Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

jezdzilem 1.4 tsi w golfie jako tako daje rade ale w pasku juz nie bardzo wole 150 km pasek ciezki najlepszy 1.8 bo niewielka doplata znajomy mial b7 1.8 160km potem 2.0 tsi i mowil ze bardzo duza roznica fakt plus 25% wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie moim zdaniem to sprawa bardzo indywidualna, moje auta pod moją nogą palą o jakieś 2 litry więcej, niż gdy jedzie nimi żona lub córka - w B6 3.2 V6 miałem średnie około 12 litrów, w B8 2.0 biturbo mam 8.4 - tyle, że nie uprawiam eco drivingu ;-)

Średnia z 8k km

Edytowane przez IQM1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szylton - a z ciekawosci - jakie Ty masz spalanie w swoim 2.0 TSI ?

 

Hej, u mnie w 2.0 TSI wychodzi w normalnej trasie 7-8 l/100km, w mieście (Wawa) 10-13 l/100km w zależności od stopnia zakorkowania i korzystania z mocy. Na trasie Warszawa-Poznań którą właśnie dzisiaj zrobiłem, chwilowe spalanie przy 160km/h wychodzi 10-10,5 l/100km, niestety po całych 320km podskoczyło mi do 11l bo robiłem różne testy (filmiki zamieszczę na dniach). W drodze powrotnej przy stabilnej jeździe spodziewam się nie przekroczyć 10,5 l/100km

Ja generalnie byłem gotowy na takie spalanie. Średnie z całego przebiegu ponad 3000km wychodzi mi 10,7 l/100km. Zapewne jakby jeździł 240 TDI to miałbym jak kolega IQM 8,5 l/100km. W moim budżecie wolałem wziąć mocne TSI i dorzucić trochę akcesoriów, robiac przebiegu rzędu 20tyś km rocznie nie opłacał mi się TDI. Ufam też, że serwisowanie będzie tańsze nawet po zakończeniu leasingu i ew. wykupie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

ja o dynaudio słyszałem same pozytywne opinie... ba uważam, że standardowe audio gra nieźle (to oczywiście sprawa indywidualna ale miałem do czynienia z różnym sprzętem - więc ten w B8 oceniam bardzo poprawnie). Ciężko po jednym, czy dwóch kawałkach oceniac pracę audio - podczas kupna porządnego zestawu do domu w sali odsłuchowej sprzedawca sugeruje zabrać ze sobą różne płyty - nie każdy rodzaj muzyki gra dobrze na każdym zestawie, każdy ma inne ucho - nie na uniwersalnego zestawu ;)

 

Dyna podobno wymiata - słyszałem opinie (użytkowników) że daje rade nawet dla najbardziej wymagających....

 

Sama jakość dźwięku jest pierwszorzędna, gra bardzo ładnie, a słucham bardzo różnego rodzaju muzyki. Od klasycznej, jazz, pop, rock, przez klubową i techno. Akurat zauważyłem że niezależnie od rodzaju muzyki, aczkolwiek od występowania niskich tonów (które najlepiej uchwycić przy klubowej) drgają boczki drzwi tylnych. Generalnie zwróciłem uwagę że jakość materiałów do ich wykończenia różni się od tych przednich. Są bardziej twarde.

No więc jak słucham sobie tej pięknej jakości muzyki za 4kafle, która jest co jakiś czas przecinana tępymi zgrzytami głośników wibrujących o zapewne twardą tapicerkę, to krew zalewa... :( Tak jak wspominałem jest to tylko słyszalne w konkretnym rodzaju muzyki, tym niemniej - uważam że tak nie powinno być.

PS.

Dobrym utworem sprawdzającym jest tez OMI - Cheerleader :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enduan, dziękuję za informację

 

Krycho, w tym przypadku nie chodzi o tych parę tysięcy . B8 będzie moim trzecim nowym samochodem i tak jak pozostałymi dwoma, mam zamiar nim jeździć do jego „śmierci technicznej”. W związku z tym, szukam silnika, który mi długo wytrzyma. Z uwagi na częste poruszanie się po mieście, biorę pod uwagę tylko benzynę. Najlepszy silnik to chyba 1.8 ale jego spalanie w mieście jest zbyt wysokie. Z uwagi na ciągłe korki, ograniczenia prędkości i fotoradary na każdym „kroku”, nie potrzebuję aż tak mocnego silnika. Ten silnik 1.4 125km jest poprawionym silnikiem (łańcuch-pasek itp.) i mam nadzieję, że jest już silnikiem dopracowanym. Silnik ACT ma wyższą normę emisji spalin i jest silnikiem nowocześniejszym bardziej skomplikowanym i boję się, że z czasem mogą wyjść jego usterki. Wydaje mi się, że ten zwykły 1.4 będzie silnikiem bardziej trwałym i stąd mój wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Enduan, dziękuję za informację

 

Krycho, w tym przypadku nie chodzi o tych parę tysięcy . B8 będzie moim trzecim nowym samochodem i tak jak pozostałymi dwoma, mam zamiar nim jeździć do jego „śmierci technicznej”. W związku z tym, szukam silnika, który mi długo wytrzyma. Z uwagi na częste poruszanie się po mieście, biorę pod uwagę tylko benzynę. Najlepszy silnik to chyba 1.8 ale jego spalanie w mieście jest zbyt wysokie. Z uwagi na ciągłe korki, ograniczenia prędkości i fotoradary na każdym „kroku”, nie potrzebuję aż tak mocnego silnika. Ten silnik 1.4 125km jest poprawionym silnikiem (łańcuch-pasek itp.) i mam nadzieję, że jest już silnikiem dopracowanym. Silnik ACT ma wyższą normę emisji spalin i jest silnikiem nowocześniejszym bardziej skomplikowanym i boję się, że z czasem mogą wyjść jego usterki. Wydaje mi się, że ten zwykły 1.4 będzie silnikiem bardziej trwałym i stąd mój wybór.

 

Też z takiego założenia wychodziłem... i zamówiłem 1.4 ACT... ale auto w nieskończoność nie mogło się wyprodukować... i w sumie super się stało - wziąłem 1.8 i powiem tak - po 2 tygodniach jazdy nie wyobrażam sobie mniejszego silnika w tym samochodzie. Warto wspomnieć, ze póki co go nie "pałuje" jeżdżę do max 3 tyś obrotów do 3 tyś kilometrów... ale mimo wszystko masa robi swoje. 1.4 na papierze pali ~1 - 1,5 mniej, w rzeczywistości będzie to pewnie mniej niż 1l, a po dotarciu na trasie zabraknie ci tych 40km... to "tylko" 3 tyś PLN różnicy... wg mnie nie warto - to za duży samochód.

 

tyle ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Enduan, dziękuję za informację

 

Krycho, w tym przypadku nie chodzi o tych parę tysięcy . B8 będzie moim trzecim nowym samochodem i tak jak pozostałymi dwoma, mam zamiar nim jeździć do jego „śmierci technicznej”. W związku z tym, szukam silnika, który mi długo wytrzyma. Z uwagi na częste poruszanie się po mieście, biorę pod uwagę tylko benzynę. Najlepszy silnik to chyba 1.8 ale jego spalanie w mieście jest zbyt wysokie. Z uwagi na ciągłe korki, ograniczenia prędkości i fotoradary na każdym „kroku”, nie potrzebuję aż tak mocnego silnika. Ten silnik 1.4 125km jest poprawionym silnikiem (łańcuch-pasek itp.) i mam nadzieję, że jest już silnikiem dopracowanym. Silnik ACT ma wyższą normę emisji spalin i jest silnikiem nowocześniejszym bardziej skomplikowanym i boję się, że z czasem mogą wyjść jego usterki. Wydaje mi się, że ten zwykły 1.4 będzie silnikiem bardziej trwałym i stąd mój wybór.

W innym wątku podejmowałem polemikę o osiągach passata i trochę przesadzałem i tutaj może to naprostuję delikatnie :)

Moim zdaniem passat z tym słabszym 1.4 to taki dość duży kompromis. Nie wiem czy wziąłbym takie auto, tym bardziej jak mówisz na tyle lat. Jednak po miesiącu jazd możesz być zawiedziony dynamiką, ale to kwestia oczekiwań od auta i stylu jazdy.

I swoją drogą mówisz, że osiągi Ci nie potrzebne, bo nie jeździsz szybko- tylko moim zdaniem (bez urazy) nie jeździłeś czymś szybszym. Mocniejszy silnik daje większe bezpieczeństwo i swobodę jazdy, to Ty kierujesz i kontrolujesz auto, a nie na odwrót.

Swoją drogą ktoś zna ofertę demo carów salonów w Warszawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na życzenie jednego z kolegów załączam filmik z przyśpieszenia TSI 220KM 0-200kmh.

Niestety nie udało mi się w bezpiecznych warunkach uzyskać takiego materiału filmowego, więc skleiłem 2 klipy: 0-100 i 100-200 ale wydaje mi się, że całkiem udanie. Obroty są na tym samym poziomie zarówno na końcu jednego i początku drugiego filmiku.

Z tego co widziałem to nowy Superb 280KM 4x4 robi 0-200 w 22 sekundy. Biorąc pod uwagę nawet niewielki błąd w tym materiale to i tak bardzo ładnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, którzy posiadacie Passata z silnikiem 1.8 TSI. Możecie napisać jakie macie spalanie?

Ja już przejechałem ponad 2000 km i spostrzeżenia mam takie. Samochód pali stosunkowo mało przy jeździe z w miarę równomierną prędkością, czy to na autostradzie, czy to nawet w mieście, jeśli nie ma korków i gdy nie trzeba co chwile całkowicie zatrzymywać samochodu i znowu ruszać. Np jadąc na tempomacie 120 km/h miałem średnie spalanie 6,2.

 

Natomiast niestety jazda w korkach wiąże się z bardzo dużym spalaniem. 10 litrów/100 to wręcz minimum w zakorkowanym mieście, często jest więcej.

Obecnie średnie spalanie długookresowe mam 9,1 (ale wlicza się w to trochę kilometrów z trasy).

Napiszcie proszę o swoich obserwacjach.

 

 

U mnie jest podobnie na trasie. W mieście również - przy spokojnej jeździe (9-10l/100km).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych podaję spalanie z trasy:

Gdańsk -> Warszawa, droga S7/E77, jazda dość spokojna i dość przepisowa ale też bez zbędnego ociągania się: spalanie 6,8

Warszawa -> Gdańsk, droga S7/E77, jazda baardzo dynamiczna, bardzo liczne kickdown'y i wyprzedzania + szybka jazda na dwupasmowych odcinkach :) spalanie 8,4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla zainteresowanych podaję spalanie z trasy:

Gdańsk -> Warszawa, droga S7/E77, jazda dość spokojna i dość przepisowa ale też bez zbędnego ociągania się: spalanie 6,8

Warszawa -> Gdańsk, droga S7/E77, jazda baardzo dynamiczna, bardzo liczne kickdown'y i wyprzedzania + szybka jazda na dwupasmowych odcinkach :) spalanie 8,4

 

myślę że to zadowalający wynik ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jade na wakacje w niedziele i liczę na średnia z całej trasy wawa-split 7,0....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to teraz niech ktoś napisze tę samą trasę Warszawa - Gdańsk ale jadąc A1 i A2 w czasie 3h, prędkości podróżne 160-180 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na życzenie jednego z kolegów załączam filmik z przyśpieszenia TSI 220KM 0-200kmh.

Niestety nie udało mi się w bezpiecznych warunkach uzyskać takiego materiału filmowego, więc skleiłem 2 klipy: 0-100 i 100-200 ale wydaje mi się, że całkiem udanie. Obroty są na tym samym poziomie zarówno na końcu jednego i początku drugiego filmiku.

Z tego co widziałem to nowy Superb 280KM 4x4 robi 0-200 w 22 sekundy. Biorąc pod uwagę nawet niewielki błąd w tym materiale to i tak bardzo ładnie :)

Fajnie się zbiera ;)

Jak olej? Ostatnio co włączam internet widzę artykuły o katastrofach w silnikach TSI.

Wcześniej też miałeś VW? Jak to wyglądało?

Zadowolony jesteś z samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju - to po wielu rozmowach ze znajomymi - polecają wszyscy millersa albo motula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajnie się zbiera

Jak olej? Ostatnio co włączam internet widzę artykuły o katastrofach w silnikach TSI.

Wcześniej też miałeś VW? Jak to wyglądało?

Zadowolony jesteś z samochodu?

 

Stan oleju oczywiście sprawdziłem dziś rano po wczorajszej "gorącej" trasie i wszystko bez zmian 3/4 max na bagnecie :)

Wcześniej miałem Fiata Bravo 1.4 T-jet i jak z osiągów byłem bardzo zadowolony na tej mocy jednostkę, tak olej troszkę brał, ale nie przesadnie. Rzędu 1litr na 10.000km.

Oczywiście będę zdawał relacje na forum jak ten Passacik się będzie sprawował, ale na razie póki wspomnianymi wcześniej zastrzeżeniami do jakości spasowania materiałów wnętrza, to do mechaniki się przyczepić nie mogę. No i ogromna przyjemność z jazdy, dynamika, elastyczność nawet przy prędkościach 160-180 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stan oleju oczywiście sprawdziłem dziś rano po wczorajszej "gorącej" trasie i wszystko bez zmian 3/4 max na bagnecie :)

Wcześniej miałem Fiata Bravo 1.4 T-jet i jak z osiągów byłem bardzo zadowolony na tej mocy jednostkę, tak olej troszkę brał, ale nie przesadnie. Rzędu 1litr na 10.000km.

Oczywiście będę zdawał relacje na forum jak ten Passacik się będzie sprawował, ale na razie póki wspomnianymi wcześniej zastrzeżeniami do jakości spasowania materiałów wnętrza, to do mechaniki się przyczepić nie mogę. No i ogromna przyjemność z jazdy, dynamika, elastyczność nawet przy prędkościach 160-180 :D

 

A czy oprócz tego nieszczęsnego stukania i rezonujących drzwi z tyłu są jakieś niedociągnięcia w spasowaniu materiałów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stan oleju oczywiście sprawdziłem dziś rano po wczorajszej "gorącej" trasie i wszystko bez zmian 3/4 max na bagnecie :)

Wcześniej miałem Fiata Bravo 1.4 T-jet i jak z osiągów byłem bardzo zadowolony na tej mocy jednostkę, tak olej troszkę brał, ale nie przesadnie. Rzędu 1litr na 10.000km.

Oczywiście będę zdawał relacje na forum jak ten Passacik się będzie sprawował, ale na razie póki wspomnianymi wcześniej zastrzeżeniami do jakości spasowania materiałów wnętrza, to do mechaniki się przyczepić nie mogę. No i ogromna przyjemność z jazdy, dynamika, elastyczność nawet przy prędkościach 160-180 :D

Super już się nie mogę doczekać samochodu. Ostatnio sprzedawca ustalił, że zamówienie nieco przyśpieszyło i z 42 tygodnia zrobił się 40 ;)

Obecnie mam fiata crome 1.8 benz. i też mi zbiera ok 1L na 10K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko bez zmian 3/4 max na bagnecie

 

TSI mają tendencję do wciągania oleju ale tylko w momencie gdy auto jest eksploatowane "wokół komina", na długich dystansach tylko przy bardzo mocnym butowaniu motoru wystepuje takie zjawisko ale w niewielkich ilościach i nie we wszystkich autach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra, to teraz niech ktoś napisze tę samą trasę Warszawa - Gdańsk ale jadąc A1 i A2 w czasie 3h, prędkości podróżne 160-180 km/h.

 

najpierw chyba musiałby się sponsor od mandatów znaleźć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obra, to teraz niech ktoś napisze tę samą trasę Warszawa - Gdańsk ale jadąc A1 i A2 w czasie 3h, prędkości podróżne 160-180 km/h.

 

ja swoim trase Łódź - Gdynia 3h, spalanie ok 11l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności