melmax Zgłoś #8041 Napisano 25 Lipca 2016 Inaczej - z tego co wyczytałem w TDI 150 KM jest ta sama skrzynia co w 190 KM tzw mokra (DQ250). Do TSI jest montowana natomiast 7 biegowa DSG tzw sucha - DQ200, przenosząca mniejszy moment obrotowy (do 250 Nm). Dopiero w najmocniejszych silnikach montowana jest bodajże skrzynia DQ500. Najgorszą opinię, ze względu na najkrótsza potencjalną żywotność, ma DQ200. Ale krążą plotki, że ponoć ostatnio więcej problemów jest z DQ250. Być może, nie będę na siłę bronił mojego zdania, ale wydawało mi się że wersje 150 i 190 mają*inne skrzynie. A co do awaryjności skrzyni suchej w 1.8 TSI to chyba jednak jest coś*na rzeczy... polecam wpis fana DSG który ma problemy ze skrzynią w Superbie z 1.8 TSI https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/401665-dsg-się-psuje-po-35-tys-km/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drauc Zgłoś #8042 Napisano 25 Lipca 2016 Ja wybrałem 2.0 TDI 150 KM, ponieważ chciałem mieć relatywnie dobre osiągi, małe spalanie, brak SCR.Jeżdżę głównie krótkie odcinki po mieście i autostrady/drogi ekspresowe. Ani razu nie zapaliła mi się kontrolka DPF. Wczoraj wracałem z Gdańska A1- aktywny tempomat 160 km/h, co jakiś czas 180-190 km/h - spalanie 6.7 litra z całego odcinka. W moim odczuciu osiągi tego silnika są wystarczające do sprawnego poruszania się po autostradach w Polsce, gdzie trudno jechać ze stałą prędkością 200 km/h, ponieważ często TIR wyprzedza TIR-a. Jeżeli chodzi o ekonomię, to TDI 150 KM rządzi. Robię około 25 kkm rocznie - podobny profil (autostrady + miasto). Policzyłem sobie to w miarę dokładnie zakładając 4 letni okres eksploatacji i uwzględniając koszty paliwa, koszty finansowania (leasing), różnicę w cenie, kosztach ubezpieczenia, przeglądy (pakiet) itp. i wyszło mi, że przy założeniu różnicy spalania na poziomie 2 l/100 km i obecne relatywnie niskie ceny paliwa, poniosę w obu przypadkach identyczne koszty (porównując TDI 150 KM z TSI 1.8 manual do manuala DSG do DSG). To co wydam więcej na ratę leasingową i pozostałe wydatki zwróci się w kosztach paliwa. Niby na zero, ale zostaję z samochodem, który jest bardziej poszukiwany na rynku wtórnym i osiąga wyższe ceny. Czyli nawet przy relatywnie niskich przebiegach TDI ma sens. Jeżeli miałbym jeździć więcej, wzrosłyby ceny paliwa lub różnica w spalaniu miałaby być większa niż 2 litry na korzyść TDI, to oczywiście sens będzie jeszcze większy. To, czego się najbardziej boję przy TSI, to spalania przy prędkościach rzędu 160-190 (szybciej i tak nie jeżdzę). Miałem kiedyś Focusa II z silnikiem benzynowym 1.6. Ten przy takich prędkościach potrafił spalić 16 litrów/100 km. Alfa, jaką jeżdzę obecnie, pali w takich warunkach 8l/100 i przyzwyczaiłem się do tego. Gdzieś trafiłem na filmik ze spalaniem Passata B8 TSI z takich prędkości i komputer pokazywał 10-11 l. To jest trochę za dużo jak dla mnie. - - - - - aktualizacja - - - - - Ja wybrałem W b8 akurat diesel 190 koni mechanicznych i DSG ale silnik 150 koni jest w zupełności wystarczający w obecnym Passacie mam 140 koni szerokie opony 230 i bardzo dobrze czuje i moment i przyspieszenie w nowym zamówiłem większy silnik z powodu napędu na 4 koła. Spokojnie można być zadowolonym DSG i 150 koni Obawiam się jednego (i trudno mi to potestować w czasie jazdy próbnej). Mianowicie braku mocy powyżej 160 km/h. Alfa ma 20 Nm i 20 KM więcej, ale taki sam zakres obrotów z maksymalnym momentem, taką samą masę i takie samo przyspieszenie od 0 do 100. Czyli ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów - w Passacie VW postawił na przyspieszenie 0-100, zapewne kosztem tego, co dzieje się dalej. W Alfie jak przycisnę powyżej 160 km/h, to silnik ma jeszcze rezerwę mocy i zaczyna żwawo przyspieszać. Jak jest w Passacie? Wiem, że to subiektywne odczucia, ale jak to u was wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #8043 Napisano 25 Lipca 2016 To, czego się najbardziej boję przy TSI, to spalania przy prędkościach rzędu 160-190 (szybciej i tak nie jeżdzę). Miałem kiedyś Focusa II z silnikiem benzynowym 1.6. Ten przy takich prędkościach potrafił spalić 16 litrów/100 km. Alfa, jaką jeżdzę obecnie, pali w takich warunkach 8l/100 i przyzwyczaiłem się do tego. Gdzieś trafiłem na filmik ze spalaniem Passata B8 TSI z takich prędkości i komputer pokazywał 10-11 l. To jest trochę za dużo jak dla mnie. Przy 160 na tempomacie w 1.8 TSI masz okolice 8.x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #8044 Napisano 25 Lipca 2016 Przy 160 na tempomacie w 1.8 TSI masz okolice 8.x Chyba jadąc z górki. W trakcie przeglądu mojego B8 TDI przejechałem się 1.8 TSI DSG. Spalanie na tempomacie 160km/h- około 11 litrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #8045 Napisano 25 Lipca 2016 Chyba jadąc z górki. W trakcie przeglądu mojego B8 TDI przejechałem się 1.8 TSI DSG. To takie typowe że o spalaniu benzyn najwięcej wiedzą Ci co ich nie mają. Możesz sobie pisać dla poprawy humoru że klekot spala połowę tego co TSI przy 160 ale nie jest to prawdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8046 Napisano 25 Lipca 2016 Chyba jadąc z górki. W trakcie przeglądu mojego B8 TDI przejechałem się 1.8 TSI DSG. Spalanie na tempomacie 160km/h- około 11 litrów. Chyba pod górkę i pod wiatr lub z przyczepką Moje dane z weekendu - 2.0 TSI 220KM Variant - autostrada 90%, dystans ok. 550km w jedną stronę, 2 osoby + nie lekki bagaż full do przednich foteli (rozłożone tylne), większość na ACC 160km/h. Spalanie w jedną stronę 8,9 l/100km, w drugą 9,2 l/100km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #8047 Napisano 25 Lipca 2016 To takie typowe że o spalaniu benzyn najwięcej wiedzą Ci co ich nie mają.Możesz sobie pisać dla poprawy humoru że klekot spala połowę tego co TSI przy 160 ale nie jest to prawdą. Nigdy nie twierdziłem, że połowę. Najlepiej zrób analogiczne zdjęcie i pokaż. 2.0 TDI 150 KM 160 km/h (odcinek 12 km). - - - - - aktualizacja - - - - - Chyba pod górkę i pod wiatr lub z przyczepką Moje dane z weekendu - 2.0 TSI 220KM Variant - autostrada 90%, dystans ok. 550km w jedną stronę, 2 osoby + nie lekki bagaż full do przednich foteli (rozłożone tylne), większość na ACC 160km/h. Spalanie w jedną stronę 8,9 l/100km, w drugą 9,2 l/100km. 3x razy jeździłem 1.8 TSI w trakcie jazd próbnych i spalanie miałem zawsze podobne (no chyba, że mam inny styl jazdy albo pecha i zawsze jechałem pod wiatr). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barteka3 Zgłoś #8048 Napisano 25 Lipca 2016 2.0 tsi 220km pali przy 160km/h ok. 9,2 (przy 180 ma ok 3000obr/min) 1,8tsi i tak spali mniej przy tych prędkościach niż np 1.4tsi Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #8049 Napisano 25 Lipca 2016 No dobra, żeby nie było, że majaczę, to spiąłem się i poszedłem zrobić fotę. Tankowane dzisiaj, jazda 100% miasto. Nie ma tragedii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #8050 Napisano 25 Lipca 2016 2.0 tsi 220km pali przy 160km/h ok. 9,2 (przy 180 ma ok 3000obr/min)1,8tsi i tak spali mniej przy tych prędkościach niż np 1.4tsi Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka 1.4 TSI 150 KM ACT - 160 km/h - 3200 obr/min, spalanie 10.5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #8051 Napisano 25 Lipca 2016 [quote name=drauc;2385313 Obawiam się jednego (i trudno mi to potestować w czasie jazdy próbnej). Mianowicie braku mocy powyżej 160 km/h. Alfa ma 20 Nm i 20 KM więcej' date=' ale taki sam zakres obrotów z maksymalnym momentem, taką samą masę i takie samo przyspieszenie od 0 do 100. Czyli ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów - w Passacie VW postawił na przyspieszenie 0-100, zapewne kosztem tego, co dzieje się dalej. W Alfie jak przycisnę powyżej 160 km/h, to silnik ma jeszcze rezerwę mocy i zaczyna żwawo przyspieszać. Jak jest w Passacie? Wiem, że to subiektywne odczucia, ale jak to u was wygląda?[/quote] Hmmm no nie sadze aby Twoje obawy były uzasadnione. W obecnym b7 jade spokojnie do 190 potem sie konczy i 200 przekracza z wysilkiem i z górki :-) ale mam jedynie 140 KM i Varianta. Na autostradzie ustawiam 180 na tempomat i idzie równo. Jesli myslisz ze nowy Pasek 150 KM w dieslu nie davrady powyzej 160 to sie tym nie martw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #8052 Napisano 26 Lipca 2016 Obawiam się jednego (i trudno mi to potestować w czasie jazdy próbnej). Mianowicie braku mocy powyżej 160 km/h. Alfa ma 20 Nm i 20 KM więcej, ale taki sam zakres obrotów z maksymalnym momentem, taką samą masę i takie samo przyspieszenie od 0 do 100. Czyli ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów - w Passacie VW postawił na przyspieszenie 0-100, zapewne kosztem tego, co dzieje się dalej. W Alfie jak przycisnę powyżej 160 km/h, to silnik ma jeszcze rezerwę mocy i zaczyna żwawo przyspieszać. Jak jest w Passacie? Wiem, że to subiektywne odczucia, ale jak to u was wygląda? Powyżej 160km/h żwawo nie przyspiesza żaden (seryjny) Passat. Chyba że masz inną definicję "żwawo" niż ja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #8053 Napisano 26 Lipca 2016 (edytowane) Chwilowe spalanie 2.0 TSI dla 140kmh i 160 kmh - mi wychodzi koło 9,5 przy 160, z 8l przy 140. Na filmie są jeszcze różnice w nachyleniu terenu. - - - - - aktualizacja - - - - - Powyżej 160km/h żwawo nie przyspiesza żaden (seryjny) Passat. Chyba że masz inną definicję "żwawo" niż ja od 160 do 200 jest jakies 10sekund, to faktycznie sporo jak na różnicę 40kmh, szczególnie porównując 0-100 w niecałe 7sekund. 160-200 w mig to robią auta których Vmax przekracza 300kmh, inna skala Edytowane 26 Lipca 2016 przez szylton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #8054 Napisano 26 Lipca 2016 Chwilowe spalanie 2.0 TSI dla 140kmh i 160 kmh - mi wychodzi koło 9,5 przy 160, z 8l przy 140.Na filmie są jeszcze różnice w nachyleniu terenu. W 1.8 TSI przy 160 km/h obroty są trochę wyższe niż w 2.0 TSI (1.8 TSI ok. 3200 obr/min, 2.0 - ok. 2800 obr/min.), być może dlatego 2.0 TSI pali mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #8055 Napisano 26 Lipca 2016 To jest generalnie "sekret" tego jak ten sam silnik może mieć diametralnie różne czasy w sprincie do setki w podobnych autach. Aby w pełni wykorzystać moc silnika w sprincie do 100km/h producent powinien zastosować takie przełożenie wstępne aby osiągnąć przy 100km/h maksymalne obroty na najwyższym biegu. Gdyby silnik 1.4 TSI miał ~6k obr na 6 biegu przy 100km/h mógłby mieć czas do 100 lepszy niż aktualny 2.0 TSI (zgaduję) ale byłby niezdatny do użytku w normalnych warunkach. Dzięki takiemu zestopniowaniu podczas przyspieszania silnik więcej czasu spędzałby na obrotach, przy których ma najwyższą moc (do przyspieszania użyte 6 biegów, a nie 2) I dlatego też np. 2.0 280KM ma krótsze przełożenia, ponieważ gdyby miał takie same jak wersja 2.0 220KM to różnica w przyspieszeniu byłaby zbyt mała dla potencjalnych nabywców. Pomijam oczywiście przewagę związaną z napędem na 4 koła i co za tym idzie mniejszym poślizgiem na starcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sabrinq Zgłoś #8056 Napisano 26 Lipca 2016 Panowie ! szybkie pytanie znalazlem fajna konfiguracje passata, bajery , szmery, easy open , rolety ALE ! nie ma kamery cofania ! ??? wtf? jak ktos mogl zrobic taka konfiguracje bez tak przydatnej rzeczy .... czy mozna dolozyc bez wiekszych problemow pozniej kamere ?? jak z gwarancja wtedy ?? dzięki z góry za pomoc ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #8057 Napisano 26 Lipca 2016 Panowie ! szybkie pytanie znalazlem fajna konfiguracje passata, bajery , szmery, easy open , rolety ALE ! nie ma kamery cofania ! ??? wtf? jak ktos mogl zrobic taka konfiguracje bez tak przydatnej rzeczy .... czy mozna dolozyc bez wiekszych problemow pozniej kamere ?? jak z gwarancja wtedy ?? Można, fabryczną u dealera. Na forum niemieckim jest pełny opis. Koszt oczywiście wyższy niż przy zamawianiu do produkcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sabrinq Zgłoś #8058 Napisano 26 Lipca 2016 Można, fabryczną u dealera. Na forum niemieckim jest pełny opis. Koszt oczywiście wyższy niż przy zamawianiu do produkcji. A Ktos to robil w polskim salonie ? mam zagwozdke, konfiguracja calkiem niezla ale brak kamery, dynaudio i rabat 9% na samochod z placu nie do konca do mnie przemawiaja ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #8059 Napisano 26 Lipca 2016 A Ktos to robil w polskim salonie ? mam zagwozdke, konfiguracja calkiem niezla ale brak kamery, dynaudio i rabat 9% na samochod z placu nie do konca do mnie przemawiaja ... 9% dają na nowy do produkcji. Tyle ze trzeba trzy miesiące czekać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #8060 Napisano 26 Lipca 2016 Zauważyłem, że na stronie VW pojawiła się jakaś promocja na Passata: http://www2.volkswagen.pl/kampanie/loyalty/passat-limousine/ W gratisie jest safe+ i jakieś wyposażenie dodatkowe. Gdyby wyprodukowali mi go miesiąc później to bym się załapał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach