Skocz do zawartości
wiesiok81

co to za błąd P2452

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o szybką pomoc w uusunięciu lokalizacji usterki. Wczoraj po cało dniowym postoju auta w słońcu, po południu odrazu po odpaleniu zaświeci się chek, dziś rano po nocy to samo. Po podłączeniu szybkim auta wyskoczyło P2452. Czy to jest czujnik ciśnienia spalin ten co wisi przy silniku z dwoma rurkami?. Muszę kupić ale nie wiem czy to to . Znalazłem cośna forum na temat tego czujnika ale inni mieli inny nr błędu i to mnie myli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo i tak jak pisałem najprawdopodobniej jest to ten czujnik ciśnienia spalin g450 co jest przy silniku,czy tak?

dpf mam igłę 30ml popiołu i żadnych dotychczas problemów z wypalanie, kontrolka dpf tez nie świeci.

zamawiam dziś ten czujnik i będę widział co dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego MKPOL mógłbyś troche przybliżyć temat że przyczyn może być wiele..., bo troche mnie to przestraszyło. ewidentny bład czujnika spalin G450 to według wielu tu opisow to p0473 a u mnie jest p2452 gdzie według ross tech też niby jest to bład ww. czujnika. najlepsze jest to że ten błąd wyskakjuje tylko wtedy gdy auto jest zimne i po bardzo długim postoju tzn wczoraj po raz pierwszy wyskoczył po całym dniu stania w słońcu w robocie, wykasowalem odrazu błęda i cały wieczór nie wskoczył ani podczas jazdy ani podczas wielu uruchomien silnika, natomiast rano po odpaleniu odrazu ten bład sie pojawił(błąd chwilowy, mill sie nie zaswieciło jeszcze), ze dwa razy próbowałem dziś odpalic przed południem w pracy i błąd tez nie wskakiwał, natomias o 18 gdy auto stało już długi czas , odpaliłem, i błąd znowu wskoczył odrazu, wykasowałem, zrobiłem kilka prób odczytu błedów podczas jazdy i po wielu uruchomieniach jak narazie nie wskoczył. zobacze rano po nocy czy wyskoczy czy nie. tak czy siak czujnik g450 i tak juz zamowiłem i jutro pewnie bede go wymieniał

auto mam ponad pół roku i z dpf nie było problemów, kontrolka nigdy sie nie zapaliła, wypala sie co ok 500km (jazda tzw na miejscu, a do pracy 15km), komin bialutki , zero brudu, pod vcds w kanale 108 czy 109 juz nie pamietam , popiołu jest niby cos ok 30ml a norma jest niby do 200, tak jak w starszych modelach sprawdza sie w kanale 68 i norma do 60g(u mnie takiego kanału nie ma). wypalania tez nigdy nie przerywam, nawet jak dojezdzam pod dom , czy do pracy , czy wogóle gdzieś i widze ze obr i spalanie wyższe, czyli wypala sie , wycofuje i jade gdzie jeszcze sie przejechac na niższym biegu , trzymając min te 2500obr aż wszystko wróci do normy. tak wiec znowu mi to troche ćwieka zabiło, ale jutro , pojutrze sie to roztrzygnie, gorzej jak czujnik nie pomoze, a wtedy wogole nie wiem gdzie wkałdać ręce i szukać przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to że błąd dpf-a wcale nie musi być spowodowany awarią samego DPF-a. Najczęściej jest właśnie tak, że uszkodzeniu ulega jakaś pierdoła - czujnik temperatury spalin na przykład, który powoduje że dpf przestaje się wypalać. Tak że trzeba znaleźć usterkę żeby nie zawalić filtra. CR-a nie trzeba gonić po drodze. Jak ci się włączy wypalanie to spokojnie możesz go zostawić na postoju, wystarczy włączyć światła, klimę na maxa i grzanie foteli żeby przyspieszyć wypalanie. Na 99% wymiana g450 załatwi temat, ale na wszelki wypadek upewnij się od razu czy przypadkiem nie jest uszkodzona wiązka el.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed chwilą sprawdziłem po prawie 3 godzinach postoju i po odpaleniu zero błędów, zobacze jak bedzie rano po nocy. mam nadzieje że czujnik załatwi sprawe, inaczej jest to takie szukanie igły w sianie skoro nie ma innego błedu i pewnie odrazu zdecydowal bym się na wywalenie go całkowicie a dodatkowo zrobił bym sobie program na 200km....zobaczymy

wiązke przepatrzyłem, tzn wtyczke i kawalek za nia , wygląda idealnie.

auto stoi, stało przez te trzy dni w zajefajnym slońcu przez calutki dzień, skoro na zewnątrz było ponad 35 to pod maska do czarnego podejrzewam że gróbo ponad 50 i pewnie to spowodowało usterke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby ktoś miał taki numer kodu błędów, potwierdzam ze jest to uszkodzenie czujnika cisnienia spalin G450, bynajmniej u mnie tak było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Wiec i chyba u mnie sie zaczęły problemy z DPF.

Wywaliło ten błąd. Podłączyłem VCDSa aby go wykasować.

Błąd w komputerze jest ale kontrolka zgasła.

Za żadne skarby nie mogę go wykasować z komputera samochodu.

Samochód przegoniłem ale nic nie pomogło, kontrolka sie nie pali, błedu nie moge wykasować.

 

Czy mam wymieniać ten czujnik czy olać sprawę, ale jak i czym wtedy wykasować błąd z kompa auta.

 

Dziękuję za pomoc

20200526_222554.jpg

20200526_223643.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz usterkę elektryczną czujnika ciśnienia różnicowego, czyli podstawowego urządzenia odpowiedzialnego za kontrolę zapełnienia filtra. Odpowiedz sobie sam czy można z tym długo jeździć. Z resztą nawet jak kontrolka zgasła, to po trzecim odpaleniu powróci, skoro ciągle jest błąd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to ten czujnik g450? I czy może to być przetarty kabel?

Czy raczej ten G450 już tylko do wymiany?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozłącz kostkę od G450 i sprawdź błędy na kompie. Jeśli zmieni się na "open circiut" to kabel raczej jest dobry. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz moze numer tego czujnika w passacie b8 2015, DDAA kod silnik.

 

Ten bedzie pasował 03L906051B?

 

Czy taki? 076 906 051B

Dziekuje za pomoc

Edytowane przez nTomek
połączone trzy wypowiedzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, noogman napisał:

03L906051B

Według ETKI - ten jest do B8 2015 DDAA.

obraz.thumb.png.6a036f4ae1a73ce0ed6bd9599d73fcd1.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. I dzieki.

Zobacze czy kalble ok. jak tak to zamówie nowy czujnik.

Czy B8 on jest także umieszczony koło grodzi z tyłu silnika?

 

 

To był czujnik. Wymieniony wszytko jest OK. Póki co.

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić który to czujnik bo u mnie są 2 identyczne. 

20201203_092206.jpg

20201202_194508.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij wtyczkę najpierw z jednego a potem drugiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności