Skocz do zawartości

Jaca 1973

  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Jaca 1973

  • Urodziny 05.04.1973

Informacje osobiste

  • Imię
    Jacek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Włocławek

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM DSG6
  • Rok produkcji
    2017

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A nie słyszysz Kolego minimalnie głośniejszej pracy silnika przez pierwsze 2-3 sekundy? Tak jakby delikatnie zawory stukały? W poprzednim passacie b8 walczyłem z tym problemem (też w takim przypadku dłużej kręcił). Po wielu tygodniach walki, serwis wymienił jakiś modul sterujący wtryskiem (wcześniej wymienili cały common rail, układ hydraulicznej regulacji zaworów). Po wymianie był spokój i nigdy się więcej problem nie pojawił a samochodem w dwa lata zrobiłem 170 tysięcy. A nie słyszysz Kolego minimalnie głośniejszej pracy silnika przez pierwsze 2-3 sekundy? Tak jakby delikatnie zawory stukały? W poprzednim passacie b8 walczyłem z tym problemem (też w takim przypadku dłużej kręcił). Po wielu tygodniach walki, serwis wymienił jakiś modul sterujący fazami rozrządu serwis nazwał element „fazatorem” (wcześniej wymienili cały common rail, układ hydraulicznej regulacji zaworów). Po wymianie był spokój i nigdy się więcej problem nie pojawił a samochodem w dwa lata zrobiłem 170 tysięcy. Auto było z grudnia 2014.
  2. Kolego ja nie chce suchej dsg7 a wersje dq381 jest to mokra skrzynia podobnie jak dq500. Wczoraj rozmawiałem z dealerem i okazuje się, że jeżeli teraz zamówię auto do produkcji to będzie wersja z dsg7 w silniku tdi 150 km. Dealer potwierdził ze jest to mokra skrzynia dq381. Czekam na ofertę aby porównać wyposażenie z obecnym my2018,
  3. Witam wszystkich Powoli zbliżam się do wymiany auta. Do tej pory była B8 comfortline 2,0 tdi DSG. Auto z 2014 roku. Będę konfigurować najprawdopodobniej HL tym razem z tym samym silnikiem. Przez trzy lata przejechałem 185k i poza problemami na początku samochód śmiga super. Ale ja nie o tym. Zastanawiałem się kiedy w wersji 150 km i 190 km pojawi się DSG7. Na czeskiej stronie vw można konfigurować b8 właśnie z tą wersją skrzyni. Silnik też jest inny bo 150 km ma SCR czyli zabawa z adblue. Na stronach narodowych vw w innych krajach ciagle jest wersja DSG6, Czy na temat zmiany ktoś z kolegów coś słyszał? Bo jak na razie w Polsce vw zmniejszył bak paliwa z 66 l do 59 l. Zastanawiam się czy Czesi zrobili czeski błąd w konfiguratorze i cenniku czy też konfiguracja ulegnie wkrótce zmianie. Skrzynia dsg7 to podobno wersja dq381. Wedle czeskiego cennika np. Wersja HL ze 150-konnym tdi i DSG ma oznaczenie kodowe modelu 3G245Z19. A tak wygląda cennik dostępny na stronie czeskiego vw https://www.volkswagen.cz/passat/passat/informacni-material
  4. Kolego walczylem z tym defektem i opisywałem na forum. U mnie pomogła wymiana (cytat serwisu "fazatora") to podobno jakiś układ elektroniczny, który steruje otwarciem zaworów. Wcześniej wymienili wtryski, common rail, popychacze zaworow. A samochód stał prawie 4 miesiące w serwisie. Od 20 tysięcy jest spokój. Samochód jest zdecydowanie bardziej cichy i nigdy więcej nie pojawił się opisywany przez Cienie problem, wiec chyba jest ok
  5. Po 2,5 miesiąca odebrałem z serwisu samochód. Jak na razie wszystko ok. Nawet nie skrzypi tunel. W silniku wymieniali wtryski, listwę common rail, hydrauliczne popychacze zaworów i jak to nazwał Pan z serwisu "fazator" - cokolwiek to jest -wymiana pomogła i samochód przy rozruchu nie halasuje.
  6. Ale u mnie jest to samo. Pracuje równo, pali mało tylko czasami po ostrej jeździe rano ciężko palił (tzn. Dłużej kręcił rozrusznik) i przez 3-4 sekundy było słychać lekki hałas. Nie chce Cię straszyć, ale objawy są identyczny jak u mnie. Życzę powodzenia. Daj znać kolego, co Ci powiedział serwis - - - - - aktualizacja - - - - - A napisz kolego jaką wersję silnikową masz tzn chodzi mi o to czy masz wersje z AdBlue czy bez
  7. - - - - - aktualizacja - - - - - Kolego to widzę, że to wada nie tylko u mnie. Pisałem wcześniej na forum o moich kłopotach. U mnie najpierw wymienili wszystkie wstryskiwacze i listwę common rail. Oddali mi auto po dwóch miesiącach poszukiwań usterki. Hałas nie ustał. Obecnie od miesiąca samochód stoi w serwisie ponownie. Ostatnio stwierdzili, że przyczyną są hydrauliczne popychacze zaworów, które podobno nie kasowały luzów (6 z 8). Czekam na wymianę. Tez miałem problemy z odpalaniem - dlatego wymyślili wymiane wtryskiwaczy i listwy, bo podobno za dużo paliwa wracało. Teraz twierdzą, że wszystkie kłopoty były spowodowane tym, że zawory się nie domykały. U mnie problem występował od ok. 30 tysięcy do 130 tysięcy bo cały czas serwis cyklicznie walczył. W sumie to nie wiem czy takie niedomykanie się zaworów przez 100 tysięcy km mogło coś jeszcze popsuć? Jestem na skraju podjęcia decyzji o zażądania wymiany pojazdu na nowy.
  8. Witam wszystkich Zadzwonili dziś do mnie z serwisu, podobno po wymianie szyny common rail samochód wreszcie działa. Serwis stwierdził, iż czujnik ciśnienia umieszczony w szynie wariował. W środę jadę odebrać pasacika. Chyba poznam własne auto, bo po miesiącu powoli zapominam jak wygląda...
  9. Witam wszystkich Wymiana wszystkich wtrysków nie rozwiązała problemów. Samochód po postoju 3 - dniowym nadal ciężko odpala i wymiana wtrysków nie rozwiązała tego problemu. Obecnie serwis twierdzi, że na listwie common rail jest zbyt niskie ciśnienie paliwa. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem? Samochód mam od miesiąca w serwisie...
  10. Oczywiście, że nie negujesz i nie o to mi chodziło. Napisałeś dobrze. A to, że wybrałbym passata. Cóż. Analizując samochody z tego segmentu nie znalazłem niczego lepszego... Po prostu jeżdżę dużo i mam nadzieję, że chociaż jeden z moich wpisów komuś się przyda.
  11. Stuki były słyszalne na nierównościach. Nie mam DCC. Długo się zastanawiałem nad wersją, bo sprzedawca kusił mnie wersja biturbo. I chociaż po każdej jeździe próbnej banał mi się pajawiał na twarzy - zdecydowałem się na wersję 150. W sumie zależało mi na DSG, światłach ledowych w wersji top. Reszta wyposażenia była dla mnie mniej istotna. - - - - - aktualizacja - - - - - Kolego gdybym dziś miał wybrać jeszcze raz samochód - wybrałbym jeszcze raz passata. Bo ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Po prostu piszę o moich problemach, aby inni użytkownicy wiedzieli na co zwrócić uwagę. Problemy z wtryskami w standardowej diagnostyce się nie ujawniają. Tylko dlatego, że w trakcie pobytu w serwisie udało im się na własne oczy zobaczyć problem - postarali się i ściągneli jakieś dodatkowe oprogramowanie, dzięki któremu awaria się ujawniła. Także koledzy, jeżeli ktoś przy porannym rozruchu słyszy hałas przez dwie trzy sekundy, taki hałas jakby stukały zawory, to na 90% jeden z wtrysków ma awarię.
  12. Dziś zadzwonili z serwisu. Będzie wymiana trzech wtryskiwaczy ( czwarty był już wymieniony). Serwis dostał od importera jakieś nowe oprogramowanie i udało im się ustalić, że wtryski przelewają i zbyt duża ilość paliwa wraca, co skutkuje problemami z rozruchem i stukami przy rozruchu po postoju. Cóż, przynajmniej będzie na wtryski dodatkowa gwarancja. Powiem Wam, że nie spodziewałem się, że samochód będzie aż tak awaryjny. Podsumowując 18 miesięcy i 125 tysięcy km to miałem z autem nastepujące problemy: 1. Wibracja i hałas z okolic deski rozdzielczej - usuwane trzykrotnie - jak na razie jest ok, chocisż zgłosiłem odgłosy z okolic filtra kabinowego - słychać jakby coś latało jakaś śrubka, urwany zatrzask itp. 2. Układ wtryskiwaczy - obecnie komplet wymieniony, być może wada fabryczna z początku produkcji, albo faktycznie zła jakość paliwa, chociaż 99% tankowań to ON w wersji ulepszonej z dobrej stacji 3. Wymienione tylne amortyzatory - po 125 tysiącach w ramach gwarancji z powodu stuków. 4. Trzaski podczas jazdy z tunelu środkowego - serwis walczy - zobaczę co będzie, 5. Fotel pasażera wpadający w wibracje - serwis twierdzi, ze ten typ tak ma, ale walczą - na pewno im nie odpuszczę 6. Hałas z okolic prawych przednich drzwi - serwis walczy, 7. Problemy z czułością asystenta świateł drogowych, i najprawdopodobniej zacinająca się mechanika lewej lampy - serwis walczy. Może za tydzień dostanę auto i może będzie sprawne... Generalnie jestem wkurzony, że takie rzeczy psują mi przyjemność z jazdy. Napiszcie proszę, czy ktoś miał podobne problemy, bo nie wiem czy trafiłem na auto ze zbyt wczesnej fazy produkcyjnej, czy po prostu robię duże przebiegi i u mnie po prostu problemy "wyszły" jeszcze na gwarancji. W sumie to jestem ciekawy, czy DSG przetrwa...
  13. Kolega, nie obraź się, ale nie o takich problemach piszę. Przez ostatnich 20 lat przejechałem 1,5 millions km, a nie jestem zawodowym kierowca. Miałem w tym czasie kilka diesli. Żaden tak nie wariował. Serwis twierdzi, że to kolejny wtrysk. A objaw jest taki Jakby silnik nie miał smarowania. Pojawia sie zazwyczaj po ostrej jeździe autostrada. Reasumujac, serwis szuka, który wtrysk pada - - - - - aktualizacja - - - - - Tak dokładnie w tym miejscu. U mnie coś wpadało w rezonans, najcześciej pomiedzy 1600 a 2000 orb/min. Założyli jakieś opaski Na przewody od nagrzewnicy i po drugiej próbie sie uspokoiło. Teraz walcze ze skrzypieniem tunelu środkowego, rezonujacym filtrem kabinowym (to teź moźe być przyczyna hałasów u Ciebie) i wpadajacym w drgania fotelem pasażera. Z mechanicznych awarii serwis wymienił tylne amortyzatory i szukaja, który wtrysk źle dzała. Jeden już wymieniali po ok. 40.000 km! Podobno wymiana ma wyeliminować problemy z rozruchem i stuki. Zobaczymy.
  14. Witam wszystkich Jestem nowy na forum i mam nadzieje, że nikogo mój opis nie zanudzi. Passata użytkuję od lutego 2015. Auto ma obecnie nieco ponad 120 tysięcy km. Niestety do bezawaryjnych nie należy. Od samego początku walczę z hałasami wydobywającymi się z za deski rozdzielczej - już dwukrotnie serwis spinał jakieś przewody, które hałasowały. Obecnie hałasuje już tylko tunel środkowy, fotel pasażera wpada w wibracje, zagłówek również, z poważniejszych napraw to wymienili mi na gwarancji jeden z wtrysków i hałasujące wg serwisu amortyzatory. Najpoważniejszym problememem, z którym serwis sobie nie radzi są krótkotrwałe stuki (tak jakby zawory nie miały smarowania) i problemy z porannym rozruchem na zimnym silniku. Problem pojawia się sporadycznie, szczególnie gdy dzień wcześniej jechałem szybko. Mam też problem z Dynamic Light Assist (wg mnie przesłony w lampach od jakiegoś czasu inaczej "wycinają" auta). Czy któryś z kolegów miał może podobne przypadk? Czy któryś z kolegów spotkał się może z czymś podobnym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności