Jump to content
mrozo1987

Prośba o pomoc błąd sondy lambda

Recommended Posts

WItam!

 

Wykonałem diagnostyke bo zapalił się check. Z diagnostyki wyszło:

 

Adres 01: Silnik (CBA) Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb

Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 CL HW: 03L 907 309

Komponent: R4 2,0L EDC 0200AG 6222

Weryfikacja: 13H02--- Numer seryjny: VWZCZ000000000

Kodowanie: 0000078

Kod serwisu: WSC 11222 679 673478

VCID: 71E3AE5568F76E90DE2

 

Znaleziono 1 błąd:

008598 - Sonda lambda 1; zespół 1

P2196 - 000 - sygnał mieszanki za bogatej - MIL zapalona

Kody gotowości: 1 1 0 0 0

 

Skasowałem błąd. Niestety po przejechaniu 200km lampka znowu się zapaliła. Diagnostyka i znowu ten sam błąd.

Kupiłem więc nową sondę lamda bosch'a, wymieniłem skasowałem błąd. Przejechałem 300km i znowu zapala się check i ten sam błąd. Samochód wydaje mi się ,że jeździ normalnie. Nie ma spadków mocy itp. ,ale nie daje mi to spokoju. Samochód jak w opisie konta z DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem co ty i coraz bardzie oddalam się od kupna nowej sondy. Najwyraźniej nie pomoże. Nikt na forum nie miał tego błędu ? Ktoś pomoże ?

 

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich)

P2196 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 201518 km

Time Indication: 0

Date: 2015.01.10

Time: 10:36:09

 

Freeze Frame:

RPM: 2070 /min

Speed: 72.0 km/h

Lambda: 46.6 %

Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str

Voltage: 0.750 V

(no units): 16.0

Voltage: 0.975 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest Nas dwóch. Czytałem w wielu miejscach i niestety nie znalazłem żadnej odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporałem się z błędem P2196 ( 008598 ). Tak jak wyżej pisałem zaczęło się to od włączeniem kontrolki check engine i włączała się co 100-200 km, w późniejszym czasie nawet przy kilku kilometrowej jeździe po mieście. Wziąłem sprawę w swoje ręce, bo było wiele tematów ale nie było potwierdzone co jest. Jak wiadome sonda monitoruje inne elementy, więc ciężko stwierdzić jej zepsucie.

 

Na początku sprawdziłem układ dolotowy, aby wyeliminować możliwość "lewego" powietrza. Później logi i okazało się, że turbina, egr, wtryski są sprawne. Doszedłem do wniosku, że to musi być sonda. Pokusiłem się na kupno nowej z firmy Bosch. To było rozwiązanie => uszkodzona sonda.

 

Poniżej wklejam mój bład. Miałem zwykle między 45-55 % sondy i 520-550 MAFu.

 

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich)

P2196 - 000 - - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 201986 km

Time Indication: 0

Date: 2015.02.19

Time: 08:57:37

 

Freeze Frame:

RPM: 2116 /min

Speed: 34.0 km/h

Lambda: 52.9 %

Mass Air / Rev.: 540.0 mg/str

Voltage: 0.750 V

(no units): 16.0

Voltage: 0.975 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też ten sam błąd wyskoczył :( Wymiana sondy i po sprawie. Założyłem oryginał... Trochę portfel wyszczuplał ale niestety nie było na szybko dostępnych zamienników...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i było tak pięknie. Po wymianie sondy i przejechaniu ok 750 km znów zapaliła mi się kontrolka silnika. VCDS wyrzucił następujące błędy:

 

Adres 01: Silnik (CBB) Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb

Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 BM HW: 03L 907 309

Komponent: R4 2,0L EDC G001SG 6224

Weryfikacja: 13H01--- Numer seryjny: VWZCZ000000000

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 27375 141 62542

VCID: 71E9DDE868866CA9911-8024

 

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

000306 - Zespół 1; sonda 1

P0132 - 000 - napięcie za wysokie - Sporadyczny - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 10100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 118

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 234141 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2015.07.02

Czas: 07:22:55

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1242 /min

Prędkość: 44.0 km/h

Lambda: 45.8 %

Ilość powietrza/Obr.: 515.0 mg/suw

Napięcie: 1.650 V

(bez jednostek): 32.0

Napięcie: 0.975 V

 

008597 - Sonda lambda 1; zespół 1

P2195 - 000 - sygnał mieszanki za ubogiej

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 234134 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2015.07.02

Czas: 07:12:38

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1472 /min

Prędkość: 50.0 km/h

Lambda: 45.8 %

Ilość powietrza/Obr.: 540.0 mg/suw

Napięcie: 1.575 V

(bez jednostek): 32.0

Napięcie: 0.975 V

 

Kody gotowości: 1 1 0 0 0

 

Po skasowaniu i przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów znów to samo i te same błędy. Sonda nowa - oryginał. Jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę temat.

Dostałem ten sam błąd u siebie w passacie z silnikiem CBAB.

Czy udało się komuś rozwiązać ten problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też z tym walczę, auto idzie na sprzedaż, poinformowałem o tym kupującego, ale muszę się z tym uporać zanim oddam auto... Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Sonda wymieniona na nową, nieszczelności nie znalazłem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, to i ja się dołączę. Dziwne, że wszyscy mamy Common Rail i ten sam problem. Mój Passat był na diagnozie w ASO i potwierdzili, że do wymiany sonda lambda 1K0998262AD, otrzymałem ofertę wymiany za 950PLN ale czytając Wasze wypowiedzi troche średnio uśmiecha mi się wydać tyle kasy aby za jakiś czas błąd wrócił. Nie wiem co robić. Auto jeździ dobrze i pali w normie tylko ten check engine denerwuje.

 

Mój błąd:

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P2196 - 000 - Signal too High (Rich) - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 235033 km

Time Indication: 0

Date: 2015.09.10

Time: 16:46:23

 

Freeze Frame:

RPM: 1748 /min

Speed: 76.0 km/h

Lambda: 50.5 %

Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str

Voltage: 0.675 V

(no units): 16.0

Voltage: 0.975 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rowniez mialem podobny problem, chcialem kupic nowa sonde. U mnie w ASO po rabatach cena 820zl, w BOSCHu za sonde chcieli ~500zl ale dostepnosc najwczesniej po nowym roku. Oba rozwiazania niezbyt mi przypasowaly w zwiaku z czym zdecydowalem sie na zakup uzywanej sondy.

 

Kupilem sonde o takich samych oznaczeniach jakie mialem, czyli 03L-906-262-B (ktora dopiero potem zostala zastapiona przez 1K0-998-262-AD). Moja sonda byla z 2009 roku, zmienilem na sonde z 2012 za ktora zaplacilem ~50zl.

 

Nie bylem do konca przekonany czy nie bedzie to kasa wyrzucona w bloto ale sonda dziala sprawnie i nawet jest lepiej niz bylo jak stara sonda byla jeszcze sprawna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie zmieńcie serwisy albo sklepy. Cena w Intercarsie bez żadnych zniżek 450 zł - po zniżkach - 330 o ile dobrze pamiętam...

Wymiana góra 100 zł.

 

U mnie problem był chyba bardziej skomplikowany i kilka rzeczy się złożyło na ciągle powracający błąd, mianowicie:

- wirus

- egr w stanie agonalnym - przepuszczał wszystko wszędzie

- dpf - sprawdziliśmy podczas jazdy i czasami wzrastało mocno ciśnienie - tak jakby na chwilę się blokował i sonda od razu wywalała błąd

 

Sondę wymieniłem zanim padła trafna diagnoza, później wymieniłem EGR i zrobiliśmy wypalanie serwisowe.

Wszystko wróciło do normy. Najlepsze, że wszystko powyższe zrobiłem dla nowego właściciela, taki ze mnie filantrop. :lol2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatecznie kupiłem oryginalną, dedykowaną w Domaniewie z rabatem za 250zł!!!, 15zł wydałem na klucz do sond, kabelek do skasowania błędu z VCDS miałem, więc wszystkie koszty to 265PLN. Po wymianie zrobiłem już ok. 1.000km i wszystko jest ok ;) Problem z głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u mnie to samo blad sondy lambda kupilem nowa i dalej wywala ten sam blad, moze to nie sonda tylko egr , moze DPF zapchany co jeszcze mozna sprawdzic niedlugo wyczyszczę EGR ale jak patrzyłem to nie jest zanieczyszczony moze czasem przepuszcza nie mam pojecia silnik tez CBAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda zamiennik na Boscha musiał bym czekac 2tygodnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to o oprogramowanie silnika chodzi co juz nie mam pojecia , 2 boscha i to samo spalanie i moc prawidlowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki konkretnie masz blad? Jesli wymiana sondy nie pomaga to mozliwe ze kable albo moze cos ze sterownikiem nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd P2196 Lambdasonden Signal(bank 1 , sensor 1) Gemisch felt .

Jak można sprawdzić kable przy kostce do sondy sa ok a gdzie one wchodza żeby mozna bylo je przejrzec

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy w podszybiu po prawej stronie znajduje sie ten komputer czy wszystko znajduje sie pod kolumna kierownicza, dalej podmieniłem sonde na inna i wywala bład po 200km bedzie trzeba zakleic znaczek chyba he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy