k-master Zgłoś #3501 Napisano 11 Lipca 2015 Raz siedziałem w B8, które miało listwę i konsolę centralną w kolorze szczotkowanego metalu (inny niż ten siateczkowy nadruk), choć obydwa elementy były z plastiku (ciepłe w dotyku). Sądziłem wtedy, że to CL, ale wygląda na to, że się myliłem. Czy ktoś orientuje się, co to za wersja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #3502 Napisano 11 Lipca 2015 Powiem w Prost. VW Passat B8 to samochód drogi... i to bardzo. Wersja Higline 2.0TDI 150KM 6b kosztuje 131tyś, a Mondeo... 117tyś 2.0TDCI Titanium Dla mnie temat skończony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubiler Zgłoś #3503 Napisano 11 Lipca 2015 (edytowane) Co znaczy powiedzieć "w Prost"?? Czy to ma coś wspólnego z mistrzem F1 z lat 80-tych ?? ? Z mistrzem ortografii i interpunkcji raczej nie. Edytowane 11 Lipca 2015 przez jubiler Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #3504 Napisano 12 Lipca 2015 Co znaczy powiedzieć "w Prost"??Czy to ma coś wspólnego z mistrzem F1 z lat 80-tych ?? [emoji23] Z mistrzem ortografii i interpunkcji raczej nie. Trafny strzał , a jak wiadomo nie od dziś FORD C***A WORT - cytując klasyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #3505 Napisano 12 Lipca 2015 Powiem w Prost. VW Passat B8 to samochód drogi... i to bardzo. Wersja Higline 2.0TDI 150KM 6b kosztuje 131tyś, a Mondeo... 117tyś 2.0TDCI Titanium Dla mnie temat skończony... Kup sobie tego forda i się ciesz. To jak porównywać wóz drabiniasty i karetą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojcian Zgłoś #3506 Napisano 12 Lipca 2015 Kup sobie tego forda i się ciesz. To jak porównywać wóz drabiniasty i karetą. Kareta â bogato zdobiony czterokołowy pojazd zaprzęgowy w kształcie prostopadłościanu, żartobliwie zwany "arką"[1]. Rozpowszechnił się wśród polskich wyższych warstw społecznych w XVII wieku. Początkowo pudło zawieszane było na rzemiennych pasach, podobnie jak w kolebkach. W XVIII wieku do użytku weszły resory. Duże karety nazywano landarami od niemieckiego miasta Landau in der Pfalz słynącego z wyrobu pojazdów konnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #3507 Napisano 12 Lipca 2015 Powiem w Prost. VW Passat B8 to samochód drogi... i to bardzo. Wersja Higline 2.0TDI 150KM 6b kosztuje 131tyś, a Mondeo... 117tyś 2.0TDCI Titanium Dla mnie temat skończony... Generalnie warto porównać jakie wyposażenie i osiągi dostajesz za tą kwotę. Śmiem twierdzić, że Passat za 131tyś będzie jeździł lepiej niż Mondeo za 117tyś i na pewno będzie lepiej wyposażony. Sam miałem dylemat czy Passat czy Mondeo w listopadzie, ale po wejściu zarówno do jednego jak i drugiego wszystko stało się jasne. Nie ukrywam, że Mondeo też jest fajnym samochodem i co kto woli, mi np przypadły do gustu siedzenia i uczucie bycia zatopionym w samochodzie (otoczonym), ale już np. miejsce na głową - słabo, jakość wykończenia w wersji Titanium OK, ale Passat bije na głowę, telematyka Mondeo również wydała mi się taka za bardzo cukierkowa i mniej intuicyjna niż w VW. Gwoździem do trumny był automat który w Fordzie nie działa tak jak DSG VW (mimo iż podobno to ten sam producent skrzyń. widocznie software robi różnicę). Również skórzane fotele wentylowane w Mondeo jakieś chore pieniądze kosztowały (chyba 11tyś) w Passacie w Pakiecie połowę tego. Więc stwierdzam, że aby porównać wartość samochodów należy zestawić ze sobą możliwie tak samo wyposażone egzemplarze (nie po samej linii wyposażeniowej), razem ze wszystkimi opcjami. Widzę, że Ford wypuścił teraz Mondeo Vignale, może ta wersja wyposażeniowa za min. 150tyś zł, będzie zbliżona lub nawet lepsza pod względem wykończenia od VW Highline. PS. W ostatnim "Motorze" jest ciekawy test reflektorów różnych rodzajów (Halogen, Xenon, LED). Passat uplasował się na 3 miejscu, zaraz za Audi TT i Mercedesem C. Z tym że dopłata za te reflektory w powyższych to ponad 7 tyś zł, w Passacie w pakiecie Business za ponad 3 tyś. zł. BTW... Mondeo uplasowało się na 7 miejscu (na 14). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #3508 Napisano 12 Lipca 2015 Widzę masakryczne oburzenie na to co powiedziałem. Ja napisałem tylko o wersjach Titanium i Highline bez żadnych opcji. To co jest w standardzie. Nie zaprzeczam Passat jest lepiej wykończony, wiem testowałem u dilera bo zamierzam cos kupic dla rodziny. Na korzyść Passata przemawia wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa itd. Ale to wszystko odbija się na cenie początkowej. I to widać. Bardzo widać. Ja rozumiem, że koledzy wolą Pasaata ale teksty typu Ford g wart to mozna w bajki wsadzić. Ford poszedł z jakością do przodu i nie zalicza takich wpadek ze swoimi silnikami. Przykład? 1.0 Ecoboost. Silnik perfekcyjny. No i wygląd. Mondeo wyglada pięknie. Passat jest nudny, bardzo nudny by być dokładnym. Ford się wyróżnia na ulicy, a dodając pakiet optyczny i dobrą alufelgę efekt będzie kozacki. Co do Lamp. Skoro świecą wg Motoru lepiej od tych to co teraz? Ludzie mają ich nie kupować? Bez sens. Nie od dziś wiadomo dla kogo robią te testy redakcje typu AŚ czy Motor. Szkoda, bo myślałem ze tu jakaś kultura jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #3509 Napisano 12 Lipca 2015 Kup sobie tego forda i się ciesz. To jak porównywać wóz drabiniasty i karetą. Moja B6 tez zerdzewiała jak Mercedes Okular a to podobno mercedes jest Premium? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #3510 Napisano 12 Lipca 2015 Widzę masakryczne oburzenie na to co powiedziałem. Ja napisałem tylko o wersjach Titanium i Highline bez żadnych opcji. To co jest w standardzie. Nie zaprzeczam Passat jest lepiej wykończony, wiem testowałem u dilera bo zamierzam cos kupic dla rodziny. Na korzyść Passata przemawia wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa itd. Ale to wszystko odbija się na cenie początkowej. I to widać. Bardzo widać. Ja rozumiem, że koledzy wolą Pasaata ale teksty typu Ford g wart to mozna w bajki wsadzić. Ford poszedł z jakością do przodu i nie zalicza takich wpadek ze swoimi silnikami. Przykład? 1.0 Ecoboost. Silnik perfekcyjny. No i wygląd. Mondeo wyglada pięknie. Passat jest nudny, bardzo nudny by być dokładnym. Ford się wyróżnia na ulicy, a dodając pakiet optyczny i dobrą alufelgę efekt będzie kozacki. Co do Lamp. Skoro świecą wg Motoru lepiej od tych to co teraz? Ludzie mają ich nie kupować? Bez sens. Nie od dziś wiadomo dla kogo robią te testy redakcje typu AŚ czy Motor. Szkoda, bo myślałem ze tu jakaś kultura jest. Wiesz, czego się spodziewać na forum miłośników Passata? - tego że będą chwalili swoje Ale faktycznie nie ma potrzeby oczerniania innych marek, ja przedstawiłem Ci mój punkt widzenia oczywiście subiektywnie, bo po to chyba ludzie wchodzą na fora, żeby poznać opinię innych i dowiedzieć się czegoś. A co do świateł to nic takiego nie miałem na myśli, testy są przydatne kiedy porównujesz 2 modele zawsze jeden jest w czymś lepszy a w innym gorszy ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #3511 Napisano 12 Lipca 2015 Wiesz, czego się spodziewać na forum miłośników Passata? - tego że będą chwalili swoje Ale faktycznie nie ma potrzeby oczerniania innych marek, ja przedstawiłem Ci mój punkt widzenia oczywiście subiektywnie, bo po to chyba ludzie wchodzą na fora, żeby poznać opinię innych i dowiedzieć się czegoś. A co do świateł to nic takiego nie miałem na myśli, testy są przydatne kiedy porównujesz 2 modele zawsze jeden jest w czymś lepszy a w innym gorszy ;P Wiem, rozumiem po to jest ta społeczność forum[emoji2]. Zgadzam się w 100%. Passat B8 to auto, w którego VAG włożył kupę kasy i go dopracował. Ja jestem już przekonany do Forda mimo, że w tym wątku powiedziano tyle superlatywów na temat Passata, że wybór byłby oczywisty. Ale nie. Moja B6 zerdzewiała i padł silnik po 5 latach od kupna. Kupiłem go jak 3 latka z przebiegiem 130tyś km a do wczoraj na liczniku miał cos koło 260 tyś. W Fordzie pokładam większe nadzieje, nawet Mazda jest ciekawa. Podoba mi się koncepcja tych aut (Ford, Mazda) bo Passat to samochód do bólu przewidywalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #3512 Napisano 12 Lipca 2015 Wiem, rozumiem po to jest ta społeczność forum[emoji2]. Zgadzam się w 100%. Passat B8 to auto, w którego VAG włożył kupę kasy i go dopracował. Ja jestem już przekonany do Forda mimo, że w tym wątku powiedziano tyle superlatywów na temat Passata, że wybór byłby oczywisty. Ale nie. Moja B6 zerdzewiała i padł silnik po 5 latach od kupna. Kupiłem go jak 3 latka z przebiegiem 130tyś km a do wczoraj na liczniku miał cos koło 260 tyś. W Fordzie pokładam większe nadzieje, nawet Mazda jest ciekawa. Podoba mi się koncepcja tych aut (Ford, Mazda) bo Passat to samochód do bólu przewidywalny. Nie rozumiem " do bólu przewidywalny " co masz na myśli? , piszesz jak na forum Onetu. Rynek wszystko pokazuje ile jeździ Fordów a ile Mazd jakoś VW bije je wszystkie na głowę . Ja kupiłem auto na lata , nie widzę konkurencji , zostawiłem cukierkową delikatną Mazdę i udającego macho Forda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #3513 Napisano 12 Lipca 2015 Idol23, ja również żyłem stereotypem Ford g. wort dopoki nie zacząłem jeździć służbowo Fordami. To są bardzo fajne samochody i sam do teraz mam dylemat co wybrać. Wiem,że Mondeo to będzie b. dobry samochód, ale np. wiele szczegółów przemawia za Passatem. Zobaczymy jak budżet pozwoli, ale chciałbym kupić Passata, choć zapłacę za niego ok.15 tys. zł więcej niż za Mondeo. Bardziej podoba mi się wykończenie, realizacja "smaczków" (działanie ekranu dotykowego), chociażby podłoga bagażnika w Liftbacku vw ta w Passacie etc. Nie mniej uważam, że jak ktoś kupi Mondeo również dokona dobrego wyboru. Mondeo jest bardziej wyraziste, bardziej sportowe etc. Passat lepiej wykończony, "stonowany", może "dziadkowy" etc. Co kto woli! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viaderro Zgłoś #3514 Napisano 13 Lipca 2015 Chciałem się pochwalić pierwsza usterka - po pierwszym tygodniu współpracy odmowila kamera cofania która po wysunieciu postanowila nie wracać na swoją schowana pozycję. Czas oczekiwania na cały mechanizm 5 dni, podobno nie jestem pierwszy z taką usterka. mi przestał się domykać spryskiwacz w lewym reflektorze - jutro serwis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cortez Zgłoś #3515 Napisano 13 Lipca 2015 Ja też zastanawiałem się nad mondeo, ale te wnętrze w mondeo mnie odstraszyło...Wiem ,że o gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie jest koszmarnie archaiczne. Najlepiej podsumował to kiedyś kolega cayugo : Mówią, że passat lepszy w środku a Mondeo na zewnątrz. Ja głównie siedzę w środku :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tsa Zgłoś #3516 Napisano 13 Lipca 2015 czy może ktoś wie czy dalej czas oczekiwania na 1.8 to 5 miesięcy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enduan Zgłoś #3517 Napisano 13 Lipca 2015 Po trzech tygodniach użytkowania pojawiły się dwie usterki: 1. Informacje o samochodzie typu informacje długodystansowe, od tankowania i od uruchomienia silnika - Zachowują się jak "od uruchomienia silnika" czyli po pewnym czasie, gdy auto stoi, kasują się... W serwisie podpięli pod komputer, żadnych błędów. Serwis wysłał zapytanie do VW. Nie wie co z tym zrobić.. nie było nigdy takiego przypadku... 2. Mam disc. Media. Nie można sterować 3strefą klimy po załączeniu silnika z poziomu DM. Na załączonym zapłonie, można regulować temperaturą z tyłu. Na załączonym silniku już nie ... Wczoraj, co prawda na trasie 100 kilometrów z szedłem ze spalaniem do poziomu 6.3 litra. Prędkość do 130 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fat Zgłoś #3518 Napisano 13 Lipca 2015 Kolega włożył kij w mrowisko tym Mondeo :-) Dla mnie "taniość" Forda czy Mazdy i "drogość" Passata są pozorne. Jak już wcześniej napisano, po zrównaniu wyposażenia wszystkich modeli (co w Mondeo będzie oznaczać kilka dodatkowych pakietów, a w Mazdzie 6 wersję SkyPassion) ich ceny są już bardzo porównywalnie, a ten "strasznie drogi Passsat" okazuje się być droższy o może 10 kzl, jeśli w ogóle. Dla mnie jest to kwota, którą warto zapłacić za więcej miejsca, lepsze wykończenie (IMHO najlepsze w klasie, przynajmniej jeśli chodzi o wersję HL) czy lepsze multimedia. I mimo, że Passat to dla mnie ciągle synonim samochodowej nudy, właśnie wnętrze mnie przekonało do wyboru "dziadkowozu" Gdyby tylko nie ta obsługa w VW i kosmiczne czasy oczekiwania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #3519 Napisano 13 Lipca 2015 Podpisuję się obiema rękami pod tym co napisał Fat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #3520 Napisano 13 Lipca 2015 . Informacje o samochodzie typu informacje długodystansowe, od tankowania i od uruchomienia silnika - Zachowują się jak "od uruchomienia silnika" czyli po pewnym czasie, gdy auto stoi, kasują się... W serwisie podpięli pod komputer, żadnych błędów. Serwis wysłał zapytanie do VW. Nie wie co z tym zrobić.. nie było nigdy takiego przypadku... wyjląda na błąd w oprogramowaniu czyli powinni wgrac soft na nowo lub jakimś cudem nie działa podtrzymanie pamięci i po dłuższym czasie bez napięcia pamięć się zeruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach