Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Lusterka składane ( polecam na ciasne parkingi -opcja za 800pln) składają się do góry. Na ile pochylić się

da, nie wiem ale są dość małe

Ja się na to nie zdecydowałem. Przez ostatnie 3 lata nie użyłem tego w aktualnym samochodzie, to stwierdziłem, że i w kolejnym nie będzie mi potrzebne a kasę mogę przeznaczyć np. na ambiente.

Co do prawego lusterka to chodzi mi o tą opcję, przy której wrzucenie wstecznego od razu powoduje ustawienie prawego lustra maksymalnie do dołu, co pokazuje mi wspomniany ew. krawężnik lub linię podczas cofania. To + czujniki wsteczne w zupełności zastępowały mi kamerę cofania. jeśli takiego banału nie będzie, będę trochę rozczarowany.

Odnośnie Dynaaudio - z Passata sali koncertowej nie zrobię - nie ta izolacja akustyczna.

Zgadza się, ale ja w samochodzie spędzam min 2 godziny dziennie, czasem cały dzień i lubię rozróżnić zamierzony dźwięk basu w ścieżce dźwiękowej od pierdzącej papierowej membrany głośnika.

Odnośnie manetek. Czyli taki trochę manual za +9kpln ... :-)

DSG jest czasami wygodny (nie zawsze) tak samo jak manual czasami jest upierdliwy ( nie zawsze)

To tak jakby, tylko bez lewego pedału :) Co kto lubi, kwestia gustu. Ja akurat muszę przez kolano, ale bez tego i tak bym automat wybrał. Starzeje się :)

Jak widzicie dobrałem też park assist . Ku mojemu zdziwieniu, cena wzrosła z 1030 zł do 3160 zł

raczej pomyłka, albo ktoś tam za dobrze się bawi.

Zreszta cennik na stronie vw jest, jak z tego wynika , jest już nieaktualny.

Do mnie też już dotarły informacje, że poszła podwyżka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak widzicie dobrałem też park assist . Ku mojemu zdziwieniu, cena wzrosła z 1030 zł do 3160 zł za ten pakiet dla produkcji 2016. Jeśli jutro handlowiec mi to potwierdzi to rezygnuje z tej opcji. Zdaniem handlowca to pomyłka bo przecież mam już czujniki parkowania w standarcie. Zobaczymy co powie jutro.

to nie pakiet drogowy wspomaga przy wyjeżdżaniu z bramy a właśnie Park Assist.

Razem z tym pakietem dostajecie dodatkowe 4 czujniki na zderzakach przy samym nadkolu. Te czujniki służą do wykrywania miejsca podczas funkcji autonomicznego parkowania oraz wyjeżdżając z "bramy" tyłem informują o tym czego nie widzimy.

Inną rzeczą również wg. mnie kapitalną jest Area View z kamerą z przodu, bo jeśli zdarza nam się wyłaniać czasem zza jakiegoś winkla i musimy wystawiać nos na jezdnię żeby coś zobaczyć, narażamy się na dzwona. Przednia kamera szerokokątna pokazuje nam wszystko i możemy bezpiecznie wystawić ledwo zderzak i wszystko zobaczyć. W sumie wyjeżdzając tyłem taką samą rolę spełni kamera tylna. Przetestowałem i polecam! Boczne kamery przydają się przy parkowaniu przy krawężnikach, ale faktycznie tutaj wprawnemu kierowcy lusterko wystarczy, choć kamera ułatwi zadanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie pakiet drogowy wspomaga przy wyjeżdżaniu z bramy a właśnie Park Assist.

 

Park assist również wspomaga wyjeżdżanie tyłem. Radary w nadkolach kontrolują strefę w promieniu 50m za autem ( lewo,prawo).

W przypadku nadjeżdżającego pojazdu ostrzegają przed kolizją z wyhamowaniem włącznie.

Edytowane przez cayugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś zamowilem i odbieram za parę dni:):) oczywiście to auto placowe: 1.8tsi manual hl, limuzyna,aid, discover pro, kamera cofania, lustetka, 17", tungsten... Jedyne czego nie ma z mojej listy to ambient i bardzo nad tym boleje...jak ktoś chce podobne auto to niech się odezwie, to powiem gdzie jest do nabycia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ambient dolozysz i bedzie takie jak chciales. Za chwile napewno pojawia sie listwy ambiente do B8 na allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja dziś zamowilem i odbieram za parę dni:):) oczywiście to auto placowe: 1.8tsi manual hl, limuzyna,aid, discover pro, kamera cofania, lustetka, 17", tungsten... Jedyne czego nie ma z mojej listy to ambient i bardzo nad tym boleje...jak ktoś chce podobne auto to niech się odezwie, to powiem gdzie jest do nabycia...

 

No to liczymy na dokładny test.

We wszystkich modelach gadzety są takie same ale będziesz pierwszy który się objawi na tym forum z 1.8 TSI i to w manualu.

Jestem ciekaw twoich wrażeń. Mój dopiero w 17 tygodniu idzie do produkcji i być może jeszcze wrócę do DSG jeśli wrażenia są nieciekawe w manualu (+70 nm powinno dać jakąś różnicę).

Zobacz ile da się jechać na 6 biegu najmniej i sprawnie przyspieszać.

 

Swoją drogą spotkał się już ktoś z jakimś opisem lub testem na zagranicznych forach i portalach? 1.8 TSI z DSG lub manualem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Park assist również wspomaga wyjeżdżanie tyłem. Radary w nadkolach kontrolują strefę w promieniu 50m za autem ( lewo,prawo).

W przypadku nadjeżdżającego pojazdu ostrzegają przed kolizją z wyhamowaniem włącznie.

 

Z tego co ja wyczytałem to odpowiedzialny jest za to Rear Traffic Asist i to wchodzi w skład side asist + lane asist

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli takiego banału nie będzie, będę trochę rozczarowany.

 

no to będziesz :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację. Miało być nie Park assist tylko Side Assist.

Dzięki za czujność :-)

W ogóle więcej szczegółów:

http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/detail-new-passat-generation-8-2/?COLLCC=679450539

Edytowane przez cayugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy warto brać dodatkowa gwarancje? Co ona obejmuje? Albo czego nie obejmuje? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, a czy warto brać dodatkowa gwarancje? Co ona obejmuje? Albo czego nie obejmuje?

 

VW zamienił, kiedyś obowiązujące ubezpieczenie od nieprzewidzianych napraw po okresie gwarancji na pełną gwarancję ,

dokładnie taką jak przez pierwsze 2 lata ( wg zapewnień sprzedawców) tyle, że z limitem kilometrów.

 

Kosztownej elektroniki w aucie sporo, auto świeże konstrukcyjnie, ja bym brał.

Przy obecnym tempie projektowania ( już projektują B9) na pewno popełniono błędy, które będą odbijać się

czkawką przez lata. A tu nie da się przetrzymać klienta z poprawkami do końca okresu gwarancji 2 letniej

bo sobie wykupił przedłużenie np do 5lat. Za te pieniądze, przy cenie zakupu auta i historii VW z dwu masami,

wtryskami i turbinami ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do prawego lusterka to chodzi mi o tą opcję, przy której wrzucenie wstecznego od razu powoduje ustawienie prawego lustra maksymalnie do dołu, co pokazuje mi wspomniany ew. krawężnik lub linię podczas cofania. To + czujniki wsteczne w zupełności zastępowały mi kamerę cofania. jeśli takiego banału nie będzie, będę trochę rozczarowany.

 

Taki banał będzie ale jak weźmiesz elektryczne fotele z pamięcią (obejmujące również lusterka). Niestety. A elektryczne fotele to już tylko skóra. Do alcantary, na polskim rynku, pełnej elektryki nie ma.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam sprawdzałem dziś konfigurator na niemiecki rynek i już pojawił się model 1.6 tdi bluemotion z nową 7-biegową skrzynią Dsg. Rozumiem, że skrzynia jest dostępna tylko w tych dwóch modelach a do reszty chcą wciśnąć tą starą,na której auta więcej palą. Ciekawa jaka różnica jest między tymi skrzyniami w warunkach drogowych.

 

Ale o jakiej nowej skrzyni do 1.6 TDI piszesz? Przecież tam będzie siedzieć DQ200 - sucha 7 biegowa skrzynia, dostosowana do 250NM. Niestety nie będzie to DQ500 z BiTDI. Owszem DQ200 jest nowsza niż 6 biegowa DQ250. Czy lepsza? IMHO - nie koniecznie. Ja tam wolę starszą, mokrą ale i trwalszą DQ250.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to liczymy na dokładny test.

We wszystkich modelach gadzety są takie same ale będziesz pierwszy który się objawi na tym forum z 1.8 TSI i to w manualu.

Jestem ciekaw twoich wrażeń. Mój dopiero w 17 tygodniu idzie do produkcji i być może jeszcze wrócę do DSG jeśli wrażenia są nieciekawe w manualu (+70 nm powinno dać jakąś różnicę).

Zobacz ile da się jechać na 6 biegu najmniej i sprawnie przyspieszać.

 

Swoją drogą spotkał się już ktoś z jakimś opisem lub testem na zagranicznych forach i portalach? 1.8 TSI z DSG lub manualem?

 

jak dobrze pójdzie to ja będę pierwszy i dziś już odbiorę - samochód czeka od piątku na dokumenty :)

jak ten czasss się dłuży :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem twój ból oczekiwania:):) u mnie jeszcze nie jest pewne czy wszystkie formalności będą zalatwione do piątku..jeśli tak to odbiore w piątek albo w sobotę... A jak nie to dopiero w poniedzialek:( ale pocieszeniem jest to ze inni czekają jeszcze tygodnie albo nawet miesiące...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to będziesz
Taki banał będzie ale jak weźmiesz elektryczne fotele z pamięcią

 

No nie... przecież to żaden nakład kosztów. Takie praktyczne rozwiązanie, banalne. Czyżby VW obrało sobie drogę wymuszania inwestycji 3 tyś pn w kamerę i jako środek motywacyjny nie "nauczy" opuszczenia się lustra przy włączonym biegu wstecznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Pakiet drogowy. Warto? Jestem średnim kierowca , i jak pamiętam parę stresowych sytuacje właśnie przy zmianie pasa ruchu oraz

wyjeżdzajac z miejsca parkingowego.

Ktoś tutaj wspominał ze nie bardzo to jest warte swojej (dużej ) ceny.

 

Dołoże swój kamyczek w kwestii pakietu drogowego: asystent zmiany pasa - przydatne, ale szału nie ma - zastępowanie odruchu kierowcy automatem. Asystent toru jazdy - to uznaję za ciekawe, auto trzyma się pasa w momencie grzebania w nawigacji, wbijania numeru telefonu, sprawdziłem - podobało mi się. I na koniec system rozpoznawania przechodniów - tu mam nadzieję, ze działa - koszty systemu są niższe niż wynajęcie adwokata (i zamieszania w życiu) gdyby, odpukać, strzeliło się przez nieuwagę przechodnia. Nak sobie naiwnie myślę.

 

Z innej beczko - importer nie umie odpowiedzieć na pytanie - czy zmiana biegu na niższy przy aktywnym tempomacie rozłączy go czy nie, gdy silnik zacznie się dławić. Moim zdaniem tak, ale chciałem mieć info z pierwszej ręki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie... przecież to żaden nakład kosztów. Takie praktyczne rozwiązanie, banalne. Czyżby VW obrało sobie drogę wymuszania inwestycji 3 tyś pn w kamerę i jako środek motywacyjny nie "nauczy" opuszczenia się lustra przy włączonym biegu wstecznym?

 

dla zainteresowanych wklejam wycinek instrukcji dot. lusterka.

Wg. mojej interpretacji obniżane lusterko podczas jazdy na wstecznym nie jest dostępne wyłącznie z pamięcią foteli.

Posiadając funkcję pamięci foteli można przypisać dokładne ustawienie lusterka wstecznego do danego kluczyka.

Napisali tam, że z funkcji Infotainment można wybrać opcję "obniżania lusterka przy włączeniu wstecznego biegu" z tym że to ustawienie będzie identyczne dla dowolnego kluczyka przypisanego do auta.

 

[ATTACH=CONFIG]129999[/ATTACH]

Edytowane przez szylton
kiepska rozdzielczość załadowanego zdjęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisali tam, że z funkcji Infotainment można wybrać opcję "obniżania lusterka przy włączeniu wstecznego biegu" z tym że to ustawienie będzie identyczne dla dowolnego kluczyka przypisanego do auta

mógłby ktoś sprawdzić to w rzeczywistości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla zainteresowanych wklejam wycinek instrukcji dot. lusterka.

Wg. mojej interpretacji obniżane lusterko podczas jazdy na wstecznym nie jest dostępne wyłącznie z pamięcią foteli.

Posiadając funkcję pamięci foteli można przypisać dokładne ustawienie lusterka wstecznego do danego kluczyka.

Napisali tam, że z funkcji Infotainment można wybrać opcję "obniżania lusterka przy włączeniu wstecznego biegu" z tym że to ustawienie będzie identyczne dla dowolnego kluczyka przypisanego do auta.

 

[ATTACH=CONFIG]129999[/ATTACH]

 

W b6/b7 do obniżania lusterka nie trzeba mieć foteli z pamięcią ale lusterko prawe z pamięcią. VW nie zakładało luster z pamięcią do aut bez foteli z pamięcią, chyba że w B8 to jest specjalnie płatna opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczko - importer nie umie odpowiedzieć na pytanie - czy zmiana biegu na niższy przy aktywnym tempomacie rozłączy go czy nie, gdy silnik zacznie się dławić. Moim zdaniem tak, ale chciałem mieć info z pierwszej ręki.

 

Mam to samo pytanie ale w manualu. Jak się zachowa Front Assist lub aktywny tempomat jak kierowca nie reaguje redukując, wysprzęglając ? Sam zadusi silnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności