Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od tego ,że w serwisie ,naprawę zaczyna się od wpisu usterki w komputer ,potem on im podpowie ( w/g wgranego wcześniej schematu) co mają zrobić i tak w kółko ,tam nie bardzo można samemu myśleć ,a więc i mechanicy słabi ,bo w dużej mierze są ograniczani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w każdego ich serwisanta.. czy elektryka pakują mnóstwo kasy na szkolenia.... mimo to znam tylko może dwóch naprawde dobrych fachowców... jeden z serwisu Skoda Jelenia Góra drugi z Wrocka z Motorpolu,

ale oni długie lata pracują już... ponad 10 każdy... i takim oddam auto w ASO... a właśnie zamierzam wymienić sprzęgła w DSG. mimo że płynnie chodzi... wkurza mnie strasznie ta skrzynia.... bo przy redukcji takie metaliczne zrzuty biegów nie potrafiłem wyeliminować mimo regeneracji mechatroniki i wymiany dwumasy... wszystko już wykluczyłem.. i zostały sprzęgła... a wymiana chyba nie zaszkodzi nawet jak to nie pomoże....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz przebieg ,bo u mnie na razie wszystko OK ,ale przebieg już prawie 180 tyś ,więc może niedługo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

220... Ale od 190 to mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem też w swoim samochodzie wymienić ten regulator temperatury, o którym piszecie i ... no cóż, wygląda na to że temperatura osiąga swoje 90 st już po około 10km. Początkowo, kiedy to sprawdzałem na zewnątrz było +13 więc myślałem, że po prostu temp się podniosła i tyle bo jest powyżej +10. Po dwóch dniach było już tylko +2, a przy takiej temp na zewnątrz były problemy z dogrzewaniem, a tu już po około 8km temp. płynu osiągnęła 90st i tak już się trzymało.

 

Fajnie, że taki temat się pojawił.

Swoja drogą, zastanawia mnie (nie)wiedza "fachowców" w ASO ...

 

pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to buraki. I chcieli mi dać na pismie ze tak ma byc !!! Omijajcie Switon Lubin szerokim łukiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chce zakladac nowego tematu, a tez nie widze tematu takiego z czym mam problem. Temat troche podobny do tego tutaj.

Mam B7 2.0 TDi 170 KM, silnik nagrzewa mi sie szybko i trzyma caly czas temperature 90 st. zawsze. Wczoraj wracalem do domu 6 km temp. silnika 90 pod domem, po okolo 15 min musze znowu gdzies jechac 7 km przez miasto, 30 min auto stoi wracam 7 km i po chwili znowu jade 7 km caly czas miastem chwile na swiatlach stoje itd jak to w miescie. Temperatura na zewnatrz 13 stopni, a temp silnika 90 st. Po dojechaniu na miejsce gasze silnik i slysze jak dziala wentylator od chlodnicy (nie od klimy bo byla wylaczona), stalem przy aucie jakies 5 minut i czekalem az sie wylaczy ale sie nie wylaczyl. Odpalilem silnik i go zgasilem i wentylator sie wylaczyl.

 

I tu moje pytanie czy to normalne zeby wentylator sie wlaczyl, jak temp. silnika 90 st. ???

Mam tak juz 2 raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a słyszałes o czymś takim jak dpf i że gdy jest wypalanie filtra to wentylatory się włączają a gdy zgasisz auto kręca sie nadal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy wtedy nie swieci sie kontrolka filtra na wyswietlaczy ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie swieci, kontrolka sie zapala tylko wtedy gdy jest awaria filtra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i najlepiej nie przerywać tej (jak to nazwać) sesji wypalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki za odpowiedz, czyli co jak zgasze auto to niech wentylatory chodza i nie zapalac auta ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No napisali Ci ze nie dotykaj ! Sam sie wentylator wylaczy. Ale moze tak chlodzic 20 min nawet.

A tak w ogole

To nie przerywaj tego ! Gdy na dworze cieplo a zauwazysz obroty ok 1000, to wtedy dopala i jak wylaczysz silnik wentylator bedzie chodzil.

 

Nie wylaczaj i bujnij sie na 10 min gdzies. Niech dopali i bedzie gitara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuję wymienić termostat 1k0121113a jak opisał kolega Mlody_tm. Czy jest jakaś procedura odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze rozumiem, że temat dotyczy tylko samochodów ze skrzynią DSG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O żadnych procedurach nie wiem :)

a co do drugiego pytania... ktos podobno zamontowal to w manualu i pomogło z niedogrzaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1,6 TDI też zauważyłem kilka razy,że po zgaszeniu auta nawet zimą chodzą wentylatory. Domyslilem się, że to pewnie przez DPF.

Poza tym bez DSG temperatura płynu zawsze dobija do 90. Są sytuacje zimą w mrozy, że mając grzanie na full przy mało obciążonym silniku temperatura potrafi delikatnie spaść.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Planuję wymienić termostat 1k0121113a jak opisał kolega Mlody_tm. Czy jest jakaś procedura odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie ?

 

W moim pasku sam wymieniałem ten termostat i nie odpowietrzałem układu. Nie miałem tez żadnych problemów z powodu nieodpowietrzenia. Pół godziny roboty i problemy z niedogrzewaniem znikają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie klekocze Ci rano ?:) jaki masz przebieg w swoim b7 Michale ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu pytasz o klekotanie ? jak diesel to musi trochę klekotać ,a jak większy przebieg to już na pewno ,mój też trochę klekocze i myślę ,że tak już ma ,no niestety przebiegi w granicach 700000 km bezusterkowo to już przeszłość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności