Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki wielkie ciekawe czy w kombi wygląda to tak samo :)

 

Nie mam pojęcia .. warto sprawdzić na stronie VW w konfiguratorze wybierz jakieś kombi i przy wyborze silnika jest literka "i" tam w tabelce jest pozycja nośność czy ładowność.. powinno się to pokrywać z nośnością opon.

Edytowane przez Enduan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posty powyżej uświadamiają, że człowiek jak kupi i delektuje się jazdą to czasami zapomina o tych co czekają.

Więc w temacie wrażeń z jazdy B8, 190KM w manualu do wcześniejszego postu dodam, że:

1. trasa Łódź - Świnoujście (trasa A2, S3) - dystans 560 km, auto załadowane (z grubsza licząc ok. 400kg załadunku), prędkość na ACC na autostradzie 150 km/h na ekspresówce 135 km/h - spalanie 6,2; (niebawem droga powrotna na pusto - napiszę jak wyszło)

2. wcześniej na dystansie ok. 880 km na pusto, w tym autostrada ok. 500 km (ACC - 145 km/h, ok. 70km w zmiennej predkości 150-180km/h) spalanie 5,5 (sprawdzone na kalkulatorze 5,54);

3. auto ciche jeśli chodzi o silnik, ale przy prędkościach autostradowych słyszalne szumy wiatru i opon (szyby boczne wyciszane pewnie dałyby fajny efekt);

4. auto jest bardzo elastyczne, zbiera się ładnie gdzieś od 1200-1300 obr i ciągnie w górę do 3500 (na razie nie przesadzałem z kręceniem wyżej). Wcześniej miałem B5 (3BG, 1,9tdi, 130KM, 2005 rok, ostatnie sztuki) i tamten chodził fajnie od 1800 obr, tu zdecydowanie odczuwalna różnica, zwłaszcza w mieście;

5. zawieszenie jest twardsze niż w moim 3BG, przez co mam wrażenie, ze jest głośniejsze niż w poprzednim, gdzie nic nie było słychać; ale lepiej się trzyma w zakrętach;

6. tempomat ACC działa super; przy manualu duży plus za to, że ACC nie rozłącza się przy zmianie biegów; do tego elastyczność silnika powoduje, że przy jeździe autostradowej w większości hamowanie i przyspieszanie odbywa się bez konieczności zmiany biegów;

7. światła dynamiczne - super sprawa; zakres i różnorodność kombinacji ustawień świateł w trakcie jazdy niesamowita

 

To tak dla zainteresowanych na razie tyle.

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbujcie przy wbitym biegu wstecznym ustawić lusterko pasażera tak aby widzieć to co chcemy widzieć przy cofaniu. Później ustawić pokrętło w domyślnym położeniu. Po zmianie biegu na inny niż wsteczny lusterko powróci do ustawienia sprzed zmiany

 

Tak się ustawia w moim aucie - Audi a4 b8 ;)

 

Niestety ten "patent" nie działa. Specjalnie byłem to sprawdzić. Nie mam elektrycznych siedzeń ( poza kierowcą).

Dobrze, że mam Area View :-)

 

Co do manuala i aktywnego tempomatu poniżej 30km/h. Jak zejdziesz do prędkości obrotowej poniżej 1tys a auto

hamuje na aktywnym tempomacie to dostaniesz czerwonego buta ( AID ) , że masz hamować ( i w domyśle przejąć sterowanie).

 

Z cyklu "smaczki":

1. Manual, 150TDI. Jak zadusisz silnik ( np próbując ruszyć za ostro na 2 biegu) - wystarczy wcisnąć sprzęgło - silnik wystartuje ponownie

2. Jak zatrzymasz silnik autostopem i masz go na luzie z puszczonym sprzęgłem - silnik potrafi sam z siebie wystartować .

Myślałem, że wyczuł, że auto przede mną odjechało i przygotował się do startu - ale druga próba nie potwierdziła teorii ...

3. Na postoju na luzie idzie silnik tylko rozkręcić do 2500 obr chyba, że AID przekłamuje ... Może ochrona bo przebieg dopiero 1500km ...

4. Jak dużo jeździ się po mieście to DPF przepala co 300km. Już zmieniłem trasę na 5km dłuższą ale "autostradową". Okazało się że jestem jestem szybciej w domu , a spalanie spadło bo jadę równo i nie robię miejskich zajączków. Kto by pomyślał, że auto będzie mnie wychowywać ... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, poszedłem - nie dało mi spokoju, sprawdziłem i niestety nic.. jutro porozmawiam z sprzedawcą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem co o tym myslec.

problem podobno ustapil w 2011 roku. nie sadze zeby wrocili do wadliwego rozwiazania.

troche daje do myslenia w tym artykule lista sposobow usuwania wady fabrycznej, a szczegolnie pkt 2:

1. odma: bez sensu

2. wymiana na nowe tloki, korbowody, pierscienie: OK, ale drogo i nie zawsze dziala czyli ze w nowych tez moze byc zonk!?

3. toczenie albo kute tloki sportowe - i to mnie najbardzoiej pociesza, bo jesli to jest jedyna bolaczka tego motoru to najwyzej po gwarancji ( mam 5 lat) zrobie sobie te tloki za 3-4kola i czesc.

 

4000 tys km moze byc malo zeby wada sie ujawnila.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

no wlasnie, jakos tak. jak mawiaja najstarsi mechanicy... " jak sie ma spie...olic to i tak sie spi...doli!" :)

Powiem tak, ktos znowu narobil szumu tak jak z rozrzadem w 1.4 TSI, poprzedni passat 1.8 TSI (2008r) 80 tys km litr dolewany miedzy przegladami (przeglady miedzy 18-20tys km) , ojciec swoim 1.8 TSI ( tez 2008 r)zrobil 170tys i sytuacja podobna, moj B7 2.0 TSI (2012r) tez dolewam ok litra miedzy przegladami ( teraz mam 50tys km). Wszystko zalezy od stylu jazdy, jak jechalem na narty do Włoch to ponad 3 tys km i prawie nie ubylo nic, jak sie jezdzi wieksxosc po miescie i korzysta z mocy silnika to i oleju troche musi spalic.

Na pewno jest jakis problem z jakas partia tych silnikow z tego co pisza ludzie, ale mysle ze problem na pewno nie jest tak duzy jak go rozdmuchali w auto swiecie i motorze ostatnio. Po przecztaniu tych artykulow wychodzi na to, ze najlepiej juz jechac i przerabiac tloki bo fabryczne po modrenizacji tez sa zle...nie popadajmy w paranoje. A dla znawcow tematu to co pisza ze silniki 2.0TSI do 2010 ktore mialy pasek a nie lancuch nie maja tego problemu to wiedza ze one mialy duzy problem z pierscieniani bo wkladali jakas chinszczyzne przez dluzszy czas. Zauwazcie we wszystkich artykulach ze problem dotyczy glownie audi (2.0) i skod (1.8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przerobiłem 3 silniki 1,8 w skodach (Octavia i 2 x Superb) i nigdy nie dolałem ani grama oleju, a przebiegi rzędu 150 tys. Obecnie mam w Superbie przebieg 170 tys. i nadal rośnie bo produkcja b8 najszybciej w 39 tygodniu :-(

Edytowane przez sebsek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A problemy z dolewaniem oleju pojawiają się od razu czy po jakimś czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Jak zatrzymasz silnik autostopem i masz go na luzie z puszczonym sprzęgłem - silnik potrafi sam z siebie wystartować .

Myślałem, że wyczuł, że auto przede mną odjechało i przygotował się do startu - ale druga próba nie potwierdziła teorii ...

3. Na postoju na luzie idzie silnik tylko rozkręcić do 2500 obr chyba, że AID przekłamuje ... Może ochrona bo przebieg dopiero 1500km ...

 

ad 2. to standard także w Fordzie. Auto dochodzi do wniosku że jak chodzi klima, radio itp to trzeba odpalić silnik żeby za bardzo akumulatora nie obciążać.

ad 3. w Golfie TDI też tak jest. Ale nie pamiętam czy 2500 czy 3000 obrotów. Takie zabezpieczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
We wtorek odbiór i już nie mogę się doczekać :-) spalaniem jestem wręcz zszokowany

Dodam coś od siebie. Wczoraj zrobione prawie 1000 km - 90% autostrada. Spalanie wyszło 6,2 litra. W Niemczech spalanie spalanie wyszło poniżej 6l, przy ACC ustawionym na 160km/h. Wczoraj pozwoliłem sobie też na troszkę więcej - przy prędkości 200-220 spalanie na odcinku 22 km wyszło 9,6l jadąc pod wiatr.

Średnie zużycie zawyża niestety polski odcinek autostrady (Świecko-Poznań). Droga zbudowana jest z jakiegoś innego betonu - opony są głośniejsze no i spalanie ok. 0,7 l wyższe (w Lagunie było to samo).

Ogólnie jadąc Passatem strasznie się nudzę, gdyż zbyt wiele auto robi automatycznie ;).

 

A teraz z innej beczki. Jeżeli ktoś zastanawia się nad DynAudio, to powiem że wart jest tych pieniędzy. Mam porównanie do Bose z Laguny i DynAudio bije Bose na głowę. Jakości dźwięku jest rewelacyjna. Siedzę obecnie wieczorami i zrzucam moje płyty na kartę SD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze, ten twoj czerwony tylko niepokoj zasial...

czekam na tungstena i troche sie drapie czy nie zmienic na crimson ... do pazdziernika mam czas

 

Widziałem go na placu. Moje odczucie jest takie, że na tych jasnych kolorach nadwozia, lepiej widać przetłoczenia (maska, linia boczna etc.). Jak to mówią, kolor to rzecz gustu ... :)

 

Dzisiaj spokojna jazda po mieście. odcinek 10km. Kilka świateł, w miarę płynnie, spalanie 7,3l. Pod koniec tygodnia jade w góry więc podam spalanie na odcinku 200km przy "normalnej jeździe"

 

Spalanie 190km diesla kolegi Krisxx wprawiło mnie w konsternacje ... :P

Edytowane przez Enduan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam coś od siebie. Wczoraj zrobione prawie 1000 km - 90% autostrada. Spalanie wyszło 6,2 litra. W Niemczech spalanie spalanie wyszło poniżej 6l, przy ACC ustawionym na 160km/h. Wczoraj pozwoliłem sobie też na troszkę więcej - przy prędkości 200-220 spalanie na odcinku 22 km wyszło 9,6l jadąc pod wiatr.

Średnie zużycie zawyża niestety polski odcinek autostrady (Świecko-Poznań). Droga zbudowana jest z jakiegoś innego betonu - opony są głośniejsze no i spalanie ok. 0,7 l wyższe (w Lagunie było to samo).

Ogólnie jadąc Passatem strasznie się nudzę, gdyż zbyt wiele auto robi automatycznie ;).

 

A teraz z innej beczki. Jeżeli ktoś zastanawia się nad DynAudio, to powiem że wart jest tych pieniędzy. Mam porównanie do Bose z Laguny i DynAudio bije Bose na głowę. Jakości dźwięku jest rewelacyjna. Siedzę obecnie wieczorami i zrzucam moje płyty na kartę SD.

 

czytam, czytam i dalej mi oczy wyłażą ze zdziwienia, w najbliższych dniach testy i cieszę się coraz bardziej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie 190km diesla kolegi Krisxx wprawiło mnie w konsternacje ...

Mnie też zaskakuje in plus. Zakładałem spalanie ok. 7l. A póki co jest lepiej ;).

 

Dla pocieszenia powiem, że w mieście pali podobnie jak Twój, czyli ok. 7,3l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW nie chce juz zmieniac swojego zamowienia w zwiazku z tym pytanie czy ktos bedzie chetny na zakup nowych felg Verona 19cali bez opon ? Chce zakupic inne 19calowe felgi na lato.

Edytowane przez ptaku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BRW nie chce juz zmieniac swojego zamowienia w zwiazku z tym pytanie czy ktos bedzie chetny na zakup nowych felg Verona 19cali bez opon ? Chce zakupic inne 19calowe felgi na lato.

 

O jakich myślisz? Ja planuję na zimę wziąć 19" Talladega od CC R-line

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimę mam już kupione świeżynki OZ Omnia 18cali a co do lata to jeśli znalazlby sie kupiec na Verony to zakupilbym OZety Leggera 19 cali. 19 na zime to wedlog mnie juz troche za duzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy ten active info display przy jeździe w nocy nie razi jakoś/nie męczy oczu? W niektórych testach widziałem takie uwagi, że na dłuższą metę może on przeszkadzać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zimę mam już kupione świeżynki OZ Omnia 18cali a co do lata to jeśli znalazlby sie kupiec na Verony to zakupilbym OZety Leggera 19 cali. 19 na zime to wedlog mnie juz troche za duzo.

 

no ładne :) tak sportowo, wprowadzasz jeszcze inne zmiany?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Koledzy, czy ten active info display przy jeździe w nocy nie razi jakoś/nie męczy oczu? W niektórych testach widziałem takie uwagi, że na dłuższą metę może on przeszkadzać..

 

Jak zwykle subiektywna ocena. Jest możliwość ustawienia jasności AID, poza tym w zależności od natężenia światła zewnętrznego AID sam reguluje jasność. Mnie nigdy nie oślepiał nawet przy dłuższej jeździe w nocy a nawet nie ściemniałem go maksymalnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, czy ten active info display przy jeździe w nocy nie razi jakoś/nie męczy oczu? W niektórych testach widziałem takie uwagi, że na dłuższą metę może on przeszkadzać..

Nie podzielam opinii, mi w żadnym stopniu nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze taka ogromna prośbę. Czy ktos z posiadaczy B8 mógłby sprawdzić oznaczenie szyby bocznej przedniej? Ostatnio jeździłem biturbo 240km i rzuciło mi sie w oczy ze przednie boczne szyby nie były sygnowane Saint-Gobain ale jakaś inna firma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ładne :) tak sportowo, wprowadzasz jeszcze inne zmiany?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Jak zwykle subiektywna ocena. Jest możliwość ustawienia jasności AID, poza tym w zależności od natężenia światła zewnętrznego AID sam reguluje jasność. Mnie nigdy nie oślepiał nawet przy dłuższej jeździe w nocy a nawet nie ściemniałem go maksymalnie :)

 

W polowie gwarancji tzn po 2 latach na pewno wpadnie program sterownika silnika i skrzyni. Zastanowie sie jeszcze nad wydechem ze sterowanymi przepustnicami z MG Motorsport. Mam tylko nadzieje ze hamulce ogarna seryjna moc. Tak pozatym jaka srednice maja tarcze w 2.0tsi bo u mnie w Golfie mam 312mm seryjne klocki i tarcze byly troche slabe pomimo tego ze nie jestem rajdowcem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności