a nie z tego z większą oponą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Podaje wymiary opon :

 

Zima - 205/55 R16 94H

Lato - 215/55 R16 97W.

 

Do tego dochodzi roznica miedzy dopuszczalnymi predkosciami zimy a lata .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

205/55/16 ma średnicę 63,19cm, natomiast 215/55/16 ma 64,29cm

różnica wynosi więc 11 mm czyli 1.7%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podaje wymiary opon :

 

Zima - 205/55 R16 94H

Lato - 215/55 R16 97W.

 

Do tego dochodzi roznica miedzy dopuszczalnymi predkosciami zimy a lata .

Ja bym kupił na zapas 215/55/16, bo mimo wszystko na lenich jeździsz dłużej.

A co do różnej dopuszczalnej prędkości, to możesz sobie ustawić ostrzeganie w komputerze pokładowym. H odnosi się do 210 a W do 270km/h ale na zimówkach pewnie aż tak cisnął nie będziesz a w lato o 270km/h w passacie możesz co najwyżej pomarzyć :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

I jak z tym 1.7% zle /dobrze ,jaka jest skala dopuszczalna ?

 

Oczywiscie ostrzeganie mozna ustawic , piszesz o sytuacji 94H/97W na jednej osi tak ?

 

A ile moze kosztowac taki stalowy zapas z nie zjechana oponka zimowa, kupowal ktos ?

 

Najlepiej to by bylo miec po 5 sztuk alu-lato i 5 stal-zima .

 

Dzieki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ku ścisłości...

Tak na mój chłopski rozum jak założysz większą oponę (czyli o większym obwodzie) to sama oś będzie kręciła się wolniej, gdyż musi wykonać mniej obrotów dla pokonania takiego samego odcinka drogi (nadrabia wówczas obwód opony).

Elektronika może owszem odczytać to jako uślizg, ale drugiego koła i właśnie z niego zdjąć moc, a nie z tego z większą oponą...

 

Przede wszystkim dyfer wtedy dostaje zdrowo po tyłku. To przy jednej ośce.

Przy napędzie 4x4 koła MUSZĄ mieć identyczne wymiary. Znajomy na Jeepie miał na przodzie minimalnie mniejsze koła niż z tyłu i w ten sposób porzegnał się z przednim mostem. Oczywiście nie chodzi o sytuacje gdy trzeba na dojazdówce dojechać 15 - 20 km do wulkanizacji. Ale w trakcie długiej eksploatacji (parę tyś km) coś prędzej czy później się sypnie.

 

A co do tematu: tylko zapas. Te zestawy naprawcze naprawią oponę jak złapiesz w nią szpilkę ;) Też kiedyś na tym polegałem - do czasu kiedy drut fi 8mm zrobił mi 3 dziury jednocześnie. Można se było psikać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ile moze kosztowac taki stalowy zapas z nie zjechana oponka zimowa, kupowal ktos ?

 

Na allegro stalówka to max 100,-

Opona drugie tyle, jak zależy Ci na stanie, a nie na konkretnym modelu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak z tym 1.7% zle /dobrze ,jaka jest skala dopuszczalna ?

Ogólnie przyjęło się, że dopuszczalne odchyłki to max 1,5-2% i o ile w autach bez ABS i ESP nie ma to większego znaczenia - no może dyferencjał trochę na tym cierpi, to do aut z elektroniką lepiej mieć możliwie najmniejsze różnice.

 

Oczywiscie ostrzeganie mozna ustawic , piszesz o sytuacji 94H/97W na jednej osi tak ?

Nie ma znaczenia czy na jednej osi czy nie, jedziesz tyle na ile najsłabsza opona pozwala. Łańcuch jest na tyle wytrzymały na ile jego najsłabsze ogniwo - tu średniej arytmetyczniej sie nie wylicza :).

 

A ile moze kosztowac taki stalowy zapas z nie zjechana oponka zimowa, kupowal ktos ?

Ja kupiłem oryginalną felgę aluminiową 16" taką jak mam w komplecie na zimę i nową oponę Nokian WR G2 215/55/16. Za felgę na allegro zapłaciłem 230zł, za oponę 260zł.

 

Najlepiej to by bylo miec po 5 sztuk alu-lato i 5 stal-zima .

Nie popadajmy w skrajności. Koło zapasowe jak jego nazwa mówi nie jest na codzień i korzysta się z niego dość rzadko a niekiedy w ogóle. Ludzie czasem jeżdżą na dojazdówkach, które są sporo niższe od zwykłego koła - to sytuacje awaryjne i nie trzeba jechać na nich 300km z prędkością 160km/h, byle doczłapać się do warsztatu.

Jak już pisałem najlepiej kupić pełnowymiarowe koło w rozmiarze 215/55/16 z oponą zimową i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

defender do czego w styropianowej wytloczce jest jakis plaski klucz i czy jago miejsce w wytloczce miesci sie pod samymi oparciami tylnich foteli pomiedzy kluczem do kol,srubakiem a hakiem holowniczym (variant comfortline)? Pytam bo nie mam takiego klucza a jest tam miejsce (jak w opisie) na cos .

Juz wiem ze podstawa nie kabinowac na przedniej osi. Lepiej z tylniej ,na przednia zdjac identyczne kolo ,ale dyfer jesli wystepuje w DSG pewnie szybciej by polecial niz w manualu tak sadze od nieodpowiednich kabinacji z rozmiarami kol. Chodzi mi oto jak bedzie dzialac na DSG to ze np. jedna polos bedzie sie krecic szybciej niz druga nie liczac zakretow ,na prostej. Bo to bedzie chyba odpowiednik zakretu tylko przez rozny rozmiar kol bedzie to wystepowalo na prostej .Wogule to w takich sytuacjach na przedniej osi moze cos sie dziac z maglownica i jej systemem jak kola beda mialy znaczna roznice ?. Nie wiem moze dziwnie skrecac,inaczej w jedna a inaczej w druga ? Pewne jest to co piszecie na przedniej osi maja byc takie same kola/opony i tego trzeba sie trzymac , a na tyle mozna pokabinowac .

Tak jak w moim przypadku kiedy kola zimy 205/55 R16 94H a lata 215/55 R16 97W to mam do wyboru jak mysle kupic fele 16" i opone zimowke obojetnie czy z rozmiarem lata czy zimy bo obydwa sa wzgledem siebie dobre(1.5-2.0% a mam 1.7% roznice). Ale dlatego ze wiecej jezdzi sie na lecie to wypada wskazanie bardziej na zimowke rozmiaru lata . Wiec na lato ta moja zimowka w wersji zapasu jest ok , brak tylko odpowiedniego kola/opony na zime ?

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
defender do czego w styropianowej wytloczce jest jakis plaski klucz i czy jago miejsce w wytloczce miesci sie pod samymi oparciami tylnich foteli pomiedzy kluczem do kol,srubakiem a hakiem holowniczym (variant comfortline)? Pytam bo nie mam takiego klucza a jest tam miejsce (jak w opisie) na cos .

 

Nie mam auta żeby sprawdzić, bo stoi u magika na kanale i czeka na rurę intercoolera, bo się wczoraj wyjsrała :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności