Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Kubelt, nie sposób się z Tobą nie zgodzić, ale ostatecznie i tak wybrałem więcej koni kosztem DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cennik drukowany z dziś - ceny wyjściowe:

HL 150 manual 4motion - 139790,00

HL 190 DSG 4motion - 156690,00

 

WOW 14300zł za 4Motion! To sporo. 150KM TDI manual 4x4 jest o 2 tyś. droższy od 220KM TSI DSG na jedną ośkę. Na pewno lepiej mieć niż nie mieć, ale pytanie czy na prawdę aż tak często się używa tego 4x4? Dla ogólnego bezpieczeństwa i ruszania spod świateł bez mielenia na pewno fajnie. Ja jednak jak mam wybierać czy moc czy 4x4 wole moc. W TSI 220KM jest już elektroniczny dyfer (XDS) więc powinien tym momentem odpowiednio sterować ;)

Ciekawe czy jak wyjdzie 280KM TSI 4Motion to będzie tańsze od 240KM TDI... sądzę, że tak, a to już będzie mój ideał, ale wtedy trzeba będzie złożyć auto za ponad 200tyś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy cos wiadomo juz o kolorze Bialy ORYX ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kubelt, nie sposób się z Tobą nie zgodzić, ale ostatecznie i tak wybrałem więcej koni kosztem DSG.

 

Zaczynam się skłaniać ku rozwiązaniu jak u Ciebie /190 manual/ - co wg Ciebie tracisz w stosunku do DSG mając manuala w odniesieniu do asystentów i innych funkcji samochodu? Jak zachowuje się start/stop w tej konfiguracji, ACC etc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciąż uważam, że jestem mądrzejszy od automata, chociaż pewnie jestem w błędzie. Wydaje mi się, że jedynie tempomat byłby bardziej wydajny z DSG. ja w sumie wziąłem tylko lusterka, Dynaudio, ambient, grafitowe 18tki i pakiet business z PRO , więc tu DSG nic nie wnosi w mojej opinii :)

Alarm jeszcze [emoji4]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy coś się zmieniło na plus dla Klientów jeśli chodzi o poziom rabatowania Passata? Chodzi o zakup na firmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Pierwszy post po przeczytaniu 67 stron.

Dostałem zgodę na zakup służbowego passata.

Wybrałem :

2.0 TDI CR BMT 150 KM (110 kW) DSG - 6 stopniowa HL z

1.Pakiet Business

2.Dodatkowo przyciemniane szyby od drugiego rzędu siedzen wraz z szyba tylna

3.System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" - dla pakietu Business

4.System Park Assist - wspomaganie parkowania

5.Autoalarm

6.Pakiet Lusterka

7.Lakier metalik Tungsten + (handlowiec wpisał) obręcze London 7Jx17

8.Pakiet drogowy

 

Teraz jeżdżę służbówką focusem kombi 115 KM.

Zaliczyłem dwie jazdy próbne passatem , tak w sumie z 40 km, dokładnie z takim silnikiem jaki wybrałem i w automacie. I kurde, spodziewałem się że będzie trochę ciszej i że przyspieszenie będzie trochę lepsze. Może zbyt duże oczekiwanie, ale pisze jak było.

Jechałem DTS na odcinku Chorzów Zabrze (kto ze slaska ten będzie wiedział) i potem normalnie miastami powrót. Handlowiec mówił ze jest wietrznie i nic tu nie jest osłonięte, ale mimo wszystko było trochę głośno.

 

Miałem jeszcze do wyboru Mondeo, ale jak zobaczyłem ta plastikowa deskę w najlepszej wersji Titanium to jakiś mi się odechciało, mimo ze dostałbym rabat (jako stały klient na poziomie 16 %) i dodatkowy rok gwarancji za free, ale mniejsza z tym. Nie miałem jazdy próbnej.

 

Niestety, zauważyłem w sobie pokłady kobiecego nie zdecydowania przy wyborze passata:doh. Dlatego proszę o porady. A mam takie pytania:

 

1. Czy te przyciemnianie szyby warto brac? Może za to wziąłbym kamere cofania. Czy, jak wyczytałem na forum, lepiej wydac 500 zł i nakleić jakieś dobrej firmie. Wyglada to jakoś? Nie będzie odchodzić??Może ktoś poleci jakąs dobra firme na slasku?

 

2. Pakiet drogowy. Warto? Jestem średnim kierowca , i jak pamiętam parę stresowych sytuacje właśnie przy zmianie pasa ruchu oraz

wyjeżdzajac z miejsca parkingowego.

Ktoś tutaj wspominał ze nie bardzo to jest warte swojej (dużej ) ceny.

Zastanawiam się czy to zostawić czy nie zamienic tego na ten ekran AID+ambient+ jakiś dodatkowy rok gwarancji. A może area view?.

No nie wiem.

 

3. DSG - nie jeździłem nigdy ,ale spodobało mi się jak cholera. Mam zgryza jak koledzy wyżej czy lepszy silnik czy jednak automat.

Za automatem i słabszym silnikiem przemawia również fakt zmiany cennika mandatów i że powyżej 50 km dopuszczalnej prędkosci

będzie brane prawko.:[.

 

4. wiem ze obręcze 17'' sa za małe ,ale musza takie być bo nie mam budżetu na większe. Czy te londony sa OK?

 

5. To służbówka, wiec bez szaleństw z kolorem nadwozia jak i wewnątrz. Lakier Tungusten +cała czarna Alcantara.

Jednak jestem otwarty na sugestię. Na pełna skóre (dopłata 1400 zł) nie mam już budżetu.

 

6. Chciałbym jeszcze ambient. Warto?. Może mi się uda jakos przepchnąć te 980 zeta, ale czy warto bo za to jest rok dodatkowej gwarancji.

 

 

 

Jeśli chodzi o finanse. "Mój" passat wszedł w rok produkcji 2016. I podrożało wszystko. Np. discover pro był po 3200 a teraz już 3340, itd.

Nie mówiąc o samym samochodzie. jak wyliczył handlowiec 'moja " wersja zdrożała o około 1200 zł:[.

 

Firma dostała 9,5 % rabatu dla leasingu.

 

Wszystkie komentarze będą mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, 2016. Dostawa jednak jeszcze w roku 2015 , sierpień/wrzesień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytasz się o rzeczy, do których każdy podchodzi indywidualnie. Odpowiadając na te pytania każdy wyraża swoje zdanie, które niekoniecznie może pokrywać się z twoimi poglądami.

 

Czy te przyciemnianie szyby warto brac? Może za to wziąłbym kamere cofania. Czy, jak wyczytałem na forum, lepiej wydac 500 zł i nakleić jakieś dobrej firmie. Wyglada to jakoś? Nie będzie odchodzić??Może ktoś poleci jakąs dobra firme na slasku?

 

Czy warto przyciemniane szyby? pewnie, że warto. Samochód się mniej nagrzewa, większe poczucie prywatności. Czy ja wziąłem? Nie :) Wybrałem za to manualne rolety, by dzieciakowi słońce nie świeciło. Mam ograniczony budżet i inne priorytety. kamera cofania też do tych priorytetów nie należy, jest to dla mnie wręcz zbędny gadżet.

 

2. Pakiet drogowy. Warto? Jestem średnim kierowca , i jak pamiętam parę stresowych sytuacje właśnie przy zmianie pasa ruchu oraz

wyjeżdzajac z miejsca parkingowego.

Ktoś tutaj wspominał ze nie bardzo to jest warte swojej (dużej ) ceny.

Zastanawiam się czy to zostawić czy nie zamienic tego na ten ekran AID+ambient+ jakiś dodatkowy rok gwarancji. A może area view?.

 

z całego pakietu drogowego przydatna jest tylko sygnalizacja martwej strefy, choć i bez tego można przeżyć. Nie ukrywam jednak, że jestem wygodny i chciałbym to mieć. Czy jednak wydawać taką kasę by dostać tą funkcję wraz z pozostałymi? Moim zdaniem nie warto. Utrzymywanie się w pasie ruchu to również gadżet i ja to po jakimś czasie wręcz wyłączałem bo bardziej przeszkadzało, niż pomagało.

Area view to już w ogóle zbędny wynalazek. Ja nie potrafię manewrować samochodem patrząc tylko na malutki ekranik.

Zdecydowanie wymieniłbym na to, co wymieniłeś.

3. DSG - nie jeździłem nigdy ,ale spodobało mi się jak cholera. Mam zgryza jak koledzy wyżej czy lepszy silnik czy jednak automat.

Za automatem i słabszym silnikiem przemawia również fakt zmiany cennika mandatów i że powyżej 50 km dopuszczalnej prędkosci

będzie brane prawko.

Ja wątpliwości nie miałem. Pomijając już fakt zdrowotny, który mi wręcz narzuca skrzynię automatyczną, to jest to dla mnie większy komfort - a do tego przywiązuję dużą wagę. Ponadto w B8 z DSG a aktywnym tempomatem na nowo poznajesz jazdę w korkach :) To, że masz więcej koni nie jest równoznaczne z tym, że musisz gnać ile fabryka dała. Wraz z przyrostem koni nie maleje IQ kierowcy, choć czasem sytuacja na drogach każe się nad tą tezą zastanowić. 150 KM tez pojedzie 100 km/h, a za to w terenie zabudowanym tez prawko zatrzymają.

 

4. wiem ze obręcze 17'' sa za małe ,ale musza takie być bo nie mam budżetu na większe. Czy te londony sa OK?

Muszą być :) Ja tez je wziąłem. Ostatnie 3 lata jeździłem na 18" i po wymianach felg i opon z powodu uszkodzeń na dziurach mam dosyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy VW kiedyś przekroczy poziom rabatowania ponad 10% :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy VW kiedyś przekroczy poziom rabatowania ponad 10% :)

 

Dostałem 11.00% :) ale podejrzewam, że jest to spowodowane leasingiem i tym, że dealer ma z tego dodatkową prowizję. W ostatecznym rozrachunku przy zamawianiu samochodu z leasingu zrezygnowałem, płace gotówką, dealer wyszedł z twarzą i rabat zostawił bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam wiele postów o rozmiarach felg. Zauważyłem, że niewiele osób zwraca uwagę, że koło z felga 17" na passacie B7 nie jest tym samym kołem z felgą 17" na passacie B8. Nie można więc porównywać samych felg zapominając kompletnie o oponie i jej profilu. Koła w B8 są po prostu większe. Zrobiłem takie małe zestawienie standardowych felg i opon w B7 i B8 w różnych wersjach wyposażenia. Zestawienie powinno trochę rozjaśnić sprawę.

 

Passat B7 Comfortline

Felga 7Jx16

Opona 215/55R16

Średnica - 642,9 mm

Wysokość opony (gumy nad felgą) - 118,25 mm

 

B7 Highline

Felga 7.5Jx17

Opona 235/45R17

Średnica - 643,3 mm

Wysokość opony - 105,75 mm

 

Passat B8 Comfortline

Felga 6.5Jx16

Opona 215/60R16

Średnica - 664,4 mm

Wysokość opony - 129 mm

 

B8 Highline

Felga 7J x 17

Opona 215/55R17

Średnica - 668,3 mm

Wysokość opony - 118,25 mm

 

 

B8 Highline z felgami 18"

Felga 8Jx18

Opona 235/45R18

Średnica - 668,7 mm

Wysokość opony - 105,75 mm

 

Jak dla mnie widać czarno na białym, że koło B8 z felgą 17" wraz z profilem opony raczej należy porównywać ze standardową felgą 16" na B7. Natomiast profil opony z felgi 18" na B8 można spokojnie porównywać do koła 17" na B7.

Myślę, że podobnie będzie z porównaniem komfortu pochodzącego z profilu opony (pomijając już wpływ średnicy koła na komfort jazdy).

 

IMHO powyższe wymiary czuć oglądając samochód na żywo (a nie na plakacie czy w konfiguratorze). Na 17" z HL widać większy balon niż w poprzedniej wersji. Jak dla mnie wizualnie i pod względem komfortu/własności jezdnych felga 17" na B7 była idealna. Teraz patrząc na 17" ten dosyć spory balon mi się nie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdzałem dziś konfigurator na niemiecki rynek i już pojawił się model 1.6 tdi bluemotion z nową 7-biegową skrzynią Dsg. Rozumiem, że skrzynia jest dostępna tylko w tych dwóch modelach a do reszty chcą wciśnąć tą starą,na której auta więcej palą. Ciekawa jaka różnica jest między tymi skrzyniami w warunkach drogowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytasz się o rzeczy, do których każdy podchodzi indywidualnie. Odpowiadając na te pytania każdy wyraża swoje zdanie, które niekoniecznie może pokrywać się z twoimi poglądami.

 

Święte słowa.

 

Wg mnie:

 

Czy warto przyciemniane szyby?

Wizualnie i ze względu na nagrzewanie i prywatność - pewnie warto.

Ale w nocy widoczność spada na boki do zera. Wartościowych rzeczy nie zostawia się na widoku

( trzeba sobie wyrobić nawyk).

Ja bym dał rolety dla dzieci lub jeśli mus - to okleić szyby.

Wyjdzie taniej, bezpieczniej ( taka oklejona szyba trzyma szkło) i większy zakres kolorów.

 

 

"z całego pakietu drogowego przydatna jest tylko sygnalizacja martwej strefy"

 

Dokładnie. Line assist jest problematyczny bo i tak chce, żeby kierowca trzymał ręce na kierownicy.

Dwie diody z radarem martwej strefy i asystą przy wyjeździe z bramy tyłem za tyle kasy ? Przesadzili.

 

"Area view to już w ogóle zbędny wynalazek."

 

Tu się nie zgodzę. Fakt trochę kosztuje ale ile kosztują odrapane od krawężników felgi na parkingu?

Ile stłuczka bo auto duże a na parkingach ciasno lub Cie zastawią ? Kamera przednia w zderzaku analizuje

wyboje na niskich prędkościach i ostrzega przed przydzwonieniem w coś większego.

Na ekranik zaparkowałem między liniami za pierwszym razem. Fakt trzeba patrzeć dookoła auta

ale wszystkiego z pozycji kierowcy nie widać . Jakieś niskie słupki, studzienki itp. Poza tym

Kamera tylna może wspomagać kierowcę przy wyjeździe tyłem z bramy ( zamiast side assist).

W sumie chyba warto pomimo konieczności częstszego czyszczenia kamer ( przód + boki bo tylna schowana).

 

Odnośnie DSG. Ma zalety i wady. Ja wolę manuala. Począwszy od niższej ceny, na pełnej kontroli skończywszy.

Jak wyprzedzam to sam decyduję jaki bieg wrzucić. Automat nic nie wie o sytuacji na drodze więc z definicji

będzie mniej bezpieczny. Fakt, że mniej zajmuje ręce podczas jazdy.

 

Felgi. 16 wyglądają kiepsko. 18 się szybko wytłuką a komfort spada. 17 = złoty środek.

 

Co bym wziął : Easy open z alarmem. Wsiadasz, odpalasz, jedziesz. Nie szukasz kluczyków. Jak masz zajęte ręce

lub brudne auto nadal możesz otworzyć lub zamknąć klapę nogą bez dotykania.

 

Podgrzewana przednia szyba też się przydaje ale przegięli bo musisz wziąć instalacje telefoniczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych: zamowienie nappy przesuwa date wyprodukowania auta na przynajmniej tydzien 35. Zamowienie AID to przynajmniej tydzien 30. Mozna wiec dostac passka wczesniej, ale trzeba odpowiednio go skonfigurowac ;-)

Edytowane przez mateoosh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to okleić szyby.

jak można. Jak się kupuje na firmę, to często firmy zabraniają dalszych ingerencji w samochód.

Tu się nie zgodzę. Fakt trochę kosztuje ale ile kosztują odrapane od krawężników felgi na parkingu?

Ile stłuczka bo auto duże a na parkingach ciasno lub Cie zastawią ?

Nigdy nie porysowałem felgi, mi zawsze wystarczyło pochylające się prawe lusterko. O właśnie, ciekawe, czy w passacie będzie. Nie porysowałem też nigdy samochodu, czujniki i akustyka była dla mnie wystarczająca. A do tak ciasnych przestrzeni się nie pcham, bo nawet jeśli ja zaparkuje bezproblemowo, to inni mnie obiją :) wychodzi na to samo. Dla mnie w każdym razie stoi ta opcja na dalszym miejscu.

W tej cenie masz Dynaudio, które faworyzowałbym zdecydowanie.

Jak wyprzedzam to sam decyduję jaki bieg wrzucić.

korzystając z manetek przy kierownicy też możesz o tym decydować. jakby co, ja wcale nie namawiam :)

Co bym wziął : Easy open

też bym wybrał, ale już nie starczyło :(

Edytowane przez kubelt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak można. Jak się kupuje na firmę, to często firmy zabraniają dalszych ingerencji w samochód.

 

Nigdy nie porysowałem felgi, mi zawsze wystarczyło pochylające się prawe lusterko. O właśnie, ciekawe, czy w passacie będzie. Nie porysowałem też nigdy samochodu, czujniki i akustyka była dla mnie wystarczająca. A do tak ciasnych przestrzeni się nie pcham, bo nawet jeśli ja zaparkuje bezproblemowo, to inni mnie obiją :) wychodzi na to samo. Dla mnie w każdym razie stoi ta opcja na dalszym miejscu.

W tej cenie masz Dynaudio, które faworyzowałbym zdecydowanie.

 

korzystając z manetek przy kierownicy też możesz o tym decydować. jakby co, ja wcale nie namawiam :)

 

też bym wybrał, ale już nie starczyło :(

 

Każdemu według potrzeb.

Felg tez nie przytarłem ale coraz ciężej na naszych drogach zostawiać margines.

Jak przyjeżdżam do firmy parking jest pusty. Przy wyjeździe czasami trzeba lawirować na żyletkę.

Lusterka składane ( polecam na ciasne parkingi -opcja za 800pln) składają się do góry. Na ile pochylić się

da, nie wiem ale są dość małe ( chyba mniejsze niż w B5) więc widoczność jeszcze słabsza.

 

Odnośnie Dynaaudio - z Passata sali koncertowej nie zrobię - nie ta izolacja akustyczna.

Umca umca nie słucham, a żeby radia posłuchać to szkoda kasy.

 

Odnośnie manetek. Czyli taki trochę manual za +9kpln ... :-)

DSG jest czasami wygodny (nie zawsze) tak samo jak manual czasami jest upierdliwy ( nie zawsze) ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szu, dzięki za info o felgach, ale musze zostać przy 17'' - budżet.

 

Kubelt, cayugo wielkie dzięki za opinie. Naprawde mi się rozjaśniło trochę.

 

Na pewno zostane przy DSG. :mlask. Co do szyb, to się zastanawiama,ale chyba zostawię.

Odnośnie pakietu drogowego to chodzi mi głównie o martwe pole. Kurde, dlaczego ta opcja taka kosztowna.

Kusi mnie ta area view, ale podejrzewam ze i tak nie będę patrzeć w ekran, tylko samemu patrzeć nasłuchiwać sygnału dźwiękowego czy już gdzie tfu tfu nie przywaliłem:blink

 

Jak widzicie dobrałem też park assist . Ku mojemu zdziwieniu, cena wzrosła z 1030 zł do 3160 zł za ten pakiet dla produkcji 2016. Jeśli jutro handlowiec mi to potwierdzi to rezygnuje z tej opcji. Zdaniem handlowca to pomyłka bo przecież mam już czujniki parkowania w standarcie. Zobaczymy co powie jutro.

 

Zreszta cennik na stronie vw jest, jak z tego wynika , jest już nieaktualny. "Mój" passat według cennika na stronie to cena 138 990. Według nowego cennika to 141 490 (taka cena widnieje na ofercie handlowca).

 

Przednia szyba , swietna rzecz. Mam to w focusie i sprawdza się, ale nie ma budżetu na to bo trzeba dokupić telefon premium.

 

Jeszcze sobie przemysle pare rzeczy i Wam pomarudzę:). Wiem że to służbówka, ale chce wybrać jak najlepiej. Jeszcze raz dzięki za komentarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności