Jump to content
magik22

EGR PROBLEM 4891 - EGR Valve (N18) i 4892 - EGR Valve

    Recommended Posts

    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    Witam

     

     

    Mam problem chyba z egr w czasie jazdy samochodem zaczęła mi migać kontrolka sprężyny żółtej moc mi spadła.

    Po zatrzymaniu samochodu i zgaszeniu silnika na około 5 min było ok. Po powrocie do domu podłączyłem vaga wyskoczyły mi 2 błędy dodam ze mój silnik to 2.0 tdi 140km CFFB

     

    2 Faults Found:

    4891 - EGR Valve (N18)

    P0403 00 [032] - Malfunction

    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00000001

    Fault Priority: 2

    Fault Frequency: 2

    Mileage: 135587 km

    Date: 2014.07.26

    Time: 11:04:42

     

    4892 - EGR Valve (N18)

    P0403 00 [032] - Malfunction

    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00000001

    Fault Priority: 2

    Fault Frequency: 2

    Mileage: 135587 km

    Date: 2014.07.26

    Time: 11:04:42

     

    Readiness: 0 0 0 0 0

     

    czy to oznacza wymiana egr-a :(

    i jaki możliwy koszt wymiany

     

    Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2011

    Witam,

     

    Dzisiaj pojawił się u mnie ten sam problem o którym pan wspomniał, wyskoczyły takie same błędy. Jak pan sobie poradził z tym problemem? Wymienił pan wadliwą część? Jaki był przybliżony koszt naprawy tej części?

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Max 100 za czyszczenie. Nic więcej nie trzeba robić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2011

    To muszę znaleźć jakiś dobry serwis który oferuję taką usługę w okolicach Olsztyna, Trójmiasta, Elbląga.

     

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM DSG
    Rok prod: 2011

     

    Problem z EGR w tym silniku przerobiłem. Sam zawór egr jest trochę inaczej otwierany niż w starszych silnikach. W moim przypadku właśnie wytarta była taka hmm."łapka" ktora otwiera i zamyka zawór. Zdecydowałem się wymienić cały egr z chłodniczką. Wymiana była dość trudna, bardzo mało miejsca ale się udało i problem jak ręką odjął. Koszt to tylko zakup nowego EGR( ja wybrałem używaną ) resztę zrobiłem sam.

    A jak wygląda nagrzewanie się CFFB? Borykam się z tym tematem już dłuższy czas bez skutku...Przy obecnych temperaturach osiągam max 60-65 stopni ;/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010

    chiałbym sobie wyczyścić egr i przepustnice ale,czy zeby odkrecić ten egr to trzeba sciągać kolektor????? 2 śróbki sa można powiedziec że na wierzchu i łatwo dostępne natomiast trzeciej nawet nie mam pojecia jak i gdzie zlokalizować a co dopiero odkręcic, tak więc jak się do tego zabrać?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012
    trzeciej nawet nie mam pojecia jak i gdzie zlokalizować a co dopiero odkręcic, tak więc jak się do tego zabrać?
    Może ta fotka pomoże

    attachment.php?attachmentid=126613&d=1420027045

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010

    ok ale da się to jakoś odkręcić czy kolektor do zdarcia? kolektor oczywiście plastikowy bo nie wiem czy jest różnica miedzy nim a aluminiowym, np odkrecenie nastawnika klap w tych kolektorach różni sie, w alu jest 3 sróbki od czoła a w plastikowych od tyłu gdzie podejscie jest rówież masakryczne, zwłaszcza trzeciej dolnej

    według tej fotki jest ona centralnie pod silniczkiem więc jak tam podejśc z torxem??

    Edited by wiesiok81

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2010

    Podepne się pod temat.

     

    Zapaliła mi się ikona silniczka. Podłaczenie pod kompa pokazało:

     

    4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)

    P0403 00 [237] - usterka

    MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania błędów

    Ramka zamrożona:

    Stan błedu: 00000001

    Priorytet błędu: 2

    Częstość błędu: 19

     

    Zauważyłem że teraz potrzebuje ok 10 min żeby sie nagrzać (temp. ok 23C). Wcześniej to było max 5 min.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Artur jeśli to pierwszy raz to wystarczy czyszczenie. Tylko delikatnie bez skrobania bo niestety do porysowanej powierzchni będzie szybciej przywierało. Czyszczenie powinno wystarczyć na rok. Potem wymiana :)

     

    Jak zdemontujesz to zerknij od razu do mechanizmu czy duża zębatka jest w dobrym stanie. Profilaktycznie można ją obrócić o 180 stopni.

     

    Czy przy gongu auto wchodzi w tryb awaryjny?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2010

    Gongu nie odnotowałem ;)

    Powiązane jest to z informacją o błędzie Start-Stop.

    Stało sie to na trasie powrotnej, autostrada, stałe prędkości. Myślałem na początku że może coś z dpf więc kilka razy zrzucenie na "S" i kickdown ale nie pomogło. W awaryjny nie wpada.

    Skasowanie błędu - po odpaleniu powróciło.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2010

    Od tamtej pory wszedł dwa razy w tryb awaryjny - raz pod koniec sierpnia, drugi raz początek października. Zatrzymanie auta, wyłączenie i ponowne uruchomienie - bez problemów.

    Teraz już wymieniony egr z chłodniczką (dzięki Marek).

    Co do tego nagrzewania się silnika - czeka mnie wymiana czujnika temp przy DSG.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 170KM
    Rok prod: 2011

    U mnie błąd nie wyskoczył ale profilaktycznie dzisiaj zrobiłem skan i taki błąd 4891 mi wyskoczył związane z egr .

    Moc nie ubywa ,wszystko ok i dopiero co miałem niedawno trasę 400km a na święta byłem w Polsce także jakieś 1600km.

    Od swiat do końca lutego prawie śmigalem tylko po mieście i to może być to .

    Zastanawiam się może mad wymiana czy ktos podzieli się informacją ile kosztuje mowy egr ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2011

    Witam,

     

    Mam ten sam problem na początku pojawiła się migająca świeca żarowa poźniej pojawił się Check auta wchodzi w tryb awaryjny.

    Na początku po wyłącząeniu silnika i uruchomieniu błąd znikał teraz zapaliła się kontrolka DPF'u i auto już pracuje w trybie awaryjnym.

     

    1. Moje pierwsze pytanie czy przez uszkodzony zawór recylkulacji spalin egr może się zapychać DPF ?

     

    zrobiłem test znajomy siedział obok z podłączonym vcds i kasował co 2 sekundy błąd tym samym mogłem przegonić auto po przejechaniu ok 20km obr 3 tyś 120km / 160km kontrolka dpf znikła wykasowalisimy błąd zaworu spalin (egr) i przez jakiś czas było ok a od wczoraj znowu wyskakuje błąd zaworu recylkulacji spalin a na drugi dzien znowu kontrolka dpf dlatego moje pytanie czy przez uszkodzony egr może zapychac dpf'a ?

     

    4891 - Zawór Recyrkulacji Spalin (N18)

    P0403 00 [039]

     

    4892 Zawór Recyrkulacji Spalin (N18)

    P0403 00 [167]

     

     

    Z góry Dzięki za Pomoc. pozdrawiam. Lukas

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    Dołączam się do tematu. mam takie błędy z VCDSa:

    4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)

    P0403 00 [039] - usterka

    Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

    Ramka zamrożona:

    Stan błędu: 00000001

    Priorytet błędu: 2

    Częstość błędu: 2

    Przebieg: 77163 km

    Data: 2061.14.02

    Czas: 18:49:55

     

    4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)

    P0403 00 [167] - usterka

    MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

    Ramka zamrożona:

    Stan błędu: 00000001

    Priorytet błędu: 2

    Częstość błędu: 1

    Przebieg: 77163 km

    Data: 2061.14.02

    Czas: 19:06:43

    Sprawa wygląda następująco, kupiłem auto które było uszkodzone przy lewej lampie, cała obudowa filtra była w drobny mak, tylko przy przepływce trochę górnej części zostało to samo lampa maska i błotnik w dół wszystko całe. wymienione wszystko na nowe oryginalne części. I miałem taki problem od samego początku jeszcze pierwszy skan (przed kupnem) widzę że ten problem był. Autem pojeździłem tak z 80 km z migająca sprężynką, poruszałem wszystkimi przewodami pod maską łącznie z tym co dochodzi do egr, strzykawką sprawdzałem czy gruszką przy egr się rusza w całym zakresie ( rusza się i nie ma dziury). Odpaliłem wtedy auto końcówka sierpnia 2016 auto odpaliło już bez żółtej sprężynki vcdsa podpiołem błędy skasowałem i wszystko się usunęło. Auto jeździło do wczoraj bez błędów wczoraj trasa ponad 40 przez cały czas ok dojechałem na parking za hamowałem i ustawiałem się na miejsce i wskoczyła sprężynka. I potem jak wracałem to cały czas świeciła. Zapisane błędy z wczoraj powyżej. Dziś znów poruszałem trochę przewodami pod osłoną silnika odchodzi jedna odnoga wiązki jest tak około 7-8 przewodów są potem upakowane w taki siwy oplot i przechodzi od przodu do tyu boku silnika - obok obudowy filtra potem się rozgałęzia i 2 przewody dochodzą do wtyczki co wpięta jest do bloku ( tak to wygląda) reszta przewodów idzie do wtyczki na zawór egr. teraz poruszam się autem bez błędów wszystko ładnie chodzi. Pytanie moje czy to oznaka że egr wysiada i muszę szukać nowego - czyszczenie? bo wyciągnięcie tego egr to już droga przez mękę bo dpfa trzeba wyciągać podtrzymkę i przewód olejowy do turba, płyn chłodniczy spuścić i dopiero można wyciągnąć ten egr. Przy może jest to błąd spowodowany tym że przy kolizji gdzie te przewodu mogły dostać odłamkiem i zostały dociśnięte i teraz robią zwarcie lub zakłócenia bo w jednej wiązce idą 2 przewody zasilanie i masa do N18 i przewody do G212 potencjometru EGR. Mam cały schemat elektyczny tego silnika i teraz pytanie czy coś mi da aby od sterownika w podszybiu rozpiąć wtyczkę 60 pinową i sprawdzać cąły przewód czujnikiem czy jest przejście - jak będzie to i tak nie mogę wyeliminować że przewody nie są przetarte i co jakiś czas dochodzi do zwarcia.

    Czy jednak powyższe błędy określają że egr się zaciera, uszkodziła się tulejka prowadząca, zanieczyszczony?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2011

    Mam ten sam problem jutro mechanik zabiera sie za wymiane egr razem z chłodniczką jezeli problem zniknie to bedzie znaczyc ze zawór do wymiany lub silniczek sterujacy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2011

    Witam,

     

    Problem Rozwiązany Wadliwy okazał się zawór egr (zawór recyrkulacji spali) a konkretnie zapieczona klapka która otwiera spaliny do chłodnicy.

     

    Uwaga ! Jeżeli pojawia się błąd 4891 oraz 4892 nie lekceważcie tego mimo że auto nie wchodzi w tryb awaryjny a miga tylko spiralka świec żarowych lub check radzę zabrać się za czyszczenie lub wymianę zaworu na nowy (Polecam wymienić na nowy z tego względu że dostęp jest strasznie utrudniony i czyszczenie może pomóc ale nie koniecznie zależy czy silniczek nie został uszkodzony no i oczywiście jak bardzo ten zawór jest zaklejony nagarem i sadzą)

     

    Dlaczego nie lekceważyć ?? Ponieważ u mnie przez to zawalił się DPF trzeba było wymusić wypalanie na tzn. postoju i na szczęście filtr się wypalił ale nie radzę lekceważyć tych objawów tylko jak najszybciej zabrać się za wadliwy egr.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 140KM
    Rok prod: 2008

    Witam!

    Posiadam VW Passata CC 2.0 TDI CBAB 140KM 2008r.

     

    Pojawił mi się błąd:

    001027 - Zawór recyrkulacji spalin ( N18 )

    P0403

     

    Miga kontrolka świec i auto wchodzi w tryb awaryjny.

    Zawór EGR został wyjęty, okazało się że od strony spalin cały jest zapchany, został dokładnie wyczyszczony, zebatki sprawdzone - działają bez zarzutu. Po prawidłowym zmontowaniu i kilkudniowej jeździe bez jakichkolwiek problemów usterka znowu sie pojawiła.

    Chwile pojeździ normalnie i po jakimś czasie znowu wskakuję błąd.

     

    Skoro zawór zostały wyczyszczony a zębatki nie są uszkodzone to w czym może tkwić teraz problem? Może coś co steruje tym zaworem jest uszkodzone? Czujnik albo coś...

     

     

    Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam!!

    Edited by wujaszq

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 110KM (CBDC)BM
    Rok prod: 2009

    Witam

    Mam takie błędy P2426,P0104 i P0047 pomożecie Egr juz wymieniony

    2,0tdi 110KM 2009r ,miga spiralka swieci check i tryb serwisowy

     

    IMG_1954.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2013

    moze komus przyda sie info ze VW w Niemczech po cichu i bezplatnie wymienia EGR i chlodnice spalin (w CFFB to jeden element), wyskoczyl blad 4891 - Ventil für Abgasrückführung (N18) P0403 00 [237] - Fehlfunktion pojechalem do ASO VW w Hamburgu szybka diagnoza i decyzja naprawiamy. Szacowany czas naprawy 2 dni wiec auto zastepcze B8.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy