Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jako nowy, mam uprzejme pytanie. Jestem posiadaczem paska 3B 2004 MY 2005 z silnikiem AVF. Byłem dzisiaj w dosyć znanym serwisie w Piastowie, gdzie uprzejmy pan poinformował mnie iż wymiana rozrządu w moim pasacie kosztuje 1300 PLN (części) + 400 PLN wymiana. Na moje pytanie o F-rę VAT powiedział mi że jak z fakturą to robocizna + VAT (co szczerze mówiąc nie koniecznie mi się spodobało).

 

Poinformował mnie iż oprócz paska, rolki, pompy, dochodzą jeszcze jakieś napinacze, paski od klimatyzacji itp.

 

Powiem tak: prawie 1800 PLN za wymianę rozrządu to z lekka drogawo biorąc pod uwagę iż serwis nie ma autoryzacji a cały warsztat mieści się na niewielkiej działce.

 

Pytanie moje brzmi: czy naprawdę w pasku AVF (2004)jest tyle części do wymiany aby to kosztowało 1300 PLN. Mógłby ktoś mi rozjaśnić temat?

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1300 PLN (części)

 

Koszt w aso rozrządu to około 650zł - wchodzi w niego: pasek, rolka prowadząca i rolka napinająca, oraz pompa wody. Koszt napinacza paska wielorowkowego to 400 zł jeśli już chcesz wymienić, ale nie jest to koniecznością. Ja 2 tygodnie temu wymieniałem w aso cały rozrząd i zapłaciłem 1225 zł plus napinacz 400. Więc wyszło mnie 1625zł. Pasek klimy to groszowe sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojtek_82 oryginalny napinacz w takiej cenie jest przynajmniej podejrzany. Zajmuje się sprzedażą części i oryginalny taki napinacz INY kosztuje ok 400zł, spytaj Łysego, ostatnio u mnie kupował. Jeśli chcesz tańszy zamiennik, to moge Ci polecić za 180zł http://allegro.pl/item828884487_napinacz_paska_passat_b5_golf_iv_bora.html, gdyby coś to pisz śmiało albo dzwoń, to jest link do mojej aukcji.

 

Dzida to troszke drogo jak na rozrząd, jeśli chcesz to napisz do mnie PW, będziemy szukać rozrządu, ja FV Ci na to wystawię i powiem co jeszcze możesz opcjonalnie oprócz rozrządu wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
topek u Ciebie sprawa rozrządu wygląda następująco:

Pasek taki sam CT1028 (contitech) - 160zł, Dayco 150zł, Rolka zwrotna Ruville 70zł, napinająca Ruville 160zł i pompa Ruville 160zł.

Jako, że już masz 2003 rok produkcji, nie potrzebujesz juz wymieniać tłumika drgań, bo go nie masz zwyczajnie. Zatem cena rozrządu kompletnego z paskiem Conti to 390zł, natomiast z Dayco 380zł i pompa 160zł.

Jeśli natomiast chodzi o wymianę to o ile masz jakiegos dobrego mechanika to zawsze będziesz miał dużo taniej jak sam kupisz części i oddasz do wymiany gdzieś niz w ASO.

Pozdrawiam i zapraszam

Witaj Piter,

chcialbym kupic zestaw do wymiany rozdrzadu w moim pasku (zaraz mi stuknie 240kkm) i mam takie pytania:

1. Czy ja napewno mam silnik AVF? Jak to sprawdzic? (moge podac VIN :)

2. Jak sfinalizowac tranzakcje? Wystawisz jakas aukcje na allegro za zlotowke (ja Ci przeleje oczywiscie wiecej :)

3. Czy masz tez w ofercie filtry filtrona/Knechta i olej Motul dla pompowtryskiwaczy (musze oprocz rozrzadu wymienic olej, filtry (kabinowy, paliwa, oleju, powietrza)

 

Kupilbym wszystko na raz :)

 

4. Masz kogos w Lodzi kto mi z glowa wymieni rozrzad? Bo nie chce jechac do ASO. Ale kogos kto mi jakies pokwitowanie za robote wystawi (nie musi byc zadna faktura). Chodzi mi o to, ze gdyby cos spieprzyl, zebym mial cos w reku. Nie chce chaltury u pana Edka, co mi cos spie*rzyc moze a potem sie wypnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zbliza sie nieublaganie wymiana i u mnie i tak sie zastanawiam...

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=833194202

 

Co powiecie na taki zestaw?

Ta firma ruville ok?

Kupilem z tej firmy kilka miesiecy temu przeguby i smigaja fajnie.

 

Wszelkie sugestie mile widziane:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - mamy ludzi handlujących na forum częściami. Zadajcie pytanie w dziale kupię. To sprawdzeni ludzie, pewniejsi niż allegro. Ruville jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

topek nie będziemy zaśmiecać tematu, za chwilkę wyślę Ci PW odnośnie realizacji zamówienia i wysyłki.

ZYWIEC nie kupuj u mojej konkurencji rozrządu ;)

Też za chwilkę wyślę Ci cenę rozrządu na PW.

Łysy dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to sie nazywa??czy to jest właśnie tłumik drgań???Czy może napinacz??Czy mam to wymienić (tą część do której jest rolka przymocowana)??

100_1384.jpg

100_1375.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to sie nazywa?

 

Napinacz paska wielorowkowego. To nie jest tłumik drgań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jaki :D ?? mechaniczny czy hydrauliczny?? zielony jestem w tym temacie a po niedzieli będę wymieniał rozrząd i nie chciał bym żeby mi czegoś zabrakło podczas wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechaniczny czy hydrauliczny?

 

To ma się do tłumika drgań paska rozrządu. A napinacz paska wielorowkowego jest jeden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy powinienem go wymienić i czy mam w swoim pasku tłumik drgań??(podobno do kńca 2002r były)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest luźny to powinieneś go wymienić, jeśli np piszczy Ci pasek.

Zapraszam http://allegro.pl/item862126385_napinacz_paska_passat_b5_golf_iv_bora_nowy.html lub jeśli chcesz oryginał INA to 400zł.

Natomiast jeśli pytasz o tłumik drgań rozrządu to tak owszem posiadasz go ponieważ do końca 2002r były one w tych silnikach. Jednak to co pokazałeś na fotkach to nie jest tłumik drgań tylko napinacz do którego link Ci podałem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik AWX rozrząd zakupiony w serwisie VW. Koszt to 450 zł za rolkę prowadzącą napinacz oraz pasek. Plus 180 zł za regenerowaną pompę wodną. Razem daje 630 za oryginał. Dodam, że starą pompę trzeba oddać i koniecznie musi być też oryginalna. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napinacz

 

Precyzujmy rolka napinającą a nie napinacz bo znów się wszyscy pogubią.

 

Piter co do tłumika drgań to nie tak do końca. Ja mam listopad 2002 i już go nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam listopad 2002 i już go nie mam.

 

ja mam sierpień 2002 i już sam nie wiem czy mam czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem właśnie przed wymianą rozrządu - chcę wymienić komplet. Przebieg auta 230kkm. Części tylko w oryginale (kumpel ma spore zniżki w ASO VW). Obecnie już mam:

Rolka - 038109243M

Rolka - 038109244J

Amortyzator pasa napinacza - 038145299A

Krąż. Zwrotny - 38145278

Pasek wielorowkowy - 06B260849B

Łożysko - 58115136

Pompa wodna - 038121011JX

Pasek zębaty - 038109119P

Brakuje mi jeszcze podobno jednego paska wielorowkowego (może zna ktoś numerek?). Za całość zapłaciłem 1100zł (bez fv). Wszystko w oryginalnych pudełkach, itp.

Czy czegoś jeszcze może mi brakuje?

Wymiana przez mechanika ASO ale poza ASO - jaka będzie uczciwa cena za robociznę dla powyższego plus dwóch przegubów, świec żarowych, filtrów i oleju?

Edytowane przez camel1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz passka z 2003 roku czyli modelowo to co ja. U nas rozrząd to: pasek rozrządu, rolka napinająca, rolka prowadząca i pompa wody i wsio!!!! Można dodatkowo wymienić napinacz wielorowkowy i paski PK.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - chciałem wymienić to co się wymienia na przeglądzie przy takim przebiegu i wymianie rozrządu w ASO, by tego dwa razy nie robić, jak coś będzie piszczało lub szwankowało. Części w ASO dobierał gościu, który tym się zajmuje, a zmieniał będzie mechanik, któremu ufam.

Sugerujesz, że jest w tym jakaś nadmiarowość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sugerujesz, że jest w tym jakaś nadmiarowość?

 

Tak właśnie sugeruje. Ja też mam kolegę w aso i kupowałem tam części i wymieniałem rozrząd. I to co napisałem wchodzi u nas w jego skład. Nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności