szylton Zgłoś #321 Napisano 27 Listopada 2015 Też mi się podobają, ładnie wyglądają na feldze. No właśnie chyba nie robili tego Hunterem, co mnie trochę rozczarowało (w ogóle, mieli problem żeby mnie wpuścić na halę), bo miał być, ale nie odczuwam żadnych bić, jest jak na letnich, poza przyczepnością oczywiście Mieli nabić 2,5 ale komputer mi pokazuje 2,6 więc zostawiam, bo teoretycznie 2,4 jest dla obciążenia komfortowego, 2,7 dla standardowego i chyba koło 3,0 dla max. Dzisiaj jadę w trasę więc jeszcze je rozjeżdżę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
broz Zgłoś #322 Napisano 29 Listopada 2015 Ja w przyszłym tygodniu zakładam Dunlop Winter Sport 5 Zobaczymy czy faktycznie będą tak ciche jak o nich piszą Z letnich SportMaxx RT jestem mega zadowolony. Cichutkie i trzymają się jak przyklejone do asfaltu. No i ten ochraniacz felg dużo daje przy parkowaniu gdy robi się to na szybkiego bez włączenia kamerki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #323 Napisano 30 Listopada 2015 No wlasnie świeci sie ciagle lub miga kontrolka układu ciśnienia w oponach. Przejechałem około 400km. W golfie wchodzę w ustawienia opon wciskam set i sie aktualizuje stan ciśnienia. W passacie mam chyba dokupiony ten pełen system, nie pamietam dokładnie. Wyswietla mi sie stan 2,5bara w każdym kole. Muszę chyba pojechać do salonu, żeby mi to zrobili porządnie bo nie mam czasu sie zajmować takimi rzeczami niestety[/quote Byłem w piątek u mojego wulkanizatora odebrać zimówki (choć mój samochód dopiero będzie się produkował) i pytałem czy ma jakiś pomysł na rozwiązanie Twojego problemu. No i ma....... Założyć takie same opony na przód i tył!!! TŁUMACZENIE: Podstawowy system kontroli ciśnienia w oponach (ten bez czujników) ma za zadanie informować nas o różnicach (spadkach ciśnienia) w którejś z opon. System ten oparty jest na czujnikach ABS i mierzy prędkość obrotową kół. Różnica w obrocie jednego z kół powoduje zapalenie się kontrolki. Założenie różnych rozmiarów opon na osie powoduje, że przy oponie 225 masz różnicę minus 0,2%, a przy rozmiarze 235 minus 1,8% w stosunku do koła o rozmiarze 215/55 R17. Pomimo użycia resetu - nic to nie daje ponieważ działa on tylko w celu wyzerowania stanu z opon np. letnich. A tak przy różnych obwodach kół przednich i tylnych system wariuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #324 Napisano 30 Listopada 2015 A mnie dziwi, że nie pali mu kontrolka ABS/ESP. przecież to ok 1cm na średnicy!!! ja bym bał się takim pojazdem jeździć i to jeszcze o tej porze roku, a w razie kolizji - prawdopodobnie brak wypłaty ubezpieczenia AC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #325 Napisano 30 Listopada 2015 Też się dziwię nadal że ktoś miał pomysł zakładania różnych opon. Nawet ten sam rozmiar różnych producentów będzie się minimalnie różnił, nie mówiąc już o różnicy trakcji co może w ekstremalnych sytuacjach powodować wadliwe działanie systemów bezpieczenstwa. A co dopiero różne rozmiary. Kontrola trakcji musi mieć niezły ból głowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heavyman Zgłoś #326 Napisano 30 Listopada 2015 Takie rozwiazanie widzialem swego czasu w mercedesie c klasa sportcoupe gdzie opony na przodzie byly wezsze niz na tyle ( producent tak sprzedawal nowe auta ) tyle ze tam naped jest na tyl. W passkach o takim rozwiazaniu nie slyszalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #327 Napisano 30 Listopada 2015 Jak fabrycznie jest ogumienie mieszane to kontrola trakcji, esp i inne systemy sa do tego fabrycznie skalibrowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #328 Napisano 30 Listopada 2015 (edytowane) Takie rozwiazanie widzialem swego czasu w mercedesie c klasa sportcoupe gdzie opony na przodzie byly wezsze niz na tyle ( producent tak sprzedawal nowe auta ) tyle ze tam naped jest na tyl. W passkach o takim rozwiazaniu nie slyszalem. W bardzo wielu samochodach fabrycznie montowane były (są) różne rozmiary na przód i tył. W BMW serii 5 e39 z 2003 roku z M-pakietem też tył był szerszy od przodu. Ale to była "fabryka" i elektronika była tak "spięta" żeby to ogarnąć. Co do kontrolki ABS to mój oponiarz też wspominał, że kontrolka nie zawsze musi się świecić. Natomiast ABS może nie działać prawidłowo. A tak w ogóle to jak jemu o tym powiedziałem reakcja była jednoznaczna..... uśmiech - niestety ironiczny!!!! Bez urazy dla kolegi, który tak postąpił.:kumple Edytowane 30 Listopada 2015 przez skrendi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #329 Napisano 30 Listopada 2015 Byłem w piątek u mojego wulkanizatora odebrać zimówki (choć mój samochód dopiero będzie się produkował) i pytałem czy ma jakiś pomysł na rozwiązanie Twojego problemu. No i ma....... Założyć takie same opony na przód i tył!!!TŁUMACZENIE: Podstawowy system kontroli ciśnienia w oponach (ten bez czujników) ma za zadanie informować nas o różnicach (spadkach ciśnienia) w którejś z opon. System ten oparty jest na czujnikach ABS i mierzy prędkość obrotową kół. Różnica w obrocie jednego z kół powoduje zapalenie się kontrolki. Założenie różnych rozmiarów opon na osie powoduje, że przy oponie 225 masz różnicę minus 0,2%, a przy rozmiarze 235 minus 1,8% w stosunku do koła o rozmiarze 215/55 R17. Pomimo użycia resetu - nic to nie daje ponieważ działa on tylko w celu wyzerowania stanu z opon np. letnich. A tak przy różnych obwodach kół przednich i tylnych system wariuje. Tylko, że podobno on ma system pomiaru ciśnienia z dodatkowymi czujnikami w kołach, a nie ten podstawowy bazujący na ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #330 Napisano 30 Listopada 2015 Tylko, że podobno on ma system pomiaru ciśnienia z dodatkowymi czujnikami w kołach, a nie ten podstawowy bazujący na ABS. Skoro tak to może pomimo czujników system i tak korzysta z prędkości obrotowej koła? A powiedzcie mi te czujniki to gdzie są umieszczone? Bo w tym temacie w ogóle nie świecę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #331 Napisano 30 Listopada 2015 A powiedzcie mi te czujniki to gdzie są umieszczone? Bo w tym temacie w ogóle nie świecę. http://autokult.pl/10757,czujniki-cisnienia-w-oponach-zasada-dzialania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawełWarszawa Zgłoś #332 Napisano 30 Listopada 2015 Byłem w piątek u mojego wulkanizatora odebrać zimówki (choć mój samochód dopiero będzie się produkował) i pytałem czy ma jakiś pomysł na rozwiązanie Twojego problemu. No i ma....... Założyć takie same opony na przód i tył!!! TŁUMACZENIE: Podstawowy system kontroli ciśnienia w oponach (ten bez czujników) ma za zadanie informować nas o różnicach (spadkach ciśnienia) w którejś z opon. System ten oparty jest na czujnikach ABS i mierzy prędkość obrotową kół. Różnica w obrocie jednego z kół powoduje zapalenie się kontrolki. Założenie różnych rozmiarów opon na osie powoduje, że przy oponie 225 masz różnicę minus 0,2%, a przy rozmiarze 235 minus 1,8% w stosunku do koła o rozmiarze 215/55 R17. Pomimo użycia resetu - nic to nie daje ponieważ działa on tylko w celu wyzerowania stanu z opon np. letnich. A tak przy różnych obwodach kół przednich i tylnych system wariuje. Dzieki za zainteresowanie tematem. No mówiąc szczerze byłem nieświadomy problemów z ubezpieczycielem. Niemniej wulkanizator to moj dobry kolega. Nigdy nie miałem problemów z oponami i był pomocny. Nie wiem, może zakładał po kielichu haha. Postanowiłem, ze sprzedam dwie opony, skompletuje wszystkie takie same. Zapewniał, ze nie bedzie problemu z nimi bo bieżnik jest bardzo podobny. W sumie bardzo dobrze mi sie jeździ ja takim komplecie. No ale bezpieczeństwo przede wszystkim. W każdym razie esp nie wyświetla sie, trakcja na mokrym jest ok. Szkoda, ze ogromny natłok innych obowiązków nie pozwala zająć mi sie samochodem i teraz problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrendi Zgłoś #333 Napisano 30 Listopada 2015 http://autokult.pl/10757,czujniki-cisnienia-w-oponach-zasada-dzialania Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #334 Napisano 1 Grudnia 2015 Z tym ubezpieczeniem AC, to chyba lekko przesadzona wydumka. Niezgodne z przepisami jest tylko eksploatacja auta z dwoma różnymi rodzajami opon na tej samej osi. Niedługo dojdziemy do tego, że stracimy ubezpieczenie (lub gwarancję), gdy nie będziemy tankować tylko Statoil w dni parzyste. Dajcie na luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #335 Napisano 1 Grudnia 2015 Jezeli bedzie dociekliwy likwidator szkody i stwierdzi niezgodnosci w stanie technicznym samochodzie ( np mieszane ogumienie w passacie) moze to byc podstawa do odmowy wyplaty odszkodowania. Kazda firma szuka oszczednosci i jak sie tylko da nie placic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cronosik Zgłoś #336 Napisano 1 Grudnia 2015 W Niemczech rozmiar opon wpisany jest w dowodzie i nie można sobie samemu zmieniać tam to mają porządek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #337 Napisano 1 Grudnia 2015 Niezgodność z homologacją, gdzie masz wpisany jednakowy rozmiar opon na obu osiach, i jak pisali poprzednicy elektronika systemów nie jest skalibrowana do takiego rozwiązania. To wystarczy. A dziś każdy szuka pieniędzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #338 Napisano 1 Grudnia 2015 W Niemczech rozmiar opon wpisany jest w dowodzie i nie można sobie samemu zmieniać tam to mają porządek Tutaj nie są Niemcy, a ten ich "porządek" to ostatnio coraz częściej widać, nie tylko w motoryzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #339 Napisano 1 Grudnia 2015 Tydzień jazdy na NOKINACH A3 235/45/18 - nie widzę/słyszę specjalnie różnicy w stosunku do letnich Conti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HAWK Zgłoś #340 Napisano 7 Grudnia 2015 sie manko a ja mam pytanie troszke z innej beczki mam opoecnie na kolach opony w rozmiarze : przod felga 8" 225/40/18 215/40/18 tyl felga 8,5" 255/35/18/8,5" a chczialbym zmienic na 235/40/18 czy to bedzie ok ?obwod sie nie zmieni chodzi mi czy nie bedzie przeklaman i asp nie bedzie sie wlanczalo podczas jazdy ? dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach