Jump to content
magik22

EGR PROBLEM 4891 - EGR Valve (N18) i 4892 - EGR Valve

Recommended Posts

Witam

 

 

Mam problem chyba z egr w czasie jazdy samochodem zaczęła mi migać kontrolka sprężyny żółtej moc mi spadła.

Po zatrzymaniu samochodu i zgaszeniu silnika na około 5 min było ok. Po powrocie do domu podłączyłem vaga wyskoczyły mi 2 błędy dodam ze mój silnik to 2.0 tdi 140km CFFB

 

2 Faults Found:

4891 - EGR Valve (N18)

P0403 00 [032] - Malfunction

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 135587 km

Date: 2014.07.26

Time: 11:04:42

 

4892 - EGR Valve (N18)

P0403 00 [032] - Malfunction

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 135587 km

Date: 2014.07.26

Time: 11:04:42

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

czy to oznacza wymiana egr-a :(

i jaki możliwy koszt wymiany

 

Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Dzisiaj pojawił się u mnie ten sam problem o którym pan wspomniał, wyskoczyły takie same błędy. Jak pan sobie poradził z tym problemem? Wymienił pan wadliwą część? Jaki był przybliżony koszt naprawy tej części?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max 100 za czyszczenie. Nic więcej nie trzeba robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To muszę znaleźć jakiś dobry serwis który oferuję taką usługę w okolicach Olsztyna, Trójmiasta, Elbląga.

 

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Problem z EGR w tym silniku przerobiłem. Sam zawór egr jest trochę inaczej otwierany niż w starszych silnikach. W moim przypadku właśnie wytarta była taka hmm."łapka" ktora otwiera i zamyka zawór. Zdecydowałem się wymienić cały egr z chłodniczką. Wymiana była dość trudna, bardzo mało miejsca ale się udało i problem jak ręką odjął. Koszt to tylko zakup nowego EGR( ja wybrałem używaną ) resztę zrobiłem sam.

A jak wygląda nagrzewanie się CFFB? Borykam się z tym tematem już dłuższy czas bez skutku...Przy obecnych temperaturach osiągam max 60-65 stopni ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiałbym sobie wyczyścić egr i przepustnice ale,czy zeby odkrecić ten egr to trzeba sciągać kolektor????? 2 śróbki sa można powiedziec że na wierzchu i łatwo dostępne natomiast trzeciej nawet nie mam pojecia jak i gdzie zlokalizować a co dopiero odkręcic, tak więc jak się do tego zabrać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
trzeciej nawet nie mam pojecia jak i gdzie zlokalizować a co dopiero odkręcic, tak więc jak się do tego zabrać?
Może ta fotka pomoże

attachment.php?attachmentid=126613&d=1420027045

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ale da się to jakoś odkręcić czy kolektor do zdarcia? kolektor oczywiście plastikowy bo nie wiem czy jest różnica miedzy nim a aluminiowym, np odkrecenie nastawnika klap w tych kolektorach różni sie, w alu jest 3 sróbki od czoła a w plastikowych od tyłu gdzie podejscie jest rówież masakryczne, zwłaszcza trzeciej dolnej

według tej fotki jest ona centralnie pod silniczkiem więc jak tam podejśc z torxem??

Edited by wiesiok81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepne się pod temat.

 

Zapaliła mi się ikona silniczka. Podłaczenie pod kompa pokazało:

 

4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)

P0403 00 [237] - usterka

MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania błędów

Ramka zamrożona:

Stan błedu: 00000001

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 19

 

Zauważyłem że teraz potrzebuje ok 10 min żeby sie nagrzać (temp. ok 23C). Wcześniej to było max 5 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artur jeśli to pierwszy raz to wystarczy czyszczenie. Tylko delikatnie bez skrobania bo niestety do porysowanej powierzchni będzie szybciej przywierało. Czyszczenie powinno wystarczyć na rok. Potem wymiana :)

 

Jak zdemontujesz to zerknij od razu do mechanizmu czy duża zębatka jest w dobrym stanie. Profilaktycznie można ją obrócić o 180 stopni.

 

Czy przy gongu auto wchodzi w tryb awaryjny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gongu nie odnotowałem ;)

Powiązane jest to z informacją o błędzie Start-Stop.

Stało sie to na trasie powrotnej, autostrada, stałe prędkości. Myślałem na początku że może coś z dpf więc kilka razy zrzucenie na "S" i kickdown ale nie pomogło. W awaryjny nie wpada.

Skasowanie błędu - po odpaleniu powróciło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tamtej pory wszedł dwa razy w tryb awaryjny - raz pod koniec sierpnia, drugi raz początek października. Zatrzymanie auta, wyłączenie i ponowne uruchomienie - bez problemów.

Teraz już wymieniony egr z chłodniczką (dzięki Marek).

Co do tego nagrzewania się silnika - czeka mnie wymiana czujnika temp przy DSG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie błąd nie wyskoczył ale profilaktycznie dzisiaj zrobiłem skan i taki błąd 4891 mi wyskoczył związane z egr .

Moc nie ubywa ,wszystko ok i dopiero co miałem niedawno trasę 400km a na święta byłem w Polsce także jakieś 1600km.

Od swiat do końca lutego prawie śmigalem tylko po mieście i to może być to .

Zastanawiam się może mad wymiana czy ktos podzieli się informacją ile kosztuje mowy egr ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Mam ten sam problem na początku pojawiła się migająca świeca żarowa poźniej pojawił się Check auta wchodzi w tryb awaryjny.

Na początku po wyłącząeniu silnika i uruchomieniu błąd znikał teraz zapaliła się kontrolka DPF'u i auto już pracuje w trybie awaryjnym.

 

1. Moje pierwsze pytanie czy przez uszkodzony zawór recylkulacji spalin egr może się zapychać DPF ?

 

zrobiłem test znajomy siedział obok z podłączonym vcds i kasował co 2 sekundy błąd tym samym mogłem przegonić auto po przejechaniu ok 20km obr 3 tyś 120km / 160km kontrolka dpf znikła wykasowalisimy błąd zaworu spalin (egr) i przez jakiś czas było ok a od wczoraj znowu wyskakuje błąd zaworu recylkulacji spalin a na drugi dzien znowu kontrolka dpf dlatego moje pytanie czy przez uszkodzony egr może zapychac dpf'a ?

 

4891 - Zawór Recyrkulacji Spalin (N18)

P0403 00 [039]

 

4892 Zawór Recyrkulacji Spalin (N18)

P0403 00 [167]

 

 

Z góry Dzięki za Pomoc. pozdrawiam. Lukas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam się do tematu. mam takie błędy z VCDSa:

4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)

P0403 00 [039] - usterka

Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00000001

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 2

Przebieg: 77163 km

Data: 2061.14.02

Czas: 18:49:55

 

4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)

P0403 00 [167] - usterka

MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00000001

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Przebieg: 77163 km

Data: 2061.14.02

Czas: 19:06:43

Sprawa wygląda następująco, kupiłem auto które było uszkodzone przy lewej lampie, cała obudowa filtra była w drobny mak, tylko przy przepływce trochę górnej części zostało to samo lampa maska i błotnik w dół wszystko całe. wymienione wszystko na nowe oryginalne części. I miałem taki problem od samego początku jeszcze pierwszy skan (przed kupnem) widzę że ten problem był. Autem pojeździłem tak z 80 km z migająca sprężynką, poruszałem wszystkimi przewodami pod maską łącznie z tym co dochodzi do egr, strzykawką sprawdzałem czy gruszką przy egr się rusza w całym zakresie ( rusza się i nie ma dziury). Odpaliłem wtedy auto końcówka sierpnia 2016 auto odpaliło już bez żółtej sprężynki vcdsa podpiołem błędy skasowałem i wszystko się usunęło. Auto jeździło do wczoraj bez błędów wczoraj trasa ponad 40 przez cały czas ok dojechałem na parking za hamowałem i ustawiałem się na miejsce i wskoczyła sprężynka. I potem jak wracałem to cały czas świeciła. Zapisane błędy z wczoraj powyżej. Dziś znów poruszałem trochę przewodami pod osłoną silnika odchodzi jedna odnoga wiązki jest tak około 7-8 przewodów są potem upakowane w taki siwy oplot i przechodzi od przodu do tyu boku silnika - obok obudowy filtra potem się rozgałęzia i 2 przewody dochodzą do wtyczki co wpięta jest do bloku ( tak to wygląda) reszta przewodów idzie do wtyczki na zawór egr. teraz poruszam się autem bez błędów wszystko ładnie chodzi. Pytanie moje czy to oznaka że egr wysiada i muszę szukać nowego - czyszczenie? bo wyciągnięcie tego egr to już droga przez mękę bo dpfa trzeba wyciągać podtrzymkę i przewód olejowy do turba, płyn chłodniczy spuścić i dopiero można wyciągnąć ten egr. Przy może jest to błąd spowodowany tym że przy kolizji gdzie te przewodu mogły dostać odłamkiem i zostały dociśnięte i teraz robią zwarcie lub zakłócenia bo w jednej wiązce idą 2 przewody zasilanie i masa do N18 i przewody do G212 potencjometru EGR. Mam cały schemat elektyczny tego silnika i teraz pytanie czy coś mi da aby od sterownika w podszybiu rozpiąć wtyczkę 60 pinową i sprawdzać cąły przewód czujnikiem czy jest przejście - jak będzie to i tak nie mogę wyeliminować że przewody nie są przetarte i co jakiś czas dochodzi do zwarcia.

Czy jednak powyższe błędy określają że egr się zaciera, uszkodziła się tulejka prowadząca, zanieczyszczony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem jutro mechanik zabiera sie za wymiane egr razem z chłodniczką jezeli problem zniknie to bedzie znaczyc ze zawór do wymiany lub silniczek sterujacy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Problem Rozwiązany Wadliwy okazał się zawór egr (zawór recyrkulacji spali) a konkretnie zapieczona klapka która otwiera spaliny do chłodnicy.

 

Uwaga ! Jeżeli pojawia się błąd 4891 oraz 4892 nie lekceważcie tego mimo że auto nie wchodzi w tryb awaryjny a miga tylko spiralka świec żarowych lub check radzę zabrać się za czyszczenie lub wymianę zaworu na nowy (Polecam wymienić na nowy z tego względu że dostęp jest strasznie utrudniony i czyszczenie może pomóc ale nie koniecznie zależy czy silniczek nie został uszkodzony no i oczywiście jak bardzo ten zawór jest zaklejony nagarem i sadzą)

 

Dlaczego nie lekceważyć ?? Ponieważ u mnie przez to zawalił się DPF trzeba było wymusić wypalanie na tzn. postoju i na szczęście filtr się wypalił ale nie radzę lekceważyć tych objawów tylko jak najszybciej zabrać się za wadliwy egr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Posiadam VW Passata CC 2.0 TDI CBAB 140KM 2008r.

 

Pojawił mi się błąd:

001027 - Zawór recyrkulacji spalin ( N18 )

P0403

 

Miga kontrolka świec i auto wchodzi w tryb awaryjny.

Zawór EGR został wyjęty, okazało się że od strony spalin cały jest zapchany, został dokładnie wyczyszczony, zebatki sprawdzone - działają bez zarzutu. Po prawidłowym zmontowaniu i kilkudniowej jeździe bez jakichkolwiek problemów usterka znowu sie pojawiła.

Chwile pojeździ normalnie i po jakimś czasie znowu wskakuję błąd.

 

Skoro zawór zostały wyczyszczony a zębatki nie są uszkodzone to w czym może tkwić teraz problem? Może coś co steruje tym zaworem jest uszkodzone? Czujnik albo coś...

 

 

Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam!!

Edited by wujaszq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam takie błędy P2426,P0104 i P0047 pomożecie Egr juz wymieniony

2,0tdi 110KM 2009r ,miga spiralka swieci check i tryb serwisowy

 

IMG_1954.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam ten błąd ale miałem wymieniany kompletny EGR  na ori i bład nie znika obstawiam że u mnie jest problem z zaworkiem N18.

Passat B7 2.0 TDI CFFB

Takie pytanie czy błąd 
4891 - EGR Valve (N18)

P0403 00 [032] - Malfunction

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear dotyczy zaworka N18 ? Bo przyznam że jak go dotykam jest mega gorący. Bład nie pojawia się na liczniku tylko widoczny jest po podpięciu pod VCDS. I da się usunąć lecz jak mocniej się depnie znowu wyskoczy ale tylko w VCDS. Dodam że kompletne EGR jest nowe ori wymieniane z 3 miesięce temu + rurka od EGR dokładnie wyczyszczona, przepustnica + gwizdek wchodzący do ssącego i odwrócony o 180 stopni kierunkiem spalin do silnika a nie w kierunku do przepustnicy.

Największym winowajcą wydaje mi się N18 ale czy napewno ?

Edited by nTomek
połączenie postów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy