Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

A w salonach dalej nie mają wiedzy nt danych technicznych np 1.8tsi... dzwoniłem do 3 salonów i w żadnym nie wiedzieli że na vw.de pojawiły się dane... Pełna profeska...:)

 

Dzisiaj sprawdziłem w salonie dane techniczne dla 1,8 TSI DSG7 :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

419 stron o Passacie. Tam sprzedawcy muszą jeszcze mniej wiedzieć od naszych :-)

 

My dopiero mamy 37 stron. Wszystko przed nami :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

bo u nas nikomu sie nie chce szukac jak najwiecej informacji o pasku tylko to co da importer w zeszycie

 

Chce się chce. Dużo informacji jest na http://www.motor-talk.de/ tylko trzeba znać niemiecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, dzisiaj przejechałem się po drodze szybkiego ruchu Mondeo MK5 180 PS, manual, kombi. Najważniejszą dla mnie sprawą do sprawdzenia były siedzenia gdyż są krótsze od poprzednika o dobrych parę cm i od tych w Passacie również. Była to wersja z alcantarą i skórzanymi boczkami z pełną elektryką. Podczas jazdy czułem, że są krótsze niż w Passacie ale komfort, miękkość, trzymanie boczne oraz ich ogólna jakość jest naprawdę zadowalająca i krótkie siedziska w praktyce nie przeszkadzały mi. Jednak wybrałbym te w Passacie bo są bardziej obszerne. Sama pozycja za kierownicą dla kogoś kto lubi "leżeć" z kierownicą na kolanach jest lepsza w Mondeo. Kolejną rzeczą na którą od razu zwróciłem uwagę była cisza i brak jakichkolwiek drgań na postoju (diesel). W czasie jazdy również jest naprawdę cichutko. Zawieszenie jest tak zestrojone, że nie czuć dziur czy nierówności a prowadzenie daje dużo przyjemności i jest bardzo pewne. Podczas gwałtownych ruchów kierownicą przy ok 140 km/h auto nie bujało się tylko jechało jak przyklejone. Tu zdecydowany plus w stosunku do Passata. Przyspieszenie, praca skrzyni biegów, kontakt kierowcy z nawierzchnią poprzez układ kierowniczy jest również bardzo poprawny. Samo wnętrze auta w salonie prezentuje się zdecydowanie lepiej w Passacie ale podczas jazdy nie przeszkadzało mi to bo jazda zrekompensowała braki. To czym góruje Passat to z całą pewnością ergonomia i przejrzystość kokpitu. Wskaźniki w Mondeo są mniej czytelne, ustawienie stref nawiewu wyłącznie przed dotykowy ekran również nie przypadło mi do gustu (z drugiej strony zawsze mam ustawione na "auto"). Z asystentów próbowałem asystenta pasa ruchu. raz działał, raz nie, czasem dopiero kiedy połowa auta zjechała na drugi pas. To największa porażka tego auta bo nie można na nim kompletnie polegać. W Passacie działa to zdecydowanie lepiej.

Ogólnie to do auta się przekonałem bo w porównaniu z MK4 to duży skok do przodu. Czy lepszy od Passata? Nie ale nie jest też gorszy, Jeśli ktoś oczekuje trochę zabawy za kierownicą ale w komfortowych warunkach to Mondeo wygrywa, jeśli komfortowej, dostojnej jazdy w dobrze skrojonym wnętrzu to stawiałbym na Passata. U mnie dużą rolę odgrywać będzie cena ale Mondeo jest dalej mojej w grze.

Edytowane przez krugoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisałem, dzisiaj przejechałem się po drodze szybkiego ruchu Mondeo MK5 180 PS, manual, kombi. Najważniejszą dla mnie sprawą do sprawdzenia były siedzenia gdyż są krótsze od poprzednika o dobrych parę cm i od tych w Passacie również. Była to wersja z alcantarą i skórzanymi boczkami z pełną elektryką. Podczas jazdy czułem, że są krótsze niż w Passacie ale komfort, miękkość, trzymanie boczne oraz ich ogólna jakość jest naprawdę zadowalająca i krótkie siedziska w praktyce nie przeszkadzały mi. Jednak wybrałbym te w Passacie bo są bardziej obszerne. Sama pozycja za kierownicą dla kogoś kto lubi "leżeć" z kierownicą na kolanach jest lepsza w Mondeo. Kolejną rzeczą na którą od razu zwróciłem uwagę była cisza i brak jakichkolwiek drgań na postoju (diesel). W czasie jazdy również jest naprawdę cichutko. Zawieszenie jest tak zestrojone, że nie czuć dziur czy nierówności a prowadzenie daje dużo przyjemności i jest bardzo pewne. Podczas gwałtownych ruchów kierownicą przy ok 140 km/h auto nie bujało się tylko jechało jak przyklejone. Tu zdecydowany plus w stosunku do Passata. Przyspieszenie, praca skrzyni biegów, kontakt kierowcy z nawierzchnią poprzez układ kierowniczy jest również bardzo poprawny. Samo wnętrze auta w salonie prezentuje się zdecydowanie lepiej w Passacie ale podczas jazdy nie przeszkadzało mi to bo jazda zrekompensowała braki. To czym góruje Passat to z całą pewnością ergonomia i przejrzystość kokpitu. Wskaźniki w Mondeo są mniej czytelne, ustawienie stref nawiewu wyłącznie przed dotykowy ekran również nie przypadło mi do gustu (z drugiej strony zawsze mam ustawione na "auto"). Z asystentów próbowałem asystenta pasa ruchu. raz działał, raz nie, czasem dopiero kiedy połowa auta zjechała na drugi pas. To największa porażka tego auta bo nie można na nim kompletnie polegać. W Passacie działa to zdecydowanie lepiej.

Ogólnie to do auta się przekonałem bo w porównaniu z MK4 to duży skok do przodu. Czy lepszy od Passata? Nie ale nie jest też gorszy, Jeśli ktoś oczekuje trochę zabawy za kierownicą ale w komfortowych warunkach to Mondeo wygrywa, jeśli komfortowej, dostojnej jazdy w dobrze skrojonym wnętrzu to stawiałbym na Passata. U mnie dużą rolę odgrywać będzie cena ale Mondeo jest dalej mojej w grze.

 

A wyciszenie porównując z passatem b8 jak wypada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wyciszenie porównując z passatem b8 jak wypada ?

Jechałem max 150 km/h i na pewno nie było głośniej niż w Passacie a droga była dzisiaj mokra.

Jeszcze dodam, że ekran dotykowy szybciej i jakoś lepiej chodzi w Passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli najlepiej by było kupic Mondeo ze srodkiem od Passata heheh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tunel z podłokietnikiem w mondeo jest zaj. .....sty. Ten element bardziej mi się podoba właśnie w fordzie. Jest wysoki i ręką swobodniej leży, nie mówiąc o pojemności schowka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli najlepiej by było kupic mondeo ze srodkiem od passata heheh

dokładnie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ten sedan indium z kebabowego forum wygląda całkiem ciekawie - już byłem zdecydowany na tungsten a te fotki zasiały ziarno niepewności czy jednak nie zmienić na indium...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ten sedan indium z kebabowego forum wygląda całkiem ciekawie - już byłem zdecydowany na tungsten a te fotki zasiały ziarno niepewności czy jednak nie zmienić na indium...

 

 

 

Powiem ci ze wyglada naprawdę ciekawie - tak jakoś dostojnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem/będę nowym użytkownikiem B8 już w przyszłym tygodniu.

Dzisiaj jeszcze raz postanowiłem wejść na konfigurator Vw.pl i trche sie zdziwiłem. Może sie myle ale to na pewno ktoś z Wam ewentualnie wyprostuje moje myśli.

Na polskiej stronie przy wyborze B8 HL pokazuje sie teraz takie zdjęcie

[ATTACH=CONFIG]128207[/ATTACH]

Na niemieckiej stronie przy takim samym wyborze pokazuje sie takie zdjęcie

[ATTACH=CONFIG]128208[/ATTACH]

 

Jest to o tyle dziwne że na 100% jak zamawiałem auto a było to około 15 listopada to na polskiej stronie przy wyborze HL pokazywała się ta listwa i chyba równiez zmieniaja sie reflektory?

Może ktoś z Was orientuje sie że w Polsce juz mamy inny standart HL??

a może tylko ja mam jakieś omamy wzrokowe :))

 

Teraz zastanawiam sie co ja otrzymam w swoim aucie...

 

Pozdrawiam wszystkich z Forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Jestem/będę nowym użytkownikiem B8 już w przyszłym tygodniu.

Dzisiaj jeszcze raz postanowiłem wejść na konfigurator Vw.pl i trche sie zdziwiłem. Może sie myle ale to na pewno ktoś z Wam ewentualnie wyprostuje moje myśli.

Na polskiej stronie przy wyborze B8 HL pokazuje sie teraz takie zdjęcie

[ATTACH=CONFIG]128207[/ATTACH]

Na niemieckiej stronie przy takim samym wyborze pokazuje sie takie zdjęcie

[ATTACH=CONFIG]128208[/ATTACH]

 

Jest to o tyle dziwne że na 100% jak zamawiałem auto a było to około 15 listopada to na polskiej stronie przy wyborze HL pokazywała się ta listwa i chyba równiez zmieniaja sie reflektory?

Może ktoś z Was orientuje sie że w Polsce juz mamy inny standart HL??

a może tylko ja mam jakieś omamy wzrokowe :))

 

Teraz zastanawiam sie co ja otrzymam w swoim aucie...

 

Pozdrawiam wszystkich z Forum

 

Mam wydrukowane zamówienie i na zdjęciu poglądowym jest ta listwa w wersji HL więc myślę, że nie ma co się martwić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to o tyle dziwne że na 100% jak zamawiałem auto a było to około 15 listopada to na polskiej stronie przy wyborze HL pokazywała się ta listwa i chyba równiez zmieniaja sie reflektory?

Może ktoś z Was orientuje sie że w Polsce juz mamy inny standart HL??

a może tylko ja mam jakieś omamy wzrokowe

 

Myślę, że możesz być spokojny :)

 

wejdź w dalsze opcje konfiguratora i zauważ, że po dodaniu pakietu business (który m.in. dodaje światlła LED TOP )- zdjęcie poglądowe zmienia się i w przodu pojawia się ta listwa :)

 

czyli pewnie w samym HL nie ma tej listwy ale jeśli weźmiesz LEDy (które sa w pakiecie business) - to już masz tą listwę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem/będę nowym użytkownikiem B8 już w przyszłym tygodniu.

 

Pytanie, i przy pasującej odpowiedzi od razu prośba :) Masz zamówiony pakiet lusterek? jeśli nie, to bądź tak dobry i spójrz, czy masz przyciemniane lewe lusterko. Byłbym wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie, i przy pasującej odpowiedzi od razu prośba :) Masz zamówiony pakiet lusterek? jeśli nie, to bądź tak dobry i spójrz, czy masz przyciemniane lewe lusterko. Byłbym wdzięczny :)

 

NIe nie mam zamówionego pakietu lusterka, jak rozumiem dobrze Twoje pytanie to czy one jest automatycznie przyciemniane jak wew?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIe nie mam zamówionego pakietu lusterka, jak rozumiem dobrze Twoje pytanie to czy one jest automatycznie przyciemniane jak wew?

dokładnie o to mi chodzi. Ja również nie mam tego pakietu lusterek, ale otrzymuje sprzeczne informacje. Salon twierdzi, że lusterko nie będzie przyciemniane. W tym wątku była jednak już wypowiedź poparta chyba nawet zdjęciem, że w odebranym B8 bez tego pakietu, lewe zewnętrzne lusterko jest automatycznie przyciemniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie o to mi chodzi. Ja również nie mam tego pakietu lusterek, ale otrzymuje sprzeczne informacje. Salon twierdzi, że lusterko nie będzie przyciemniane. W tym wątku była jednak już wypowiedź poparta chyba nawet zdjęciem, że w odebranym B8 bez tego pakietu, lewe zewnętrzne lusterko jest automatycznie przyciemniane.

 

Ne ma problemu, jestem wstępnie umówiony na odbiór w przyszły czwartek do dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta listwa chromowana dodawana jest do świateł LED Basic lub TOP. W konfiguratorze jak się weźmie HL z silnikiem innym niż 2.0 BiTDI, to jej domyślnie nie ma, póki nie zaznaczy się opcji świateł LED Basic lub TOP (lub ew. Pakiet jakiś z tymi światłami). Jeśli się weźmie HL z silnikiem 2.0 BiTDI, to listwa jest automatycznie bo ten silnik ma w standardzie LEDy Basic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta listwa chromowana dodawana jest do świateł LED Basic lub TOP. W konfiguratorze jak się weźmie HL z silnikiem innym niż 2.0 BiTDI, to jej domyślnie nie ma, póki nie zaznaczy się opcji świateł LED Basic lub TOP (lub ew. Pakiet jakiś z tymi światłami). Jeśli się weźmie HL z silnikiem 2.0 BiTDI, to listwa jest automatycznie bo ten silnik ma w standardzie LEDy Basic.

 

Ja to rozumiem, tylko czy wcześniej w Polsce standardem były tel LED Basic w HL - myśle że nie, czy sa standardem w Niemczech? nie wiem

Jak odpalałem konfigurator w listopadzie to zawsze po zaznaczeniu HL listwa sie pokazywała teraz juz nie, a w niemieckim kofiguratorze dalej po zaznaczeniu HL listwa się pokazuje.

Tak naprawdę to sa moje tylko przemyslenia, mam zam. pakiet Business więc temat jest w sumie oczywisty ale uważam że coś jest na rzeczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem info od sprzedawcy ze w Comfortline lusterko zewnętrzne przyciemniane jest w standardzie.

 

Czy wy macie dokładna specyfikacje razem z zamówieniem? Ja mam tylko wypisane dodatki za które płace a to co jest w standardzie nie jest wyszczególnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ten sedan indium z kebabowego forum wygląda całkiem ciekawie - już byłem zdecydowany na tungsten a te fotki zasiały ziarno niepewności czy jednak nie zmienić na indium...

 

wlasnie dlatego wrzucilem bo tez mi sie spodobal zweryfikowac trzeba na zywo

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

widac jak duzo daja te felgi 18 wygladu w porownaniu do 16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności