pakarod Zgłoś #1 Napisano 20 Stycznia 2007 Najpierw zdanie wyjaśniające. Długo zastanawiałem się gdzie umieścić ten opis i w związku z tematyką wylądował w dziale tuning a nie mój passat. Projekt wreszcie ruszył. Najpierw informacje o autku można znaleźć tutaj: http://www.forum.vw-passat.pl/topics5/prezentacja-b5-pakamobil-vt8549.htm Generalnie autko z założenia ma być bezpieczne rodzinne i bardzo ekonomiczne. Mój egzemplarz niestety miał zły soft (400Nm od dołu) i groziło to zajechaniem sprzęgła. Zamiast więc kupować nowe sprzęgło, które i tak by się znów zajechało postanowiłem wymienić soft. Po różnych konsultacjach doszedłem do wniosku, że chcę aby mój dupowóz jeździł bardziej rzeźko i powstał plan jego rozwoju. Zadania podjął się aliagator z Masters Tuning w Katowicach (jeden z najlepszych tunerów w polsce). W miniony czwartek została wymieniona turbina z seryjnej na hybryde. Wydajność tej turbiny podobno wynosi 190KM. Walczyliśmy około 6 godzin z samą wymianą. Zaślepiliśmy również EGR. Po podłączeniu już seryjnego programu auto osiągało maksymalnie 2tyś obrotów a po podłączeniu VAGa okazało się, że turbina nie ma doładowania. Po wielu próbach testach itd okazało się, że nie jest wystrojona i przez następne 4 godziny stroiliśmy. W końcu udało się i auto ma 1.4bara doładowania przy 3tyś obrotów. Z dołu całkiem nieźle się zbiera ale najlepsza zabawa zaczyna się od 2600-3000 aż do 4500 obr/min. Jak zestroiliśmy turbine to walczyliśmy jeszcze z programem strojąc go na ulicy więc ma jeszcze drobne błędy i czeka na hamownie. Ogólnie walczyliśmy 13godzin i w wielką burzę wracaliśmy do Wrocławia. Wrażenia z jazdy są niesamowite. Prawdopodobnie jest jakieś 155KM i 330Nm ale hamownia będzie dopiero po założeniu FMICa. Wtedy też będą korekty do programu. Ogólnie można go jeszcze mocniej napisać bo nawet przy maksymalnym doładowaniu z rury nie idzie grama dymu Wojtek(Aligator) również sprawdził stan silnika. Jest w stanie idealnym. Na wtryskach nie ma prawie żadnej korekty (wartości bardzo bliskie zeru), doładowanie seryjnej turbiny było w każdym momencie poprawne a w nowej turbinie prawie (kwestia dostrojenia turbo). Jedynym problem jest EGR i chyba kolektor (który wali olejem) oraz muszę wymienić okablowanie. Jestem dość sporo bogaty o różne doświadcze także jak macie jakieś pytania to chętnie odpowiem. A teraz cała historyjka Zdjecia ogladac od dolu!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #2 Napisano 20 Stycznia 2007 Gratuluje ,tak powinien wyglądać tuning ,a w dodatku u dobrego tunera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2007 slicznie. az dziw bierze co mozna zrobic z niepozornego AJM-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #4 Napisano 20 Stycznia 2007 Dzieki serdeczne, powiem wam, ze bylo sporo chwil zwatpienia. Szczegolnie kiedy po kilku godzinach walki z wymiana turbo hybryda nie krecila sie i myslalem ze zalicze zgon. Ale takie sytuacje dodaja smaku tym konikom i wiele ucza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #5 Napisano 21 Stycznia 2007 Dzisiaj jako, ze bylo sucho i slonecznie (chociaz wial dosc silny wiatr) postanowilem zrobić pomiary auta. Pomiary przy uzyciu Gtecha. Wg ksiazki moj pasek do 100km/h potrzebuje 10.7s Na starym programie najlepszy czas jaki udalo sie osiagnac to 9.55. Po czwartkowych modach autko wykrecilo raz 8.46 i 8.55 ( w wietrze bez dopracowanych startow) wiec mozna przypuszczac, ze jestesmy w stanie krecic nim 8.40 A to dwa filmiki czas 8.45 (niestety dopiero od polowy nagrywane) http://www.akron.net.pl/~pawel/passat/8.46.avi oraz 8.55 http://www.akron.net.pl/~pawel/passat.8.55.avi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #6 Napisano 23 Stycznia 2007 widze ze jednak zrobiles to co chciałeś. Fajnie gratuluje, przyjemnie musi jezdzic... skoro sprezarka spora to ciagnij ile sie da.... ale jednak musze Cie zmartwic ze G-tech mocno przeklamuje, mi wychodzilo siakes 7,4:) a to niemozliwe.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #7 Napisano 24 Stycznia 2007 od 2600-3000 aż do 4500 obr/min. to mnie najbardziej rozbawilo. cale 1500obr wiem wiem 4500obr na diesla to i tak duzo ale bawia mnie takie teksty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #8 Napisano 24 Stycznia 2007 widze ze jednak zrobiles to co chciałeś. Fajnie gratuluje, przyjemnie musi jezdzic... skoro sprezarka spora to ciagnij ile sie da.... ale jednak musze Cie zmartwic ze G-tech mocno przeklamuje, mi wychodzilo siakes 7,4:) a to niemozliwe.... Wlasnie nie jestem przekonany zeby ciagnac ile sie da. W tej chwili auto jest przygotowywane na FMICa i dojde do kresu wydajności pompowtrysków(170KM). Kres mojej turbiny to coś z przedziału 180-190KM. I pytanie czy dla tych 10KM warto jest wydawać ponad 2tyś zł. A co do gtecha. Ja nie mowie ze on jest miarodajny. Mi on pomaga pokazac roznice miedzy jedna modyfikacja a druga jesli nie hamuje auta . Wiele tez zalezy od Gtecha ale wydaje mi sie, ze moje wartosci az tak z kosmosu nie sa wziete... ppmarian - auto nie jest jeszcze dostrojone. Mozna przyjac ze ciagnie od 2600 do 4200 i to wystarczy by niektorych ukarac na drodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #9 Napisano 24 Stycznia 2007 Mozna przyjac ze ciagnie od 2600 do 4200 i to wystarczy by niektorych ukarac na drodze i przy okazji zrzucic troche kg przy wachlowaniu biegami. ja juz dawno wyleczylem sie z diesla a sluzbowe V6 tdi wychodzi i bokiem. P.S. nie boisz sie o korby? 115PD nie ma zamocnych.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2007 Boje sie. Ogolnie AJM to malo fajna konstrukcja do modyfikacji ale coz jak kupowalem auto niewiele wiedzialem o tych silnikach. A nie bede wymienial auta ze wzgledu na jednostke, ktora nie jest az tak tragiczna (tymbarrdziej ze inwestuje sporo kasy w auto). Mysle, ze do 170KM powinno byc luzik a wiecej nie przewiduje. Bardziej prawdopodobne jest, ze kupie drugie auto niz ze bede jeszcze bardziej modyfikowal passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #11 Napisano 24 Stycznia 2007 zawsze mozna wyeminić pompki prawda jest taka, jezdzisz seria jest ok, po programie jest super ale po krotkim czasie juz za mało.... to taka choroba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2007 the.wolf cholera chyba jednak jestem chory... Dzis auto wrocilo od Krzyska i mam nowy FMIC ( intercooler z BMW 330 lub 540 ) co konczy stage I. Natomiast przypadkowo wpadly mi w lapy nowe pompki od 130KM wersji Celuje w 19X KM i basta Pozniej to juz za duza rzezba, zeby cos wyciagnac wiec kupie inne auto tylko pod modyfikacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2007 pakarod psycholu widze, ze moc cie ciagnie no tak juz jest, ze jak sie zacznie to skonczyc nie mozna na modyfikacjach. zeby ci tylko korby wytrzymaly, bo 19x AJM to chyba bedzie wyjatek w naszym kraju. ja jezdze tydzien po modach i juz mi chodzi po glowie wieksza moc. fmic bardzo fajny. chetnie bym sobie taki wsadzil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stefan78 Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2007 pakarod no ładnie wyglada ten twój FMIC. Ja tak myślałem czy nie da się zapakować z przodu IC od golfa V/Turana? Są może jakieś dyskusje gdzieś na ten temat? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2007 skolko to ci wyszło? z 1400złociszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2007 souler, no korci korci niestety... ponoc to taka choroba.. zwana need for speed stefan78, heh ale tych golfow troszke bylo. Jakies konkrety prosze. pawelb6 kolego zupelnie nie zrozumialem Twojego przekazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2007 ile kosztowało założenie FMICA nie rozumiesz pytania?ok 1400zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2007 nie rozumiem slowa 'skolko' peace ;] Sluchaj ja troszke spieprzylem sprawe bo zle sie dogadalem i doliczylem. Za obspawanie samego dolu kwasiakiem plus cooler zaplacilem 1600zl. Uwazam ze to duzo tymbardziej ze nie zostalo zrobione tak jak chcialem ale jeszcze to dogadam. FMIC to niestety droga sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stefan78 Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2007 pakarod, no fakt nie sprecyzowałem pytania ale chodziło mi o golfa V/turana 2.0 TDi coś takiego jak na tej fotce. Chwilowo nie mam czasu przymierzyć czy to podejdzie ale jak tylko w przyszłym miesiącu będe brał się za rozrząd to zobacze co i jak. W razie czego postaram sie zrobić fotki jak coś przypasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #20 Napisano 17 Lutego 2007 A do ilu chcesz w swoim passacie podniesc moc ? Bo ten cooler nie jest wydajny. Jesli nie masz go za darmo lub prawie za darmo to nie warto sie w to pchac abstrahujac czy pasuje czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach