Skocz do zawartości
ptaku

Opony i Felgi - wszystko na temat

Rekomendowane odpowiedzi

zyskują jedynie trwałością bieżnika

No ja muszę powiedzieć, że od nowości jeżdżę na 19" Pirelli P7. Po przejechanych na nich 20tyś km mam już tylko 4,4mm bieżnika z przodu. Na kolejny sezon będzie musiała iść już nowa para...

Za to jestem zadowolony z niskiego poziomu hałasu jaki generują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie dość szybko się ścierają ale też łatwego życia nie mają przy takim silniku i napędzie tylko na przód.

Pozostaniesz przy Pirelli, czy też może wybierzesz innego producenta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie Pirelli 19" P7 zjechaly jakies 3mm po 13000 km, teraz mam nowa pare na przedniej osi, zobaczymy jak bedzie, ale nastepne chyba beda Dunlopy, ponoc sa duzo cichsze, tak wynika z naklejki w dB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to faktycznie dość szybko się ścierają ale też łatwego życia nie mają przy takim silniku i napędzie tylko na przód.

Pozostaniesz przy Pirelli, czy też może wybierzesz innego producenta?

 

No ja się zastanawiam, ogólnie jestem bardzo zadowolony z trakcji szczególnie na mokrym w P7, ale nie udało mi się nigdzie znaleźć testów porównawczych do innych opon.

A o tych Dunlopach to jakich dokładnie koledzy piszą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DUNLOP SP SPORT MAXX RT 235/40R19 96Y XL MFS

 

one maja 68 dB, co jest 2 x ciszej jak na P7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój przyjechał na oponach Michelin Primacy 3. 2.0 TSI 220KM MY2017, felgi Nivelles 17 cali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy takie felgi bez problemu wejda ddo Paska B5 Sedan?

16 cali , szerokosc 6.5'' , ET 47.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie znajdę jakieś źródło informujące jakie opony maja homologacje do B8. Znowu uslyszałem u dealera że nie bede mógł ubrać na 18 calowe darfordy letnie, opon zimowych 18 calowych (bo nie mają homologacji).

 

gdzie to sprawdzić? (Passek bedzie na leasingu i chce mieć wszystko zgodne z prawem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup co Ci pasuje byle w dobrym rozmiarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dealerem się nie przejmuj, oni liczą że Cię namówią na ich gotowe koła z oponami z cenami z kosmosu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, ale chciałbym znaleźć podkładkę. Ktos wie gdzie/ w jakim dokumencie jest opisane jakie felgi/koła na lato i na zime są homologowane do modelu auta?

 

 

wydaje mi się absurdalne że mozna zakładać legalnie letnie 19 a nie można zimowych 18tek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maja homologacje ale nie mozna do nich stosowac lancuchow. Niech ci oni pokaza zapis ze nie maja homologacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Okiemserca, jesli kupiles nowy samochod to zapewne dostales odpis z homologacji, tam sa wymienione wszystkie rozmiary jakie mozesz zalozyc:). Jezeli producent w tejze homologacji nie zaznaczyl konkretnie jakie opony, jakiego producenta moga byc zalozone, to zakladasz ktoras z mozliwych kombinacji jak wyzej, czy to lato czy to zima. Kazda opona ma homologacje E4 i jakies tam cyferki, i jest dopuszczona do uzytku w europie. Taka opone mozesz zalozyc ( musi sie zgadzac rozmiar, indeks predkosci oraz nacisk ). Przechodzac do opon oferowanch przez Dilera, sprawa wyglada tak, ze nie kupisz na rynku takich samych opon, ktore oferuje Diler. Najprawdopodobniej sa to opony takie same jak zalozone byly w fabryce , ale niekoniecznie. Uogolniajac fabryka 1 gatunek, diler 1 lub 2 gatunek, wolny rynek 3 i 4 gatunek. Opony fabryczne moga byc troszke inne od opon dostepnych na wolnym rynku, np lepsza przyczepnosc i inne parametry moga byc podrasowane, jak spojrzysz na opone nie zauwazysz zadnych roznic ( czasem moze mies oznaczenia producenta samochodu np AO albo MO, albo jakis smieszny pasek ). Opona zamontowana u Dilera VW oraz opona kupiona na wolnym rynku, zdjecie ponizej:)IMG_20160720_111842[1].jpg

IMG_20160720_111857[1].jpg

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie czy felgi stalowe od passata B7 beda pasowaly do B8. Rozgladam sie za kolami na zimę i dlatego to pytanie. Poza tym w letnich sa czujniki cisnienia. Czy cos sie bedzie dzialo jak zalozy sie kola bez czujnikow? W s maxie po prostu co jakis czas wyskakiwal komunikta ze nie moze sie polaczyc z czujnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy cos sie bedzie dzialo jak zalozy sie kola bez czujnikow?

 

nic się nie będzie działo będzie zachowywał się tak jak bez czujników.

żadnego komunikatu

 

 

czy felgi stalowe od passata B7 beda pasowaly do B8

 

będą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będą

 

 

jesli przełożysz felgi z B7 (miałem to samo pytanie co zrobić z zima) to zauważ opona z B7 ma inny profil.

tj zimowe B7 to 205/55 R16 albo 215/55 R16

 

w Passacie B8: 215/60 R16 (ET felgi 42)

Montaż profilu 55 zamist 60 spowoduje chyba przekłamanie prędkości ponieważ zmieni się średnica koła, czy tak?

 

 

innymi słowy - stalowe 16 bedą pasowały, ale opony trzeba kupić nowe (inne niz w B7)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze mozna zostawic, jak licznik przeklamuje troszke to po zalozeniu wielszej srednicy kola powinno wskazywac idealnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mysle ze mozna zostawic, jak licznik przeklamuje troszke to po zalozeniu wielszej srednicy kola powinno wskazywac idealnie:)

 

Ok to bym przeżył, tylko czy system pomiaru cienienia (posredni - w oparciu o prędkość obrotową kół a nie czujniki) nie bedzie sygnalizował spadku cisnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności