mrozo1987 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2015 WItam! Wykonałem diagnostyke bo zapalił się check. Z diagnostyki wyszło: Adres 01: Silnik (CBA) Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 CL HW: 03L 907 309 Komponent: R4 2,0L EDC 0200AG 6222 Weryfikacja: 13H02--- Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 0000078 Kod serwisu: WSC 11222 679 673478 VCID: 71E3AE5568F76E90DE2 Znaleziono 1 błąd: 008598 - Sonda lambda 1; zespół 1 P2196 - 000 - sygnał mieszanki za bogatej - MIL zapalona Kody gotowości: 1 1 0 0 0 Skasowałem błąd. Niestety po przejechaniu 200km lampka znowu się zapaliła. Diagnostyka i znowu ten sam błąd. Kupiłem więc nową sondę lamda bosch'a, wymieniłem skasowałem błąd. Przejechałem 300km i znowu zapala się check i ten sam błąd. Samochód wydaje mi się ,że jeździ normalnie. Nie ma spadków mocy itp. ,ale nie daje mi to spokoju. Samochód jak w opisie konta z DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys187 Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2015 Mam ten sam problem co ty i coraz bardzie oddalam się od kupna nowej sondy. Najwyraźniej nie pomoże. Nikt na forum nie miał tego błędu ? Ktoś pomoże ? 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich) P2196 - 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 201518 km Time Indication: 0 Date: 2015.01.10 Time: 10:36:09 Freeze Frame: RPM: 2070 /min Speed: 72.0 km/h Lambda: 46.6 % Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str Voltage: 0.750 V (no units): 16.0 Voltage: 0.975 V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozo1987 Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2015 To jest Nas dwóch. Czytałem w wielu miejscach i niestety nie znalazłem żadnej odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys187 Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2015 Uporałem się z błędem P2196 ( 008598 ). Tak jak wyżej pisałem zaczęło się to od włączeniem kontrolki check engine i włączała się co 100-200 km, w późniejszym czasie nawet przy kilku kilometrowej jeździe po mieście. Wziąłem sprawę w swoje ręce, bo było wiele tematów ale nie było potwierdzone co jest. Jak wiadome sonda monitoruje inne elementy, więc ciężko stwierdzić jej zepsucie. Na początku sprawdziłem układ dolotowy, aby wyeliminować możliwość "lewego" powietrza. Później logi i okazało się, że turbina, egr, wtryski są sprawne. Doszedłem do wniosku, że to musi być sonda. Pokusiłem się na kupno nowej z firmy Bosch. To było rozwiązanie uszkodzona sonda. Poniżej wklejam mój bład. Miałem zwykle między 45-55 % sondy i 520-550 MAFu. 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich) P2196 - 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 201986 km Time Indication: 0 Date: 2015.02.19 Time: 08:57:37 Freeze Frame: RPM: 2116 /min Speed: 34.0 km/h Lambda: 52.9 % Mass Air / Rev.: 540.0 mg/str Voltage: 0.750 V (no units): 16.0 Voltage: 0.975 V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZILLION Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2015 U mnie też ten sam błąd wyskoczył Wymiana sondy i po sprawie. Założyłem oryginał... Trochę portfel wyszczuplał ale niestety nie było na szybko dostępnych zamienników... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZILLION Zgłoś #6 Napisano 9 Lipca 2015 i było tak pięknie. Po wymianie sondy i przejechaniu ok 750 km znów zapaliła mi się kontrolka silnika. VCDS wyrzucił następujące błędy: Adres 01: Silnik (CBB) Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 BM HW: 03L 907 309 Komponent: R4 2,0L EDC G001SG 6224 Weryfikacja: 13H01--- Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 0000072 Kod serwisu: WSC 27375 141 62542 VCID: 71E9DDE868866CA9911-8024 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 000306 - Zespół 1; sonda 1 P0132 - 000 - napięcie za wysokie - Sporadyczny - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 10100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 118 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 234141 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2015.07.02 Czas: 07:22:55 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1242 /min Prędkość: 44.0 km/h Lambda: 45.8 % Ilość powietrza/Obr.: 515.0 mg/suw Napięcie: 1.650 V (bez jednostek): 32.0 Napięcie: 0.975 V 008597 - Sonda lambda 1; zespół 1 P2195 - 000 - sygnał mieszanki za ubogiej Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 255 Przebieg: 234134 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2015.07.02 Czas: 07:12:38 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1472 /min Prędkość: 50.0 km/h Lambda: 45.8 % Ilość powietrza/Obr.: 540.0 mg/suw Napięcie: 1.575 V (bez jednostek): 32.0 Napięcie: 0.975 V Kody gotowości: 1 1 0 0 0 Po skasowaniu i przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów znów to samo i te same błędy. Sonda nowa - oryginał. Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudwink Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2015 Odświeżę temat. Dostałem ten sam błąd u siebie w passacie z silnikiem CBAB. Czy udało się komuś rozwiązać ten problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guayre Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2015 Też z tym walczę, auto idzie na sprzedaż, poinformowałem o tym kupującego, ale muszę się z tym uporać zanim oddam auto... Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Sonda wymieniona na nową, nieszczelności nie znalazłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2015 Witajcie, to i ja się dołączę. Dziwne, że wszyscy mamy Common Rail i ten sam problem. Mój Passat był na diagnozie w ASO i potwierdzili, że do wymiany sonda lambda 1K0998262AD, otrzymałem ofertę wymiany za 950PLN ale czytając Wasze wypowiedzi troche średnio uśmiecha mi się wydać tyle kasy aby za jakiś czas błąd wrócił. Nie wiem co robić. Auto jeździ dobrze i pali w normie tylko ten check engine denerwuje. Mój błąd: 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2196 - 000 - Signal too High (Rich) - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 235033 km Time Indication: 0 Date: 2015.09.10 Time: 16:46:23 Freeze Frame: RPM: 1748 /min Speed: 76.0 km/h Lambda: 50.5 % Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str Voltage: 0.675 V (no units): 16.0 Voltage: 0.975 V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2015 Rowniez mialem podobny problem, chcialem kupic nowa sonde. U mnie w ASO po rabatach cena 820zl, w BOSCHu za sonde chcieli ~500zl ale dostepnosc najwczesniej po nowym roku. Oba rozwiazania niezbyt mi przypasowaly w zwiaku z czym zdecydowalem sie na zakup uzywanej sondy. Kupilem sonde o takich samych oznaczeniach jakie mialem, czyli 03L-906-262-B (ktora dopiero potem zostala zastapiona przez 1K0-998-262-AD). Moja sonda byla z 2009 roku, zmienilem na sonde z 2012 za ktora zaplacilem ~50zl. Nie bylem do konca przekonany czy nie bedzie to kasa wyrzucona w bloto ale sonda dziala sprawnie i nawet jest lepiej niz bylo jak stara sonda byla jeszcze sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guayre Zgłoś #11 Napisano 3 Grudnia 2015 Panowie zmieńcie serwisy albo sklepy. Cena w Intercarsie bez żadnych zniżek 450 zł - po zniżkach - 330 o ile dobrze pamiętam... Wymiana góra 100 zł. U mnie problem był chyba bardziej skomplikowany i kilka rzeczy się złożyło na ciągle powracający błąd, mianowicie: - wirus - egr w stanie agonalnym - przepuszczał wszystko wszędzie - dpf - sprawdziliśmy podczas jazdy i czasami wzrastało mocno ciśnienie - tak jakby na chwilę się blokował i sonda od razu wywalała błąd Sondę wymieniłem zanim padła trafna diagnoza, później wymieniłem EGR i zrobiliśmy wypalanie serwisowe. Wszystko wróciło do normy. Najlepsze, że wszystko powyższe zrobiłem dla nowego właściciela, taki ze mnie filantrop. :lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czmiel_t Zgłoś #12 Napisano 3 Grudnia 2015 Ja ostatecznie kupiłem oryginalną, dedykowaną w Domaniewie z rabatem za 250zł!!!, 15zł wydałem na klucz do sond, kabelek do skasowania błędu z VCDS miałem, więc wszystkie koszty to 265PLN. Po wymianie zrobiłem już ok. 1.000km i wszystko jest ok Problem z głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #13 Napisano 15 Lutego 2016 I u mnie to samo blad sondy lambda kupilem nowa i dalej wywala ten sam blad, moze to nie sonda tylko egr , moze DPF zapchany co jeszcze mozna sprawdzic niedlugo wyczyszczę EGR ale jak patrzyłem to nie jest zanieczyszczony moze czasem przepuszcza nie mam pojecia silnik tez CBAB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #14 Napisano 15 Lutego 2016 A sonda nowa BOSCHa czy jakis zamiennik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2016 sonda zamiennik na Boscha musiał bym czekac 2tygodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #16 Napisano 24 Lutego 2016 Może to o oprogramowanie silnika chodzi co juz nie mam pojecia , 2 boscha i to samo spalanie i moc prawidlowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #17 Napisano 25 Lutego 2016 A jaki konkretnie masz blad? Jesli wymiana sondy nie pomaga to mozliwe ze kable albo moze cos ze sterownikiem nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #18 Napisano 29 Lutego 2016 Błąd P2196 Lambdasonden Signal(bank 1 , sensor 1) Gemisch felt . Jak można sprawdzić kable przy kostce do sondy sa ok a gdzie one wchodza żeby mozna bylo je przejrzec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #19 Napisano 8 Marca 2016 czy w podszybiu po prawej stronie znajduje sie ten komputer czy wszystko znajduje sie pod kolumna kierownicza, dalej podmieniłem sonde na inna i wywala bład po 200km bedzie trzeba zakleic znaczek chyba he Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #20 Napisano 8 Marca 2016 Sterownik silnika masz w podszybiu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach