xplo Zgłoś #21 Napisano 19 Lipca 2015 a nawet pikuśpikuśMoże faktycznie da się wyjąć bez zdejmowania zderzaka jak w B6. Jak to zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #22 Napisano 19 Lipca 2015 Tak jak wyżej napisano... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek-gr Zgłoś #23 Napisano 20 Października 2015 U mnie do każdej lampy musieli przynajmniej uchylić zderzak i zdjąć osłonę nadkola. Mam taki problem, może ktoś pomoże: wymieniłem żarnik w prawej lampie na taki http://allegro.pl/zarowka-ksenonowa-osram-d1s-xenarc-classic-zarnik-i5229525229.html po miesiącu padł żarnik lewy, więc zamówiłem jeszcze raz to samo i wczoraj wymienili mi za 150zł na stacji obsługi. wieczorem wyjeżdzam i widzę na asfalcie, że ten lewy (mimo że się wypoziomował) świeci bliżej niż prawy tzn. mocno oświetla drogę przed autem, a nie tak jak prawy, że światło jest równomiernie rozproszone. wróciłem do nich, wózkiem sprawdzili, ustawienie jest ok. linia jednego i drugiego jest na tym samym poziomie tylko, że ten lewy skupia światło przed maską. wkurza to i przeszkadza bo jest niesymetrycznie. myślę, że odbłyśniki mam ok bo raz, że reflektory wymieniałem po potrąceniu sarny jakieś dwa lata temu, a dwa, że jak miałem jeszcze ten przepalony lewy żarnik który działał jakieś 20 sekund po uruchomieniu auta, to nie widziałem żeby reflektory świeciły asymetrcznie. czy to możliwe żeby żarnik tak świecił? wiem, że można zamienić żeby sprawdzić ale to kolejne 150 złotych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cybi101 Zgłoś #24 Napisano 21 Października 2015 Kupiłeś D1R? Chyba powinien być D1S (R jest do bezsoczewkowych), możne dlatego jest różnica. W opisie aukcji jest D1S ale jedno ze zdjęć jest D1R... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xiofarii Zgłoś #25 Napisano 22 Października 2015 Nie będę zakładać nowego tematu, do wymiany D1S nie potrzeba zdejmować zderzaka i lamp w B6?pytam, bo próbowałem tak zrobić, ale nie umiem wyjąć dekielków zakrywających żarnik.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #26 Napisano 31 Grudnia 2016 Więc da radę wyjąć żarcik w CC bez zdejmowania zderzaka?? Zaglądałem pod maskę to od strony kierowcy myślę że może to się udać lecz od strony pasażera marna szansa bo jest o wiele mniej miejsca .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #27 Napisano 2 Stycznia 2017 Z własnego doświadczenia wiem, że wymiana żarnika bez wyciągania lampy to nic dobrego. Sam tak kiedyś robiłem i efekt po wymianie był taki sobie (jeżeli chodzi o świecenie). Dopiero kiedy wymontowałem obydwie lampy, umyłem odbłyśniki i soczewkę i wymieniłem żarniki - efekt mnie zaskoczył. Do tej pory myślałem, że bez regeneracji odbłyśników już nic się nie da wyciągnąć z tych lamp. Ja osobiście radzę wymontowanie lamp i wyczyszczenie sadzy z odbłyśników i soczewki a dopiero później wymianę żarnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cybi101 Zgłoś #28 Napisano 2 Stycznia 2017 umyłem odbłyśniki i soczewkę i wymieniłem żarniki - efekt mnie zaskoczył. Jak umyłeś odbłyśnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #29 Napisano 2 Stycznia 2017 (edytowane) Pod ręką w garażu miałem tylko nawilżane chusteczki i nimi umyłem na mokro, później wytarłem na sucho mikrofibrą. Do mycia soczewki użyłem podobnych materiałów, jedynie pomogłem sobie wygiętym prętem owiniętym bandażem z apteczki. Po pierwszym przeciągnięciu nawilżonej chusteczki po odbłyśniku była prawie cała czarna. Najwięcej takiej jakby sadzy zbiera się nad żarnikiem. Po dokładnym umyciu widać jeszcze na odbłyśniku matowy (nieodwracalny do naprawy) ślad powyżej żarnika, ale jest o niebo lepiej niż przed czyszczeniem. Przed czyszczeniem można powiedzieć, że jeździłem bez świateł - poza miastem latarka z mojej komórki świeciła lepiej. Po czyszczeniu i wymianie żarników jest na prawdę zadowalająco - byłem w lekkim szoku po uruchomieniu świateł bo trochę sceptycznie podchodziłem do tej operacji. Trochę pomógł mi film na Youtube jakiegoś Rosjanina, który wymontowywał i czyścił lampy w środku również za pomocą takich samych narzędzi - nie mogę go teraz odszukać. Teraz kombinuję jak zastąpić żarnik żarówką led. Są już na Ali odpowiednie żarówki, które idealnie pasują w miejsce palnika, ale są dwa problemy. Po pierwsze cena żarówki kosztują ponad 100$ a po drugie wywalenie przetwornicy będzie skutkowało błędem w kompie. Jest jeszcze trzeci mały problem - odpowiednie chłodzenie żarówki. Widziałem efekt takiej przeróbki w Toyocie u znajomego - efekt jest powalający, świeci "toto" chyba z dwa razy mocniej niż xenon. Jak umyłeś odbłyśnik? Edytowane 2 Stycznia 2017 przez karolevsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewelunia2007 Zgłoś #30 Napisano 2 Lutego 2017 Też zastanawiałem się nad LEDami ale patrzyłem na kilka testów i rzeczywiście świeci to bardzo mocno ale tylko przed samochodem. Niestety nie ma tak dużego zasięgu, tzn zasięg może jest ale im dalej tym słabiej. A szkoda ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #31 Napisano 4 Lutego 2017 Teoretycznie LED wydaje dużo mniej ciepła niż Xenon, co do samej przetwornicy, może da się to jakoś oszukać na zasadzie rezystora? Nie znam się , tak tylko rzucam temat.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #32 Napisano 4 Lutego 2017 Przetwornica do Xenonów pobiera jakiś tam prąd - obciąża Bordnetz, który to mierzy i reaguje na za małe jak i na za duże obciążenie. Jeżeli przetwornica do LED'ów będzie brała zdecydowanie mniej, to Bordnetz wykryje to jako błąd "spalonej żarówki". Czy kwestia tutaj właściwego ewentualnego dociążenia rezystorem tego obwodu. Xenon zdaje się bierze 35W do tego trzeba dołożyć straty w przetwornicy i wyjdzie nam, jakiego obciążenia spodziewa się Bordnetz. Rezystor będzie tym brakującym obciążeniem wynikającym z różnicy między LED a Xenon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #33 Napisano 4 Lutego 2017 Tak jak napisałem , nie znam się na tym od strony technicznej, łączę fakty jedynie że niektórzy oszuści oszukują tak przy poduszkach powietrznych. Nie ma w rzeczywistości i żeby kontrolka się nie paliła wkładaja takie rezystory w układ żeby wszystko było OK . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach