Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas ostatniego wyjazdu pojawiły się u mnie 2 świsty:

1. Świszczy mi z klimatyzacji na jej wysokich obrotach ale tylko podczas jazdy. Jak podkręcałem na postoju świstu nie było. Będę to zgłaszał. Dam znać co serwis na to.

2. Kolejny świst, tym razem z okolicy drzwi kierowcy. Przypomina to świst nieszczelnego okna w domu podczas mocnego wiatru. Słychać go podczas prędkości autostradowych i silnym wietrze wiejącym pod szczególnym kontem, gdyż świst pojawia się i znika... Będę to zgłaszał. Dam znać co serwis na to.

 

Może miał ktoś już coś takiego i doradzi mi jak gadać z serwisem :)

 

co do drugiego problemu występuje niestety u bardzo dużej ilości osób na tym forum, serwis mówi ten typ tak tak ma, zresztą dali swoje dwa testowe passaty i też jest taki delikatny świst jakby przy na wyskosci słupka B jak sie łaczy z szyba, co ciekawe ten świst u mnie raz jest raz nie, nie wiem od czego to zalezy. Od razu mówię ,że nie jest to niewiadomo jaki swist, ale jak sie wyłączy radio a wentylacja działa na niskich obrotach to od 140mk/h trohce słyuchać, podwojne szyby mało co pomagaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do drugiego problemu występuje niestety u bardzo dużej ilości osób na tym forum, serwis mówi ten typ tak tak ma, zresztą dali swoje dwa testowe passaty i też jest taki delikatny świst jakby przy na wyskosci słupka B jak sie łaczy z szyba, co ciekawe ten świst u mnie raz jest raz nie, nie wiem od czego to zalezy. Od razu mówię ,że nie jest to niewiadomo jaki swist, ale jak sie wyłączy radio a wentylacja działa na niskich obrotach to od 140mk/h trohce słyuchać, podwojne szyby mało co pomagaja

 

Przeglądając oferty firm wyciszających auta widziałem że jakaś oferuje wymianę uszczelek w Passacie na jakieś inne co zapobiega świszczeniu przy oknach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a na innym forum cytat: oczywiscie Tomasz ( 100 % ten sam )

 

Byłem zdecydowany na Passata 1.8TSI HL DSG. Cenę miałem ustaloną po 9% rabacie na 132tys. Testowałem również wersję TDI 150KM DSG. Powiem szczerze że nowy passat jest naprawdę dopracowany i odskoczył konkurencji...

... Dodatkowo passat nie budzi żadnych emocji...

No to lekko wypunktowałeś ;).

A co do tych japońskich "emocji", to kolega w CR-V musi mieć ich jednak mnóstwo po codziennym obcowaniu w pudełku zrobionym z blachy o grubości jak w puszka piwa, obłożonej wewnątrz hektarem pusto dudniącej od spodu twardej plastikowej skorupy. To dopiero są prawdziwe emocje. I jeszcze ten rasowy "klik" zamykanych drzwi. Prawie jak w Tico.

:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do drugiego problemu występuje niestety u bardzo dużej ilości osób na tym forum, serwis mówi ten typ tak tak ma, zresztą dali swoje dwa testowe passaty i też jest taki delikatny świst jakby przy na wyskosci słupka B jak sie łaczy z szyba, co ciekawe ten świst u mnie raz jest raz nie, nie wiem od czego to zalezy. Od razu mówię ,że nie jest to niewiadomo jaki swist, ale jak sie wyłączy radio a wentylacja działa na niskich obrotach to od 140mk/h trohce słyuchać, podwojne szyby mało co pomagaja

 

 

Mój Klient też miał z tym świstem problem (pojawiał się od około 100 km/h), nasz serwis dał sobie z tym radę, niemniej z jednej strony przyczyna była inna niż z drugiej. Dużo jazd mistrz serwisu wykonał zanim do tego doszli, ale problem udało się wyeliminować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podzieli się kolega informacjami w jaki dokładnie sposób? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę dokładnie pomóc, bo były dwie różne przyczyny. Jedna strona uszczelka szyby, druga strona zawirowania w lusterku bocznym. Obawiam się, że w Waszych przypadkach może być albo jedna z tych, albo jeszcze inna przypadłość.

 

Z racji mojej pracy nie mogę wchodzić w kompetencje serwisów, ale wiem, że da się to zrobić z doświadczenia z moim Klientem.

 

Co ciekawe sprzedałem tych Passatów dużo i z Waszych usterek, to miałem góra ze dwa przypadki, niemniej lektura tego tematu pomaga mi bardzo w ewentualnej pomocy moim Klientom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeglądając oferty firm wyciszających auta widziałem że jakaś oferuje wymianę uszczelek w Passacie na jakieś inne co zapobiega świszczeniu przy oknach.

 

Patrzyłem ale liczą od 350 do 750 zł od drzwi. Nie znam się na tym ale może jak już to robić to wszystkie drzwi. Z tego już robi się kwota konkretna :( Póki co stawiam na serwis :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu na tym forum ludzie zwracaja uwage na wiele rzeczy na ktore przecietny klient wogole nie zwroci uwagi, np mojemu ojcu wogole nie przeszkadzalo to trzeszczenie tunelu srodkowego a mnie tak. Natomiast gdyby wyeliminowac ten delikatny swist to bylo cicho na poziomie klasy s a to niemozliwe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo delikatny, ale naprawdę bardzo delikatny świst może być. Taka budowa lusterek, jednak gwizdy itd. nie są normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby coś zacząć robić, to pasowałoby najpierw dokładnie zlokalizować źródło. Owińcie sobie na próbę zewnętrzne lusterka folią np. bezbarwną do art. spożywczych i w drogę wieczorową porą ;). U mnie jest spora różnica, tzn. szum powietrza który zaczynał być słyszalny od 120-130 km/h, po takim zabiegu znacznie się zmniejszył. Najpierw myślałem, że powstają zawirowania powietrza w tym rowku, który "opasuje" obudowę lustra przy krawędzi z otworem na szybę. Niestety, nie pomogło zaklejenie taśmą tylko tej szczeliny, a nawet folią całej obudowy oprócz szyby lustra. Zmiana jest odczuwalna dopiero gdy się owinie folią cały otwór z szybą. Wniosek z tego, że tam, w okolicy zagłębionej w obudowę szyby lustra powstają jakieś wiry. Ciekawe czy się to potwierdzi w innych autach, bo może ja mam już jakieś schizy lub omamy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zadzwonili z serwisu. Będzie wymiana trzech wtryskiwaczy ( czwarty był już wymieniony). Serwis dostał od importera jakieś nowe oprogramowanie i udało im się ustalić, że wtryski przelewają i zbyt duża ilość paliwa wraca, co skutkuje problemami z rozruchem i stukami przy rozruchu po postoju. Cóż, przynajmniej będzie na wtryski dodatkowa gwarancja. Powiem Wam, że nie spodziewałem się, że samochód będzie aż tak awaryjny.

Podsumowując 18 miesięcy i 125 tysięcy km to miałem z autem nastepujące problemy:

1. Wibracja i hałas z okolic deski rozdzielczej - usuwane trzykrotnie - jak na razie jest ok, chocisż zgłosiłem odgłosy z okolic filtra kabinowego -

słychać jakby coś latało jakaś śrubka, urwany zatrzask itp.

2. Układ wtryskiwaczy - obecnie komplet wymieniony, być może wada fabryczna z początku produkcji, albo faktycznie zła jakość paliwa, chociaż 99% tankowań to ON w wersji ulepszonej z dobrej stacji

3. Wymienione tylne amortyzatory - po 125 tysiącach w ramach gwarancji z powodu stuków.

4. Trzaski podczas jazdy z tunelu środkowego - serwis walczy - zobaczę co będzie,

5. Fotel pasażera wpadający w wibracje - serwis twierdzi, ze ten typ tak ma, ale walczą - na pewno im nie odpuszczę

6. Hałas z okolic prawych przednich drzwi - serwis walczy,

7. Problemy z czułością asystenta świateł drogowych, i najprawdopodobniej zacinająca się mechanika lewej lampy - serwis walczy.

 

Może za tydzień dostanę auto i może będzie sprawne...

Generalnie jestem wkurzony, że takie rzeczy psują mi przyjemność z jazdy.

Napiszcie proszę, czy ktoś miał podobne problemy, bo nie wiem czy trafiłem na auto ze zbyt wczesnej fazy produkcyjnej, czy po prostu robię duże przebiegi i u mnie po prostu problemy "wyszły" jeszcze na gwarancji.

 

W sumie to jestem ciekawy, czy DSG przetrwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to masz konkretne 3 awarie (p. 2, 3 i 7) po przebiegu 125 kkm. Reszta to hałaso-trzaski, które są do trwałego jednorazowego ogarnięcie w kilka dni, gdy nie podchodzi się do tego tylko na zasadzie doraźnego załatania problemu. Nie jeden użytkownik taki przebieg osiągnie pewnie po 4-5 latach, więc gdyby mu nawet wyskoczyły te 3 konkretne awarie, to i tak pewnie by to odebrał, że po 5 latach eksploatacji miał "tylko" 3 naprawy. Ty masz to wszystko w 1,5 roku, więc pewnie bardziej wkurza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te stuki z amorów to były zawsze słyszalne czy np na większych nierównościach? Masz DCC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te stuki z amorów to były zawsze słyszalne czy np na większych nierównościach? Masz DCC?

 

Stuki były słyszalne na nierównościach. Nie mam DCC. Długo się zastanawiałem nad wersją, bo sprzedawca kusił mnie wersja biturbo. I chociaż po każdej jeździe próbnej banał mi się pajawiał na twarzy - zdecydowałem się na wersję 150. W sumie zależało mi na DSG, światłach ledowych w wersji top. Reszta wyposażenia była dla mnie mniej istotna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tak naprawdę to masz konkretne 3 awarie (p. 2, 3 i 7) po przebiegu 125 kkm. Reszta to hałaso-trzaski, które są do trwałego jednorazowego ogarnięcie w kilka dni, gdy nie podchodzi się do tego tylko na zasadzie doraźnego załatania problemu. Nie jeden użytkownik taki przebieg osiągnie pewnie po 4-5 latach, więc gdyby mu nawet wyskoczyły te 3 konkretne awarie, to i tak pewnie by to odebrał, że po 5 latach eksploatacji miał "tylko" 3 naprawy. Ty masz to wszystko w 1,5 roku, więc pewnie bardziej wkurza.

 

Kolego gdybym dziś miał wybrać jeszcze raz samochód - wybrałbym jeszcze raz passata. Bo ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Po prostu piszę o moich problemach, aby inni użytkownicy wiedzieli na co zwrócić uwagę. Problemy z wtryskami w standardowej diagnostyce się nie ujawniają. Tylko dlatego, że w trakcie pobytu w serwisie udało im się na własne oczy zobaczyć problem - postarali się i ściągneli jakieś dodatkowe oprogramowanie, dzięki któremu awaria się ujawniła. Także koledzy, jeżeli ktoś przy porannym rozruchu słyszy hałas przez dwie trzy sekundy, taki hałas jakby stukały zawory, to na 90% jeden z wtrysków ma awarię.

Edytowane przez Jaca 1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja tutaj gdzieś neguję Twój wybór auta lub zdiagnozowany problem? Dobrze, że wyczaili to teraz, a nie po kilku latach. Na pewno też innym przyda się to info. Ty jeździsz dużo, to i awarie ujawniły się szybciej. Dobrze, że akurat w czasie gwarancji. Czy coś źle napisałem... kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ja tutaj gdzieś neguję Twój wybór auta lub zdiagnozowany problem? Dobrze, że wyczaili to teraz, a nie po kilku latach. Na pewno też innym przyda się to info. Ty jeździsz dużo, to i awarie ujawniły się szybciej. Dobrze, że akurat w czasie gwarancji. Czy coś źle napisałem... kolego.

 

Oczywiście, że nie negujesz i nie o to mi chodziło. Napisałeś dobrze. A to, że wybrałbym passata. Cóż. Analizując samochody z tego segmentu nie znalazłem niczego lepszego... Po prostu jeżdżę dużo i mam nadzieję, że chociaż jeden z moich wpisów komuś się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wyborem auta miałem podobnie, jak zapewne też wielu innych. Różnica jest tylko taka, że Twoim 1,5-rocznym przebiegiem, to ja obdzielę pewnie ze 4 lata swojego jeżdżenia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima

 

Dzisiaj zauwazylem, ze po nastawieniu nawiewu tylko 'na nogi' lub tylko na szybe powietrze leci rowniez z bocznych kratek z deski rozdzielczej (pasazera i kierowcy) - nic nie leci z kratek centralnych. w menu klimatyzacji podczas nastawienia na 'nogi' czy tez szybe widac, ze nic z tych bocznych kratek nie powinno leciec.

 

cos nie tak czy TTTM???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klima

 

Dzisiaj zauwazylem, ze po nastawieniu nawiewu tylko 'na nogi' lub tylko na szybe powietrze leci rowniez z bocznych kratek z deski rozdzielczej (pasazera i kierowcy) - nic nie leci z kratek centralnych. w menu klimatyzacji podczas nastawienia na 'nogi' czy tez szybe widac, ze nic z tych bocznych kratek nie powinno leciec.

 

cos nie tak czy TTTM???

 

Z tych bocznych w słupkach zawsze leci... TTTM i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu pisał ,że tomek co kupił hondę to ja.Nie.Ja bym crv nie kupił ,bo po pierwsze jest dla mnie zbyt wolna,po drugie ,ma podobnie skaszaniony zawias ,nie aż tak bo nie tłucze,ale czuć również każdą nierówność.Jechałem i zle mi się tym jechało.Ale poza tym auto fajne

Najlepsze jest GLC ,tutaj zawias jest taki jak być powinien ,nie jest miękki , a jednocześnie przejeżdżając przejazd kolejowy nie wiadomo ,że to był przejazd kolejowy i to odizolowanie od świata...A auto startuje z 210KM bezyną lub 2.2cdi 170 (dynamiczny - 8.2do paki) dieslem (automat w standardzie) od 173tys bodaj.A między tymi dwoma motorami różnica jest chyba tysiąc złotych,więc co kto lubi

Rabat do zrobienia od 10-15% ,w zależności od dealera i zdolności negocjacyjnych

Znacie jakieś polskie forum Tiguana? Bo sam już nie wiem co kupię,poza tym ,że wiem ,że będzie to bitdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności