michael_13 Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam, od jakiegoś czasu mam dziwny stukot w moim Passacie B6 2.0 TDI BMP. Stukot pojawia się po odpaleniu czasami, znika po pewnym losowym czasie. Po dodaniu gazy intensywność się zwiększa. Nie jest to dwumasa bo była niedawno wymieniana - ma inny stukot i inne miejsce. Ten dźwięk jakby z rozrządu się wydostawał ale ciężko określić jednoznaczne miejsce. W kompie nie zgłasza żadnych błędów silnik. Co to? Wtrysk? Głowica? Filmik poglądowy: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Miałem podobnie w 1.9 tdi i to była wytarta dziura w popychaczu, ale nie słyszałem żeby w 2.0 takie coś się zdarzało. Tu masz link do posta jaki dźwięk wydawał mój passat. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=2203182 Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez sadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael_13 Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2015 @sadus widzę dokładnie to samo co u Ciebie... Da radę*to naprawić bez wyjmowania głowicy? Zdjęć rozrząd, odkrecić wałek i wszystko będzie na wierzchu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2015 Osobiście tego nie wymieniałem, ale obejdzie się bez zdejmowania głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael_13 Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2015 Jaki orientacyjny koszt? Jakich producentów szukać wałka popychaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2015 Wałek federal mogul, łożyska glyco i popychacze ina. To chyba najlepszy zestaw. Ja płaciłem £300 czyli około 1700 z robocizną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael_13 Zgłoś #7 Napisano 7 Sierpnia 2015 Dokłądnie mojego dwulitrowca dopadła dolegliwość 1,9 albo braki poprzedniego (może moje;D) w wymianie oleju. Z 8 popychaczy 4 były zjechane (jeden z dziurką, 3 z wklęsłym denkiem, jeden zrysowany) pozostałe 4 były też blisko zejścia. Po naprawie cisza i dawny przyjemny klekot i moc passssata Wymienione na wzmacniane INA (czarne) mimo, że były w pudełku Rueville. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #8 Napisano 10 Sierpnia 2015 Szybko się z tym uporałeś. Wałek też wymieniałeś? Jaki koszt takiej operacji w PL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #9 Napisano 11 Sierpnia 2015 wtrace sie bo mialem to samo mnie cala operacja wyniosla jakies 2200zl 2 lata temu, no ale auto zostawilem popoludniu a na drugi dzien juz odebralem. Walek, szklanki nowy olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shepard89pl Zgłoś #10 Napisano 14 Sierpnia 2015 Witajcie, mam zgoła inny problem, nie mogłem stworzyć nowego tematu więc podłącze się tu... Posiadam Passata B6 2.0TDI 140HP BKP-PD który zaczął dziwnie się zachowywać odcinać moc i w końcu przełączył się w tryb awaryjny (znaczek świec żarowych)... podłączyłem VAGa i pojawiły się błędy recyrkulacji spalin i czujnika położenia wału, więc kazałem mechanikowi zmienić czujnik, zmienił mi na jakiś za 170zł, pojeździłem 2 tygodnie i znowu to samo, VAG znowu pokazuje te same błędy... po skasowaniu błędów dało się jeździć pod warunkiem że się "dziadkowało" bo gdy tylko przekraczało się 2500-2800 obrotów to zaczynały się jaja... więc zamówiłem w ASO czujnik oryginalny i kazałem zamontować ten z ASO... lecz niestety znowu po 2 tygodniach auto wchodzi w tryb awaryjny... Proszę doradźcie coś... szukałem po forum ale nie znalazłem by ktoś miał taki problem, wszystkim przechodziło po pierwszej wymianie czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alan1027 Zgłoś #11 Napisano 20 Sierpnia 2015 (edytowane) Witajcie mam problem podczas wbijania wstecznego biegu silnik zaczyna drgać jak puszczam sprzegło. sprzegło było wymienione 30 tys temu nowe oryginalne... u mnie w miescie zaden mechanik nie wie co sie stało pomóżcie... Edytowane 23 Sierpnia 2015 przez alan1027 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael_13 Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2015 Szybko się z tym uporałeś. Wałek też wymieniałeś? Jaki koszt takiej operacji w PL? Koszt to około 320 zł za same popychacze. Wszystko robiłem sam więc robocizna nic. Wałka nie wymieniałem bo nie widziałem na nim śladów uszkodzenia, panewki podobnie (pojeżdżę i zobaczę). Myślę, że to sprawka tego, że mało jeździłem po usłyszeniu pierwszego klekotu i dużo nie było strat. Przejechał już z 1k km i inny samochód (dużo fajniejsza praca silnika). Witajcie, mam zgoła inny problem, nie mogłem stworzyć nowego tematu więc podłącze się tu... Posiadam Passata B6 2.0TDI 140HP BKP-PD który zaczął dziwnie się zachowywać odcinać moc i w końcu przełączył się w tryb awaryjny (znaczek świec żarowych)... podłączyłem VAGa i pojawiły się błędy recyrkulacji spalin i czujnika położenia wału, więc kazałem mechanikowi zmienić czujnik, zmienił mi na jakiś za 170zł, pojeździłem 2 tygodnie i znowu to samo, VAG znowu pokazuje te same błędy... po skasowaniu błędów dało się jeździć pod warunkiem że się "dziadkowało" bo gdy tylko przekraczało się 2500-2800 obrotów to zaczynały się jaja... więc zamówiłem w ASO czujnik oryginalny i kazałem zamontować ten z ASO... lecz niestety znowu po 2 tygodniach auto wchodzi w tryb awaryjny... Proszę doradźcie coś... szukałem po forum ale nie znalazłem by ktoś miał taki problem, wszystkim przechodziło po pierwszej wymianie czujnika. 1) objawy kompletnie inne niż w tym wątku, zaśmiecasz go 2) nie podałeś kodu błędu więc wróżenie Witajcie mam problem podczas wbijania wstecznego biegu silnik zaczyna drgać jak puszczam sprzegło. sprzegło było wymienione 30 tys temu nowe oryginalne... u mnie w miescie zaden mechanik nie wie co sie stało pomóżcie... 1) podobnie jak kolega wyżej 2) na 1 też tak się robi? Sprzęgło w połowie łapie? Sprawdzałeś luz na wałku sprzęgłowym? Przeczytaj mój post http://forum.vw-passat.pl/threads/40468-zapowietrzone-sprz%C4%99g%C5%82o-b6?p=2279563&viewfull=1#post2279563 i tamten temat bardziej pasuje niż ten o głowicy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shepard89pl Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2015 Nie mogę stworzyć nowego tematu wiec napisałem w pierwszym temacie o b6 2.0 TDI na "wierzchu", po co kod skoro już sprawdziłem co oznacza? jeden to błąd recyrkulacji a drugi to czujnika położenia wału... Moje pytanie dotyczyło nawrotów tych blędów i przełączania się auta w tryb awaryjny po kolejnych wymianach na nowy czujnik... 00514 Czujnik pozycji wału korbowego 16784 Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2016 Witam Pacjent: silnik 2.0 tdi 140km model BMP rocznik 2005 przebieg 174 000km rozrząd (+pompa wody) robiona przy 115 000km Opis problemu: Zimny silnik po uruchomieniu wydaje podejrzane dźwięki: rzężenie (silnik rzęzi), stukot czy też szuranie, dokładny dźwięk tutaj: 1 Po rozgrzaniu silnika dźwięki stają się znacząco cichsze. 2 Nie jest to ani napinacz paska wielorowkowego, ani sprzęgło alternatora, bo zdjąłem pasek wieloklinowy i słychać te dźwięki. 3 Nie słychać żadnych stuków w dolocie powietrza do silnika, ani w tłumiku. 4 Po odkręceniu korka wlewu oleju standardowe dmuchanie czystym powietrzem (tzn. bez oleju,dymu,etc). 5 Te niepokojące dźwięki są najbardziej słyszalne od lewej strony głowicy (od strony paska rozrządu). 6 Nie ma różnicy w dźwięku, czy sprzęgło wciśnięte, czy też nie, czy auto jedzie, czy stoi, etc. (wg mnie dźwięk nie ma związku z dwumasą) 7 Wydaje mi się, że przez jakiś czas to dzwonienie jest takie rytmiczne jednosekundowe (narasta i opada) Pytania: W jaki sposób samodzielnie mogę jeszcze próbować diagnozować przyczynę ? a) Zdjęcie pokrywy zaworów umożliwi diagnozę stanu wałka (wytarcie) lub pompowtryskiwaczy , czy popychacze (szklanki) uszkodzone da się bez demontażu walka rozrządu ? b) Zdjęcie osłony paska rozrządu, po pierwsze czy to proste, a po drugie, czy tam są potencjalne uszkodzenia ? c) Co jeszcze - odkręcenie misy olejowej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael_13 Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2016 Jak na mój słuch, masz dokładnie to samo co ja ćwierkanie/stukanie/rzężenie, po jakimś czasie ustawało, potem było coraz dłużej i nie czekałem (nawet ten sam silnik) - hydro popychacze. Zdjęcie pokrywy mało co Ci da - wałek konkretnie zasłania popychacze. Wymiana bez zdjęcia wałka (czyli rozpięciu rozrządu) jest niemożliwa. Osłonę paska rozrządu zdejmiesz i zobaczysz pasek i pompę nic więcej. Drugiej części obudowy nie zdejmiesz bo musisz rozpiąć rozrząd a i tak nie widzę sensu jej zdejmowania-zobaczysz tylko bok głowicy. Co jeszcze? Jedynie mogą to być jeszcze wtryski - ale tego Ci nie powiem bo u siebie tego nie miałem. Im póżniej to naprawisz ty prędzej zjedziesz wałek, itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #16 Napisano 9 Lutego 2016 (edytowane) Witam Jednak to rzężenie nie pochodzi z 'góry' silnika. Po zdjęciu pokrywy zaworów kolega mechanik był w stanie ocenić, że nie ma praktycznie wogóle śladów zużycia wałka rozrządu oraz hydropopychaczy. Faktycznie krzywki i szklanki wyglądały na idealny stan. Rozumiem, że w takim przypadku kolejnym podejrzanym jest mechanizm pompy oleju (sprawdzenie stanu zębatek i łańchucha napędzającego pompę oleju i wałki balansujące oraz zabieraka z gniazdem, w które wchodzi ten zabierak) - czyli demontaż miski olejowej. ZNALAZŁEM PRZYCZYNĘ dół silnika - napęd modułu pompy oleju w stanie agonalnym (złamany ślizgacz, zębatki wyrobione), zabierak i gniazdo zabieraka wyrobione Edytowane 11 Lutego 2016 przez wemb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach