pioter2009 Zgłoś #4561 Napisano 18 Września 2015 Przeżywacie te dpfy jak 10 lat temu koła dwu masowe,jak kosztowały po 2-3 tysiące. Teraz kosztują 1200 i już nikt się tego nie boi. Ja mam jeszcze oryginalny dpf. 320 tysięcy naganiane. Nawet nie był czyszczony,gdzie czyszczenie kosztuje ok.500 zl plus wyciągnięcie i znowu 300 tys.można zrobić,jak się zapcha. Golfa 6 miałem z przebiegiem 270 tys. żadnych problemów z tym znienawidzonym przez wszystkich dpfem. To jest tak jak silnik 2,0 TDI PD ktoś plote puści i wszyscy powtarzają. A znajomi mają po 500 tys. naganiane w tych złych,felernych badziewnych itd.silnikach 2,0 i nic. Jedna zasada jak dbasz tak masz. Tutaj chyba nikt nie wspominał, że są "badziewne"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #4562 Napisano 18 Września 2015 TSI też mają dwumasy - podobnie jak większość mocniejszych doładowanych silników benzynowych. Jak się o tym nie wie, to i człowiek się nie martwi na zapas Ale jak ktoś bierze diesla na miasto to z SCR (190KM) będzie pewniej, filtr się wolniej zapycha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziabagm Zgłoś #4563 Napisano 18 Września 2015 Ja akurat wybrałem 2.0 150 KM. Wszędzie piszą, że moment obrotowy ma wpływ na żywotność dsg, a na pewno ma wpływ na żywotność sprzęgła. Jeżeli w tych dwóch wersjach zastosowali te same to przy bardziej agresywnej charakterystyce silnika 2.0 190 KM na pewno posłużą krócej. Szybciej zużywające się sprzęgła to więcej syfu z nich w całej skrzyni i tym bardziej narażona na uszkodzenia mechatronika. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę - - - - - aktualizacja - - - - - Z tego co kilku sprzedawców mówiło ad blue nie ma wpływu na dpf. To jest tylko potrzebne aby silnik spełniał normy. Dodatkowy koszt który ma wpływ tylko na środowisko. - - - - - aktualizacja - - - - - Z tego co kilku sprzedawców mówiło ad blue nie ma wpływu na dpf. To jest tylko potrzebne aby silnik spełniał normy. Dodatkowy koszt który ma wpływ tylko na środowisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #4564 Napisano 18 Września 2015 Z tym DSG do 2.0 TDI jest pewna niewiadoma. Silnik 190 KM ma moment 400 Nm a zastosowana skrzynia mokra DQ250 jest tylko specyfikowana dla 350 Nm. Pytałem jak to działa i czy nie będzie problemów, ale nikt nie odpowiedział. Z jakiegoś powodu dla słabszej skrzyni DQ200 (sucha 7 biegów) obniżyli moment silnika 1.8 TSI z 320 NM w manualu do 250 Nm w DSG (tyla ta 7-biegowa skrzynia przenosi), Może ktoś wie jak to jest z tym DQ250 dla silnika 190 KM. Biturbo ma juz mocniejszą skrzynię 7-biegową SCR służy do redukcji emisji tlenków azotów. Zastosowanie SCR umożliwia pracę silnika w trybie z mniejszą emisją pyłu dlatego DPF tak szybko się nie zapycha. Widać to zresztą po spalaniu silnika 150 KM i 190 KM - z tego co piszą ludzie na forum spalanie 190 KM potrafi być niższe jak dla wersji 150 KM (czyli mniej pyłu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #4565 Napisano 18 Września 2015 Z tym DSG do 2.0 TDI jest pewna niewiadoma. Silnik 190 KM ma moment 400 Nm a zastosowana skrzynia mokra DQ250 jest tylko specyfikowana dla 350 Nm. Pytałem jak to działa i czy nie będzie problemów, ale nikt nie odpowiedział. Z jakiegoś powodu dla słabszej skrzyni DQ200 (sucha 7 biegów) obniżyli moment silnika 1.8 TSI z 320 NM w manualu do 250 Nm w DSG (tyla ta 7-biegowa skrzynia przenosi), Może ktoś wie jak to jest z tym DQ250 dla silnika 190 KM. Biturbo ma juz mocniejszą skrzynię 7-biegową SCR służy do redukcji emisji tlenków azotów. Zastosowanie SCR umożliwia pracę silnika w trybie z mniejszą emisją pyłu dlatego DPF tak szybko się nie zapycha. Widać to zresztą po spalaniu silnika 150 KM i 190 KM - z tego co piszą ludzie na forum spalanie 190 KM potrafi być niższe jak dla wersji 150 KM (czyli mniej pyłu) W poprzedniej wersji tego silnika (2.0 TDI 184 km) mamy moment 380 Nm i jakoś wytrzymuje, a np Golf Alltrack 1.8 TSI na suchym DQ200 ma 280 Nm, poza tym wykresy z badań na hamowni wskazują że silniki TDI czy TSI fabrycznie są już trochę podrasowane więc myślę że te przekładnie mają odpowiedni margines bezpieczeństwa... Jak zwykle czas pokaże (oby się nie okazało, że VAG testuje samochody na klientach... znowu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4566 Napisano 18 Września 2015 Ktoś kiedyś tutaj stwierdził, że silnik benzynowy zużywa prawie tyle samo paliwa do diesel.Oto wynik z tego tygodnia. Proporcje 70/30 (autostrada/miasto). [ATTACH=CONFIG]136403[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]136404[/ATTACH] W dieslu bak ma 65l. Wczoraj weszło 64,86l . A to ciekawe dlaczego w TDI jest bak ok. 66l a w TSI ponad 72l, czyżby jakieś zbiorniki zabezpieczające...? Jakie mają koledzy doświadczenia z bakiem w 1.8TSI i BiTDI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krisxx Zgłoś #4567 Napisano 18 Września 2015 Bo 190 i 240 konny TDI ma jeszcze dodatkowy zbiornik na AdBlue. 13 + 65 daje 78l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4568 Napisano 18 Września 2015 Bo 190 i 240 konny TDI ma jeszcze dodatkowy zbiornik na AdBlue. 13 + 65 daje 78l. A faktycznie! Chociaż trochę nie chce mi się wierzyć żeby do mojego TSI weszło więcej niż 74l, kiedy udało mi się zatankować 72l to pokazywał mi jeszcze chyba z 10km do przejechania. Ciekawe ile jeszcze w takim razie zostaje w baku paliwa w momencie wyświetlenia 0km do przejechania. Robił ktoś takie eksperymenty? [emoji4] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewienikt Zgłoś #4569 Napisano 18 Września 2015 A faktycznie! Chociaż trochę nie chce mi się wierzyć żeby do mojego TSI weszło więcej niż 74l, kiedy udało mi się zatankować 72l to pokazywał mi jeszcze chyba z 10km do przejechania. Ciekawe ile jeszcze w takim razie zostaje w baku paliwa w momencie wyświetlenia 0km do przejechania. Robił ktoś takie eksperymenty? Jak chcesz to możesz dojechać do zera a ja będę zabezpieczać tyły z kanistrem. Jednak biorąc doświadczenia mojego funfla to nie polecam, biorąc pod uwagę ile czasu spędził na tym, aby zapalić auto po takim doświadczeniu Tutaj chyba nikt nie wspominał, że są "badziewne"... Obecnie dwumasa to niewielka nadpłata do zwykłego sprzęgła, jednak nadal wielu ludzi boi się tego słowa... Ja akurat wybrałem 2.0 150 KM. Wszędzie piszą, że moment obrotowy ma wpływ na żywotność dsg, a na pewno ma wpływ na żywotność sprzęgła. Jeżeli w tych dwóch wersjach zastosowali te same to przy bardziej agresywnej charakterystyce silnika 2.0 190 KM na pewno posłużą krócej. Szybciej zużywające się sprzęgła to więcej syfu z nich w całej skrzyni i tym bardziej narażona na uszkodzenia mechatronika. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę Jeśli się nie mylę to nowe dsg mają 2 oddzielnie smarowania. SCR służy do redukcji emisji tlenków azotów. Zastosowanie SCR umożliwia pracę silnika w trybie z mniejszą emisją pyłu dlatego DPF tak szybko się nie zapycha. Jesteś pewien, że redukcja tlenków azotu oznacza redukcję pyłków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #4570 Napisano 19 Września 2015 Jesteś pewien, że redukcja tlenków azotu oznacza redukcję pyłków? Tak, redukcja emisji tlenków z wykorzystaniem SCR (adblue) pośrednio wpływa na ograniczenie problemów emisji pyłu i zatykania DPF. Emisje pyłu (PM) i tlenków azotów (NOx) w klasycznym silniku bez oczyszczania spalin SCR są ze soba powiązane. Silnik bez SCR, aby ograniczyć emisję NOx musi pracować w trybie z podwyższoną emisją pyłu stosując EGR lub dodatkowy dotrysk paliwa celem redukcji tych tlenków, Tak EGR jak i dodatkowy dotrysk powoduja że dawka paliwa zostaje zwiekszona w stosunku do ilości powietrza, co oczywiście musi skutkowac większym dymieniem. Takie rozwiązanie jednak miało tą zaletę że umożliwiało osiągnięcie redukcji emisji tlenków azotu bez instalacji SCR (dodatkowych kosztów). Ale tylko do 2015 roku, kiedy dalsze obniżenie norm emisji tlenków azotu (Euro 6) spowodowało konieczność stosowania SCR w samochodach osobowych (w ciężarówkach i autobusach stało sie to dużo wcześniej) - przynajmniej dla silników większych i mocniejszych. Zastosowanie SCR do redukcji tlenków azotów ma taką zaletę, że jest niezależne od trybu pracy silnika. Dlatego samochód z SCR moze mieć ustawiony silnik na mniejszą emisje pyłu (uboższe mieszanki, mniejsze spalanie) bez obawy o emisję tlenków azotów, które ograniczone są przez niezależny układ SCR. W ten sposób osiąga się obniżenie spalania - albo jak ktoś woli powiedzieć jeździ się na adblue kosztem paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #4571 Napisano 19 Września 2015 [ATTACH=CONFIG]136414[/ATTACH] Oto odpowiedź na zgłoszenie dotyczące stuków w pedale hamulca. Zaznaczam, że porównali to tylko z jednym autem. A argument, że to widocznie taka cecha tego auta (słowa kierownika salonu) jakoś do mnie nie przemawiają. Stuki w pedale hamulca w aucie za ponad 100 000zł, to chyba mało pocieszające zjawisko. Nie wiem co dalej z tym robić, do kogo pisać, skoro już dostałem odpowiedż. Zwracajcie też proszę uwagę na ten pedał hamulca, jeśli okaże się, że to wy też tak macie to może się z tym pogodzę, jęsli u Was jest cisza to nie zostawię tego. Dealer KIM ze Świebodzina. I wszystko jasne. Oni są malutcy i nie mają siły przebicia. Co im VW mówi to robią i nie mają przebicia w centrali VW. Jedź do Poznania do dużego salonu i tam walcz. Będą mieli 3-4 sztuki do porównania pewnie. Mój znajomy niestety zamówił auto w takim małym salonie i jak wszystkim się auta przyspieszały z produkcją to jemu opóźniali. Brak mocy nabywczej dealera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #4572 Napisano 19 Września 2015 Dealer KIM ze Świebodzina. I wszystko jasne. Oni są malutcy i nie mają siły przebicia. Co im VW mówi to robią i nie mają przebicia w centrali VW. Jedź do Poznania do dużego salonu i tam walcz. Będą mieli 3-4 sztuki do porównania pewnie. Mój znajomy niestety zamówił auto w takim małym salonie i jak wszystkim się auta przyspieszały z produkcją to jemu opóźniali. Brak mocy nabywczej dealera. Dzięki. Akurat niedługo jadę do Poznania, więc umówię się na taką wizytę. Polecicie jakiś konkretny salon na konkretnej ulicy w Poznaniu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozzz Zgłoś #4573 Napisano 19 Września 2015 (edytowane) Mam pytanie, bo nie wiem czy dobrze kombinuję... Jako opcja jest dostępny progresywny układ kierowniczy, który nie ma stałego przełożenia. Jest ono inne w centralnym położeniu kierownicy, a zmienia się w miarę jej skręcania w lewo lub w prawo. "Standardowy układ kierowniczy w Passacie wymaga wykonania 2,75 obrotu kierownicą od oporu do oporu, tymczasem układ progresywny - tylko 2,1 obrotu. W przypadku tego drugiego rozwiązania, w centralnym położeniu kierownicy Volkswagen reaguje na skręt dużo delikatniej, niż wtedy, gdy kierownica jest już solidnie skręcona. Innymi słowy, w centralnym położeniu ruch kierownicy przełoży się na mniejszy skręt kół, a przy kierownicy skręconej - na większy. Pod względem technicznym progresywny układ kierowniczy różni się od tradycyjnego zmiennym zaziębieniem zębatki oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym." Pytanie: Czy poza zmiennym zazębieniem zębatki układ ingeruje w siłę wspomagania w zależności od prędkości? Zastanawiam się nad sytuacją, w której następuje bardzo szybkie, gwałtowne dohamowanie i ostry skręt w zakręt 90stopni... Czy jeśli siła wspomagania jest zależna od prędkości, to czy w takiej sytuacji układ może na chwilkę pogubić się i może to się przełożyć na gorszą precyzję/czucie układu kierowniczego w tym momencie? Pzdr. Edytowane 19 Września 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4574 Napisano 19 Września 2015 Świeżutki raport spalania dla 2.0TSI. Trasa Warszawa - Gdańsk (A2 - A1), ciągle ACC 160kmh, klima włączona. 9,4l. Jest dobrze[emoji1] . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #4575 Napisano 19 Września 2015 Świeżutki raport spalania dla 2.0TSI. Trasa Warszawa - Gdańsk (A2 - A1), ciągle ACC 160kmh, klima włączona. 9,4l. Jest dobrze[emoji1] . Teraz ciekawie by było podac wartości 2.0 BiTDI..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #4576 Napisano 19 Września 2015 Jakie mają koledzy doświadczenia z bakiem w 1.8TSI Po wyjechaniu z salonu miałem bodaj 60 kilometrów do przejechania i wlałem 73 lub 74 litry do odbicia pistoletu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #4577 Napisano 19 Września 2015 Świeżutki raport spalania dla 2.0TSI. Trasa Warszawa - Gdańsk (A2 - A1), ciągle ACC 160kmh, klima włączona. 9,4l. Jest dobrze[emoji1] . Ale tutaj średnia prędkość to 133 a nie 160, więc dlatego taki wynik. Ja juz wspominalem, ze jadąc z Zielonej Góry do Dortmundu miałem średnie spalanie 6,7l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4578 Napisano 19 Września 2015 A kto przejedzie normalny odcinek 400km ze stałą prędkością 160km. Chciałem tylko pokazać spalanie na realnym przykładzie. Kiedy ACC jest na 160kmh, czasem się robiło strzały do 180-200 przy wyprzedzaniu, czasem do 120 się zwalnialo. Chciałem pokazać że pokonanie ponad 400km autostradą w 3h jest możliwe w TSI 2.0 z takim spalaniem. Uważam że tego rodzaju przykłady są najlepsze. Zamieściłem wczoraj filmik pokazujący ze chwilowe spalanie przy 160kmh nie przekracza 10l/100km, i to się potwierdza :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario_n Zgłoś #4579 Napisano 19 Września 2015 I co odebrałeś? Jeżeli tak napisz kilka spostrzeżeń po pierwszych dniach użytkowania (spalanie, przyśpieszenia, inne). - - - - - aktualizacja - - - - - no w końcu się doczekałem , odbiór w przyszłym tygodniu ( wtorek ) . Wyprodukowany w 36 tygodniu , autko jedzie już z Poznania do salonu I co odebrałeś? Napisz kilka uwag (spalanie, przyśpieszenia, inne). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
balduram Zgłoś #4580 Napisano 19 Września 2015 [/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136435[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136434[/ATTACH] Fotki auta żony -godz. 18-ta w pochmurny dzień. Nadwozie nie myte od czasu wyjazdu z salonu ( 2 tyg.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach