Skocz do zawartości
pakarod

Passat AJM 115PS - stage1 , stage2 str 5, 190KM

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw zdanie wyjaśniające. Długo zastanawiałem się gdzie umieścić ten opis i w związku z tematyką wylądował w dziale tuning a nie mój passat.

 

Projekt wreszcie ruszył. Najpierw informacje o autku można znaleźć tutaj:

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics5/prezentacja-b5-pakamobil-vt8549.htm

 

Generalnie autko z założenia ma być bezpieczne rodzinne i bardzo ekonomiczne. Mój egzemplarz niestety miał

zły soft (400Nm od dołu) i groziło to zajechaniem sprzęgła. Zamiast więc kupować nowe sprzęgło, które i tak by się

znów zajechało postanowiłem wymienić soft. Po różnych konsultacjach doszedłem do wniosku, że chcę aby mój dupowóz jeździł bardziej rzeźko i powstał plan jego rozwoju.

 

Zadania podjął się aliagator z Masters Tuning w Katowicach (jeden z najlepszych tunerów w polsce). W miniony czwartek została wymieniona turbina z seryjnej na hybryde. Wydajność tej turbiny podobno wynosi 190KM. Walczyliśmy około 6 godzin z samą wymianą.

Zaślepiliśmy również EGR. Po podłączeniu już seryjnego programu auto osiągało maksymalnie 2tyś obrotów a po podłączeniu VAGa okazało się, że turbina nie ma doładowania. Po wielu próbach testach itd okazało się, że nie jest wystrojona i przez następne 4 godziny stroiliśmy. W końcu udało się i auto ma 1.4bara doładowania przy 3tyś obrotów. Z dołu całkiem nieźle się zbiera ale najlepsza zabawa zaczyna się od 2600-3000 aż do 4500 obr/min. Jak zestroiliśmy turbine to walczyliśmy jeszcze z programem strojąc go na ulicy więc ma jeszcze drobne błędy i czeka na hamownie. Ogólnie walczyliśmy 13godzin i w wielką burzę wracaliśmy do Wrocławia.

 

Wrażenia z jazdy są niesamowite. Prawdopodobnie jest jakieś 155KM i 330Nm ale hamownia będzie dopiero po założeniu FMICa. Wtedy też będą korekty do programu.

Ogólnie można go jeszcze mocniej napisać bo nawet przy maksymalnym doładowaniu z rury nie idzie grama dymu ;)

 

Wojtek(Aligator) również sprawdził stan silnika. Jest w stanie idealnym. Na wtryskach nie ma prawie żadnej korekty (wartości bardzo bliskie zeru), doładowanie seryjnej turbiny było w każdym momencie poprawne a w nowej turbinie prawie (kwestia dostrojenia turbo).

Jedynym problem jest EGR i chyba kolektor (który wali olejem) oraz muszę wymienić okablowanie.

 

Jestem dość sporo bogaty o różne doświadcze także jak macie jakieś pytania to chętnie odpowiem. A teraz cała historyjka :P

 

Zdjecia ogladac od dolu!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje :hurra: ,tak powinien wyglądać tuning ,a w dodatku u dobrego tunera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slicznie. az dziw bierze co mozna zrobic z niepozornego AJM-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne, powiem wam, ze bylo sporo chwil zwatpienia. Szczegolnie kiedy po kilku godzinach walki z wymiana turbo hybryda nie krecila sie i myslalem ze zalicze zgon. Ale takie sytuacje dodaja smaku tym konikom i wiele ucza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jako, ze bylo sucho i slonecznie (chociaz wial dosc silny wiatr) postanowilem zrobić pomiary auta. Pomiary przy uzyciu Gtecha. Wg ksiazki moj pasek do 100km/h potrzebuje 10.7s Na starym programie najlepszy czas jaki udalo sie osiagnac to 9.55.

 

Po czwartkowych modach autko wykrecilo raz 8.46 i 8.55 ( w wietrze bez dopracowanych startow) wiec mozna przypuszczac, ze jestesmy w stanie krecic nim 8.40

 

A to dwa filmiki czas 8.45 (niestety dopiero od polowy nagrywane)

http://www.akron.net.pl/~pawel/passat/8.46.avi

 

oraz 8.55

http://www.akron.net.pl/~pawel/passat.8.55.avi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze jednak zrobiles to co chciałeś. Fajnie gratuluje, przyjemnie musi jezdzic... skoro sprezarka spora to ciagnij ile sie da.... ale jednak musze Cie zmartwic ze G-tech mocno przeklamuje, mi wychodzilo siakes 7,4:) a to niemozliwe....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
od 2600-3000 aż do 4500 obr/min.

 

to mnie najbardziej rozbawilo. cale 1500obr :rotfl:

 

wiem wiem 4500obr na diesla to i tak duzo ale bawia mnie takie teksty :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widze ze jednak zrobiles to co chciałeś. Fajnie gratuluje, przyjemnie musi jezdzic... skoro sprezarka spora to ciagnij ile sie da.... ale jednak musze Cie zmartwic ze G-tech mocno przeklamuje, mi wychodzilo siakes 7,4:) a to niemozliwe....

 

Wlasnie nie jestem przekonany zeby ciagnac ile sie da. W tej chwili auto jest przygotowywane na FMICa i dojde do kresu wydajności pompowtrysków(170KM). Kres mojej turbiny to coś z przedziału 180-190KM. I pytanie czy dla tych 10KM warto jest wydawać ponad 2tyś zł.

 

A co do gtecha. Ja nie mowie ze on jest miarodajny. Mi on pomaga pokazac roznice miedzy jedna modyfikacja a druga jesli nie hamuje auta ;). Wiele tez zalezy od Gtecha ale wydaje mi sie, ze moje wartosci az tak z kosmosu nie sa wziete...

 

ppmarian - auto nie jest jeszcze dostrojone. Mozna przyjac ze ciagnie od 2600 do 4200

i to wystarczy by niektorych ukarac na drodze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Mozna przyjac ze ciagnie od 2600 do 4200

i to wystarczy by niektorych ukarac na drodze

 

i przy okazji zrzucic troche kg przy wachlowaniu biegami. :ok:

 

ja juz dawno wyleczylem sie z diesla a sluzbowe V6 tdi wychodzi i bokiem.

 

P.S. nie boisz sie o korby? 115PD nie ma zamocnych.... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boje sie. Ogolnie AJM to malo fajna konstrukcja do modyfikacji ale coz jak kupowalem auto niewiele wiedzialem o tych silnikach. A nie bede wymienial auta ze wzgledu na jednostke, ktora nie jest az tak tragiczna (tymbarrdziej ze inwestuje sporo kasy w auto). Mysle, ze do 170KM powinno byc luzik a wiecej nie przewiduje.

Bardziej prawdopodobne jest, ze kupie drugie auto niz ze bede jeszcze bardziej modyfikowal passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozna wyeminić pompki :) prawda jest taka, jezdzisz seria jest ok, po programie jest super ale po krotkim czasie juz za mało.... to taka choroba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.wolf :kwasny: cholera chyba jednak jestem chory... :zalamany:

 

Dzis auto wrocilo od Krzyska i mam nowy FMIC ( intercooler z BMW 330 lub 540 ) co konczy stage I. Natomiast przypadkowo wpadly mi w lapy nowe pompki od 130KM wersji :hyhy::hyhy:

 

Celuje w 19X KM i basta :evil::evil:

 

Pozniej to juz za duza rzezba, zeby cos wyciagnac wiec kupie inne auto tylko pod modyfikacje ;)

 

:vw::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pakarod psycholu widze, ze moc cie ciagnie :evil: no tak juz jest, ze jak sie zacznie to skonczyc nie mozna na modyfikacjach. zeby ci tylko korby wytrzymaly, bo 19x AJM to chyba bedzie wyjatek w naszym kraju. ja jezdze tydzien po modach i juz mi chodzi po glowie wieksza moc. fmic bardzo fajny. chetnie bym sobie taki wsadzil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefan78

pakarod no ładnie wyglada ten twój FMIC. Ja tak myślałem czy nie da się zapakować z przodu IC od golfa V/Turana? Są może jakieś dyskusje gdzieś na ten temat?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skolko to ci wyszło? z 1400złociszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

souler, no korci korci niestety... ponoc to taka choroba.. zwana need for speed ;)

 

stefan78, heh ale tych golfow troszke bylo. Jakies konkrety prosze.

 

pawelb6 kolego zupelnie nie zrozumialem Twojego przekazu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kosztowało założenie FMICA nie rozumiesz pytania?ok 1400zł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem slowa 'skolko' peace ;] Sluchaj ja troszke spieprzylem sprawe bo zle sie dogadalem i doliczylem. Za obspawanie samego dolu kwasiakiem plus cooler zaplacilem 1600zl. Uwazam ze to duzo tymbardziej ze nie zostalo zrobione tak jak chcialem ale jeszcze to dogadam. FMIC to niestety droga sprawa :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefan78

pakarod, no fakt nie sprecyzowałem pytania ale chodziło mi o golfa V/turana 2.0 TDi

163706752

 

coś takiego jak na tej fotce.

Chwilowo nie mam czasu przymierzyć czy to podejdzie ale jak tylko w przyszłym miesiącu będe brał się za rozrząd to zobacze co i jak. W razie czego postaram sie zrobić fotki jak coś przypasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do ilu chcesz w swoim passacie podniesc moc ? Bo ten cooler nie jest wydajny. Jesli nie masz go za darmo lub prawie za darmo to nie warto sie w to pchac abstrahujac czy pasuje czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności