Krycho Zgłoś #1 Napisano 11 Sierpnia 2015 Panowie, Gdzieś ten temat sie przewijał, ale może zaczniemy nowy wątek dla porządku. Co bardziej się opłaca? Leasing (np. Zewnętrzny lub VW), a może EasyDrive? Przy ED cena nie podlega rabatowania, czyli ok. 9-10% jesteśmy "w plecy" Ostatnio sprzedawca liczył na szybko i według niego ED wychodzi taniej niż leasing nawet jak rozbijemy kwotę do spłaty na kolejny leasing. Ktoś wie na jakich warunkach ta kwota wykupu jest oprocentowana przy wzięciu ja w kolejny leasing? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #2 Napisano 12 Sierpnia 2015 Hmm a czemu "cena nie podlega rabatowi"? ja dostałem rabat a będę brał ED. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #3 Napisano 12 Sierpnia 2015 Takie dostałem info, że przy Easy Drive liczymy finansowanie - leasing od ceny nominalnej, a nie od ceny zrabatowanej. Na początku sprzedawca policzył od ceny z rabatem, a potem powiedział, że przeprasza, że się pomyli i że przy ED nie ma rabatów. Rozmawialiśmy o ED na okres 3 lat i potem wykup lub "rozbicie" kwoty wykupu na kolejne raty leasingowe, tylko nie był mi w stanie powiedzieć jak to byłoby oprocentowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #4 Napisano 12 Sierpnia 2015 No to albo mnie okłamał, albo Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2015 Dobra, a co w sytuacji, gdy nie chcę wykupu auta tylko kolejne nowe? Rozumiem że wtedy to jest tak jakby nowa umowa i z tego co do tej pory płaciłem nic nie podlega zaliczeniu na poczet ceny nowego auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2015 Dobra, a co w sytuacji, gdy nie chcę wykupu auta tylko kolejne nowe? Rozumiem że wtedy to jest tak jakby nowa umowa i z tego co do tej pory płaciłem nic nie podlega zaliczeniu na poczet ceny nowego auta? Tak, w EasyDrive, finansujesz tylko utratę wartości nowego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2015 Tak, w EasyDrive, finansujesz tylko utratę wartości nowego auta. Oki, tak właśnie patrzyłem na to ED. Tyle, że tam poza finansowaniem utraty wartości nowego auta, finansuje się jeszcze prowizję bankową, ubezpieczenie auta na 1 rok oraz ubezpieczenie spłaty kredytu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #8 Napisano 12 Sierpnia 2015 Oki, tak właśnie patrzyłem na to ED. Tyle, że tam poza finansowaniem utraty wartości nowego auta, finansuje się jeszcze prowizję bankową, ubezpieczenie auta na 1 rok oraz ubezpieczenie spłaty kredytu. No za darmo nic nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #9 Napisano 12 Sierpnia 2015 No właśnie muszę usiąść i policzyć czy to się opłaca bardziej niż tradycyjny leasing. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #10 Napisano 13 Sierpnia 2015 No to albo mnie okłamał, albo Ciebie niekoniecznie. Zdaje się, że nie ma rabatu flotowego a jedynie zwykły (tyle, ile wynegocjujesz). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heavyman Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2015 Ja przy skladaniu zamowienia na paska wstepnie ustalalem ze bedzie finansowany leasingiem z VWL. Oczywiscie dostalem rabat 10%. W tym tygodniu odezwal sie ze niestety ale ED nie moze polaczyc z tym rabatem dlatego tez uprzedza aby szukac leasingu poza salonem vw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heavyman Zgłoś #12 Napisano 13 Sierpnia 2015 Dostalem rabat flotowy skladajac zamiwienie na jedno auto nie posiadajac zadnej floty. Moze cos tam "ponaciagal" aby dac taki rabat dlatego tak wyszlo. Ja nie wnikam liczy sie rabat a leasing jakis przystepny tez znajde Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewienikt Zgłoś #13 Napisano 13 Sierpnia 2015 10% to daleko do flotowego rabatu. Pewnie chodziło o rabat dla firm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heavyman Zgłoś #14 Napisano 14 Sierpnia 2015 Pewnie i tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #15 Napisano 14 Sierpnia 2015 (edytowane) Dostałem takie wyliczenia i podsumowałem VW Leasing: wartość pojazdu: 109370 zł brutto (po rabacie), wpłata 10% (10970), wykup 10% (10970), okres leasingu 60 miesięcy 10970+99073,39+10970=120974 zł Koszt leasingu przez 5 lat =11 577,39 zł (w tym jest ubezpieczenie przez 1 rok) Easy Drive: wartość pojazdu: 109370 (tu nie wiem czy nie jest wyższa, bo tu niby nie powinno być rabatu, więc nie wiem czy nie dodać wysokości rabatu flotowego, który dostałem) wpłata 10% - 109370 rata miesięczna 1344,86 * 35 rat = 47070,10 zł Po trzech latach spłacone: 58007,10 zł wykup: 54794,37 Sumaryczny koszt: 58007,10 +54794,37 = 112801,48 Koszt leasingu przez 3 lata: 3431,48 Do kosztów trzeba doliczyć ubezpieczenie ok. 3112 zł za rok Z ubezpieczeniem daje to 6543,48 Ponoć można rozłożyć kwotę wykupu na 2 lata, oprocentowanie 1,52% w skali roku. Daje to: 56460,13 (kwota wyjściowa: 54794,38) Miesięczna rata przez 2 lata 2352,50 Koszt: 114467,23 przez 5 lat 5097,23 (nie wliczyłem kosztu ubezpieczenia za 5 lat) Z ubezpieczeniem to będzie 114467,23 + 3112= 117579,23 Sumaryczny koszt ED + z ubezpieczeniem przez 1 rok to 8209,23 Różnica między VW Lease a Easy Drive przy 5 latach: 3 368,16 zł na całości Nie wiem czy dobrze policzyłem i czy dodatkowo nie powinienem liczyć od wyższej wartości (wartości nominalnej pojazdu)przy Easy Drive. Dodatkowo gość nie był pewien czy w przypadku rozbicia w Easy Drive kwoty wykupu na 2 lata oprocentowanie wynosi jedynie 1,52% i są to wyłączne koszty. Może ktoś będzie miał chwilkę i to policzy, bo nie wiem czy nie zrobiłem babola. Szczerze mówiąc nie wiem zatem czy to się opłaca, zważywszy, że "na mieście" można wyrwać tańszy leasing niż VW Leasing. Co sądzicie? Edytowane 14 Sierpnia 2015 przez Krycho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sidd Zgłoś #16 Napisano 14 Sierpnia 2015 Jak pogrzebałem na stronie nie wygląda to na złą opcję. Pytanie tylko czy porównujesz leasing do kredytu easy drive czy leasingu easy drive. Chodzi o odliczanie Vatu (a przynajmniej połowy) i wrzucaniu raty w koszty prowadzenia działalności. Jak ja przymierzałem sie do leasingu to VW miał w ofercie leasing z wysoką wartościa wykupu. Ale oferta była słaba. Ten easy drive wychodzi rzeczywiscie niewiele drożej (w twoim ok 3 tysie w mojej konfiguracji ok 5). Z kalkulatora na stornie VW wyglada ze wartosc wykupu mniej wiecej bedzie odpowiadac wartosci rynkowej samochodu. Jak bedzie mniejsza warto wykupic, jak wieksza to sie pozegnac. Dodatkowo widze ze jest mozliwość refinansowania wykupu to tez plus. Wyjdzie pewnie drozej(kolejne koszty leasingu) ale ktoz wie jaka bedzie sytuacja za 4 lata... Jednym słowem dwe kwiestie do rozwiazania: 1)wysokosc rabatu na auto przy finansowaniu easy drive 2) mozliwosc wrzucenia raty w koszty Jesli rabat taki sam i bez porblemu wrzucisz raty w koszty to w Twoim przypadku wyglada to tak, że za 3 tysiace wiecej masz : 1)Niższą ratę przez 4 lata = wieksza swoboda finansowa. 2)Jak za 4 lata auto bedzie sie psuc od samego patrzenia oddasz bez żalu finansując w zasadzie tylko utratęe wartosci 3) Wykup to osobna transakcja z punktu widzenia ksiegowego. Jesli przez 4 lata Polska stanie sie cywilizowanym krajem to od kwoty wykupu odliczysz sobie bez porblemu cały VAT = dodatkowa korzyść. Masz ciężki orzech do zgryzienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas27 Zgłoś #17 Napisano 15 Sierpnia 2015 Też zastanawiałem się nad ED ale patrząc na tą różnicę to te 4-6 tys. w skali 4-5 lat to nie tak dużo a po tym czasie auto jest moje, mogę sprzedać po 4-5 latach za ok 50 tys. i mam na pierwszą wpłatę na passata b9 albo auto klasę wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #18 Napisano 15 Sierpnia 2015 Trzeba pamiętać, że po tych 5 latach przy sprzedaży trzeba bedzie zapłacić podatek, wiec pytanie czy nie wyjdzie podobnie. Wiec ta wpłata to nie byłoby np. 50 tys. Po 3 latach tylko ta kwota minus podatek. Sidd oczywiście chodzi o leasing Easy Drive. Wszystko wrzucasz w koszty! Niby ta oferta na 3 lata ED z takimi warunkami jest aktualna do końca września. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #19 Napisano 15 Sierpnia 2015 Jeszcze minus ED to limit kilometrów, wyliczenia za pewne przy limicie 20k rocznie. Czy ktoś wie jakie są kary za przekroczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozzz Zgłoś #20 Napisano 15 Sierpnia 2015 500zł za 1000 chyba. Chyba też jak potem wykupujesz samochód to nikt tego nie sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach