ZyWiecki Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2014 Wczoraj po wymianie końcówek drążka kierowniczego udałem się na geometrię. Okazało się że coś nie tak jest z tyłem. Co to może być? Łożysko znów? Lewy przód był wymieniany, widać po wartościach. To reszta łożysk również do wymiany?Bardzo mi sie przydadzą Wasze zdania. Wrzucam zdjęcie z geometrii: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #2 Napisano 24 Grudnia 2014 prawdopodobnie krzywa belka. Łożysko przednie lewe było wymieniane i widzisz to po wartościach w geometrii ? Nie rozumiem tego stwierdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #3 Napisano 24 Grudnia 2014 (edytowane) Widać po pochyleniu koła, tak mi się wydaje, tak sobie to tłumacze mniej więcej.. No właśnie mam go od roku i sam nie wiem. Wiem że był bity lewy tylny bok w drzwi ale od tego mogła zostać skrzywiona belka? A może to być tulejka belki? Mechanik co robił geometrię tak stwierdził lub też łożysko.. I jak okaże się że jest krzywa belka to trzeba ją wymienić czy też jakoś naciągnąć? Nie wiadomo co się kupi na szrocie.. Może w jeszcze gorszym stanie niż mam. Dwóch śladów nie zostawiam więc nie jest aż tak źle. A do nich podjadę skoro mają sprawdzenie kompletnej geometrii zawieszenia auta - gratis Edytowane 24 Grudnia 2014 przez ZyWiecki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #4 Napisano 24 Grudnia 2014 Pytanie czy sciaga albo zarzuca w czasie jazdy? Jesli nie to nie ma sie czym martwic bo malo ktory samochod trzyma parametry na tylnej osi a mimo to opon nie zrzera i samochodem nie zarzuca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #5 Napisano 24 Grudnia 2014 Nie ściąga z tyły ani nie narzuca. Jedynie amortyzatory do wymiany i sprężyny, to od razu wymienić te tuleje belki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 24 Grudnia 2014 Tyl masz rozbieżny na minusie. Przeloz opony tylne na przod to zobaczysz co zla geometria zrobila z oponami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #7 Napisano 24 Grudnia 2014 Najlepiej zrobię jak pojadę na tą maszynę 3D i zobaczymy co powiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2014 Nie wiem jak w waszych autach ale u mnie w 4motion reguluje się zarówno kąt koła w pionie jak i w poziomie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #9 Napisano 25 Grudnia 2014 nie musi być bity od razu, wystarczy że jakis gamoń na ręcznym przywalił tyłem w krawężnik... belkę należy wymienić, nie prostować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apaacze Zgłoś #10 Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Zgadzam się z przedmówcami co do wymiany belki, masz za mocno pochylone lewe tylne koło i ogólnie brak zbieżności tylnich kół (nie wnikając co jest tego przyczyną). Zwróć też uwagę na kąt wyprzedzenia sworzni zwrotnicy kół przenich (WSZ), nie powinno być takich rozbieżności pomiędzy wartościami. Pamiętaj dodatkowo, że w B5 i BFL jest możliwość regulowania kąta pochylenia kół przednich sankami (tuleje na sankach mają jajowate otwory), oraz jest możliwość (lecz minimalna) regulacji sankami WSZ... pozdrawiam apaacze Edytowane 19 Stycznia 2015 przez apaacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #11 Napisano 19 Stycznia 2015 Zgadzam się z przedmówcami co do wymiany belki, masz za mocno pochylone lewe tylne koło i ogólnie brak zbieżności tylnich kół (nie wnikając co jest tego przyczyną). Zwróć też uwagę na kąt wyprzedzenia sworzni zwrotnicy kół przenich (WSZ), nie powinno być takich rozbieżności pomiędzy wartościami. Pamiętaj dodatkowo, że w B5 i BFL jest możliwość regulowania kąta pochylenia kół przednich sankami (tuleje na sankach mają jajowate otwory), oraz jest możliwość (lecz minimalna) regulacji sankami WSZ...pozdrawiam apaacze Lewy tylne drzwi były bite i możliwe że i belka skrzywiona. Co do tematu WSZ to pewnie mało co którą stacja z geometrią wie o takim czymś bo o tym nic nikt nie mówił. A ja nie potrafię tego ustawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apaacze Zgłoś #12 Napisano 19 Stycznia 2015 Raczej tego sam nie ustawisz, podzwoń i popytaj mechników jaki zakład który robi geometrię pojazdów polecą w Twoim miescie. Jak juz wytypujesz zakład zadzon i zapytaj czy regulują prócz zbierznosci w passacie b5: 1. kąty pochyleniani kół (regulacja sankami) - gdy te kąty mają wartość samochód jest bardzo podatny na podmuchy boczne wiatru, 2. WSZ (też poprzez naciagniecie sanek, ale w małym zakresie), 3. belkę tylnią (też się da, bo otwory tulei tylnej belki wychodzace na karoserię maja owalny kształt). Mechanik który wie o co chodzi, zamin dotknie się do jakiejkolwiek śruby zawieszenia, z 40 min poswięci na przegląd takich rzeczy jak: końcówki drążka kieroniczego, sprawdzi drążek kierowniczy, oczywiście wahacze, gumy stabilizatora i jego końcowki, zawieszenie skrzyni i silnika(też ma znaczenie), tuleje sanek, tuleje tylnej belki, luz na maglownicy oraz jej zamocowanie itd. .....trochę tego jest... W Białymstoku jest jeden zakład który warto polecić (ustawiałem tam swojego paska), reszta w mniejszym lub wiekszym stopniu nie wie o co do końca chodzi, np. w ASO dilera VW w facet od geometrii twierdził: "Panie tu nic sie nie ustawia, tylko zbierzność" pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #13 Napisano 20 Stycznia 2015 Dzięki wielkie za wytłumaczenie. Zostało mi dzwonić i pytać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #14 Napisano 20 Stycznia 2015 witam zauwazylem bardziej zdarta opone w tylnym prawym kole , czy zła geometria moze to powodowac ?? auta nie sciaga nie zazuca dzis to zauwazylem , prosze o porady ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #15 Napisano 20 Stycznia 2015 Oczywiscie ze tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2015 tylko dlaczego skoro bylo dobrze cos sie przestawilo ?? nie pamietam bym mial sytuacje zderzenia z czyms czy kolem by zachaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #17 Napisano 21 Stycznia 2015 No na to pytanie nikt ci raczej nie odpowie. Studzienka za szybko pod kraweznik... Ciezko ocenic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach