lechu Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2015 Cześć wszystkim. Mam mały problem. Chcę zmienić w moim Pasku licznik z mechanicznego na elektroniczny.Oba z Mfa, oba też z G60. Wszystko właściwie jest gotowe poza jedną rzeczą- pokazuje temperaturę zewnętrzną 50 st. Jest to problem samego licznika (nowego-elektronicznego), gdyż na starym liczniku pokazuje temperaturę idealnie. PO odłączeniu czujnika opcja temperatury znika, więc nie ma zwarcia stałego w zegarach. Temperatura taka pojawia się po podłączeniu czujnika. Myślałem, że moze są inne oporności (w starszych i nowszych czujnikach), ale nie ma to znaczenia- stała temperatura 50 st. Ktoś bawił sie tymi licznikami??? Licznik Motometer. Szukałem dość sporo, ale nic ciekawego nie znalazłem- forumowicze wskazywali na problem z instalacją lub samym czujnikiem. U mnie jest to problem samego licznika. Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Schemat podłączenia licznika zapewne znasz, dodatkowo wstawię: Numer czujnika temperatury: 357919379A Pin 1 - masa czujnika Pin 19 - Sygnał z czujnika Na początek sprawdził bym to podłączenie, jego przejścia do zegarów na odpowiednie piny (po odłączeniu czujnika sprawdzamy czy jest napięcie 5V na wtyczce) Możesz też włożyć we wtyczkę rezystor około 1kom i zobaczyć co pokaże MFA, powinno być około 15-20 stopni Niektóre liczniki miały opóźnienie (tzn nie reagowały od razu na odpięcie / zamianę czujnika, pomagało zresetowanie zegarów bezpiecznikiem nr 16 (jeśli mnie pamięć nie myli) lub odłączenie klemy na akumulatorze. Sprawdź a potem pomyślimy dalej Edytowane 25 Września 2015 przez viper1986 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2015 Hej. Tak schemat podłączeń znam Wiem też co będę musiał zamienić w skrzynce bezpiecznikowej i co zrobić, żeby obrotomierz nie wariował Licznik mam na zewnątrz, więc czujnik podpinam bezpośrednio do zegara( w aucie jest stary licznik). Tak jak pisałem podpiąłem nowszy czujnik(u mnie jest bez A na końcu) i to samo. Problem musi być w liczniku, tylko gdzie???Zimne luty??? Ale to wygląda na zwarcie, ale nie do końca, bo po odpięciu czujnika nie żadnych wartości...Aha robię to na kabelkach podpiętych bezpośrednio do licznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2015 Hej. Tak schemat podłączeń znam Wiem też co będę musiał zamienić w skrzynce bezpiecznikowej i co zrobić, żeby obrotomierz nie wariował Licznik mam na zewnątrz, więc czujnik podpinam bezpośrednio do zegara( w aucie jest stary licznik). Tak jak pisałem podpiąłem nowszy czujnik(u mnie jest bez A na końcu) i to samo. Problem musi być w liczniku, tylko gdzie???Zimne luty??? Ale to wygląda na zwarcie, ale nie do końca, bo po odpięciu czujnika nie żadnych wartości...Aha robię to na kabelkach podpiętych bezpośrednio do licznika Sprawdź jeszcze czy na pinach 1 i 19 jest napięcie 5V bez podłączonego czujnika, i jakie jest gdy czujnik jest podłączony. Podaj numer jaki masz licznik to poszukam w swoich schematach i postaram się pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #5 Napisano 28 Września 2015 Pomierzyłem. Sprawa wygląda tak: między pinami 1 i 19 mam napięcie 3,38V bez podłączonego czujnika. Na podłączonym czujniku napięcie ma wartość 0,3V. Czujnik w tym czasie miał oporność 570 Ohm. Przy odłączeniu czujnika wartość temperatury znika, przy zwarciu przewodów pokazuję 50 st. Numer mojego licznika to 357 919 033 CN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #6 Napisano 29 Września 2015 Pomierzyłem jeszcze mój stary licznik-zamontowany w aucie, ten w którym temperatura działa. Na kostce przy czujniku: -na odpiętym czujniku - 2,55V -na podłączonym- 1,09V Temperatura zewnętrzna 17 st C, więc oporność podobna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 30 Września 2015 W tych zegarach jest stabilizator napięcia który jak nawali powoduje przekłamania wskazań czy akurat na temp. otoczenia ma wpływ to nie wiem, bankowo przekłamuje temp. płynu i poziomu paliwa. Coś forumowy szperacz nawalił więc wpisz w google "stabilizator napięcia passat b3 licznik" lub podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #8 Napisano 30 Września 2015 Wszystkie inne wskazania są ok- niektóre wymagały pracy, ale jest ok. U mnie jest tylko problem ze wskazaniem temperatury otoczenia- wyświetlacz elektroniczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2015 Widzę, że nikt nie potrafi mi pomóc...Nikt nie ma schematu takiego licznika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2016 Temat zamykam Wszystko udało mi się zrobić, wszystko pięknie działa. Jakby ktoś miał problem pisać na Priv- nie bywam za często, ale jednak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 30 Czerwca 2016 Napisz tutaj, po to jest forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach