mosqito Zgłoś #1 Napisano 6 Lipca 2014 Cześć wszystkim, Od razu chciałbym podkreślić, że szukałem na forum w sprawie mojego problemu i nie znalazłem więc mój temacik. Rok temu (26-07-2013) miałem naprawiana głowicę a dokładnie: spr. szczelności planowanie wymiana prowadnic wymiana zaworów wymiana uszczelniaczy obróbka gniazd tulejowanie otw. wtrysku wymiana pompy wody komplet uszczelek głowicy + śruby simering uszczelka pokrywy zaworów Niestety prawdopodobnie problem wraca. Znów ze zbiorniczka z płynem chłodzącym ubywa nie dużo płynu i są tłuste plamy na ściankach zbiorniczka. Niedawno robiłem test u mechanika na spaliny w zbiorniczku i wynikło, że nie zawiera żadnych olei i spalin (dziwne). Sprawdzałem po dłuższej jeździe czy węże od układu chłodzenia nie spuchły - nie spuchły. Przy odpalonym aucie i odkręconym zbiorniczku nie wywala mi płynu oraz płyn się nie pieni. Silnik pracuje równo przy pracy na biegu jałowym. Nie ma problemów z odpalaniem auta na zimno. Temperatura silnika w normie 90˚C. Jak załączam climatronik i załączę grzanie to nie czuje spalin w środku, jak to nie którzy mówią, że powinno się czuć przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. I moje pytanie jest następujące. 1) Czy jest to możliwe, że uszczelka została uszkodzona i trzeba ją wymienić ? 2) Czy jest to normalny odruch po naprawie głowicy bądź nie dawnej wymianie całego płynu chłodniczego (wymiana termostatu)? 3) Czy jest to źle wykonana robota mechanika, który podejmował się naprawy tego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2014 I moje pytanie jest następujące. 1) Czy jest to możliwe, że uszczelka została uszkodzona i trzeba ją wymienić ? 2) Czy jest to normalny odruch po naprawie głowicy bądź nie dawnej wymianie całego płynu chłodniczego (wymiana termostatu)? 3) Czy jest to źle wykonana robota mechanika, który podejmował się naprawy tego ? Możliwe, że została źle dobrana uszczelka, źle splanowana głowica no i możliwe, że mechanik coś przeoczył lub nieświadomie spie...szył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #3 Napisano 6 Lipca 2014 Olej może dostawać się do zbiornika z płynem poprzez chłodnice oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mosqito Zgłoś #4 Napisano 6 Lipca 2014 Możliwe, że została źle dobrana uszczelka, źle splanowana głowica no i możliwe, że mechanik coś przeoczył lub nieświadomie spie...szył. Czy w tym przypadku jakoś można odwołać się do mechanika, że zjeb.. sprawę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 6 Lipca 2014 Czy w tym przypadku jakoś można odwołać się do mechanika, że zjeb.. sprawę ? Trudno będzie Ci udowodnić jego winę. Na początek polecam podjechać do innego mechanika i niech on się w tym temacie wypowie. Może być tak jak napisał Robert. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mosqito Zgłoś #6 Napisano 6 Lipca 2014 Olej może dostawać się do zbiornika z płynem poprzez chłodnice oleju. Teraz tak czytałem na ten temat... Jest jakiś sposób by sprawdzić czy chłodnica oleju uszkodziła się ? Czy tylko przez plamy w zbiorniku wyrównawczym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #7 Napisano 6 Lipca 2014 W domowych warunkach to tylko spuścić płyn ,odłączyć od chłodnicy oleju przewody wodne które złączyć razem , zalać płyn i jeździć spokojnie ( nie katować silnika) i patrzeć czy z miejsc gdzie zostały odłączone przewody kapie olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #8 Napisano 6 Lipca 2014 Kolego wnioskuję z Twojego postu że wywaliło Ci olej do płynu chłodzącego i dlatego robiłeś uszczelkę pod głowicą?? Jeśli tak to czy płukany był dokładnie układ chłodzenia??? Może to co Ci się teraz pokazuje wypływa z chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mosqito Zgłoś #9 Napisano 8 Lipca 2014 Był czyszczony układ oraz wymieniany zbiorniczek wyrównawczy. Jutro mam wolne i spróbuje zrobić co piszecie z chłodnicą oleju. Dam znać czy coś z tego wyszło ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mosqito Zgłoś #10 Napisano 26 Lipca 2014 Witam po dłuższej nieobecności Doszedł kolejny element układanki... Olej był wymieniany 26.05.2014 r Wczoraj jak sprawdzałem stan oleju na bagnecie zauważyłem dużą nadwyżkę oleju ( ponad max. ) Olej po sprawdzeniu wydawał się jakby miał niską lepkość ("tzn. rzadki"). Także zwróciłem uwagę, że jak jeżdżę to stan w zbiorniczku wyrównawczym był lekko poniżej średniej, lecz jak auto stoi długo - stan min. Czy to już może mnie uświadamiać to o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, bądź samej głowicy, która mogła być źle splanowana ? Auto było po naprawie rok temu ?! -- to jest wielkie nie porozumienie ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #11 Napisano 26 Lipca 2014 Jeśli stan oleju się zwiększa, to pewnie płyn chłodzący goni do oleju, prawdopodobnie uszkodzona uszczelka lub pęknięcie gdzieś na głowicy. Niestety takich mamy mechaników, u mnie w aucie żony Skoda Fabia 1,4MPI uszczelka była robiona równo 2 lata temu i tydzień temu również trzeba było robić. Wszystko niby było zrobione ze sztuką-planowanie, nowe śruby zapłaciłem 800zł i teraz powtórka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach