Skocz do zawartości
pakarod

Passat AJM 115PS - stage1 , stage2 str 5, 190KM

Rekomendowane odpowiedzi

nie rozumiem slowa 'skolko' peace ;] Sluchaj ja troszke spieprzylem sprawe bo zle sie dogadalem i doliczylem. Za obspawanie samego dolu kwasiakiem plus cooler zaplacilem 1600zl. Uwazam ze to duzo tymbardziej ze nie zostalo zrobione tak jak chcialem ale jeszcze to dogadam. FMIC to niestety droga sprawa :/

skolko po rusku znaczy ile,ale do rzeczy kosztowało Cię 1600zł z Fmicem czy samo spawanie,bo chyba boki też dorabiane czy były już aluminiowe?

Stefan78 ten cooler chyba nie da rady bo ja mierzyłem do swojego tak na oko mając w ręku wydawał się za wysoki,myślę że od Iveco lub BMW i inne coś bardziej podejdzie,ale zastanawiam się nad Smicem który ma ALigator w swojej ofercie,tu jest link do innego forum o tym sprzęcie

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=4104&highlight=smic

dobre jest to że nie trzeba nic przerabiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

pakarod, tak poza tematem to zerknij na ogolny-techniczny jest tam moj link na temat "zenonow" i przypomnij sobie nasza ostatnia rozmowe na spocie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelb6, 1600zl wraz z coolerem. Wszystko jest z kwasiaka.

 

Jesli chodzi o tego smica... ja tez to na poczatku bralem pod uwage ale wyszedlem z zalozenia, ze to pozniej moze byc slaby punkt w dalszych pracach. Tak jak napisal the.wolf tuning to taka choroba i jak bedziesz mial te 150KM po samym programie

i zamarzy Ci sie nowe turbo to niedosc ze zaplaciles juz te 1000zl za SMIC to w zasadzie musisz na chlodzenie wydac kolejne 2000zl bo stare do niczego CI sie nie przyda i jeszcze turbo. Warto sie dwa razy zastanowic.

 

ppmarian sprawdzalem xenony na prostej drodze nie wala po oczach. Jedynie jak sie jedzie z/pod gorki wtedy opuszczam elektrycznie swiatla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze w normie cena,bo zrobienie coolera pod dane auto + orurowanie krzyczą ok 2000zł,sam nie wiem czy wstawiać bo jakoś nie odczuwałem za bardzo puchnięcia w upały,nie wiem czy da jeszcze trochę mocy bo teoretycznie powinien z 10KM ale chyba trzeba po założeniu dostroić program?Nie bardzo wiem czy da się coś u mnie jeszcze zrobić oprócz coolera i wałków,bo cooler założyłbym i wałki,to z 30KM powinno przybyć.Bo turbinę chyba trzeba by było od ARL albo jeszcze coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelb6, najprostrzym testem jest sprawdzenie w cieply dzien temperatury w dolocie. Teraz nie powinno byc zle bo ogolnie jest dosc zimno. FMIC nie sluzy tylko do podnoszenia mocy ale rowniez by ulzyc turbinie i calej jednostce ;). Jesli Wymienisz FMIC to prawdopobonie mozna jeszcze podciagnac moc na programie a korekta nie powinna kosztowac wiecej jak 300zl. Co u Ciebie mozna jeszcze zrobic?? Heehhe duzo rzeczy. Ale zaczalbym od turbiny - stosunkowo niskie koszty do uzyskanej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefan78
A do ilu chcesz w swoim passacie podniesc moc ? Bo ten cooler nie jest wydajny. Jesli nie masz go za darmo lub prawie za darmo to nie warto sie w to pchac abstrahujac czy pasuje czy nie.

 

No właśnie co do wydajności jego też mam mieszane uczucia, patrząc na niego jaki on jest cieniutki. Tak myśle żeby podjechać do gości co handluja samymi chłodnicami i coś u nich dobrać ciekawszego. A co do mocy to myśle żeby podnieść do ok 150 KM no chyba że wyjdzie coś więcej to też bedzie miło... W najbliższych planach jest wymiana turbo od wersji 130KM bo to moje już powoli zaczyna się psuć :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stefan78, przy dobrym czytaj wydajnym FMICU, sprezarce od 130 i programie wykrecisz jakie 160-170KM (W zaleznosci od Twoich wtryskow i stanie silnika). Takze ten od golfa napewno nie bedzie dobry. Generalnie dobrze pasuja coolery od iveco, sprinterow, mozna probowac z T5 lub bmw 330 czy 540. One i sa wydajne i w miare pasuja. Chociaz passat to taka konstrukcja, ze chyba przy kazdym FMICu nie obejdzie sie od wewnetrznego ciecia zderzaka. Jesli chcesz kupic od handlarzy to po pierwsze pamietaj o wydajnosci a pozniej o szczelnosci takiego coolerka (najlepiej wsadz do wody i sprawdz czy ida bombelki - jesli tak to nie warto brac).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super pakarod ze rozbudowujesz fukre. jeszcze raz gratsy :) za rok bedzie to juz muł :)

 

 

aha pawel od ARL turbo nie podejdzie bez spawania kolektora. arl jest poprzeczny z reszta ta turbina jest do 200 km. lepiej od razu u compotow hybryde zrobic.

 

 

i BMW 540 to wolnossaca benza wiec coolera nie miala :) byla chyba 740 dezel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, czy może lepiej już Fmic i wałki ?lub Fmic i turbina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, tos mnie pocieszyl :wpale: za rok to bedzie smigala cupra wykrecona na conajmniej 250KM :evil::evil: Akurat sciezka 1.8T bardzo w polsce przetarta a dodatkowo we wro mam bobika, ktory taka furke mial ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem przyjemnosc jechania z pakarod, i powiem ze autko naprawde ma potencjał :D pieknie się prezentuje, a jeszcze lepiej zachowuje sie na drodze;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chlopaki ja jestem tylko tunerem teoretykiem :)

 

@pawel, turbo i fmic to juz dobry pomysl na 210km.

 

 

@pakarod.... powiem Ci ze tez sie zastanawialem nad nastepnym 1.8T dla siebie, ale w formie S3...nawet juz chcialem zmieniac. jednak po ostatnich szalenstwach na sniegu stwierdzam ze hajdex nie dla mnie:) tym bardziej mocna oska. delikatnie slisko i po robocie.... tak jak Ci mowilem do zabawy na 400m to zbuduje sobie mocna pszczółke ale fura na codzien tez bedzie dawala max frajdy, na asfalcie, szutrze i sniegu :)

 

 

BTW chetnie bym sprawdzil 170km w dezlu vs moja przechodzona k03 :) tylko logistycznie trudne do ogarniecia.

 

 

 

a propos....wiesz na co Bobik zmienil ibize.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, tzn nie potrafie tego jakos bez konkretnej argumentacji umotywowac ale mam wrazenie, ze nawet nieco slabsza benzyna objedzie diesla. I bynajmniej nie chodzi tu o roznice mas. Moze sie myle ale takie mam wrazenie... Wpadne kiedys do wawki to sie ustawimy :P

 

Tak wiem na co wymienil... obiekt moich westchnien i marzen. W pewnym momencie bylem nawet zdecydowany na kupno evo ale jak usiadlem i policzylem koszty utrzymania to wyszlo ze za kilka lat moglbym kupic drugie calkiem niezle auto :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

glowny argument za benzyna to skrzynia!

 

skoro wiesz ze to evo, to jak widzisz jest droga ewolucji :) patrzac na innych warto ominac etap mocnej oski, i od razu wskoczyc na AWD. utrzymanie imprezy jest tansze. a do zabawy SI GT jak znalazl. Na trasy masz paska do zabawy GT.

 

 

 

tak w ogole to wczoraj bylem we wrocku:)

OT

wrocław-warszawa 3h 10,3L/100km spalanie idealne. 3 osoby na pokladzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadszedl czas na STAGE II w ruch poszly pompowtryski od ALa. Trafila mi sie okazja, kupilem takie pompowtryski za w sumie szmiene pieniadze montowal mi je aligator.

Po trzech godzinach pracy i odpaleniu auto zaczelo ostro dymi (z maski i wydechu :evil::evil: ) az sie przestraszylem. Na szczescie to tylko zastaly sie pompki i zanim zaczely ladnie podawac to dymilo ;) Ale mimo wszystko okazalo sie, ze auto szarpie na wolnych obrotach od 1000obr do 1500 :/ Korekcja na dwoch garach 3.0mg/str (gdzie maksymalna dopuszczalna granica to 2mb/str a moje stare pompki mialy 0,09mg/str) . Korekta programu i przelozenie nic nie dawalo :(

 

Godzina 17 zapada decyzja, ze kupuje drugie od Aligatora (ktory mial ostatni komplet) po twardych negocjacjach udalo sie dogadac :evil: Szybki montaz, pracowaly idealnie :hurra::hurra: Jak odbylem probna jazde bez korekty auto poprostu zapie.... Na trojce zarzucalo nim na prawo i lewo tak szedl do przodu :D Wtedy padl komentarz aligatora... no to pora

zrobic hardcorowa korekte.... rezultat nie do opisania. :padam::hurra::hurra:

 

Prace skonczylismy o 23 wiec o hamowni moznabylo zapomniec. Auto prawie wogole nie dymi (tylko przy maksymalnym bucie od dolu i to ilosci mniejsze niz seria).

Wykresik bedzie pewnie w przyszlym tygodniu bo musze zrobic termostat zanim pojade na hamownie.

 

Temperatura w dolocie z nowym fmicem 21stopni. Takze jest fajnie. Maksymalna predkosc okolo 220km/h. Nie wiem ile spala :D Wszelkie pomiary dopiero po weekendzie.

 

Z tego co wiem jest to w polsce najmocniejszy AJM w passacie. Ma prawie 190KM.

:evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratulacje. no to w zasadzie osiagnales co zamierzales. dalej juz chyba nie da rady z tymi korbami, choc ja sie nie znam. temp w dolocie masz masakrycznie niska, ale narazie zima. pozazdroscic mocy :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczena opadła mi jak przeczytałem stageII:D po pierwszym jak mnie przewiozles auto naprawde się zbierało, a teraz uhhhhhhhh.

gratuluje realizacji planow i dopiecia swego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

życze bezawaryjnej jazdy :) bardzo ładne przeróbki :) zapewne na stage II się nie skończy :P wiem po sobie ... w serii było 130 ... mam teraz 170 - na 3 wgniata jak przy wystrzale z katapulty :P chciałbym coś więcej w przyszłości ale skrzynia by tego nie wytrzymała więc mam ograniczenie ... najwyżej moge FMIC zrobić żeby miał stałe osiągi przy wyższych temp i długim butowaniu po mieście :P gratuluje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj mialem dwa ciekawe kille na wylotowce z wroclawia. Jeden to passat 1.9 TDI 130KM + chip (pozniej jak zwolnilem to facet patrzyl na mnie a szczena lezala na podlodze :D ) i golf 2.0 TDI ale chyba bez modyfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze gratuluje Pakarod. Super osiagi. Rewelacja. Imo nie ma w polsce szybszego passata dizla z tego co sie orientuję.

 

no ale nie bylbym sobą gdybym czegoś mniej słodkiego nie dorzucił.

 

teraz odpusc juz sobie wszelkie dalsze modyfikacje bo nie warto i kup samochod trzymajacy sie drogi i dobrze skrecajacy. :) mi sie nie udało:) narazie :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności