kubelt Zgłoś #1341 Napisano 24 Marca 2015 Lusterka składane ( polecam na ciasne parkingi -opcja za 800pln) składają się do góry. Na ile pochylić się da, nie wiem ale są dość małe Ja się na to nie zdecydowałem. Przez ostatnie 3 lata nie użyłem tego w aktualnym samochodzie, to stwierdziłem, że i w kolejnym nie będzie mi potrzebne a kasę mogę przeznaczyć np. na ambiente. Co do prawego lusterka to chodzi mi o tą opcję, przy której wrzucenie wstecznego od razu powoduje ustawienie prawego lustra maksymalnie do dołu, co pokazuje mi wspomniany ew. krawężnik lub linię podczas cofania. To + czujniki wsteczne w zupełności zastępowały mi kamerę cofania. jeśli takiego banału nie będzie, będę trochę rozczarowany. Odnośnie Dynaaudio - z Passata sali koncertowej nie zrobię - nie ta izolacja akustyczna. Zgadza się, ale ja w samochodzie spędzam min 2 godziny dziennie, czasem cały dzień i lubię rozróżnić zamierzony dźwięk basu w ścieżce dźwiękowej od pierdzącej papierowej membrany głośnika. Odnośnie manetek. Czyli taki trochę manual za +9kpln ... :-)DSG jest czasami wygodny (nie zawsze) tak samo jak manual czasami jest upierdliwy ( nie zawsze) To tak jakby, tylko bez lewego pedału Co kto lubi, kwestia gustu. Ja akurat muszę przez kolano, ale bez tego i tak bym automat wybrał. Starzeje się Jak widzicie dobrałem też park assist . Ku mojemu zdziwieniu, cena wzrosła z 1030 zł do 3160 zł raczej pomyłka, albo ktoś tam za dobrze się bawi. Zreszta cennik na stronie vw jest, jak z tego wynika , jest już nieaktualny. Do mnie też już dotarły informacje, że poszła podwyżka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #1342 Napisano 24 Marca 2015 Jak widzicie dobrałem też park assist . Ku mojemu zdziwieniu, cena wzrosła z 1030 zł do 3160 zł za ten pakiet dla produkcji 2016. Jeśli jutro handlowiec mi to potwierdzi to rezygnuje z tej opcji. Zdaniem handlowca to pomyłka bo przecież mam już czujniki parkowania w standarcie. Zobaczymy co powie jutro. to nie pakiet drogowy wspomaga przy wyjeżdżaniu z bramy a właśnie Park Assist. Razem z tym pakietem dostajecie dodatkowe 4 czujniki na zderzakach przy samym nadkolu. Te czujniki służą do wykrywania miejsca podczas funkcji autonomicznego parkowania oraz wyjeżdżając z "bramy" tyłem informują o tym czego nie widzimy. Inną rzeczą również wg. mnie kapitalną jest Area View z kamerą z przodu, bo jeśli zdarza nam się wyłaniać czasem zza jakiegoś winkla i musimy wystawiać nos na jezdnię żeby coś zobaczyć, narażamy się na dzwona. Przednia kamera szerokokątna pokazuje nam wszystko i możemy bezpiecznie wystawić ledwo zderzak i wszystko zobaczyć. W sumie wyjeżdzając tyłem taką samą rolę spełni kamera tylna. Przetestowałem i polecam! Boczne kamery przydają się przy parkowaniu przy krawężnikach, ale faktycznie tutaj wprawnemu kierowcy lusterko wystarczy, choć kamera ułatwi zadanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cayugo Zgłoś #1343 Napisano 24 Marca 2015 (edytowane) to nie pakiet drogowy wspomaga przy wyjeżdżaniu z bramy a właśnie Park Assist. Park assist również wspomaga wyjeżdżanie tyłem. Radary w nadkolach kontrolują strefę w promieniu 50m za autem ( lewo,prawo). W przypadku nadjeżdżającego pojazdu ostrzegają przed kolizją z wyhamowaniem włącznie. Edytowane 24 Marca 2015 przez cayugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziura75 Zgłoś #1344 Napisano 24 Marca 2015 A ja dziś zamowilem i odbieram za parę dni:) oczywiście to auto placowe: 1.8tsi manual hl, limuzyna,aid, discover pro, kamera cofania, lustetka, 17", tungsten... Jedyne czego nie ma z mojej listy to ambient i bardzo nad tym boleje...jak ktoś chce podobne auto to niech się odezwie, to powiem gdzie jest do nabycia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #1345 Napisano 24 Marca 2015 Ambient dolozysz i bedzie takie jak chciales. Za chwile napewno pojawia sie listwy ambiente do B8 na allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #1346 Napisano 24 Marca 2015 A ja dziś zamowilem i odbieram za parę dni:) oczywiście to auto placowe: 1.8tsi manual hl, limuzyna,aid, discover pro, kamera cofania, lustetka, 17", tungsten... Jedyne czego nie ma z mojej listy to ambient i bardzo nad tym boleje...jak ktoś chce podobne auto to niech się odezwie, to powiem gdzie jest do nabycia... No to liczymy na dokładny test. We wszystkich modelach gadzety są takie same ale będziesz pierwszy który się objawi na tym forum z 1.8 TSI i to w manualu. Jestem ciekaw twoich wrażeń. Mój dopiero w 17 tygodniu idzie do produkcji i być może jeszcze wrócę do DSG jeśli wrażenia są nieciekawe w manualu (+70 nm powinno dać jakąś różnicę). Zobacz ile da się jechać na 6 biegu najmniej i sprawnie przyspieszać. Swoją drogą spotkał się już ktoś z jakimś opisem lub testem na zagranicznych forach i portalach? 1.8 TSI z DSG lub manualem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamo9999 Zgłoś #1347 Napisano 24 Marca 2015 Park assist również wspomaga wyjeżdżanie tyłem. Radary w nadkolach kontrolują strefę w promieniu 50m za autem ( lewo,prawo).W przypadku nadjeżdżającego pojazdu ostrzegają przed kolizją z wyhamowaniem włącznie. Z tego co ja wyczytałem to odpowiedzialny jest za to Rear Traffic Asist i to wchodzi w skład side asist + lane asist Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #1348 Napisano 24 Marca 2015 jeśli takiego banału nie będzie, będę trochę rozczarowany. no to będziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cayugo Zgłoś #1349 Napisano 24 Marca 2015 (edytowane) Oczywiście masz rację. Miało być nie Park assist tylko Side Assist. Dzięki za czujność :-) W ogóle więcej szczegółów: http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/detail-new-passat-generation-8-2/?COLLCC=679450539 Edytowane 24 Marca 2015 przez cayugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #1350 Napisano 24 Marca 2015 Panowie, a czy warto brać dodatkowa gwarancje? Co ona obejmuje? Albo czego nie obejmuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cayugo Zgłoś #1351 Napisano 24 Marca 2015 Panowie, a czy warto brać dodatkowa gwarancje? Co ona obejmuje? Albo czego nie obejmuje? VW zamienił, kiedyś obowiązujące ubezpieczenie od nieprzewidzianych napraw po okresie gwarancji na pełną gwarancję , dokładnie taką jak przez pierwsze 2 lata ( wg zapewnień sprzedawców) tyle, że z limitem kilometrów. Kosztownej elektroniki w aucie sporo, auto świeże konstrukcyjnie, ja bym brał. Przy obecnym tempie projektowania ( już projektują B9) na pewno popełniono błędy, które będą odbijać się czkawką przez lata. A tu nie da się przetrzymać klienta z poprawkami do końca okresu gwarancji 2 letniej bo sobie wykupił przedłużenie np do 5lat. Za te pieniądze, przy cenie zakupu auta i historii VW z dwu masami, wtryskami i turbinami .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szu Zgłoś #1352 Napisano 24 Marca 2015 Co do prawego lusterka to chodzi mi o tą opcję, przy której wrzucenie wstecznego od razu powoduje ustawienie prawego lustra maksymalnie do dołu, co pokazuje mi wspomniany ew. krawężnik lub linię podczas cofania. To + czujniki wsteczne w zupełności zastępowały mi kamerę cofania. jeśli takiego banału nie będzie, będę trochę rozczarowany. Taki banał będzie ale jak weźmiesz elektryczne fotele z pamięcią (obejmujące również lusterka). Niestety. A elektryczne fotele to już tylko skóra. Do alcantary, na polskim rynku, pełnej elektryki nie ma. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam sprawdzałem dziś konfigurator na niemiecki rynek i już pojawił się model 1.6 tdi bluemotion z nową 7-biegową skrzynią Dsg. Rozumiem, że skrzynia jest dostępna tylko w tych dwóch modelach a do reszty chcą wciśnąć tą starą,na której auta więcej palą. Ciekawa jaka różnica jest między tymi skrzyniami w warunkach drogowych. Ale o jakiej nowej skrzyni do 1.6 TDI piszesz? Przecież tam będzie siedzieć DQ200 - sucha 7 biegowa skrzynia, dostosowana do 250NM. Niestety nie będzie to DQ500 z BiTDI. Owszem DQ200 jest nowsza niż 6 biegowa DQ250. Czy lepsza? IMHO - nie koniecznie. Ja tam wolę starszą, mokrą ale i trwalszą DQ250. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viaderro Zgłoś #1353 Napisano 25 Marca 2015 No to liczymy na dokładny test.We wszystkich modelach gadzety są takie same ale będziesz pierwszy który się objawi na tym forum z 1.8 TSI i to w manualu. Jestem ciekaw twoich wrażeń. Mój dopiero w 17 tygodniu idzie do produkcji i być może jeszcze wrócę do DSG jeśli wrażenia są nieciekawe w manualu (+70 nm powinno dać jakąś różnicę). Zobacz ile da się jechać na 6 biegu najmniej i sprawnie przyspieszać. Swoją drogą spotkał się już ktoś z jakimś opisem lub testem na zagranicznych forach i portalach? 1.8 TSI z DSG lub manualem? jak dobrze pójdzie to ja będę pierwszy i dziś już odbiorę - samochód czeka od piątku na dokumenty jak ten czasss się dłuży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziura75 Zgłoś #1354 Napisano 25 Marca 2015 Rozumiem twój ból oczekiwania:) u mnie jeszcze nie jest pewne czy wszystkie formalności będą zalatwione do piątku..jeśli tak to odbiore w piątek albo w sobotę... A jak nie to dopiero w poniedzialek:( ale pocieszeniem jest to ze inni czekają jeszcze tygodnie albo nawet miesiące... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #1355 Napisano 25 Marca 2015 no to będziesz Taki banał będzie ale jak weźmiesz elektryczne fotele z pamięcią No nie... przecież to żaden nakład kosztów. Takie praktyczne rozwiązanie, banalne. Czyżby VW obrało sobie drogę wymuszania inwestycji 3 tyś pn w kamerę i jako środek motywacyjny nie "nauczy" opuszczenia się lustra przy włączonym biegu wstecznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fischerr Zgłoś #1356 Napisano 25 Marca 2015 2. Pakiet drogowy. Warto? Jestem średnim kierowca , i jak pamiętam parę stresowych sytuacje właśnie przy zmianie pasa ruchu oraz wyjeżdzajac z miejsca parkingowego. Ktoś tutaj wspominał ze nie bardzo to jest warte swojej (dużej ) ceny. Dołoże swój kamyczek w kwestii pakietu drogowego: asystent zmiany pasa - przydatne, ale szału nie ma - zastępowanie odruchu kierowcy automatem. Asystent toru jazdy - to uznaję za ciekawe, auto trzyma się pasa w momencie grzebania w nawigacji, wbijania numeru telefonu, sprawdziłem - podobało mi się. I na koniec system rozpoznawania przechodniów - tu mam nadzieję, ze działa - koszty systemu są niższe niż wynajęcie adwokata (i zamieszania w życiu) gdyby, odpukać, strzeliło się przez nieuwagę przechodnia. Nak sobie naiwnie myślę. Z innej beczko - importer nie umie odpowiedzieć na pytanie - czy zmiana biegu na niższy przy aktywnym tempomacie rozłączy go czy nie, gdy silnik zacznie się dławić. Moim zdaniem tak, ale chciałem mieć info z pierwszej ręki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #1357 Napisano 25 Marca 2015 (edytowane) No nie... przecież to żaden nakład kosztów. Takie praktyczne rozwiązanie, banalne. Czyżby VW obrało sobie drogę wymuszania inwestycji 3 tyś pn w kamerę i jako środek motywacyjny nie "nauczy" opuszczenia się lustra przy włączonym biegu wstecznym? dla zainteresowanych wklejam wycinek instrukcji dot. lusterka. Wg. mojej interpretacji obniżane lusterko podczas jazdy na wstecznym nie jest dostępne wyłącznie z pamięcią foteli. Posiadając funkcję pamięci foteli można przypisać dokładne ustawienie lusterka wstecznego do danego kluczyka. Napisali tam, że z funkcji Infotainment można wybrać opcję "obniżania lusterka przy włączeniu wstecznego biegu" z tym że to ustawienie będzie identyczne dla dowolnego kluczyka przypisanego do auta. [ATTACH=CONFIG]129999[/ATTACH] Edytowane 25 Marca 2015 przez szylton kiepska rozdzielczość załadowanego zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #1358 Napisano 25 Marca 2015 Napisali tam, że z funkcji Infotainment można wybrać opcję "obniżania lusterka przy włączeniu wstecznego biegu" z tym że to ustawienie będzie identyczne dla dowolnego kluczyka przypisanego do auta mógłby ktoś sprawdzić to w rzeczywistości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #1359 Napisano 25 Marca 2015 dla zainteresowanych wklejam wycinek instrukcji dot. lusterka. Wg. mojej interpretacji obniżane lusterko podczas jazdy na wstecznym nie jest dostępne wyłącznie z pamięcią foteli. Posiadając funkcję pamięci foteli można przypisać dokładne ustawienie lusterka wstecznego do danego kluczyka. Napisali tam, że z funkcji Infotainment można wybrać opcję "obniżania lusterka przy włączeniu wstecznego biegu" z tym że to ustawienie będzie identyczne dla dowolnego kluczyka przypisanego do auta. [ATTACH=CONFIG]129999[/ATTACH] W b6/b7 do obniżania lusterka nie trzeba mieć foteli z pamięcią ale lusterko prawe z pamięcią. VW nie zakładało luster z pamięcią do aut bez foteli z pamięcią, chyba że w B8 to jest specjalnie płatna opcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cayugo Zgłoś #1360 Napisano 25 Marca 2015 Z innej beczko - importer nie umie odpowiedzieć na pytanie - czy zmiana biegu na niższy przy aktywnym tempomacie rozłączy go czy nie, gdy silnik zacznie się dławić. Moim zdaniem tak, ale chciałem mieć info z pierwszej ręki. Mam to samo pytanie ale w manualu. Jak się zachowa Front Assist lub aktywny tempomat jak kierowca nie reaguje redukując, wysprzęglając ? Sam zadusi silnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach