Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Ad1. Funkcja wolnobiegu (rozumiem, że chodzi Ci tu o tryb żeglowania?) włącza się automatycznie po odpuszczeniu pedału gazu w przedziale prędkości 30-130kmh tylko i wyłącznie jeśli jesteś w trybie ECO (ModeSelector/DCC). Oczywiście tryb możesz włączać/wyłączać w dowolnym momencie. W czasie jazdy w korkach raczej się to nie sprawdza, bo jak napisałem wyżej działa dopiero od 30kmh, poniżej tej prędkości DSG załącza już bieg. Pomaga oszczędzić parę kropel paliwa ale to w typowej trasie, gdzie z wyprzedzeniem możesz dostrzec czerwone światło/stojace auta i dotoczyć się na luzie, albo zjeżdżając z górki nie hamowac silnikiem.

 

Ad2.

Ja mam szyberdach w sedanie, nie ma żadnych dodatkowych hałasów przy prędkościach nawet 200kmh (na razie 9000km na liczniku).

Przy wyższych prędkościach, jeśli już, słyszalny jest szum powietrza z okolic słupków A.

Co do mechanizmu to pytanie czy bierzesz sedana czy varianta, bo troszkę różnią się oba mechanizmy siłą rzeczy, ale konstrukcja jest sprawdzona od wielu lat stosowana w VAG. Otwieram dach praktycznie codzinnie (jak tylko nie pada), zwykle całkowicie, rzadziej uchylam - użytkowanie oceniam bardzo dobrze, wiatrołap sprawia że przy prędkościach do 90kmh wiatr nie hula po kabinie i jest w miarę komfortowo.

 

To tyle mojej opinii :)

 

 

Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedż :)

 

Tak, chodziło mi o szyberdach w sedanie. Byłaby jeszcze szansa w wolnej chwili na fotkę z profilu przy rozłożonym ?

 

A propos szumów ze słupka A (w zasadzie uszczelka górna szyby ) też to zauważyłem na jeździe próbnej przy predkościach powyżej 120 Km/h - szczerze mówiąc trochę mnie to rozczarowało - bo poniżej tych prędkości jest już lepiej niż w mojej Mazdzie 6 GH. A na podwójne szyby raczej nie ma co liczyć w PL.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedż :)

 

Tak, chodziło mi o szyberdach w sedanie. Byłaby jeszcze szansa w wolnej chwili na fotkę z profilu przy rozłożonym ?

 

A propos szumów ze słupka A (w zasadzie uszczelka górna szyby ) też to zauważyłem na jeździe próbnej przy predkościach powyżej 120 Km/h - szczerze mówiąc trochę mnie to rozczarowało - bo poniżej tych prędkości jest już lepiej niż w mojej Mazdzie 6 GH. A na podwójne szyby raczej nie ma co liczyć w PL.

 

Pozdrawiam

 

Zamieszczałem już parę fotek na 213 stronie wątku:

http://forum.vw-passat.pl/threads/143378-Kupujemy-B8-na-co-zwr%C3%B3ci%C4%87-uwag%C4%99?p=2279819&viewfull=1#post2279819

 

Moja tolerancja odnośnie poziomu hałasu w B8 jest dość duża, także ogólnie nie narzekam na hałas i nawet jadąc te 160kmh swobodnie się rozmawia i słucha muzyki. Choć przeszło mi przez myśl żeby dodatkowo wygłuszyć słupki A, jak już mi będą przy okazji wygłuszali tylne drzwi w pracowni Car-Audio (Dynaudio powoduje rezonans tylnych boczków)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon, odbierałeś auto w sierpniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja mam MY2015 - odbierany na początku kwietnia 12 tydzień produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to miesiąc przede mną ;) - mój stał po drugiej stroni sali ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczałem już parę fotek na 213 stronie wątku:

http://forum.vw-passat.pl/threads/143378-Kupujemy-B8-na-co-zwr%C3%B3ci%C4%87-uwag%C4%99?p=2279819&viewfull=1#post2279819

 

Moja tolerancja odnośnie poziomu hałasu w B8 jest dość duża, także ogólnie nie narzekam na hałas i nawet jadąc te 160kmh swobodnie się rozmawia i słucha muzyki. Choć przeszło mi przez myśl żeby dodatkowo wygłuszyć słupki A, jak już mi będą przy okazji wygłuszali tylne drzwi w pracowni Car-Audio (Dynaudio powoduje rezonans tylnych boczków)

 

Dzięki..przeoczyłem wertując wątek :)

 

Również zastanawiam sie nad Dynaudio. Ale jak to w fabrycznych zestawach tego typu bywa bez wygłuszenia auta szału nie ma. Orientowałes sie może jak jest z gwarancja w VW przy tego typu zabiegu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki..przeoczyłem wertując wątek :)

 

Również zastanawiam sie nad Dynaudio. Ale jak to w fabrycznych zestawach tego typu bywa bez wygłuszenia auta szału nie ma. Orientowałes sie może jak jest z gwarancja w VW przy tego typu zabiegu ?

 

W ASO powiedzieli, że się nie doczepią jak będzie profesjonalnie zrobione. Ja znalazłem firmę w Warszawie, gdzie po zweryfikowaniu problemu zasugerowali mi usługę za 800zł wygłuszenie drzwi, boczka i izolację przewodów wolno-wiszących. Czekam tylko na nowy boczek bo mi serwis porysował po już chyba 3 demontażu i poprawianiu spinek, co oczywiście nie rozwiązało problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak to w fabrycznych zestawach tego typu bywa bez wygłuszenia auta szału nie ma. Orientowałes sie może jak jest z gwarancja w VW przy tego typu zabiegu ?

Dokładać do Dynaudio i bawić się w wygłuszanie zostawiając przy tym fabryczne audio to trochę dziwny pomysł.

 

W ASO powiedzieli, że się nie doczepią jak będzie profesjonalnie zrobione.

Zasadniczo każdą operację w aucie możesz wykonać w zew. serwisie o ile zostanie wykonana w tej samej jakości co w ASO. Jednak jak martwe jest to prawo nie muszę pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładać do Dynaudio i bawić się w wygłuszanie zostawiając przy tym fabryczne audio to trochę dziwny pomysł.

Dynaudio gra bardzo ładnie, jakby nie to trzeszczenie z tyłu byłaby gitara. A tak, co zrobić?? ASO rozkłada ręce, konsument wkurzony, skargę napiszę to dostanę voucher na 500zł i dywaniki na zimę - wspaniała perspektywa. Ja nie widzę innego wyjścia jak wytłumienie drzwi z tyłu.

Chętnie porównam, jak się spotkamy na Spocie jak gra sprzęt standardowy w porównaniu do Dynaudio (dokładnie ten sam utwór, to samo źródło) - może faktycznie będzie się bardziej opłacało zakupić wszystko osobno, jeśli tak - to tylko to forum pomoże innym kupującym B8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładać do Dynaudio i bawić się w wygłuszanie zostawiając przy tym fabryczne audio to trochę dziwny pomysł.

 

 

Wiadomo że robiąc sobie w pełni customowe audio nie ma co się bawić w żadne dopłaty. Jednak obawiam się że wtedy ASO może się bardziej czepiać z tytułu ingerencji w instalację elektryczną samochodu . Ale to już indywidualna decyzja każdego uzytkownika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym Motorze zbadali prawdziwa pojemność bagażników, wygląda na to ze Passat przegrywa tu z Mazda 6...

[ATTACH]136343[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W najnowszym Motorze zbadali prawdziwa pojemność bagażników, wygląda na to ze Passat przegrywa tu z Mazda 6...

[ATTACH]136343[/ATTACH]

 

podoba mi się, w tekście * i opis ...prawie 20-40 litrów przestrzeni bagażnika zajmuje koło zapasowe..", ciekawe bo w przypadku skody to prawie 100 litrów, a passata 200...... co oni dali na zapasowe????? koło od traktora?????????, no ale mazda nie ma * czyli nie posiada w ogóle koła zapasowego :DD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety VW nie informuje o tym, że jak masz w zapasie pełne koło 235x45R18 to na nominalną pojemność bagażnika nie możesz liczyć i jest on zwyczajnie "płytszy". Już Zachar zauważył taką dziwną różnicę porównując Golfa Varianta z Octavią (Variant miał wyraźnie wyżej podłogę bagażnika, w związku z czym był problem z zmieszczeniem testowych walizek pod roletą bagażnika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"płytszy" dobrze, że wziąłeś to w cudzysłowie, bo zastanawiam się co by było gdyby nie było 18" zapasówki .... studnia :D

Bagażnik jest duży.. liczę blisko 194cm wzrostu i mam problem z dosięgnięciem rzeczy w tyle bagażnika.. Pakując swoje poprzednie auto do pełna (mondeo mk3), tu mam jeszcze dużo wolnego miejsca..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co z tego, że w teorii jest więcej miejsca, skoro po złożeniu siedzeń podłoga musi być równa, a te dodatkowe litry są po prostu schowkiem pomiędzy kołem a podłogą, czyli summa summarum się tego i tak nie używa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Janie, ale nie rozumiem. Co to znaczy, że podłoga musi być równa? Jaką funkcjonalność tracę, mając taką jak w B8 podłogę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam Janie, ale nie rozumiem. Co to znaczy, że podłoga musi być równa? Jaką funkcjonalność tracę, mając taką jak w B8 podłogę?

Nie ma sprawy, rozumiem, że pewnych rzeczy nie rozumiesz. Otóż po złożeniu siedzeń przy przejściu podłogi w położone oparcie nie może być uskoku i to zazwyczaj recenzenci uznają jako płaską podłogę. Niestety, ale żeby uzyskać taki efekt zazwyczaj trzeba podnieść podłogę, a miejsce pomiędzy tą podłogą a kołem robi za dodatkowy schowek, z którego i tak nikt nie korzysta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ktoś ma pod podłoga pełnowymiarowe osiemnaście to możliwość "zjechania" podłoga jest uniemożliwiona blokadą.... ciekawe ile realnie ma litrów taki bagażnik....

 

PS. Na początku mocno się wku#$łem że 18' do B8 są takie drogie (jako opcja w HL) ale po podniesieniu bagażnika zrozumiałem, że płacisz na pięć pełnowymiarowych kół, a nie za cztery z dojazdówką....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam szyberdach w sedanie, nie ma żadnych dodatkowych hałasów przy prędkościach nawet 200kmh (na razie 9000km na liczniku).

Przy wyższych prędkościach, jeśli już, słyszalny jest szum powietrza z okolic słupków A.

 

Jak wygląda elementem zasłona szyberdachu od wewnątrz?

Czy jest to twarda osłona czy raczej miękka materiałowa?

Możesz przy okazji podesłać zdjęcie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w przypadku poważniejszego uszkodzenia felgi, zakładasz i się niczym nie przejmujesz, ew. zakupem nowej zapasówki :)

Chociaż tutaj mi się akurat polityka Skody bardziej podoba, dadzą węższą dojazdówkę, na której nawet w razie poważniejszego uszkodzenia koła dojedziemy do celu a na co dzień mamy bagażnik głębszy o ok. 5cm (tyle te styropiany mają na wysokość nad kołem). A takie 5cm głebokości na powierzchni ok. 1,7m2 daje już koło 85 litrów i myślę, że stąd ta różnica... Choć i tak moim zdaniem Passat ma duży i foremny bagażnik, najlepiej jeśli to jest jedna z kluczowych spraw, podjechać na jeździe próbnej i zapakować to na czym nam zależy (np. wózek, konkretna walizka itp) :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

osłona jest miękka materiałowa, ale składa się z kilku warstw. Skutecznie chroni przed słońcem.

Niestety nie mam przy sobie zdjęcia, zrobię przy okazji, ale gneralnie tak jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/vw-passat-cc-roleta-szyberdachu-szyberdach-i5667261209.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności