Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, orientował się ktoś może jak wygląda cenowo alternatywa dla haka fabrycznego ze zdejmowaną główką ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem jest prawdopodobnie ze sterownikiem, ja zgłosiłem się z podobnymi objawami do serwisu stwierdzili ze to choroba wieku niemowlęce i zamówili nowy sterownik. Przed diagnozą robili aktualizację systemu nic nie pomogło

Dzięki .. czyli zgłaszam się do serwisu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i to by było całkiem miło:) do 100km/h 8.6s w kombiaku tylko ciekawe jak się zbiera powyżej :)

Tez jestem ciekaw tego silnika, ale wydaje mi sie, ze bedzie ok. Jeżdzę służbowo compactem z silnikiem diesla 90 KM. Jak do niego wsiadałem, myślałem,ze to w ogóle nie bedzie jechać. Okazało sie, ze jest dobrze i stosunkowo dynamicznie. Myśle, ze podobnie bedzie w 1.4 ACT. Moze to nie bedzie formuła 1, ale bedzie dobrze, co pozwoli na dynamiczna jazdę na co dzień i chyba nawet oszczędniej niż w przypadku 1.8 TSI. Oczywiście każdy musi sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie chce dołożyć 3k zł i mieć większa pojemnosc i moc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ten silnik sprawuje sie w passacie, ale golf z tym silnikiem jest bardziej dynamiczny i szybszy niz passat 1.8tsi ktorego kiedys mialem. Trzeba sie po prostu przejechac i zobaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tez jestem ciekaw tego silnika, ale wydaje mi sie, ze bedzie ok. Jeżdzę służbowo compactem z silnikiem diesla 90 KM. Jak do niego wsiadałem, myślałem,ze to w ogóle nie bedzie jechać. Okazało sie, ze jest dobrze i stosunkowo dynamicznie. Myśle, ze podobnie bedzie w 1.4 ACT. Moze to nie bedzie formuła 1, ale bedzie dobrze, co pozwoli na dynamiczna jazdę na co dzień i chyba nawet oszczędniej niż w przypadku 1.8 TSI. Oczywiście każdy musi sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie chce dołożyć 3k zł i mieć większa pojemnosc i moc :)

 

Niestety mam sztywno określony budżet i nie mogę przekroczyć leasingu nawet o 1 pln ;) stąd albo 1.4 DSG Highline albo 1.8 Comfort :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety mam sztywno określony budżet i nie mogę przekroczyć leasingu nawet o 1 pln stąd albo 1.4 DSG Highline albo 1.8 Comfort

Tak źle i tak niedobrze chciałoby się powiedzieć Sąsiad ma passka b7 125 koni jeśli dobrze pamiętam i sobie chwali. Tu jest 150. Jeśli to auto służbowe, to ja bym wziął highline w dsg. Nie zapomnij o pakiecie biznes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ebastian powiem Ci tak.... 1.4 TSI na pewno jeździ i można się bardzo pozytywnie zdziwić.... ale to zdziwienie bardzo szybko minie i będziesz się po prostu poruszał z punktu A do B. Musisz jeszcze się zastanowić, jak często jeździsz sam a jak często z dużym "obciążeniem". Ja w pierwszym zmówieniu również wskazałem 1.4 TSI DSG bo uznałem, że to optymalne zestawienie (wcześniej przez 1.5 roku jeździłem Octavią 3 z tym silnikiem i bardzo sobie chwaliłem (stosunek ekonomia/wrażenia z jazdy)... ale (dzisiaj musze to powiedzieć uczciwie) jestem wdzięczny, że realizacja zamówionego 1.4 TSI odciągała się w nieskończoność i wziąłem 1.8 TSI DSG "z placu".... nie zamienię tego silnika na żaden inny i nie wyobrażam sobie mniej mocy w tym aucie (to jest oczywiście stanowisko mocno stronnicze ale szczere). Silnik jest mega elastyczny, brzmi jak silnik samochodowy nie od kosiarki do trawy, w wysokich partiach obrotów nie traci wigoru, przeciwnie pokazuje swoje prawdziwe oblicze... (PS zazdroszczę Kolegą z forum 2.0 TSI ;) tam musi się dużo dziać) za 1.5 l/100 więcej w stosunku do Octavii 1.4 TSI...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żona ma w Seacie 1.8 tsi DSG więc wiem jak fajnie się kręci ;)

Może postawię pytanie inaczej:)

 

Czy warto kosztem silnika brać Highline + biznes czy olać i zadowolić się Comfort'em + biznes :) ?

 

(ta blaszana konsola środkowa mnie przeraża trochę, a będę musiał się na to gapić całymi godzinami:):) )

Oczywiście subiektywne opnie more than welcome :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest mocno indywidualna opinia... i ciężki wybór.

 

Jak zależy Ci na napędzie - bież 1.8 TSI CO, jak ważne jest dla Ciebie "opakowanie" (w sumie rozumiem Twoje obiekcje) bierz 1.4 TSI HL...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ widzę, że dyskusja zeszła na osiągi silników to i ja dorzucę swoje 3 grosze. Parę stron wcześniej kolega pytał o TDI 190 i BiTdi 240. Jeżdżę tym drugim, pojawiły się też opinie kolegów, którzy posiadają 240tkę , że ten samochód to torpeda itd, itd... No tak naprawdę to tak nie jest Panowie. Pracę tego silnika można podzielić na dwie kategorie. Faktycznie do 140km jest to naprawdę szybki samochód, zejście poniżej 6s do setki nie jest to żaden wyczyn dla tej maszyny... ale problem pojawia się później. 4łapy + masa samochodu dają o sobie znać przy jeździe autostradowej. Samochód nie potrafi utrzymać poziomu dynamiki w tej klasie co przy osiąganiu pierwszej setki. Np. takie 2.TSI 220KM mimo, że spint do setki przegra i to sporo, na trasie 130-200km/h w tych zakresach zmiażdży BiTdi. I to nie o tzw. zderzak, tylko różnice będą ogromne - 4-5s na pewno. Oczywiście nie oznacza, to że auto nie jedzie na autostradzie... nadal jest szybsze od 85% użytkowników dróg no ale to już nie ta klasa. Spint do 100 w 6s powinien znamionować znakomite osiągi w pełnym przedziale, jednak tak nie jest... Oczywiście jestem mega zadowolony z samochodu bo ma tysiące inne super walorów, a w jeździe miejskiej jest naprawdę bardzo dynamiczny. W garażu stoi jeszcze 6MPS oraz GTI (VI) obydwa do setki przegrywają, ale na trasie są znacznie szybsze od BiTdi. Tylko, że w MPS mam spalanie w trasie 12l w mieście 16l, w BiTdi mam większy komfort, super skrzynię oraz spalania nigdy nie udało mi się podnieść wyżej jak 7.6l

 

Ale to nie jest auto sportowe... tak jak mogłyby wskazywać osiągi. Mimo wszystko jak najbardziej polecam i gdybym ponownie wybierał nadal rozpatrywałbym tylko dwie wersje albo BiTdi albo 2.0TSI... szkoda że 280KM nie jest dostępny w Polsce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsza opcja 1.4 tsi. Dostajesz troche słabszy wyżyłowany silnik ale za to masz automat możesz w pełni cieszyć się ACC Masz fajne, podgrzewane fotele ze skóry i alcantary masz 17" felgi i ogólnie auto wg. mnie lepiej wygląda.. . Generalnie musisz sobie zadać fundamentalne pytanie co dla ciebie w życiu jest ważne :D wygląd zewnętrzny czy to co ma w środku :D

 

A tak na poważnie. Ja bym zrobił na Twoim miejscu jeszcze inaczej. Wziąłbym 1.8TSI higline w manualu. prawie 6 koła tańszy niż 1.4 highline z DSG. Albo wziął 1.8tsi higline w dsg i pomęczył dealera żeby ci dał lepszy rabat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to nie jest auto sportowe... tak jak mogłyby wskazywać osiągi. Mimo wszystko jak najbardziej polecam i gdybym ponownie wybierał nadal rozpatrywałbym tylko dwie wersje albo BiTdi albo 2.0TSI... szkoda że 280KM nie jest dostępny w Polsce...

 

Dziękuję za opinię. A jak przy prędkościach autostradowych zachowuje się 190 TDI? Czy jest bardziej elastyczny, daje lepsze przyśpieszenie? Z drugiej strony to przyśpieszenia potrzeba przede wszystkim w okolicach 60-120, gdy trzeba szybko wyprzedzić tira itp. Na autostradzie nie ma większego znaczenia czy do 180 km/h przyśpieszymy o sekundę szybciej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z innej beczki.

W łikend miałem szczęście/nieszczęście oglądać 2x TSI zaparkowane pod hotelem. Nie wiem jakiej pojemności, ale oba miały nie tylko końcówki ale również zderzak i odblask okopcony przepalonym olejem (mocno brązowe). Nie wiam czy były butowane na trasie ale zderzaki nie były jakoś specjalnie oblepione muchami. Przypadek czy coś jest na rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A tak na poważnie. Ja bym zrobił na Twoim miejscu jeszcze inaczej. Wziąłbym 1.8TSI higline w manualu. prawie 6 koła tańszy niż 1.4 highline z DSG. Albo wziął 1.8tsi higline w dsg i pomęczył dealera żeby ci dał lepszy rabat.

 

manual nie wchodzi w grę :), 1.4tsi dsg+biz i nawet na lakier biały nie starczy :) już po flotowych rabatach ;)

Jest jeszcze 3 opcja... dogadam się z dealerem i dopłacę do 1.8 z własnej kieszeni a resztę w leasing weźmie firma ;) Ciekawe czy taka opcja jest możliwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak przy prędkościach autostradowych zachowuje się 190 TDI? Czy jest bardziej elastyczny, daje lepsze przyśpieszenie? Z drugiej strony to przyśpieszenia potrzeba przede wszystkim w okolicach 60-120, gdy trzeba szybko wyprzedzić tira itp.

 

w przedziale 60-120 to faktycznie BiTdi jest torpedą, z resztą zmierzone osiągi w testach autocentrum to przy kickdown 60-120 zajmuje nie wiele ponad 3 sekundy więc jest dobrze,

 

zarówno 190 jak i 240 w tych przedziałach wręcz połkną tira... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy taka opcja jest możliwa

Sądzę, że nie ... każdy pieniądz wpływający do salonu musi być zafakturowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 99% nie ma takiej możliwości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z innej beczki.

W łikend miałem szczęście/nieszczęście oglądać 2x TSI zaparkowane pod hotelem. Nie wiem jakiej pojemności, ale oba miały nie tylko końcówki ale również zderzak i odblask okopcony przepalonym olejem (mocno brązowe). Nie wiam czy były butowane na trasie ale zderzaki nie były jakoś specjalnie oblepione muchami. Przypadek czy coś jest na rzeczy?

 

A skąd pewność że TSI? Były oznaczenia na klapie? Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że nie oszczędzam silnika (oczywiście też nie butuję) i jeżdżę w pełnym zakresie obrotów i w żadnym razie zderzak się nie kopci, a poziom oleju przy 5000km nadal pozostaje taki jak przy odbiorze z salonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skąd pewność że TSI? Były oznaczenia na klapie? Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że nie oszczędzam silnika (oczywiście też nie butuję) i jeżdżę w pełnym zakresie obrotów i w żadnym razie zderzak się nie kopci, a poziom oleju przy 5000km nadal pozostaje taki jak przy odbiorze z salonu.

 

Tak, były oznaczenia. Gdyby to była jedna sztuka to pewnie nie zwróciłbym uwagi ale dwie już zastanowiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żona ma w Seacie 1.8 tsi DSG więc wiem jak fajnie się kręci ;)

Może postawię pytanie inaczej:)

 

Czy warto kosztem silnika brać Highline + biznes czy olać i zadowolić się Comfort'em + biznes :) ?

 

(ta blaszana konsola środkowa mnie przeraża trochę, a będę musiał się na to gapić całymi godzinami:):) )

Oczywiście subiektywne opnie more than welcome :)

 

ebastian, wiadomo ze co kierowca to pomysl, co polak to pomysl czyli co polski kierowca to minimum 2 pomysly.

co ja bym zrobil?

 

1.8 TSI w comfortline kosztem 1.4 TSI w highline. bezapelacyjnie

jak mawiaja kierowcy alfy romeo: primo: motore. ;)

 

dlaczego?

1. nie zapomnij ze samochod to silnik. moze miec wyswietlacz 23" i bezprzewodowe parkowanie w podczerwieni ale w koncu wyjedziesz nim na asfalt..

2. comfortline ma wiekszosc potrzebnych na codzien udogodnien dla kierowcy. srebrny panel zamiast czarnego? moim zdaniem to jest argument ale nie pierwszorzedny.. soryy..

3. podpisalbym sie pod powyzszym wlasna decyzja (zamowilem HL zamiast CL) ale: decyzja o HL byla spowodowana tym ze MUSIALEM miec dynaudio..;)

 

jesli nie zalezy ci na odblokowaniu konfiguratora na interesujace cie opcje wybierajac HL.. szedlbym w CL z najmocniejszym silnikiem na jaki mnie stac.

 

powiedzial co nosil w sercu ;)

Edytowane przez panny z wilka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności