Skocz do zawartości
malin2705

1.9 TDI ustawienie kąta synchronizacji.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po podłączeniu pod vaga pokazało mi, że kąt synchronizacji jest powyżej zakresu (-3;+3) i wskazywał 4,4.

Samochód na biegu jałowym często wpadał w drgania, dawał dymkiem, często czuć było szarpnięcie jak doładowywał turbo. Średnie spalanie w mieście tak 7,5-8l w trasie około 6l. na biegu jałowym 0,5-0,6l/h

Ustawiłem kąt synchro według zaleceń na 0-0,6. Drgania odeszły, samochód nie dawał dymkiem ale za to jakby miał twardszy rozruch i pracę. Tylko, że zaczął mi dużo palić około 10l na biegu jałowym 0,8-0,9l/h

Nie wiem co jest grane. Poniżej załączam logi statyczne. Może wam uda się coś z nich zauważyć.

 

http://vaglog.pl/log_236478.html

http://vaglog.pl/log_236479.html

http://vaglog.pl/log_236480.html

http://vaglog.pl/log_236481.html

http://vaglog.pl/log_236483.html

http://vaglog.pl/log_236482.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam z ciekawością bede śledził ten temat, też lubi dawac mi smierdzacym dymem i falowac obrotami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prócz walniętego termostatu nic w tych logach niepokojącego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prócz walniętego termostatu nic w tych logach niepokojącego nie ma.

 

A po czym poznałeś, że termostat walnięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie było tak samo po ustawieniu synchronizacji na 0-0,6 też twardo chodził i spalanie wzrosło i dlatego teraz mam synchronizacje ustawioną na +1, +1,6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie mam synchronizację: 0.0 -0.6 -1.1 0.0 i tak w kółko ... Rano zapala mi od strzała - czasami dolega mu brak mocy - czuć, że po wciśnięciu gazu nie ma już tego wduszenia w fotel tylko przyśpiesza gorzej - ale przyśpiesza nienagannie - ale brakuje wciskania w fotel... kwestia synchronizacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czasami moc jest mniejsza a czasami normalna to raczej nie jest problem z synchronizacja wałka. Miałem tak samo, czasami wciskało w fotel a czasami przyspieszało jak by silnik miał 100KM. Jak się okazało przyczyną problemu były zabrudzone łopatki geometrii w turbinie które blokowały się zarówno w pozycji mocnego jak i słabego doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja u siebie mam synchronizację: 0.0 -0.6 -1.1 0.0 i tak w kółko ... Rano zapala mi od strzała - czasami dolega mu brak mocy - czuć, że po wciśnięciu gazu nie ma już tego wduszenia w fotel tylko przyśpiesza gorzej - ale przyśpiesza nienagannie - ale brakuje wciskania w fotel... kwestia synchronizacji ?

 

Mam to samo co kolega wyżej opisuje ale spalanie na postoju 1,5-1,6 litra, spalanie 7,5 l z czego 80 % to jazda miejska, kombinowałem z synchronizacja w lewo i prawo i tylko spalanie się zwiększało, gdzie tkwi problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo co kolega wyżej opisuje ale spalanie na postoju 1,5-1,6 litra, spalanie 7,5 l z czego 80 % to jazda miejska, kombinowałem z synchronizacja w lewo i prawo i tylko spalanie się zwiększało, gdzie tkwi problem?

 

U mnie na postoju spalanie jest 0,5-0,6l/h

Spalanie srednie ok 7-8l (miasto), ok 5,5l (trasa)

 

Najbardziej denerwuje mnie to ze raz jest moc a raz "jest moc" ale idzie nie jak 130km a jak 90-100km... Ahhh !

Geometrie mialem czyszczona 1,5roku temu (wpadala w tryb awaryjny), teraz nie przeladowywuje ale gwizdze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo co kolega wyżej opisuje ale spalanie na postoju 1,5-1,6 litra, spalanie 7,5 l z czego 80 % to jazda miejska, kombinowałem z synchronizacja w lewo i prawo i tylko spalanie się zwiększało, gdzie tkwi problem?

 

takie spalanie na wolnych 1,5-1.6 i srednie ok10 l miałem jak mi sie wtryski rozleciały i po wymianie mam teraz0.8 i spalanie srednie 7,3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najbardziej denerwuje mnie to ze raz jest moc a raz "jest moc" ale idzie nie jak 130km a jak 90-100km... Ahhh !

Geometrie mialem czyszczona 1,5roku temu (wpadala w tryb awaryjny), teraz nie przeladowywuje ale gwizdze...

Podepnij vaga, zloguj dynamicznie grupę 011 i będziesz wiedział czy turbina prawidłowo dmucha w chwili wystąpienia problemu z mocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnij vaga, zloguj dynamicznie grupę 011 i będziesz wiedział czy turbina prawidłowo dmucha w chwili wystąpienia problemu z mocą.

 

Jeszcze nigdy tego nie robiłem - chyba najwyższa pora :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności